Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 39 ... 127 128
Jelle van der Linden

'@jort101,
Ik verwacht van Atapuma niks, en van Oss zou kunnen (maar je weet niet in welke etappe hij dat zou gaan doen)

ConINGtador

Een laatste update wat betreft Cancellara:

"[The TT course] was actually perfect for me. I was preparing well, had good feelings, good confidence, but I’m looking like an outsider now [after falling ill]. I will do my best and I will not give up. I might go for a walk in the morning but the rest will just be focusing on those 9.8 kilometres. If I have energy left, good, if not, we will see. The first rule is the health then second is what I was aiming for. First thing, my health is coming back and I can be at the start line. If I had a fever again today I wouldn’t be here." [Bron: cyclingnews.com]

Ondanks dat het dus de goede kant op gaat, blijft Cancellara nemen een grote gok. Er staan een hoop fitte tijdrijders op de startlijst die een ziek, zwak en misselijke Cancellara kunnen verslaan in de proloog.

---

@ventertje

Wanneer Cancellara niet ziek was, had ik gezegd DOEN! Kittel is een enorme upgrade t.o.v. Demare en zoals je zelf zegt zijn Cancellara en Dumoulin zo goed als gelijkwaardig. Maar nu Cancellara dus niet in topvorm aan de start verschijnt, en Dumoulin volgens Arndt wel degelijk het AK in de gaten houdt, betwijfel ik of een dergelijke 'switch' goed uit zal pakken.

---

@jort101

Wat betreft Atapuma: was vorig jaar erg sterk in de Giro, net als ploegmaat Caruso. Dit jaar heeft BMC geen uitgesproken kopman, dus ik verwacht dat hij erg aanvallend zal rijden en veelvuldig in de kopgroep te vinden is. Dan is het altijd de vraag of zo'n kopgroep het tot de finish weet vol te houden ...

Wat betreft Oss: ook redelijk aanvallend ingesteld, kan een goede proloog rijden en is bovendien interessant aangezien het een redelijke sprinter is (zeker met het oog op etappe 17 en 21 wanneer mannen als Kittel, Greipel en Ewan vermoedelijk naar huis zijn).

Wat mij betreft zijn beide heren het overwegen waard voor 750k. Al denk ik wel dat er betere opties zijn.

Laatst gewijzigd
ventertje

Ik verwacht van beide niet heel veel eigenlijk.

ventertje

'@ConINGtador
Ja ik wist dat Cancellara ziek was, ik hoopte eigenlijk dat dat een beetje fake was (a la Contador). Maar je hebt gelijk, stel hij voelt zich echt niet topfit (en waarom zou dat ook niet kunnen?) dan is het een heel groot risico. Bedankt voor je tips man.

jort101

En van moser dan, zou hij punten opleveren ? In de proloog waarschijnlijk wel. En brandle.. Kan die meer dan goed tijdrijden?

vasnd

Denk je het rond te hebben...Cancellara is twijfelachtig maar een krappe 10 kilometer vlammen, dat moet toch sowieso wel lukken zou je denken.

Veel vragen hier zijn zelf trouwens via procylingstats gewoon uit te zoeken. Helft van de lol wat mij betreft..

Laatst gewijzigd
Cochapolla

Kittel + Kudus of Pozzovivo + Chaves??? Los van het feit hoeveel klimmers / sprinters ik in mn ploeg heb? Wie haalt de meeste punten? Dank voor reactie

ConINGtador

'@Cochapolla

Zoals @nasibal het al diverse keren heeft uitgelegd, is een dergelijke keuze volledig afhankelijk van de rest van je team.

Als je al minimaal 9-10 klimmers hebt: Kittel + Kudus
Als je minder dan 6 sprinters hebt: Kittel + Kudus

In alle andere gevallen zou ik voor Chaves + Pozzovivo gaan. Al moet ik zeggen dat beide heren dit jaar nog niet zo goed presteren.

Laatst gewijzigd
Maickky

Verwachten jullie meer van Sbaragli of toch Rojas?

barcasportz

Wat betreft Cancellara, voorafgaand aan de tijdrit in de Tirreno die hij DIK maar dan ook echt DIK won, zei hij ook ziek te zijn... Wellicht vanonder de favorietenrol willen kruipen? ;)

kokkie1975

Na veel , veel heel veul wijzigen en de daarbij behorende voorpret zijn dit de 20 die het voor me moeten gaan doen :

V. Nibali KLA
A. Valverde KLA
T. Dumoulin TIJ
M. Landa KLA
R. Uran KLA
R. Majka KLA
I. Zakarin KLA
R. Hesjedal KLA
T. Kangert KLI
E. Viviani SPR
G. Nizzolo SPR
S. Modolo SPR
J. Rojas SPR
K. Sbaragli SPR
R. Navardauskas SPR
L. Mezgec SPR
A. Porsev SPR
E. Battaglin AAN
M. Kudus KNE
S. Colbrelli KNE

DeMarkie

Modolo + Majka of Pozzovivo + Démare, welk duo gaat de meeste punten pakken?

ConINGtador

'@barcasportz

Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, maar het zou hem in elk geval niet sieren. Dumoulin zei in een interview ook dat hij best de favorietenrol op zich wil nemen, maar dan alleen wanneer hij er zelf ook daadwerkelijk van overtuigd is dat hij ook echt dé favoriet is. In het geval van Dumoulin houdt dat in dat hij zich niet als favoriet ziet voor de proloog, maar wel voor de tweede tijdrit (etappe 9).

Cancellara is naar mijn mening toch wel een gentleman en zou zich wat mij betreft niet moeten verschuilen, maar er gewoon voor uitkomen dat hij de te kloppen favoriet is voor de proloog. Ook dat kan een tactiek zijn: je concurrentie afschrikken. Al met al verwacht ik dus dat Cancellara wel degelijk ziekteverschijnselen heeft. Hoeveel dat van invloed is op de race zal morgen moeten blijken. En of hij nou wel of niet ziek is, in deze situatie zijn Cancellara's punten onzeker i.p.v. zeker.

Laatst gewijzigd
nasibal

Wat Cancellara betreft:

Als IK zou starten aan een proloog en de derrie al bijna door de broek loopt, zou ik alle wereldrecords aan gort fietsen om maar zo rap mogelijk aan die finish te komen. Maar ja, wie ben ik.

ConINGtador

'@nasibal

Daar zit dan ook wel weer wat in, haha :)

Laatst gewijzigd
Roel92

Twijfel tussen Firsanov en Ruffoni, heb 8 sprinters en 9 klimmers. Maar denk dat Firsanov veel meer punten kan pakken dan Ruffoni, echter kan ik hem toch niet opstellen omdat ik al 9 betere klimmers heb. Hoe groot schatten jullie de kans dat Firsanov een (dikke) top 10 in het algemeen klassement gaat rijden?

Jelle van der Linden

Wat lijkt jullie beter qua kopmannen?
Optie 1: Nibali, Valverde, Nizzolo
Optie 2: Nibali, Dumoulin, Nizzolo

Ik vind optie 1 een safere optie, want als Nibali faalt of iets anders dan heb je nog iemand achteraf.
Maar met optie 2 heb je meer kans op punten, als Nibali zijn topvorm haalt.

ConINGtador

'@Roel92

Die kans acht ik niet heel erg groot. Met mannen als Nibali, Landa, Valverde, Majka, Uran, Pozzovivo, Zakarin, Chaves, etc. zijn de meeste top 10 plaatsen al vergeven. Als is er natuurlijk altijd wel een verrassing, een talent dat doorbreekt o.i.d., en dat zou zomaar Firsanov (laatbloeier) kunnen zijn.

@Jelle van der Linden

Het is precies zoals je zelf al verwoord. Optie 1 is de meest veilige keuze, terwijl optie 2 meer (potentiële) punten zou kunnen opleveren. Je zult dit uiteindelijk toch echt zelf moeten inschatten, die keuze kunnen wij niet voor je maken.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@ConINGtador,
Klopt, Ik heb de knoop doorgehakt ik ga voor optie 1. Ik heb nog niet super veel vertrouwen in Nibali en in de 2 tijdrit kan je de punten nog redelijk compenseren met Nibali als kopman en zeker in de klimtijdrit.

Roel92

'@Coningtador

Bedankt voor je reactie. Hoe hoog schat je Ruffoni in?

nasibal

'@Coningtador

Ik zou firsanov eerder een laatGloeier dan een Laatbloeier noemen. Maarja, dat zijn insinuaties en horen niet in dit topic thuis ;). Hij is overigens wel een perfect voorbeeld van een Kak-hij-flikt-het-toch-en-nu-heb-ik-hem-niet-bij-me-renner. Hij heeft dan ook heel lang door mijn hoofd gespookt mocht ik budget en plek over hebben. Vooral aan 'plek' is er bij mij echter enorme schaarste deze Giro.

Jelle van der Linden

Ik had al een paar dagen mijn selectie rond en was van plan dit niet meer te veranderen, maar op het laatste moment toch twee wijzingen door gevoerd, mede door wat Arndt zij over Dumoulin, daardoor durf ik het nu niet meer aan om hem niet te kiezen (ook een klein beetje meer kans morgen, doordat Cancellara zich niet lekker voelt) en dan zou ik tegenover veel andere deelnemers toch veel punten kunnen mislopen (want ik zie en denk dat hij bij veel mensen wordt gekozen, ook omdat het een Nederlander is) Dus toch besloten Majka (waar ik toch veel van verwacht) eruit te halen.

ConINGtador

'@Roel92

Ik denk dat Ruffoni vergelijkbaar zal presteren als dat hij deed in de vorige Giro. Dat houdt in dat hij wel 2 of 3 keer rond de 10e plek in de vlakke sprints zal eindigen (vorig jaar 1x 8e en 2x 9e).

Laatst gewijzigd
RubenVB

Ik kan niet ontkennen, dat ik bij de groep hoor die door Cancellera nu heel erg twijfelt. Ik was best snel zeker van mijn selectie, maar nu dit .. : ' )

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@ Coningtador @ Nasibal @ Roel92 Firsanov zou zomaar de verrassing van de Giro kunnen worden, maar het kan ook helemaal niets gaan worden. Hij heeft zich op dit niveau nog nooit bewezen over een periode van 3 weken.

1 2 ... 39 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.