Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 37 ... 127 128
WCEendT

Ventertje ik denk dat Pozzovivo dit jaar 3x niks word, in trentino kon die niet/nauwelijks mee en maakte ie geen indruk.

Aan de andere kant Dumoulin word als alles mee zit eerste morgen en pak je een pak met punten mee... moeilijke keuzes. Misschien Dumoulin en een andere klimmer?

Edit:
Als Kittel niet uitrijdt is ie geen 4mil waard naar mijn mening.

Laatst gewijzigd
ventertje

Oke ik zal nog eens goed rondkijken! :P

Marco17-09

Hopelijk kunnen jullie mij nog een laatste advies geven:
1- Kusus of Kung als 500k renner
2- Ook heb ik nog mijn twijfels over Ewan en Trentin. Ik kan beide vervangen voor 2 van die vele 1.500.000 renners, zoals Peraud, Cancellara, Roche, Fuglsang, Sbaragli, Hesjedal, Kruiswijk en Kangert. En welke twee dan... Ik neig een beetje richting Hesjedal en Kangert maar dan zijn wel 2 van mijn 6 sprinters weg...
3- Nibali, Valverde of Landa als kopman (2 van de 3 voor naast Nizzolo of Modolo)
Wat is wijsheid? Hopelijk heeft iemand hier een uitgesproken mening over.

En @ventertje,
Persoonlijk zou ik Pozzo wel meenemen. Ik denk dat je zijn 2,5 miljoen er wel uit gaat halen, in tegenstelling tot de 4 miljoen van Kittel. En voor die overige 3 miljoen is Dumoulin een prima keuze mits hij de roze trui pakt, deze zou hij redelijk wat ritten kunnen behouden. Maar als hij geen top 3 eindigt is Uran of Majka een betere keuze

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@Marco17-09

Wat betreft je tweede punt: ik zou Ewan en Trentin beslist niet weg doen, aangezien je dan nog maar 4 sprinters overhoudt. 6 sprinters is al aan de krappe kant, maar nog enigszins oké. 4 is echt te weinig, zeker omdat de meeste bergetappes pas worden gereden nadat de meeste sprintetappes erop zitten. Hierdoor kun je je 'sprintplekken' niet opvullen met zekere punten voor klassementsmannen, omdat de klassementsrenners nog niet hoog zullen staan in het klassement.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wat betreft het derde punt: Valverde voor de heuveletappes, Nibali of Landa voor bergetappes.

Laatst gewijzigd
Jori

Mijn team staat, maar wat is 4 miljoen voor Kittel toch een berg om in je team te passen. Uiteindelijk had ik nog 4 transformaties nodig, maar denk dat het nu moet goed komen.

@Marco: Kung zet je neer in de tijdrit en eventueel nog een keer op een andere rit waar je verwacht dat hij punten kan halen
Kudus is een klimmer pur sang, dus wat heeft je team nodig?
Met Kung is het daarnaast logisch dat hij presteert in de proloog en etappe 9, maar daarna niet meer
Kudus kan heel goed klimmen, maar kan ook tegenvallen, dat is een extra risico.

2. Trentin zie ik sowieso niet als sprinter, maar meer als een puncher die het in een groepje af kan maken.
Etappes als 4, 8, 11 en 18 kan hij naar mijns inziens nog wel wat leuks doen.
4 of 5 sprinters vind ik persoonlijk erg weinig, al kan dit wel zolang je andere renners dan maar netjes Nasibal's cijfers aanhouden ;)

3. Nibali vind ik ideaal omdat ik hem overall de roze trui het langst zie dragen van de favorieten en in de tijdrit heb ik een welkome klant aan hem. Daarnaast is het de topfavoriet dus lijkt Nibali een makkelijke keuze voor zekere punten.
Landa is natuurlijk sterk in de bergen en moet veel goedmaken. Echter vond ik Valverde interessanter als 3e kopman omdat hij de beste puncheur is en zo vaker hoger zal eindigen. Dus ik kies voor Nibali en Valverde

Marco17-09

'@ConINGtador
Dat is zeker waar, maar ik vind vooral bij die 1,5 miljoen renners zeer veel potentiële punten zitten. Een andere mogelijkheid is om die 500k renner samen met Dumoulin en Formolo/Trentin weg te doen en drie 1,5 miljoen renners te kiezen.
Naar welke 1,5 miljoen renner gaat jouw voorkeur uit. En heb je ook een mening over die andere twee punten? (punt 1 is niet meer aan de orde als ik het hier beschreven plan uitvoer)

@Poeksel
Ik neig inderdaad naar de zekere punten van Landa en Nibali, maar Valverde verast je altijd weer

@Jori
- Zie mijn plan bovenaan deze post misschien vervang ik hem alsnog wel ;) . Maar je hebt zeker gelijk. Kung heeft een klein aantal zekere punten van de tijdrit. Daarnaast heeft Kudus helemaal geen zekere punten maar wel meer potentiële punten. Beide hebben ze weinig kans op teampunten, dat kan je tegen elkaar wegstrepen. Ik moet de risico's afwegen.
- Trentin heeft natuurlijk in de pure sprints Kittel voor zich, maar Kittel kan moeilijk een heuveltje over (wat bij een aantal etappes een rol gaat spelen. Zo'n heuvel 50-10km voor de streep). Bij dat soort etappes is Trentin de man voor de sprint, hetzelfde geld voor de punch-etappes.
- Na jouw commentaar en dat van Poekjes, is Nibali zo goed als zeker. Ik zie hem ook als grootste kanshebber voor de eindoverwinning. Zoals ik al zei verrast Valverde je altijd weer en heeft de beste punch van iedereen, maar Landa maakt veel meer kans op de teampunten (van Viviani voor het rood en Jungels voor het wit). Ook denk ik dat hij de langere klimmen deze Giro beter kan verwerken.

In ieder geval bedankt voor jullie advies!

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@Poeksel @Jori

Denk jullie echt dat Valverde zich zal laten zien in de heuveletappes (als puncheur)? Ik denk zelf namelijk niet dat er heel veel aankomsten tussen zitten die hem liggen. Afgelopen Tour de France bijvoorbeeld zaten er een aantal etappes tussen die eindigden met een muurtje. In zulke ritten komt de explosiviteit van Valverde uitstekend van pas.

Persoonlijk neig ik toch een beetje naar Nibali en Landa als kopmannen voor het klassement. Nibali omdat ik met o.a. Fuglsang, Kangert en Scarponi toch weer een sterk Astana blok verwacht net als afgelopen Giro. Landa omdat hij uiteraard één van de favorieten is voor de eindzege, maar daarnaast ook kans heeft op teampunten voor zowel Viviani (puntenklassement) als Henao (jongerenklassement).

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Misschien dat sommigen dit nog interessant vinden:

JUNGELS:
"The general classification won't be a priority for me", said Jungels less than 24 hours before the start in Apeldoorn.

DUMOULIN:
" ... Nikias Arndt has told radsport-news that the Dutchman is not telling the truth when he claims not to focus on the GC ... "

Laatst gewijzigd
jort101

Welke sprinters zouden een goede proloog rijden

Hunneman180

Klimmers/GC:
V. Nibali (C)
M. Landa
A. Valverde (C)
I. Zakarin
E. Chaves
S. Kruijswijk
A. Geniez

M. Kittel
E. Viviani
G. Nizollo
S. Modolo
C. Ewan
R. Navardauskas
M. Hofland
M. Pellucchi
N. Arndt
S. Colbrelli

S. Pirazzi
G. Visconti

T. Dumoulin

Ik hoor graag wat jullie er van vinden! Zelf twijfel ik nogal of ik een goede verhouding heb tussen aanvallers en klimmers..

Marco17-09

Duss... Dumoulin, Formolo/Trentin en Kudus/Kung of 3 renners uit de groep Peraud, Cancellara, Roche, Fuglsang, Sbaragli, Hesjedal, Kruiswijk, Kangert?

ConINGtador

'@Hunneman180

Ik zal voornamelijk nog is even naar je verhouding tussen klimmers/klassementsrenners en sprinters kijken.

@Marco17-09

Volgens ploeggenoot Arndt kijkt Dumoulin wel degelijk, zij het met een schuin oog, naar het algemeen klassement (zie: mijn eerdere post). Dat maakt Dumoulin ineens een stuk interessanter. Misschien dat dit gegeven je keuze nog beïnvloedt?

Laatst gewijzigd
maxdudink

'@marco ik zou gaan voor 3 renners uit de 1,5 miljoen groep.

Johnny7

'@ConINGtador

Oke nu twijfel ik zwaar. Sowieso geloofde ik nooit dat Dumoulin (ik heb hem (nog) niet) niet voor een goed klassement ging, bij Giant hebben ze er een handje van om ambities niet uit te spreken maar te verbergen. Maar nu dit nieuws over Jungles die ik wel heb.... pffff.

Marco17-09

'@jort101
Ik denk niet dat de sprinters in de punten gaan vallen in de proloog. Het veld zal dicht op elkaar zitten en voor de sprinters is het parcours niet technisch genoeg om de top 20 te halen. Ik denk dat de klassementsrenners daar meer kans op hebben. Maar dan vooral de plekken 10 t/m 20, de eerst tien zullen sowieso tijdrijders zijn.

@Hunneman180
Ik vind de keuze van klassementsrenners/klimmers sterk, maar 7 is wel te weinig. Je moet er elke dag 9 opstellen, ook in de bergetappes. Daarbij vallen er altijd nog renners uit. Ook heb je 10 sprinters gekozen, lijkt mij wat teveel. Persoonlijk zou ik Kittel niet meenemen maar bijvoorbeeld Majka+Wellens of Uran+Geniez ofzo. Dan is je team meteen wat beter in balans. Er zijn daarnaast nog zat andere mogelijkheden. Moet je maar even mee experimenteren wat het beste bij het team past

Laatst gewijzigd
Marco17-09

'@maxdudink welke 3 van 1.5 miljoen hebben jouw voorkeur? Ik vind die keuze erg lastig

droomteam

Kangert haalt zeker punten en als Nibali roze heeft ook bonus punten Maar verwacht dat je voor hetzelfde bedrag beter Fuglsang kunt nemen

Niballie

'@ConINGtador @ Johnny7

Zie hier http://www.radsport-news.com/sport/sportnews_98375.htm

Tom Dumoulin meinte eben in der Pressekonferenz, dass die Gesamtwertung nicht unbedingt sein Ziel sei, weil er das Zeitfahren bei den Olympischen Spielen im Fokus hat. Heißt das, dass mehr für Sie gefahren wird?
Nikias Arndt: "Dass wir nicht auf Gesamtwertung fahren, ist so nicht richtig. Tom hat den Fokus aufs Zeitfahren gelegt. Da fehlen vielleicht die drei, vier Prozent, um ganz vorne mitzuspielen. Trotzdem behält er die Gesamtwertung im Auge. Wenn er vorher sagen würde, er fährt auf Gesamtwertung und wird Neunter, was ein Superergebnis ist, würden ihn alle kritisieren. So gehen wir ohne Druck in den Giro. Vielleicht ist das sogar besser, als wenn man verkrampft ist…"

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Hoe groot achten jullie de kans dat Mareczko uitrijdt?

En wat verwachten jullie van Rojas?

Marco17-09

'@droomteam
Kangert heeft wel een betere tijdrit dan Fuglsang

@bergbeklimmer
Mareczko is een talent maar heeft nutuurlijk nog nooit een grote ronde gereden. Het is een gok maar ik denk dat hij na 12 etappes het wel voor gezien houd. Van Rojas verwacht ik niet al teveel, zeker niet voor 1,5 miljoen

Laatst gewijzigd
droomteam

Alleen is hopen dat de vorm van Nibali en Greipel heel wat verbetert die was tot nu toe niet geweldig maar ja laat ze er maar eens uit .Greipel ishet risico wel waard denk ik !!

droomteam

Dat klopt van Kangert maar een goede Fuglsang rijd dan weer top 10 .

droomteam

Kittel zijn ploeg is op hem gebouwd en hij doet het zeker goed Dan laat ik eerder Greipel weg .

ConINGtador

'@Bergbeklimmer

Persoonlijk verwacht ik dat Mareczko nog wel eens betrokken kan raken bij een valpartij en om die reden de Giro vroegtijdig moet verlaten. Als je ziet hoe Mareczko en zijn ploegmakker Belletti zich in Turkije overal tussen wurmden ... Van enige rust en organisatie tijdens de sprint lijkt bij Southeast geen sprake. Het zou me niet verbazen als deze heren a la Pelucchi na een paar dagen gedwongen uit koers moeten stappen.

Daarnaast houdt Mareczko niet van klimmetjes en bovendien is het zijn eerste grote ronde. Het kan zomaar eens zo zijn, mocht hij wel op z'n fiets blijven zitten, dat hij net als Ewan na de twaalfde etappe afstapt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 37 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.