Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 34 ... 127 128
Marco17-09

Iemand een tip voor mijn laatste twee renners?
Hesjedal & Ewan of Wellens en Viviani?
Hesjedal kan ook nog vervangen worden door andere 1,5mln rennes zoals Fuglsang, Peraud, Roche, Cancellara en Sbaragli.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk....

Jori

Wellens vind ik heel moeilijk in te schatten, kan een mega koopje zijn maar met de vorm die hij in de klassiekers had twijfel ik daar erg aan.
Stel dat je Wellens kiest, wanneer stel je hem dan op, welke etappes en hoeveel verwacht je ervan?

Ewan stapt af, dus die extra 500.000 zou ik sowieso overhebben voor Viviani.
Hesjedal, die is lastig inschatten dus wat verwacht je zelf?

Gids05

greipel denkt voor 6 etappes te gaan zou hij m dan toch uitrijden ???

Jori

'@Gids05: Kan daar niks definitiefs over vinden.
Etappe 2,3,7, en 12 worden bijna sowieso sprints.
De overige 2 zouden dan 17 en 21 zijn als hij hem zou uitrijden en 4 en 5 als hij hem niet uitrijdt.
Een Greipel die hem uitrijdt zet mijn team wel volledig op zijn kop!

raymankapeens

Twijfel om toch Kruijswijk eruit te gooien maar wie dan he voor 1.500.000 hebben jullie nog tips?
Kangert misschien?

Sunrider

'@Gids05, Greipel wil zeker 1 etappe winnen, en hij ziet 6 kansen. Dus vul maar in. ;) Ik speel ook Dumoulin als kopman.
@Rayman, Hier speelt de nasibal uitleg waarschijnlijk, lees zijn posts nog even (nou ja even....) :D
@Jori, Inderdaad, In dit spel heb je niet veel aan Wellens of je moet hem veel opstellen wat weer ten koste kan gaan van..

Laatst gewijzigd
Cormet de Roselend

Nog eens in detail naar het eerste deel van het parcours gekeken; ik kan me niet voorstellen dat Dumoulin in die etappes er wordt afgereden. Dat betekent dat hij in mijn ogen minimaal t/m de Chianti tijdrit in de top 5 staat (en dan na de tijdrit in het roze?).

Marthijn8

Krijgt de rit winnaar van bv etappe 2 tijdbonus van 10 sec?

JoostBlaauw

Nibali(C)
Landa(C)
Valverde
Uran
Majka
Kruijswijk
Chaves
Zakarin
Betancur
Kangert
Kittel(C)
Demare
Nizzolo
Trentin
Arndt
Hofland
Marezcko
Colbrelli
Jungels
Kung

Luuuuuuukk

Cancellara ziek.. Of in elk geval niet helemaal topfit. Twijfels..

ConINGtador

'@Luuuuuuukk

Las het ook inderdaad. Op dat bericht zat ik dus niet te wachten ... Pfff ... Moet ik nu weer mijn hele team aanpassen? Ik had Cancellara voornamelijk in mijn team voor de proloog en evt. de eerste paar dagen roze-truipunten. Wellicht dat hij herstelt/fit wordt gedurende de ronde, maar bijv. in de 2e tijdrit vraag ik me af of hij wel tot de kanshebbers behoort. De laatste jaren moet Cancellara het toch voornamelijk van prologen e.d. hebben, zo'n lange tijdrit van pak hem beet 50 km is denk ik iets te veel op z'n oude dag. Zou de ziekte van Cancellara voor jullie aanleiding zijn om hem te vervangen?

Marthijn8

Vandaag ziek op bed betekend morgen met geen mogelijkheid topfit

NilisB

Of hij nu wel of niet fit is morgen, het is nu een gokje geworden in plaats van een zekerheidje als je hem meeneemt....

sprintgeit

Net nog maar eens voor gaan zitten en m'n team is compleet. Bedankt allemaal voor de inzichten weer. Ik zal m'n team nog wel even posten als Dumoulin de eerste roze trui om z'n schouders trekt :). Succes met de laatste twijfels

Poeksel

Pelucchi gaat voor het puntenklassement! En hij is ook nog kopman van zijn team. En dat voor maar 750k!

Ondanks zijn resultaten in grote rondes zou het een aardige gok kunnen zijn, maar zijn resultaten dit jaar zijn helaas ook niet geweldig.

nasibal

Ik zat al een paar dagen in mijn maag met het feit dat mijn team teveel zekerheidjes heeft. Daar haal je (bij goed gokken) wel een hoog basisniveau mee, maar het verschil ga je niet maken. Her en der wat omgegooid dus. Nu het slot er op, lekker stukje fietsen en er hopelijk ook morgen tot de deadline nog van afblijven.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Pelucchi denkt overigens kans te maken op het puntenklassement. Iemand die in zijn kansen gelooft?

(edit: dubbelop zie ik)

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

Ik niet, maar hij mag mij verrassen/

Mollemawintdetour

Mijn allerlaatste twijfel. Tevens een grote gok natuurlijk, maar ik hoor toch graag jullie meningen.

Ik heb 7 klimmers/klassementsmannen + Formolo, Jungels en evt Dumoulin mocht ie er zin in hebben.
Van die 7 klimmers is Nibali er één. Nu twijfel ik om Kung eruit te gooien en dan Kung + Nibali om te ruilen voor Chaves + Majka of Majka/Chaves + Geniez + ergens nog iets te upgraden (bijv Hofland naar Modolo). Vooral de eerste optie om dus 2 om 2 te ruilen vind ik erg interessant.

Zou dit meer punten opleveren in totaal? Door de keuze te maken zou ik dus ook Formolo, Jungels en/of Dumoulin uit mijn 'bergselectie' moeten gooien.

Benzardi

M. Landa
F. Cancellara
A. Demare
V. Nibali
A. Valverde
R. Majka
I. Zakarin
B. Jungels
E. Chaves
S. Kruijswijk
T. Kangert
E. Viviani
G. Nizzolo
S. Modolo
C. Ewan
K. Sbaragli
M. Hofland
N. Arndt
J. Mareczko

Hier ga ik het mee doen.
Wat vinden jullie ervan?

Benzardi

Ik was S. Kung nog vergeten

ConINGtador

'@Benzardi

Lijkt heel erg op het team dat ik in gedachten heb/had. Twijfel nu alleen enorm om Cancellara eruit te halen. Wanneer hij morgen niet top 3 eindigt en de eerste week geen roze-truipunten weet mee te pakken, is hij zijn geld naar mijn mening niet waard. In de tweede tijdrit denk ik dat hij tekort komt.

Benzardi

'@ConINGtador

Ik heb hetzelfde met cancellara, maar ik neem de gok toch.

ConINGtador

'@Benzardi

Enige verschillen tussen ons team zijn:

Jij: Demare, Hofland, Küng
Ik: Fuglsang, Geniez, Ulissi

Mijn team is kortweg gezegd sterker in de bergen en jouw team is beduidend sterker in de sprints.
Qua tijdritcapaciteiten acht ik onze teams gelijkwaardig (Geniez moet dan Küngs punten compenseren).

Met Ulissi heb ik nog een joker voor de heuveletappes in handen (al is het de vraag hoeveel aankomsten geschikt voor hem zijn). Daarom overweeg ik Ulissi nog te verwijderen uit mijn team en met het vrijgekomen budget Ewan (stapt af na etappe 12) 'up te graden' naar Demare en Hofland voor de resterende miljoen te nemen. Dan ga ik er qua sprintploeg op vooruit, maar ben ik wel mijn joker en een talentvolle sprinter, van wie ik tevens een groot fan ben, kwijt. Mocht ik deze actie ook daadwerkelijk doorvoeren dan verschilt ons team nog minder van elkaar:

Jij: Ewan, Küng
Ik: Fuglsang, Geniez

Ik denk overigens dat ik de gok met Cancellara ook ga wagen, al twijfel ik wel of ik Nizzolo kopman durf te maken morgen. Misschien toch op safe spelen en Nibali inzetten als kopman? Al kan Nibali ook zomaar nipt buiten de top 20 eindigen in de proloog.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@ConINGtador,
Ja daar twijfel ik ook over morgen Nizzolo of Nibali kopman.
Er is eigenlijk geen safe optie, want er is eigenlijk ong 50% dat Cancellara de tijdrit wint en denk ook ong. 50% dat Nibali net in de top 20 eindigt.
Dus ik weet nog niet waar ik op ga gokken.

1 2 ... 34 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.