Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 36 ... 127 128
ConINGtador

'@IL DON

Lijkt me inderdaad een uitdaging om op jouw manier een team samen te stellen. Op die manier wordt je gedwongen om te kijken naar jonge talenten e.d. en dat kan zomaar goed uitpakken (in jouw geval Quintana, Kwiatkowski, Aru). Waar anderen een talent vaak niet nemen, juist vanwege de prijs (een 500k of 750k renner kan toch niet beter zijn dan eentje van > 1 miljoen?), neem jij ze wel en hiermee maak jij het verschil t.o.v. je concurrenten. Al moet je met deze renners in eerste instantie natuurlijk de punten goed maken die je misloopt door Contador, Valverde, etc. niet te nemen. Maar wanneer je dan een keer hoog overall eindigt (al 2x top 100 in jouw geval) geeft dat natuurlijk nog meer voldoening!

IL DON

Ik ga morgen voor Nizzolo. En als Nibali morgen wel top 20 rijdt, dan wordt hij max. 15e of zo. Dan verlies je misschien 20 punten. Ik neem de gok dat Cancellara morgen de tijdrit wint. Daar kan ik max. 28 pnt. mee verdienen. Dat zijn meer punten. Maar maak zelf je keuzes, want deze keuze is bijna 50/50 en het hangt van de vorm van Cancellara (buikgriep) en de inzet van Nibali af. Dat zijn factoren die moeilijk zijn in te schatten..

IL DON

In de Tour is het vaak prima te compenseren. Daar doen veel andere toppers mee en vaak ook veel talenten. Bij de Giro en Vuelta ligt het meer aan het deelnemersveld. Dit jaar is de Giro lastig. Ik heb veel talenten/koopjes gezien, maar ik kreeg ze niet echt in mijn team gefietst. Te weinig plek. Nu heb ik een vrij standaard team met een paar alles-of-niets opties. Hopen dat dit goed uitpakt.

rosco

Mijn Lijst,

Demarre
Modolo
Nizollo C
Navardauskas
Kittel
Viviani
Hofland
Pelucchi

Cancellara c
Jungels
Van Emden

Uran
Valverde
Nibali
Kruijswijk
Geniez
Landa
Betancur
Henao
Zakarin

rosco

Nibali C

Jori

Hier zegt Kittel dat hij mee wilt doen tot Turijn?!
http://www.sport.be/nl/wielrennen/article.html?Article_ID=765014

jort101

Doe ook met mijn poule mee :D
http://bit.ly/26WWjh7

IL DON

Ik ben nu in Apeldoorn voor de ploegenpresentatie. Morgen de tijdrit bezoeken. En zaterdag in Nijmegen. Alleen zondag ben ik er niet. Ik woon in Voorthuizen, dus allemaal prima te doen. Nog meer mensen die komende dagen dw Giro gaan bezoeken?

ConINGtador

'@Jori

In 2014 kwam hij door ziekte niet meer aan de start van vierde etappe. Wil hij deze keer Turijn halen? "Dat is toch de bedoeling", zei hij de Duitser, "ik doe graag mee tot op het eind."

Lijkt er inderdaad op dat Kittel de intentie heeft om de Giro uit te rijden. Benieuwd of er nu nog veel zijn die op het laatste moment toch nog Kittel toevoegen aan hun team.

Laatst gewijzigd
jort101

IL DON
Ik ga zaterdag en zondag

WCEendT

Klimmen:
R. Uran
A. Valverde (C) ?
V. Nibali (C) ?
J. Fuglsang
S. Kruijswijk
M. Landa
E. Chaves
I. Zakarin
S. Firsanov

Tijdrit
T. Dumoulin (C)?
B. Jungels
F. Cancellara (C)?

Sprint:
N. Arndt
M. Hofland
M. Pelucchi
C. Ewan
J. Mareczko
A. Demare
S. Modolo (C)
G. Nizzolo
S. Colbrelli

21 Renners, er moet nog iemand weg, nog geen idee wie!!! Ook de twijfel tussen Dumoulin en Cancellara als kopman, waarschijnlijk ga ik voor Dumoulin.

Edit:
Misschien dat ik toch Nibali nog kopman maak i.p.v. Valverde, na het bekijken van routeschema... niet echt veel Valverde etappes.

Laatst gewijzigd
NedFan

A. Valverde C
T. Dumoulin C
C. Ewan C
V. Nibali
M. Landa
I. Zakarin
B. Jungels
E. Chaves
S. Kruijswijk
S. Pirazzi
M. Kittel
A. Demare
E. Viviani
S. Modolo
K. Sbaragli
D. Oss
J. Mareczko
S. Küng
M. Kudus
D. Howson

pirazzi

Ja ik ga zaterdag naar Ede. Wat betreft Kittel hoop ik ook dat hij alle etappes gaat doen maar als Hofland al zegt dat een dubbel Giro - Tour niet te doen is waarom zou Kittel dat wel kunnen dan.

arviidd

Mijn Definitieve team is eindelijk klaar. Dat met een poule mee spelen zo leuk kon zijn haha ik verheug me er echt op. Ik doe al een tijd mee maar nooit zo serieus als nu. Zeer benieuwd waar ik eindig ga toch wel voor minimaal top 100.

En ja ik ga zeker kijken zaterdag ergens bij de Veluwe kijken en zondag komen ze langs me huis. Morgen helaas werken.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@SJB
Waarom Geniez?

@Arviidd
Hoe ziet je team eruit?

Il Mostro

Mijn team staat ook klaar nu, hoewel veranderingen altijd nog mogelijk zijn.

Het valt me wel op dat mensen hier heel veel belang hechten aan het meenemen van pure tijdrijders. Voor morgen begrijp ik dat, maar in de lange tijdrit (etappe 9) verwacht ik dat de klassementsrenners al komen boven drijven. Daar ligt er geen meter vlak bij, het gaat er serieus op en af. Om nog maar te zwijgen over klimtijdrit, daar worden de prijzen verdeeld onder de beste klimmers.

Goozbabs

Een tijdrit hoeft niet vlak te zijn voor wen tijdrijder. Dumoulin en ik denk Jungels ook, zijn juist goed met heuvel tijdritten. De klimtijdrit is weer een ander verhaal, meer een klimmers etappe.

WCEendT

'@Il Mostro
Bij mij is het vooral dat ik de klimmer/sprinters heb die ik wil, en dan zie dat er zeker twee tijdritten zijn waar Dumoulin en Jungels top 3/5 gaan rijden wat dus al wat puntje oplevert. En stel dat Dumoulin etappe 1 wint dan heb je ook nog profijt van in de etappes daarna.

Laatst gewijzigd
hnac

Ik twijfel over de volgende renners:

Kangert of Fuglsang of Kruiswijk. Alle 3 anderhalf miljoen. Ik moet er 2

Tips?

ONCE

Geloof er eigenlijk geen reet van dat kittel m gaat uitrijden. Ik had als etix met Gaviria naar de giro gegaan (hij is nu wel geblesseerd, maar volgens mij was die intentie er niet)
Ik laat Kittel voorlopig buiten m'n team. En heb al genoeg met m gejojo't maar met kittel kom ik niet echt lekker uit. We gaan het zien of het een blunder wordt

Benzardi

Bedankt voor de feedback, nasibal ,ventertje en Phoenix0000.

Misschien ga ik toch nog wel even puzzelen, maar ja aan de andere kant moet je toch een keer de knoop door hakken ;o)

NedFan

Toch heb ik nog een vraagje...

S. Küng of toch N. Boem?
Die Boem beviel mij vorig jaar namelijk wel...

Iemand een idee?

Benzardi

'@ ConINGtador
Grappig dat we bijna hetzelfde hebben gekozen, ik hoop dat je hoog in het klassement komt.

WCEendT

'@Hnac
Kruijswijk en Fuglsang in my opinion!

ventertje

Pozzovivo + Dumoulin of Kittel en Kangert?

Qua aantal sprinters en klimmers zit ik bij beide keuzes wel goed, ik vraag me alleen af welke combo het meeste punten oplevert... Ik denk eigenlijk niet dat jullie me kunnen helpen, want of Kittel het uitrijdt is sws onzeker, of Dumoulin het roze pakt eigenlijk ook en Kangert moet miss puur knechten... Pozzo vind ik persoonlijk een leuke renner en rijd wss redelijk constant met weinig mogelijkheden op potentiele punten.

1 2 ... 36 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.