Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 31 ... 127 128
nasibal

'@Scotty

Toch zie ik Kittel en Jungels (in mindere mate) als enigen van die ploeg ook zelf punten halen, en zullen ze ook geen trui mee naar huis brengen aan het einde van de ronde. Nog steeds een heel verschil dus met Astana. Maar wie weet...

Even een bommetje gooien. Vooralsnog heb ik wél Uran én Majka in mijn team.

Il Mostro

Hier ook Uran én Majka, evenals de drie duurste klassementsrenners. Overigens denk ik, in tegenstelling tot Scotty, dat er heel veel mensen zijn die Kittel als kopman hebben.

Scotty

Even als mineur optredend: ik heb ze allebei niet in mijn team.

Ik kon niet kiezen, dus heb ik gekozen voor Tommeke (meer een gevoel, bovendien, als er iemand kan gaan verrassen....), Pozzovivo en een miljoen-renner geupgrade naar een anderhalf miljoen renner.

slice

Ik kan niet kiezen tussen Dumoulin + een renner van 500.000, of Cancellara + een renner van 2.000.000. Puur voor de tijdritten zou ik voor Cancellara gaan omdat hij veel goedkoper is en je een andere goede renner erbij kan nemen, maar heb ergens het gevoel dat Dumoulin, mocht hij er goed voor staan, wel zo hoog mogelijk wil eindigen in het klassement. In dat geval toch Dumoulin…

Cormet de Roselend

'@Nasibal / Il mostro, dan ga ik er vanuit dat jullie geen Dumoulin hebben.. Ik neem aan dat jullie niet 6 renners a 500k in jullie resterende team hebt, anders haal je de verplichte 20 renners nooit ;)

@slice, Dumoulin herhaalt nogmaals dat ie alleen voor de tijdritten gaat (of we dat moeten geloven is een tweede), dus dan zou ik voor Cancellara gaan.

Scotty

'@slice, ik heb zowel Tom als Fabian ;) of you can't beat them, join them.

sprintgeit

'@nasibal
Door alleen goedkope Etixx renners te kopen heeft hij een goedkope sprintersploeg, waardoor hij een extreem sterk bergteam op de been kan brengen. In de eerste weken levert dit mogelijk veel punten op als Kittel een aantal etappes pakt, lang het rood heeft en Jungels lang de witte trui vasthoudt. Denk echter toch dat je met deze taktiek net iets te veel mist doordat Kittel vast niet elke sprint etappe wint en de 2 sprintetappes in de laatste week pak je ook vrij weinig punten. Ook in de heuveletappes heb je niet echt een wildcard die je naast de klassementsmannen kan neerzetten. Dus moet je hopen dat je met je extreem sterke bergequippe genoeg overhoudt om dat te compenseren. Al met al een interessante case.

arviidd

Ik heb ook Tom en Fabian zijn toch zekere punten.

slice

Hm true, maar 3 miljoen voor 2 tijdritten is best heftig

Jori

'@Nasibal: Vind ik een gedurfde uitspraak met Brambilla en Trentin die zeker nog wat kunnen bereiken in de heuvels .

En Uran+Majka+Valverde+Dumoulin+Landa+Nibali kan zeker, sterker nog ik overweeg het nog steeds ;)

arviidd

'@Slice: Met de hoop dat Tom een paar dagen in de Roze trui rijd.

Chesron21

Eens Jori, zeker Trentin gaat in de etappes waar Kittel dr al af ligt waarschijnlijk voor eigen kans en daar zie ik hem een aantal keer vrij kort eindigen.
Nibali, Majka en Uran, de hoofdbrekens van deze Giro. Voor het zelfde geld rijden ze geen deuk in een pakje boter. Respectievelijk ben ik daar bang banger bangst voor.

nasibal

'@Sprintgeit en Chesron

Door alleen goedkope Etixx renners te kopen heeft hij een goedkope sprintersploeg, waardoor hij een extreem sterk bergteam op de been kan brengen

We praten over de gehele ploeg. De gehele Astana ploeg was vorig jaar niet veel duurder dan de Ettix ploeg dit jaar. Sterker nog, ik denk dat de ettixploeg duurder is. Landa was uit mijn hoofd gezegd maar 750k. Cataldo ergens tussen 750k en 1.5 (Durf ik niet te zeggen). Aru was echt niet duurder dan Kittel. Ook Kangert en Sanchez waren niet enorm duur. Zeits, Rosa, Tiralongo en Malacarne waren knechten en daarmee 500k. Aru kan je dus zoals gezegd wegstrepen tegen Kittel. Jungels, Brambila en Trentin tegen Cataldo, Sanchez en Landa. Het zal er dus om spannen welke ploeg er duurder was. Bij beiden was er in ieder geval nog een heel sterk bergteam mogelijk.

De 5 overwinning-teampunten kan je wegstrepen tegen mogelijk 4 overwinningen van Kittel plus 1 van Jungels/Trentin/Brambilla. Als Trentin het goed doet zal hij misschien het aantal etappepunten van Cataldo compenseren. Kittel kan mogelijk de etappe + truipunten van Aru compenseren. Dan heb je nog Jungels en Brambilla, maar vergeet niet dat Sanchez, Rosa en Tiralongo (buiten zijn etappeoverwinning) ook nog veel etappepunten hebben gesprokkeld.

Dan blijft over: De etappe + gc punten van Landa. De punten uit de 3e plek in de TTT, de 2e plek in het bergklassement van Landa en de witte trui van Aru (dat gaat jungels by far niet compenseren, als je ook de truipunten per etappe meepakt) en, niet te vergeten, de punten van Kangert (ook niet weinig). Tenslotte vermoed ik dat Aru in de etappes die hij niet won toch veel meer punten sprokkelde dan Kittel in de etappes die hij niet wint.

M.a.w: De gehele ettixploeg verschilt qua budget niet veel van de Astana ploeg vorig jaar, maar hebben no way de potentie om hetzelfde puntenaantal bij elkaar te sprokkelen.

Het blijft een interessante casus hoor, daar niet van, maar ik geef het persoonlijk niet veel kans.

Laatst gewijzigd
Scotty

'@nasibal, die gene van vorig jaar heeft met dat Astana team wel/niet gewonnen?

Onderschat ook het parcours niet. Dit jaar zijn er veel onberekenbare etappes, waar het lastig te voorspellen is wie er gaat winnen (lees minder bergop finishes).

parravliss

voor de twijfelaars "Fabian Cancellara is dé favoriet om vrijdag de eerste roze trui te pakken", zei Dumoulin op de persconferentie woensdagochtend. "Hij won de afsluitende tijdrit in Tirreno-Adriatico. Als hij die benen heeft... Als hij in echte topvorm is, heeft hij zo veel brute power op zo'n korte afstand dat het voor mij wel heel moeilijk wordt. Maar ik ga er natuurlijk wel voor. Hij heeft ook niet alle dagen die volledige brute power", aldus Dumoulin.

Chesron21

'@nasibal
[Toch zie ik Kittel en Jungels (in mindere mate) als enigen van die ploeg ook zelf punten halen, en zullen ze ook geen trui mee naar huis brengen aan het einde van de ronde. Nog steeds een heel verschil dus met Astana. Maar wie weet…] (Sorry ik weet niet hoe je precies quoteert, maar dit was jouw zin)

Ik reageerde op deze post, omdat ik vond dat je hierin Trentin vergat. Uiteraard ben ik het met je eens over de astanaploeg van vorig jaar, kan me herinneren dat ze vanaf de tijdrit tot aan de eerste bergrit waar echt verschillen gemaakt werden met 4 man + Contador in de roze trui bovenaan stonden, om nog maar te zwijgen over de teampunten en de punten in de andere truien..

@Scotty
Ik geloof dat de winnaar inderdaad met 6 of 7 man van astana in het team reed (Cataldo, Rosa, Kangert, Aru, Tiralongo, Landa). Maar zoals al eerder aangegeven, de TTT had een grote invloed op die punten en die is er dit jaar niet.

elstupidoloco

Giro 2015: Aru 3 miljoen, Landa 750k, Tiralongo 1,5miljoen, Kangert 1 miljoen, Cataldo 1,5 miljoen, Sanchez 1 miljoen, Rosa, Zeits en Malacarne 500k. totaal= 10.250.000 totaal.

elstupidoloco

De winnaar had de volledige Astana ploeg idd

MME

Oef, toch nog wat verandering op het laatste moment. Nu alleen nog de keuze maken tussen:

Formolo vs Geniez vs Scarponi

Wat zeggen jullie? Voor jongerenklassement heb ik ook al Jungels, Kudus en Kung

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@Scotty

Leuk om te experimenteren, al ben ik geen voorstander van meerdere Scorito teams.
Dan kan ik ook wel meerdere teams maken en dan zit er vast wel eentje tussen die de perfectie benadert.
Naar mijn mening is het juist leuk om één team te hebben, maar wie ben ik om je een 2e team te verbieden?

@nasibal

Nibali, Valverde, Landa, Majka, Uran allemaal in je team? Dan verwacht ik dat je minimaal 2 uit het rijtje Pozzovivo - Zakarin - Chaves NIET hebt. Anders moet je wel een extreem krappe/matige sprintselectie hebben. En zoals je zelf al zei een aantal posts terug, heeft een minimaal aantal sprinters in de afgelopen Giro niet geleidt tot het gewenste resultaat. Ik wil je alleen maar waarschuwen :)

Johnny7

Ik heb Dumoulin ook niet omdat hij zogenaamd in de bergen niet gaat meedoen. Maar ik geloof dat niet helemaal maar heb geen zin om 3 mil te spenderen voor 2 tijdritten. Die klimtijrit lijkt me veel te stijl voor hem.

parravliss

'@MMA ik denk dat jungels kudus en kung voldoende zijn voor jongeren grootste kans hebber voor wit aant eind en dikke kans met kung de eerste witte trui te pakken.

waggie

'@scotty
Die had inderdaad heel veel Astana, daardoor werd ik uiteindelijk net 2e of 3e. Doordat zij mij met de teampunten voorbij gingen.

nasibal

'@Elstupdio

Giro 2015: Aru 3 miljoen, Landa 750k, Tiralongo 1,5miljoen, Kangert 1 miljoen, Cataldo 1,5 miljoen, Sanchez 1 miljoen, Rosa, Zeits en Malacarne 500k. totaal= 10.250.000 totaal.

1.25 goedkoper dan ettix dus. Dat Tiralongo zo duur was was ik glad vergeten. Had je dat nog ergens staan of kan je dat op een bepaalde manier op zoeken? Zoja, hoe? Dat is nieuw voor me

@Coningtador

Who knows, who knows ;)

elstupidoloco

'@nasibal: Scorito mailde na de giro een screenshot van het winnende team.

1 2 ... 31 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.