Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 25 ... 127 128
nasibal

HF

Haha die kans zit er in. Mede daarom vertel ik ook niet wat ik wél doe ;)

Gelukkig zijn er sowieso nog een hoop mensen die hier niet meelezen en daarbij moet inderdaad ook nog maar blijken of mijn overwegingen de juisten zijn. Ook bij mij gaat het zo nu en dan mis :)

snoek1974

'@ max dudink - beide zijn renners voor vooral de laatste week - zijn typisch renners die altijd in de derde week het sterkt zijn , Hesjedahl heeft meer kans op teampunten .
Voorlopig heb ik ze nog beide in mijn team

@ kachiffmacher

Denk dat Dumoulin te duur is of je moet gelijk het risico nemen om hem kopman te maken , hangt ook van de rest van je team af , want dit is dus ook een 2 miljoen sprinter en Hofland of een 1 miljoen klimmer .

Twijfel zelf ook nog - afhankelijk van team Sky , wie die opstellen , maar voor hetzelfde geld komen die nog met een verrassing , denk dat ik over 17 renners wel zeker ben , alleen die laatste drie ben ik nog niet zeker .

kschiffmacher

Ik heb voor mn gevoel een sprinter te kort en heb nog 500K over voor 1 renner... Dumoulin zorgt er nu voor dat ik niet ga uitkomen met mn team. Maar als ik hem niet neem, dan ben ik bang dat ik in de eerste etappes een hoop punten mis. Maar ik kan ook Uran nemen ipv. Dumoulin... Zucht... lastig... Majka/Uran of Dumoulin?

jort101

HF
Ben het met je eens, ik denk ook dat er Mensen zijn die alleen maar op dit topic kijken en andere mensen hun team over gaan nemen. Daarom is het ook dom om je eigen team er op te zetten (heb ik zelf ook een keer gedaan maar mijn team is weer volledig gewijzigd). Maar ik vind het wel echt leuk dat dit topic er is en vind het leuk om mee te praten.

nasibal

Ach weetje, straks in de top zijn heel veel teams toch wel hetzelfde. Dat hou je toch. Het verschil wordt dan vaak gemaakt door je dagkeuzes en je kopmannen.

jort101

'@kschiffmacher
Misschien is colbrelli een optie voor die 500k?

jort101

Dat is waar nasibal

kschiffmacher

'@jort101 die had ik al genomen :-) twijfel meer tussen de klassementsmannen en de echte sprinters. Kruijswijk verkies ik uiteindelijk toch boven Kangert denk ik omdat die met name zal moeten knechten. Zijn er mensen die daar een andere mening op na laten?

Gids05

ja kruiswijk of kangert ??

en of geniez of betancur of visconti ?

heuvelcolombia

De enige waar ik nog over twijfel in mijn team is de renner van 500.000
Colbrelli (en ook Pozzato) is een echte eendagscoureur. Tsatevitch, Zabel en Savitskiy gaan amper meesprinten. Kudus, Verona, Busato, Martinez, Koshevoy en Zoidl gaan zich vast wel een keer laten zien, maar slechts door een vroege vlucht die het miss niet eens haalt.

heuvelcolombia

'@gids, Kruijswijk. Verder zou ik niet gaan voor Visconti. Ze hebben een goede kopman en met Amador, Rojas, Betancur wat renners die kunnen wat Visconti ook kan.

Gids05

hoeveel ritten zijn er voor kittel ?? 4 zijn er maar echt vlak toch ??is het fan niet beter om demare erbij te nemem want die kan een berg over maar ja dan moet ik kiezen tussen viviani en demare??

RubenGesink

Ik heb even het hele topic doorgelezen dus bedankt voor al jullie inzichten!

Wat me vooral opviel is dat er imo veel te veel waarde wordt gehecht aan teampunten.
Ik lees Nasibal zeggen: Ik geef de voorkeur aan Viviani want die kan nog teampunten halen door Landa.
Maar hoe groot is nou die kans? Je hebt 20 renners, ikzelf streef naar een team met 9 sprinters, 9 echte klimmers, 1 tijdrijder en 1 aanvaller/puncheur.
Bij een sprintetappe stel ik dan vanzelfsprekend de 9 sprinters op. Mocht er eentje uitvallen dan zal ik eerder als vervanger de renner nemen die eerste in het algemeen klassement staat ipv een renner die misschien teampunten kan scoren. Omdat dat zekere punten zijn en teampunten zijn onzekere punten.
Omgekeerd zou ik dus ook niet snel Viviani opstellen in een bergetappe(tenzij hij de puntentrui heeft)
Enige renners bij wie ik rekening zou houden met evt teampunten zijn Kangert/Fuglesang omdat die in bergetappes voor zichzelf en tegelijkertijd teampunten kunnen halen.

Ook moet je voor jezelf rekening houden waar wil je eindigen? Wil je eerste worden van heel scorito dan moet je risico nemen en wat toppers thuis laten en wat mogelijke verassingen selecteren. Wil je eerste worden van je vriendenpooltje met 8 man dan kan je beter minder risico nemen.

Maargoed bijna elke renner die hier genoemd is heeft mijn selectie al een keer gehaald maar is weer verwijderd en traditiegetrouw wacht ik tot vrijdag ochtend voor mn definitieve teampie.

sprintgeit

'@heuvelcolombia
Ben bang dat er niet zoveel zijn. Je zou kunnen overwegen om Kung voor de eerste tijdrit te nemen. Zal daarna wel 2e komen in het jeugdklassement.

Ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Heb nog 250k nodig om die dopeur van een Firsanov te kunnen ruilen voor Kruijssie :D

Net ook nog even wat uitslagen van vorig jaar erop nageslagen. Ene Amador werd 38e in de ronde v Romandië op 10 min 20. Hesjedal werd in diezelfde ronde volgens mij 25e oid op ruim 6 minuten en kruijswijk reedt een vrij anoniem voorseizoen. Om maar eens aan te geven hoe erg wij als lijstjeskijkers ook dit jaar weer verrast zullen gaan worden ;).

Laatst gewijzigd
siht

Iemand die Nieve nog overweegt?

Twaburov

'@sprintgeit: Wat is er qua Scoritopunten mis met een dopeur?

parravliss

'@RubenGesink

dit is een van de redenen waarom ik maar niet mijn team rond krijg.
denk dat ik dat hele teampunten idee maar laat varen en zorg dat ik genoeg renners heb die hoog eindigen in sprints en klassementen.
paar dagen terug dacht ik leuk doe ik ff maar ooh ooh ooh kan maar nie stoppen met veranderen geweldig die voorpret zoals dat hier op het forum genoemd word.

sprintgeit

'@Twaburov,

Helemaal niks, voor zover ik weet wordt de overwinning je niet ex-post afgenomen! Maar ik ben geen 100% rationele scorito speler, vind het ook wel leuk om er een Nederlander in te gooien. Zeker als hij niet uitzinnig geprijsd is.

heuvelcolombia

'@sprintgeit,
Firsanov heeft niks met doping te maken en is altijd onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is. Ik vind het een vreemde bril die je opzet als je voor jezelf mensen ertussenuit gaat pikken die je niet mag ofzo. Dan verwijs ik je naar het topic hier op wielerflits dat daarvoor bestemd is.

On: ik denk toch dat ik een 500k renner neem voor het jongerenklassement.

Myk

Weet of dit dillema hier al eerder aan de orde is geweest maar ik heb nog 1 twijfel; of Ewan of Modolo.... Beide 2 mln.....alleen Ewan stapt met zekerheid eerder af en Modolo rijdt uit (indien geen pech, maar zekerheid heb je nooit😁)....Modolo maakt kans op de puntentrui maar Ewan zie ik eerder een etappe winnen....

parravliss

ben voor modolo gegaan denk dat ie aan het einde van de rit meer punten verzameld heeft en ewan heefy zwz ook geen grote vorm laten zien.

Jorik112

Wie gaat de laatste man zijn voor Nibali? Kangert of Fuglsang? En gaat Kruiswijk boven deze mannen kunnen eindigen. Verder vind ik de keuze Uran of Majka een lastige. Mijn gevoel zegt Majka, maar aan de andere kant was Uran beter in Romandie en heeft hij een betere tijdrit. Dilemma's alom dus..

@parravliss en Myk ik vond Modolo niet erg overtuigend hoor. Hij wint een etappe, maar ook niet op hele grootse wijze.

parravliss

nee inderdaad allebij niet maar denk dat modolo vaker top klassering gaat rijden en grotere kans op uitrijden vandaar modolo voor mij.

Luuuuuuukk

Geen Kiriyenka... Weer een mogelijkheid minder. Wel een Nieve die in een knechtenrol altijd goede klasseringen rijdt

ConINGtador

Roche voor 1,5 miljoen lijkt me eigenlijk ook wel interessant. Afgelopen Vuelta 8x top 10! Hoe verhoudt hij zich tot bijvoorbeeld de meesterknechten van Nibali (Kangert en Fuglsang)?
---
Eigenlijk weet ik niet wat ik met m'n laatste 1,5 miljoen moet, na het afhaken van Kiryienka. Zit zelf te denken aan Roche of Ulissi. Maar heb al 10 klimmers dus neig toch meer naar Ulissi, omdat ik dan in de heuveletappes vermoedelijk kan scoren t.o.v. mijn concurrenten. Eventueel een renner 'upgraden' kan natuurlijk ook. Bijv. Geniez inruilen voor Pozzovivo, maar dan moet ik ergens nog 500k weten vrij te maken om de laatste plaats mee op te vullen. In dat geval zou ik Sbaragli in moeten ruilen voor Hofland. Pozzovivo pakken i.p.v. Geniez en een 500k renner (Kung of Colbrelli) erbij nemen.

Welke combinatie (1ste naam = klimmer, 2e naam = sprinter, 3e naam = joker) denken jullie dat dan de meeste punten oplevert?

1. Geniez + Sbaragli + Ulissi
2. Geniez + Sbaragli + Roche
3. Pozzovivo + Hofland + Colbrelli
4. Pozzovivo + Hofland + Kung

Laatst gewijzigd
1 2 ... 25 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.