Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 46 ... 127 128
Il Mostro

De eerste etappe is niet mijn meest gunstige geweest, vooral omdat ik vergeten was Kittel op te stellen. Maar vanaf morgen wordt het vol knallen, met deze pracht van een selectie:

Nibali (c)
Valverde (c)
Landa
Majka
Uran
Chaves
Peraud
Zakarin
Betancur

Jungels
Küng

Kittel (c)
Viviani
Nizzolo
Modolo
Arndt
Ruffoni
Mareczko
Pellucchi
Tsatevich

Jori

Ik had 167 punten. Kijkende naar de renners vielen Uran (had hem rond plek 16-20 verwacth) en zeker Zakarin (op een goede dag zelfs top 10?) tegen.
Met Nizzolo en Arndt had ik spreiding voor Cancellara/Dumoulin.
Gezien de uitslag ben ik tevreden, als je kijkt naar rijders die de top 20 deze etappe in zijn gereden en die ik niet had, zie ik Dillier en Ludvigsson als goede rijders die je er graag bij had gehad en misschien nog Howson en/of Amador. De rest van de rijders die nu in de punten rijden zouden alleen maar in de weg zitten. (Ik had Jungels, Dumoulin, Nibali (c), Kittel, Geniez, Arndt, Nizzolo, Uran, Zakarin opgesteld)).
Alleen baal ik logischerwijs dat ik toch niet het vertrouwen had dat Kittel vol voor deze tijdrit ging én kon volhouden en daarom was Nibali de kopman.

Kan me vooral frustratie voorstellen bij mensen die V Emden, maar vooral Küng hadden opgesteld. Denk dat Küng Dumoulin had verslagen als hij niet was gevallen!

Twaburov

De punten van de witte trui moetenk denk ik nog komen.

@Lynd. Er stond bij dat voor de etappewinst gold. Teampunten voor de truien dus wel gewoon.

ivo001

Voor morgen moet ik eens kijken wie ik ga opstellen.
Ik denk dat Kittel de etappe wint, dan zou hij de rode trui pakken en met 10 boni's stijgen naar plek 2 in het klassement.

Jungels zou dan 10p voor etappewinst kittel + 6 voor de rode trui krijgen, en 4p voor zijn 2e plek voor de witte trui. Die 20p staat gelijk aan een 11e plek in de daguitslag!

Is er van Tsatevich of Colbrelli een top 11 te verwachten morgen? Bij Bardiani zullen ze wel voor Ruffoni gaan, maar zouden ze bij Katusha Porsev spelen?

Dan heb ik ook nog Verona achter de hand die dus potentieel 16 teampunten kan pakken als Kittel morgen wint, maar durf daar geen Viviani/Nizzolo/Modolo/Demare/Mareczko voor uit te laten.

Laatst gewijzigd
Scunthorpe

110 punten, had op wat meer gehoopt maar te weinig tijdrijders aan boord.

gesink-menchov

Ivoo ik zit precies met hetzelfde met jungels en colbrelli. Maar ik ga voorlopig voor jungels maar is zeker nog iets waar ik over twijfel

Harry De Bakker

Heel slecht begin voor mij met maar 90 punten. Had stiekem toch gedacht/gehoopt dat Cancellara gewoon de proloog zou kunnen winnen, en dat zijn ziekte voornamelijk bluf zou zijn. 1,5 miljoen leek een koopje voor hem, maar is waarschijnlijk toch weggegooid geld.

Daarnaast op het allerlaatste moment Kittel aan mijn team toegevoegd en zelfs als een van m'n kopmannen. Maar niet ingezet vandaag ...

Geniez valt me met een 20e plek toch ook behoorlijk tegen.

Laatst gewijzigd
Scotty

Ha, mn Kittel-team begint erg goed. ;)

M'n normale team zoals verwacht, in elk geval niks laten liggen.

Tommytom

Ik moet nasibal erg bedanken. Na het lezen van zijn tips over het belang van teampunten kwam ik tot de conclusie dat 500000 voor Ludvigsson een betere deal was dan Küng.

Dat blijkt zich uit te betalen. Top 50 bij scorito, en dat terwijl ik vooral sprinters en klimmers had geselecteerd. Had alleen Kittel niet opgesteld, dat is natuurlijk balen. Niet verwacht dat hij top20 zou eindigen.

Nasibal bedankt!

Milsen

Tis dat kung viel anders had het ook anders uit kunnen pakken 😜

Milsen

'@ivo Overigens verwacht ik colbrelli niet in de top 10 morgen trouwens

pirazzi

Hoezo is er nog geen klassement voor de witte trui beschikbaar?

ONCE

Colbrelli hoef je morgen niet op te stellen hoor. Die gaat denk ik niet eens de moeite nemen. Ze gaan ruffoni spelen en voor Colbrelli zijn de etappes met lastige aankomsten.

Even een vraagje over bonificaties. Hoe veel bedragen die en ik meende ook wat te lezen over bonificaties op de tussensprints?

Milsen

Tussensprint 3,2 en 1 sec te verdienen

snoek1974

Vandaag 126 punten maar heb wel Dumoulin maar niet als kopman en Kung viel helaas anders had die minimaal bij de eerste 3 gereden en Kittel niet opgesteld had ik niet verwacht , had meer verwacht van Homson en Zakarin.

Morgen vol voor de sprint dus Kittel , Viviani , Demare , Modolo , Nizzolo , Bettini en Marenzko en Jungels voor teampunten Kittel en witte trui en Dumoulin voor de roze trui , dus morgen hoop ik op het dubbele uit te komen .

parravliss

238 punten jammer van van emden.....

Chris85

Geen beste start..

1. Nibali (c)
2. Landa (c)
3. Valverde
4. Majka
5. Uran
6. Zakarin
7. Chaves
8. Hesjedal
9. Formolo
10. Jungels
11. Cancellara
12. Geniez
13. Nizzolo (c)
14. Viviani
15. Demare
16. Ewan
17. Mareczko
18. Arndt
19. Colbrelli
20. Betancur

JapieJapo

Ben blij met mijn keuze voor wisniwoski, die kan morgen mooi meeliften op Kittel en zijn eigen punten voor witte trui. 224 puntjes in totaal.

Laatst gewijzigd
gesink-menchov

Haha de dag winnaar heeft heel giant...

Kirsipuu

Wat een dramatisch begin, 68 punten.... Oeps. ik had vandaag meer verwacht Majka, Uran en Zakarin. Gaat waarschijnlijk ook nog tot de bergen duren totdat ik wat van mijn achterstand ga goedmaken met deze selectie:

Nibali
Valverde
Landa
Chaves
Majka
Kruijswijk
Hesjedal
Uran
Zakarin

Jungels
Cancellara

Nizzolo
Viviani
Modolo
Demare
Porsev
Howard
Arndt
Marezcko
Colbrelli

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Ondanks een zeer slecht begin ben ik wel blij dat ik Kittel in mijn team genomen heb. Hoop de komende 2 etappes veel punten binnen te harken met Kittel (C) - Jungels - Verona.

Helaas had ik denk ik wel beter plaats kunnen maken voor Kittel door Majka thuis te laten i.p.v. Valverde. Majka, normaal gesproken toch een behoorlijk tijdrijder, zag er slecht uit. Valverde daarentegen leek prima in orde.

ONCE

'@ Milsen
Dank je.

Dus is het voor Kittel morgen al mogelijk om de roze trui te veroveren

Laatst gewijzigd
nasibal

Zo dag 1 zit er op, tijd voor de balans van de dag (leuk, hier ga ik denk ik een rubriekje van maken denk ik).

Kijkend naar vandaag zijn de winnaars denk ik vooral degenen met Kittel (Hoe kan je hem in hemelsnaam vergeten op te stellen, de enige sprinter met een heel reeele kans op roze! ;) ) en Amador. Al verwacht ik dat die laatste vandaag juist voluit is gegaan omdat hij de rest van de Giro in het gareel moet. Roglic noem ik expres niet omdat ik vermoed dat niemand dit had zien aankomen.

Grote verliezers van de dag zijn denk ik degenen met Van Emden en Kung. Aan de andere kant kan je met renners van die prijs het moeilijk over verliezen hebben, eerder over pech.

Kijkend naar wie ik zelf opgesteld heb overheerst toch vooral de tevredenheid. Zakarin, Peraud en Geniez vallen wat tegen en ook Valverde net buiten de top 20 is jammer. Zeker omdat ik vandaag geen kopman in de punten heb en sowieso geen sterke proloogselectie had kan ik met een paar punten onder het gemiddelde moeilijk klagen.

Wel veel renners in de punten die ik voor vandaag voorspeld had. Ludvigsson was absoluut "renner 21" voor mij en heb tot op de laatste dag gepiekerd over hoe ik die in mijn team zou fietsen. Zijn gemis doet dan ook erg pijn. Ook Moser en Dillier heb ik heel lang overwogen en bij 25 plekken zouden ze het absoluut mijn team gehaald hebben. Maargoed, zo is het spelletje nou eenmaal.

Een aantal van de overige renners in de top 20 ook sterk overwogen, waaronder preidler en wisniowski. Echter, ook als ik van te voren hun positie voor vandaag had geweten, had ik ze niet meegenomen. Tot 2 dagen terug ook Roglic nog sterk overwogen als alternatief voor Geniez. Ik zal echter niet pretenderen dat ik hem verwacht had vandaag, alhoewel hij wss wel opgesteld had gestaan als 9e man. Jammer dus van de gemiste punten maar voor mij specifiek niet speciaal het vermelden waard. Dat zou wat pretentieus zijn. Kittel.. tja.. dat ik hem heb overwogen mogen is duidelijk. Een renner van zijn prijs echter noemen als een renner die ik er graag bij had gehad vind ik wat ver gaan. Zo zijn er nog wel 10 te verzinnen.

Als ik kijk naar de renners die ik niet opgesteld had vandaag zitten daar geen renners tussen die in de punten gereden zouden zijn. Ik had het, gezien mijn totale selectie, dus niet beter kunnen doen. Prima dus. Ook sta ik nog steeds achter mijn 20 gekozen renners. Daarmee dus ook achter het weglaten van Ludvigsson, ondanks de sloot punten die hij de komende etappes mogelijk binnen gaat halen. Laten we voor mijn gemoedsrust maar hopen dat Kittel of Roglic morgen het roze overneemt ;)

Al met al kan ik met een goed gevoel gaan sleutelen aan mijn selectie voor morgen. Als ik kijk naar de teams die vandaag hoog gescoord hebben heb ik er geen twijfel over dat ik de opgelopen achterstand nog ga inhalen. Dat komt wel goed vooralsnog. Morgen en overmorgen nog even incasseren alleen vrees ik.

Stomme Ludvigsson, was gewoon lekker op plaats 8 geindigd. Waar ik je verwacht had kloothommel.

ivo001

Dit is overigens mijn team geworden (heb nog 2 backup teams, maar dit is degene waar ik eht meest achter sta)

Nibali
Valverde (C)
Landa
Majka
Dumoulin (C)
Zakarin
Chaves
Kruijswijk
Firsanov

Kittel (C)
Viviani
Demare
Nizzolo
Pelucchi
Mareczko
Arndt
Tsatevich
Colbrelli

Jungels
Emden

Helaas had van Emden flink pech vandaag, maar dat is dan 500k die niet goed uitpakt. Heb nog serieus getwijfeld om Ludvigson te nemen, aangezien die vorig jaar in de lange heuvelachtige tijdrit ook nog rond plek 10 reed.

ONCE

'@Harry de Bakker

Valverde is eigenlijk nooit slecht, dus als mogelijk een vaste pick voor mij. Heb vanochtend dus ook Majka eruit gehaald om ruimte te maken voor Kittel en heb eigenlijk nog zitten denken om Uran er uit te gooien voor Dumoulin. Uran zn tijdrit is eigenlijk de laatste 1,5 jaar al bagger dus zegt hopelijk niet zoveel over zn vorm in de bergen. Majka daarentegen ben ik bang voor

Laatst gewijzigd
1 2 ... 46 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.