Ho wacht ff Kirsipuu, hier gaat misschien iets mis.
Als Jungels vrijdag het roze pakt, maar daar zaterdag weer uitgereden wordt krijgt Kittel op zaterdag natuurlijk geen (dubbele) truipunten. Het gaat om wie er die dag de trui na afloop om zn schouders krijgt, niet wie er vooraf in gestart is.
Dit is denk ik mijn officiële team.. Denk niet dat het een team is voor mogelijke winst, daarvoor zitten er teveel safe keuzes in. Ik hoop op mooie prestaties in ieder geval.
V. Nibali
M. Landa
D. Pozzovivo
I. Zakarin
B. Jungels
S. Kruijswijk
T. Kangert
A. Demare
S. Modolo
G. Nizzolo
C. Ewan
J. Mareczko
N. Arndt
D. Ulissi
C. Betancur
S. Colbrelli
A. Valverde
T. Dumoulin
E. Viviani
R. Uran
I. Zakarin
V. Nibali
M. Landa
R. Majka
G. Brambilla
A. Valverde (C)
M. Kittel (C)
E. Viviani
S. Modolo
G. Nizzolo
J. Mareczko
T. Dumoulin (C)
B. Jungels
S. Kung
M. Kudus
S. Pirazzi
D. Formolo
S. Firsanov
S. Colbrelli
Ik ben een beetje aan het twijfelen om toch nog een sprinter erbij te doen en Brambila/Pirazzi/Colbrelli is ook beetje teveel van het goede. Altijd veel wisselen de dagen voor de Giro! Soms pakt het goed uit, soms niet.
De laatste twijfels. Dus gooi ik er nog maar een casus tegenaan.
Betancur/Majka of Nieve/Pozzovivo.
Bij zowel Majka en Pozzovivo heb ik mn twijfels, maar ook betancur kan ik niet helemaal plaatsen. In potentie toch iemand die veel punten kan pakken. Nieve daar tegenover op drie fronten kans op teampunten en eindigd toch altijd stabiel rond plek 10
Haha bedankt voor het compliment ;)
Uiteraard heb ik er iets zinnigs over te zeggen, meer weet je wat, doe jij het zelf maar: Hoe vaak denk je Verona op te stellen en in welke etappes? Gaat hij met de punten die hij daar haalt (+ eventuele punten na afloop van de giro i.v.m jongerenklassement) de punten uit de twee tijdritten van Kung overtreffen?
'@Sjappie: Kung vs Verona.
Dat hangt ook een beetje van de rest van je team af.
Als je bijvoorbeeld niet 9 tijdrijders hebt, dan is Kung ongeveer 30 extra punten in de proloog.
Als je wel zo ongeveer 9 sprinters hebt, dan kan Verona misschien 16 punten pakken per etappe dat Kittel wint.
Maar het kost wel een plek, waar je ook een andere spinter had kunnen zetten. Stel dat je 9de sprinter ongeveer 18de wordt en 6 punten haalt gemiddeld.
En stel dat de kans dat Kittel een etappe wint 50% is (=huidige odds voor etappe 2), dan heb je dus maximaal 10+6(roze+rood) aan teampunten voor Kittel, en in verwachting 0.50*16=8 punten. Dat is slechts 2 punten meer dan je alternatief: de 9de sprinter.
Conclusie: Vergeet niet dat teampunten incasseren ook een kwestie is van renners opstellen, wat een plek kost. Dan moet je nagaan hoeveel minder punten het alternatief ongeveer gaat halen.
Ik heb momenteel Kung voor de 30-45 bonuspunten in de eerste etappe vergeleken met mijn selectie van 19 renners. Ik twijfel nog wel een beetje, want in de rest van de giro zie ik hem niet zoveel punten halen. Maar sowieso niet makkelijk de 500k goed te besteden.
P.S. Ik heb wel wiskunde gestudeerd.
Dank Twaburov! Uiteindelijk kun jij behoorlijk beter rekenen dan Nasibal zie ik ;-). Zelf ben ik niet verder gekomen dan de finale van de wiskunde a-lympiade en nu ben ik psycholoog. Dat is hartstikke interessant/ behulpzaam als je de karakters achter de reacties op dit forum moet duiden, maar goed kans kunnen berekenen is meer bruikbaar als je scorito wilt winnen.
Ik ga voor Verona. Ik heb 7 echte sprinters plus Colbrelli. In volledig vlakke etappes zet ik Verona en Jungels erbij als nr 8 en 9. Ik denk dus dat ik dit jaar ga winnen.
@ Nasibal: nu niet je team stiekem aanpassen he!
[Quote]Zelf ben ik niet verder gekomen dan de finale van de wiskunde a-lympiade en nu ben ik psycholoog.Dat is hartstikke interessant/ behulpzaam als je de karakters achter de reacties op dit forum moet duiden, maar goed kans kunnen berekenen is meer bruikbaar als je scorito wilt winnen[/quote]
Ook ik heb een studie psychologie achter de rug. Geen zorgen, beide kan prima! ;)
Twaburov zegt overigens exact waar ik op doelde, maar ik was benieuwd naar je eigen inschatting :). Geen zorgen ook over het aanpassen van mijn team. Zowel Verona als Kung komen er bij mij niet in ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.