Vandaag 2 punten onder het gemiddelde gehaald denk dat ik er toch wel tevreden mee ben. Baal dan alleen dat ik vanochtend op het allerlaatste moment nog Kung in mijn team heb gezet inplaats van Mareczko. Veder wel tevreden had geen renners die punten hebben gepakt die ik niet heb opgesteld en dat zie ik hier toch veel voorbij komen.
'@ nasibal
Kung is inderdaad pech , maar hoe hij bezig was geeft wel aan dat ik m terecht geselecteerd hebt en dat mag die bij de volgende tijdrit laten zien , heb ook Howson die ook 500.000 kost , had hem alleen paar plekken hoger verwacht , beide zijn in de race voor de witte trui al zal Formolo daar de grote favoriet zijn dus die 2 zijn mijn dark Horses
Maar pech zou zijn als je Kiest voor Dumoulin als kopman en als die was gevallen , ik heb er niet voor gekozen omdat ik te weinig etappes zie waar ik m als kopman zou opstellen , verwacht dat die nr 9 nog wel kan winnen , al was Kung hard op weg om hem te verslaan voordat die viel en het is de vraag hoe Cancellara herstelt . Maar zie hem de klimtijdrit niet winnen .
'@Esltupido
Geen zorgen. Ik had hem ook! Heb er overigens wel netjes van geleerd. Genoeg andere keuzes hadden mij 1e ipv 2e kunnen laten worden.
@Snoek
Kung was zeker een terechte keuze geweest. Alleen ga tussen nu en de tijdrit (en daar denk ik zelfs dat hij relatief minder kans heeft tegen een aantal anderen dan vandaag) en vervolgens na de tijdrit hooguit nog in een aanval zien. Dan mag je hopen dat hij standhoud. Ludvigsson, Howson, Colbrelli (al advocateer ik tegen hem) en Kudus (ben ik overigens ook geen fan van) zijn echter namen die in mijn ogen meer potentie hebben.
Ik snap je redenatie betreffende Dumoulin wel, maar dat zie ik dan weer meer als 'verliezen'. Ik reken daarmee voornamelijk vanuit budget. Als je 500k-er niet presteert om welke reden dan ook is er absoluut geen hek van de dam. 500k-ers zijn er om het verschil te maken, niet om je basispunten te halen. Dumoulin daarentegen, als hij om welke reden dan ook niet presteert ben je klaar. Dan ben je 3 Miljoen kwijt waarvoor je toch hele goede andere renners had op kunnen stellen. Dat is voor mij het onderscheid tussen pech en verliezen.
Ga maar eens na hoeveel er wel voor eigen kansen meesprinten. En dan moet belletti daar dus vlak achterkomen.
Hij is waarschijnlijk wel gewoon de lead out morgen, maar ik kan er naast zitten hoor en dat ie zelf ook meesprint zoals in turkije bv
Of dumoulin zeker is van de roze trui na morgen is ook nog maar de vraag. Ik weet niet hoe eager Kittel is op die roze trui en of ie onderweg ook voor de boni gaat
'@ nasibal
Bedoelen hetzelfde want als je basispunten van een 3 miljoen door vallen / uit vorm niet rendeert dan moet dit waarschijnlijk opgevangen worden door een renner van een lager bedrag die dan eigenlijk meer punten moet halen dan dat je berekent heb.
Howson heb ik ook en die heeft aardig gepresteerd in de ronde van Romandië .
Ludvigson heb ik over getwijfeld en had ik wel in mijn lijst staan toen ik moest filteren vanuit 30 renners.
Colbrelli verwacht ik niks van en ben bang dat dit een Barbero verhaal is dus zal 1 a 2 etappes wel wat punten opleveren maar dan moet je hem wel opstellen en Kunduz heb ik niet over nagedacht want heb betere klimmers in mijn selectie , althans ga uit dat naast mijn basis van Nibali , Landa , Valverde en Zakarin / aanvullende keuze moet gemakt worden uit Hesjedahl , Kruiswijk , Jungels , Dumoulin , Kangert , Geniez en Formolo meer punten opleveren dan Kunduz , dus het is zoeken naar verrassingen maar je moet ze wel ook opstellen anders kan je je geld beter gebruiken , om die reden ook niet gekozen voor Firsanov en Ciccone die wel in de selectie 30 renners zaten . Ben benieuwd wat Kung en Howson in de heuvel en berg etappes presteren , daar zal ik ze in eerste instantie nog niet opstellen
@Snoek
Ik heb zelf Howson ook alleen mee voor de tijdritten en wittetruipunten na afloop van de giro. Dumoulin en Geniez strijden om plekje 9 in mijn bergselectie. Jungels, Wellens en Howson komen daarachter.
Ludvigsson echt met pijn in mijn hart er uit gelaten, maar ik kon simpelweg niet anders. Mijn bergselectie is dusdanig krap dat mijn 500-ker iemand moest zijn die (bij verrassing) daar opgesteld zou moeten worden. Mijn heuveletappes zitten vol en was Dumoulin vandaag 2e (en Ludvigsson netjes 10e) geworden dan had je ook in de vlakke etappes niets aan hem gehad. Voor de aanvallen in de bergen heb ik eventueel Wellens en Jungels al. Tja, onder de streep wint Howson het dan.
Maar geloof me dat ik vandaag gevloekt heb haha. Probeerde Howson, Mccarthy en Ludvigsson hier overigens strak onder de radar te houden. Viel me op dat, op howson na, de namen inderdaad ook eigenlijk niet vielen hier.
Haha Nasibal, leuke rubriek!
McCarthy vond ik erg tegenvallen in Kroatië en had ik daarom ver links laten liggen
Ludvigsson leek qua tijdrit en alles niet op te wegen tegen bijv. een Kung of Howson, maar verraste mij dus aanzienlijk.
Howson leek mij een beetje een alles net-niet-rijder.
Rijdt veel net (niet) top 20, maar niet hoog, waardoor hij uiteindelijk in mijn ogen te weinig op zou leveren.
En ik kende Kittel, ik wist wat ik moest verwachten en nog steeds had ik dit niet gedacht.
Zonde, hij stond opgesteld en kopman maken in deze tijdrit was een kleine gok vergeleken met Nibali, maar toch deed ik het niet.
Ik blijf hier toch weemoedig over
'@ nasibal en Jori
Vind ook dat hier vooraf teveel namen gedropped worden , het is leuker om zelf te puzzelen en van mc Cartney weet ik niet zoveel af , in welke etappes moet ik die verwachten ? Is die voor de heuvel etappe dus etappe 4 .
De tactiek bespreken is prima , maar iedereen moet zijn verrassingen niet noemen want dan worden die straks gewoon overgenomen , dus bijv zet je in op de sprint en hoeveel sprinters dan bijv maar niet welke en waarom maar meer hoeveel sprinters en moet je dan ook 2 speciaal voor de heuvel etappes nemen of is dat niet te bepalen wie je dan moet nemen , zat hier aan Rojas en Ulissi te denken maar had geen budget meer om dit in te passen anders had ik Kittel moeten laten varen en ik verwacht dat die gaat knallen deze giro , al moet dit ook wel want hij is aan de dure kant , maar wilde een sterk sprint team en niet teveel twijfels , vandaar dat mijn sprint selectie aan de dure kant is ( 14 miljoen)
heb voor de sprint Kittel , Demare , Modolo , Nizzolo , Viviani , Belleti en Marezko ( waarbij de laatste 2 puur als gok door hun prestaties in Turkije) , best wel sterk sprint team die ik deze etappe aanvul met Jungels en Dumoulin . Maar voor latere kan ik door teamgenoten bijv Nizzolo , Viviani of Demare ondersteunen , heb hierdoor ook wel wat dure klimmers moeten laten varen en de 3 favorieten Nibali , Landa en Valverde moeten aanvullen met klimmers van 1,5 / 1 miljoen .
'@ nasibal: Howson, Mccarthy en Ludvigsson hebben op m'n shortlist gestaan. Howson + Mccarthy hebben m'n Zweeler budgetteam gehaald. Doordat daar veel meer variatie zit in de prijzen van renners, moest je met name daar nog meer naar de goedkope talentjes zoeken dan bij Scorito.
Ludvigsson is nu natuurlijk makkelijk spijt van hem. Dat ie een sterke tijdrit kan rijden, is bekend en daarnaast zou je er teampunten mee kunnen halen met Dumoulin en heel positief gedacht met Arndt, maar omdat ik Arndt geen etappe zie winnen, uiteindelijk niet voor Ludvigsson gekozen.
Maar goed... de eerste blunders zijn al gemaakt door bijv ook Kittel niet op te stellen gisteren. Voor vandaag staat ie er wel in.... als captain zelfs. ;-)
Ik heb 8 sprinters in mijn team (geen Kittel) en verder nog Dumoulin, Trentin & Jungels.
Welke sprinter(s) zien jullie weinig/geen punten halen vandaag: Nizzolo, Modolo, Demare, Viviani, Hofland, Arndt, Pelucchi of Mareczko?
Trentin is natuurlijk alleen interessant als Kittel daadwerkelijk de etappe wint, Dumoulin & Jungels halen sowieso nog wat punten binnen.
'@nasibal
Al jouw bijdragen hier op het forum hebben mij juist overtuigd dat Ludvigsson de 20e renner in mijn selectie moest worden. Want áls dumoulin die tijdrit zou winnen en Ludvigsson eindigt bij de eerste 20, dan ga je aan teampunten veel meer verdienen aan hem dan aan bijvoorbeeld Küng.
Bedankt dus voor dat inzicht, en ik voel met je mee dat je hem zelf niet geselecteerd hebt!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.