Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 35 ... 127 128
nasibal

'@Benzardi

Het winnende team zou er wel eens zo uit kunnen zien als er:

- Geen verrassingen zijn
- Er geen uitval is van bekende namen.

M.a.w: Je hebt in mijn ogen een sterk team, maar ook een erg voor de hand liggend team. Een hoog aantal punten ga je er wel mee halen als het niet gigantisch tegenzit. Gaan er jongens uit de '2e rij' met name in de heuveletappes veel punten pakken, of 1 of 2 verrassingen bergop, dan zou je wel eens tekort kunnen komen voor de echte top. Maar ja, wie gaan dat dan zijn? En gaat dat wel gebeuren? Absoluut geen dwingend advies dus om je team te wijzigen.

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

De vraag is alleen of de kans dat Cancellara de tijdrit wint nog steeds 50% is, i.v.m buikgriep en koorts.

ventertje

'@Benzardi

Inderdaad een sterk team, maar ik vraag me af of je niet te weinig klimmers heb (ik tel er maar 8, jungels vind ik geen 'echte' klimmer). Stel 2 klimmers vallen tegen of vallen uit dat zit je met de gebakken peren. Ben het met nasibal eens dat je een erg safe team hebt met super veel basispunten, maar niet veel potentie tot extra punten.

Kan iemand mij tips geven over de verhouding tussen Majka, Uran en Pozzovivo?

ConINGtador

'@ventertje

Hier een vergelijking met Majka, Uran en Pozzovivo op basis van de resultaten van dit seizoen:

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=Rafal_Majka_HeadToHead&c=6&ids=140509%2C140787%2C140438&analysis=sea&SelectAnalysis=Filter

Conclusie: 'duurder is niet altijd beter'

Edit: al heeft Uran in de gezamenlijke races duidelijk het beste gepresteerd dit jaar.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@Benzardi & @Coningtador

Demare lijkt me alles behalve een zekerheid. Net als Hofland trouwens.
NIzollo als kopman wordt alleen echt interessant als Cancellara goed is i.m.o.
Hij wordt net te vaak tussen 5-8 waar Kittel tussen 1-3 zit. Daarnaast pakt Kittel nog puntjes voor Jungels wellicht.

jort101

Wat is een betere keuze niemiec , atapuma of henao

Nylz

'@ventertje

je kan je selectie toch altijd opvullen met renners die er goed voor staan in de klassementen? Viviani kun je prima opstellen in een bergetappe als ie de puntentrui heeft. Zijn zekere punten en nog kans op teampunten voor Landa.

Ik ben er zelf nog steeds niet over uit wat de beste tactiek is:

- 9 sprinters en 9 klimmers met 2 reserves. Hoe groot is de kans dat alle 9 renners in de punten rijden? In veel van de eerste bergetappes zie je dat de favorieten (die je dus in je team hebt opgenomen) de kopgroep laten lopen en zij strijden om plek 10 en lager. Dat levert dus niet altijd de meeste punten op.

- 6/7 sprinters, 6/7 klimmers aangevuld met tijdrijders en jokers voor de lastige etappe. De overige plekken in je team kunnen dan opgevuld worden met renners die hoog in de klassementen staan voor zekere punten. Nadeel voor tijdrijders is dat er te weinig kansen komen om punten te pakken en met de jokers/aanvallers heb je nooit zekerheid.

Ik moet zeggen dat ik erg geniet van de analyses van nasibal, maar het maakt het er allemaal niet makkelijker op om een team samen te stellen. Wordt nog een lange dag vandaag......

ventertje

'@ConINGtador

Thanks, ik wist niet dat je zo renners met elkaar kon vergelijken!

nasibal

Ik moet zeggen dat ik erg geniet van de analyses van nasibal, maar het maakt het er allemaal niet makkelijker op om een team samen te stellen. Wordt nog een lange dag vandaag……

Haha fijn dat je er van geniet. Ik moet zeggen, voor mij legt het de druk ook wel erg hoog. Wat als ik volkomen overtuigd hier uiteenzetting na uiteenzetting uiteen zet, mensen nemen het over, en vervolgens gaat het helemaal mis? Wat als ik zelf verkeerde keuzes maak en ergens in de achterhoede verdwijn? Huilen in een hoekje wordt dat dan ;)

ventertje

'@Nylz

"je kan je selectie toch altijd opvullen met renners die er goed voor staan in de klassementen? Viviani kun je prima opstellen in een bergetappe als ie de puntentrui heeft. Zijn zekere punten en nog kans op teampunten voor Landa."

Ja dat klopt, maar dat kan ook maar tot zekere hoogte. Stel 2 van je 8 klimmers vallen uit of presteren slecht, dan moet je wel even 3 mensen vinden die maar wel even vervangende punten moeten pakken door bijv. sprint klassementen of teampunten.

Nylz

Ah, dat ben ik inderdaad vergeten in m'n redenering, kans op uitval. Dan is het inderdaad niet verstandig om minder dan 9 klimmers mee te nemen.

IL DON

Hierbij mijn team:

AK:
Nibali (C)
Landa (C)
Uran
Majka
Pozzovivo
Peraud
Kruiswijk
Fuglsang
Hesjedal

Sprint:
Nizzolo (C)
Viviani
Demare
Modolo
Ewan
Sbaragli
Hofland
Arndt

Heuvel(sprint)
Colbrelli

Tijdrit:
Cancellara
Jungels

Ik heb mezelf opgelegd dat ik geen dopeurs (renners die in het verleden een dopingschorsing hebben gehad) in mijn team wil hebben, dus Valverde en Zakarin vallen af. Normaal kan ik dat altijd goed opvangen, maar met Zakarin wordt dat lastig. Hij is relatief goedkoop en ik denk dat hij veel punten gaat scoren, dus dat is moeilijk te compenseren.

Twee jaar geleden al eens 2x ruim top 100 gescoord in de Tour en de Giro. Vorig jaar had ik steeds pech met uitvallers, dus ik hoop nu weer beter te doen!

En met dit team hoop ik weer eens een keer goed te scoren. Ik ben er wel tevreden over! Al zullen twijfels altijd bestaan en heb je sowieso geluk nodig!

IL DON

ik zit nu net te kijken en Hesjedal heeft natuurlijk ook een dopingschorsing gehad. Dat zie ik nu pas..

IL DON

Hesjedal wordt Kangert

siht

Dus je wilt zeggen dat de andere renners in je team 100% zeker heilige boontjes zijn?

nasibal

Nee dat wil hij niet.

SJB

Hier is mijn (voorlopige) team:
V. Nibali
A. Valverde
M. Landa
I. Zakarin
E. Chaves
S. Kruijswijk
R. Hesjedal
B. Jungels
A. Geniez

T. Dumoulin
F. Cancellara

A. Demare
E. Viviani
S. Modolo
G. Nizzolo
C. Ewan
M. Hofland
J. Mareczko
N. Arndt
M. Trentin

Ik heb mijn team (zoals elke keer) al een flink aantal keer overhoop gegooid. Maar toch blijf ik nog steeds twijfelen over: mijn team, de kopmannen en Cancellara (ziekte). Het zal nog wel een paar keer veranderen tot morgen 13.45 uur.

Ik ben vorig jaar 3e geworden met de Vuelta, wel leuk als al je renners op de fiets blijven zitten en een rol van betekenis spelen.

ventertje

'@IL DONT

Ik vind het leuk dat je geen renners neemt die in het verleden doping hebben gebruikt :)

pirazzi

Wanneer was die dopingschorsing van Hesjedal dan? Hij werd wel onlangs verdacht van een motortje in zijn fiets omdat het wiel maar bleef draaien na een val.

IL DON

'@siht

Nee, natuurlijk niet. Maar je moet ergens een grens trekken. En de grens is: ben je geschorst geweest, dan kom je niet in mijn team. De rest krijgt het voordeel van de (eventuele) twijfel.

Zo heb ik andere jaren Ulissi in mijn team, maar die valt dus nu af. Terecht of niet, dat maakt niet uit. De schorsing is de grens.

nasibal

'@Pirazzi

Hesjedal heeft bekend doping gebruikt te hebben. Met name in zijn MB-periode als ik me goed herinner. Volgens mij is hij overigens niet daadwerkelijk geschorst.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Inderdaad, zie http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20131031_00818681

IL DON

Ja, hesjedal is inderdaad niet geschorst geweest. Maar hij heeft wel bekend, dus dan komt hij bij mij niet in het team. Dus vorige post was niet volledig. Schorsing en/of bekentenis.

In de Tour nooit Contador gebruikt. Toch nog in de top 100 geeindigd. Dus je hebt minder keuzes. Dat is soms een voordeel, soms een nadeel. Je zoekt naar alternatieven.

In de Tour had ik bijv. als eerste Frrome (toen Wiggins de Tour won), Quintana toen hij goedkoop was en 2e werd en Kwiatkowski toen hij heel goedkoop was. Zo heb ik vaak poultjes gewonnen. Je moet meer op zoek naar alternatieven, talenten etc. Dat maakt het wel leuk..

Jelle van der Linden

Verwachten jullie dat Nibali morgen top 20 kan rijden?

Il Mostro

Ik verwacht Nibali tussen plaats 15 en plaats 30. Vaak zijn de verschillen in zo'n korte tijdrit dermate klein dat dat lastig te voorspellen is.

1 2 ... 35 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.