Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 50 ... 127 128
jort101

298 punten, wel blij mee!

roburger

254 punten, en dat zonder Kittel! :)

Jori

Niks tegen Pelucchi en Mareczko, maar durf jij tegen Kittel te wedden?
Want hij kan morgen winnen, Roze trui overnemen en Puntenklassement aanvoeren.
Dat betekent dat een willekeurige teammaat al 24 punten oplevert en dus moet je sprinter die je opstelt al minstens 9e worden om de punten te evenaren.
Al is er ook een kans dat hij niet wint en dan ontvang je ws 14 punten. (zie Kittel sowieso top 3 eindigen, puntenklassementsleiding behouden en dus Roze trui pakken met bonificaties)

Ik heb 7 sprinters en had Dumoulin en Jungels als extra toevoeging, voor morgen heb ik Dumoulin eruit gehaald en Trentin erin gezet.
328 punten trouwens en wacht nog op witte trui punten voor Dumoulin, Arndt voor Ludvigsson en Jungels

Laatst gewijzigd
Niballie

283 punten vandaag, ook zonder Kittel. Blij dat ik Rojas nog had ingewisseld voor Hofland op het laatste moment.

hofsje

286 punten totaal ben tevreden

RubenVB

Ja inderdaad Jori. Ik kan voor de haast zekere Kittel punten gaan of gokken op een top 9 plek van hun, wat alles behalve zeker is. In die argumentatie ga ik er dan wel vanuit dat Hofland, Sbaragli en Nizzolo weer in de top 10 eindigen.

parravliss

nmmr 40 322punten vandaag kwam nog veel bij ineens mijn doel is top 50 wielerpoule dus ben goed op weg

WCEendT

'@Roburger
Denk dat we hetzelfde team hebben ;)!!! Of tenminste voor deze etappe!

Harry De Bakker

Vandaag 302 punten behaald. Toch blij dat ik op het allerlaatste moment Valverde (snik) ingewisseld heb voor KITTEL. Wat is die gast goed bezig zeg, niet normaal! Demare vandaag opvallend goed, in tegenstelling tot Nizzolo en Viviani. Mijn vraag aan jullie: wat was Mareczko aan het doen? Slecht gepositioneerd, deed niet mee aan de sprint of kwam hij gewoon tekort?

Voor de mensen die Greipel hebben ipv Kittel, ik leef met jullie mee :)

Laatst gewijzigd
Kingstown

26-ste vandaag. Helaas besloot Mareczko om zich niet te tonen.

nasibal

Zo. De renners zijn in het hotel, de punten zijn verrekend en ik ben mijn verbrande huid aan het verzorgen. Tijd voor de balans van de dag.

De allergrootste winnaars van vandaag zijn de renners en het publiek. Prachtige beelden gezien van ons mooie landje en een onafgebroken haag mensen van meerdere rijen dik. Waar een klein land toch groot in kan zijn! Helemaal fantastisch dat het spektakel vervolgens, geheel tegen de traditie in, zonder massale valpartij is afgesloten. Al leende de aankomst (1 rechte lijn vanaf de Waalbrug, en met een beetje meer fantasie al vanaf Lent) zich hier natuurlijk wel voor. Morgen hou ik mijn hart opnieuw vast. Laten we hopen dat de renners weer zo (opvallend) gedisciplineerd het sprintgala aanvangen. Het was tenslotte mooi om de streek waar ik zelf zoveel kilometers heb gepeddeld nu op tv waar te kunnen nemen. Wel jammer van mijn Strava uiteraard. Voor eeuwig verloren.

Kijkend naar de uitslag van vandaag zijn de meest in het oog springende renners Amador en Simion. Amador is wat mij betreft een beetje een Roglic verhaal. Geen enkele weldenkende ziel zal hem expres vandaag opgesteld hebben, of het moest zijn vanwege zijn top 5 plek in het AK. En Simion? Is dit een teken aan de wand, of een toevalligheid? Zouden er mensen zijn die bewust op hem gegokt hebben deze Giro? In dit geval dan toch in ieder geval vandaag de morele winnaars.

Wat punten betreft zijn vandaag de grote winnaars opnieuw degenen die het lef (of gebrek aan verstand ;) ) hadden om Kittel mee te nemen. Zeker als hij morgen de overwinning + bijbehorende roze trui pakt dan harkt hij deze 3 dagen toch een ferme sloot aan punten binnen. Vergeet echter niet dat dit ook daadwerkelijk noodzakelijk is. De mensen die kittel in hun team hebben, hebben hiervoor waarschijnlijk een flink offer moeten brengen. Ook renners als Nibali, Valverde en Landa maken deze Giro kans op meerdere overwinningen en een goede plek in het klassement. Zijn het echter Nizzolo en Viviani die gesneuveld zijn dan heb je vandaag absoluut een goede dag. Zij laten de beliebers (waaronder ikzelf, met Nizzolo als kopman) toch een beetje in de steek. Als verzachtende omstandigheden kunnen het wegvallen van Cancellara (zeer belangrijke pion in de trein) en het feit dat Viviani het altijd alleen moet uitzoeken aangevoerd worden. Dit gaan zij deze Giro nog wel goedmaken. Met name Nizzolo zag er erg goed uit, zeker op dat sprintje heuvelop (pittigheid absoluut niet onderschatten!) op de zevenheuvelenweg. Dat belooft moois voor de licht oplopende finishstraten die we nog gaan krijgen. Trentin zag er daar ook sterk uit trouwens. Greipel laat zich tenslotte weer ouderwets lekker wegdrummen. Niets nieuws overigens voor deze Duitse knuffelbeer. Eens te meer de reden dat hij al tijden mijn longlist niet meer haalt bevestigt zien worden. Porsev, Hofland, Ruffoni en Sbaragli (bonus: bergtrui fraille!) en Arndt profiterenallen dankbaar van de afwezigheid van bovengenoemden. Ewan miste de hulp van zijn teamgenoten. Hoe zal dat morgen zijn? En zal Mareczko dan wel meedoen? Dit was toch één van zijn belangrijke kansen! Pelucchi naar verwachting stabiel 23e

Kijkend naar mijn eigen team had ik vandaag de volgende namen opgesteld:
Nizzolo (C), Demare, Modolo, Viviani,Arndt, Trentin, Jungels, Dumoulin en Howson. Een relatief zwak sprintersteam met maar 4 'topsprinters' en zonder Kittel. Ik had dus vooraf ook zeker geen hoge verwachtingen. De eerste 3 etappes van deze Giro staan voor mij te boek als 'incasseeretappes'.

Demare en Modolo doen wat ze moeten doen en rijden podium. Met name fijn omdat deze namen toch ontbreken in veel Kittel-teams, maar ook anderen hebben beiden heren toch veelvuldig 'onder aan het rijtje' ingeschat. Dat maakt weer wat goed. Kopman Nizzolo verpest het daarentegen weer wat voor me en ook met Viviani weinig geluk. Net als voor velen geldt overigens, dus geen hek van de dam. Trentin, Jungels, Howson en Dumoulin harken hun (verwachtte) puntjes binnen. Ook vandaag staat er niemand uit mijn team die ik beter had op kunnen stellen dan één van de negen die het vandaag voor mij gedaan hebben. Uiteraard had ik ook vandaag nog liever Ludvigsson er bij gehad, maar ook dat zal morgen wel over zijn. Howson gaat dat ruimschoots rechttrekken. Voor mij geen zorgen.

Met 231 punten toch ruim boven het gemiddelde gescoord en 3000 plaatsen gestegen. Daar kan ik alleen maar blij mee zijn gezien mijn povere sprintteam. Morgen wordt voor de Kittelaars een prachtdag, laten we hopen dat ook dan iedereen overeind blijft (Hoewel een valpartij van Kittel mij geen windeieren zou leggen. Scorito gaat toch wel op leven en dood!). Voor mij wordt het de laatste ingecalculeerde incasseer-dag. Als het er weer zo een is als vandaag dan kan ik na afloop rustig slapen!

Het slotwoordje reserveer ik voor Chaves. Vandaag als 18e over de streep gebold. Zoals ik gisteren al stelde: Die jongen is er klaar voor!

De grote winnaars van vandaag, gefeliciteerd! Geniet er van zolang het nog kan. De Nasi-trein komt er aan.

Laatst gewijzigd
Orange

Leuk artikel weer nasibal, ga zo door!

Verwacht morgen Mareczko er gewoon bij en wellicht dat Nizzolo en Viviani eerder het goede wiel kunnen kiezen. Vooral Viviani positioneerde zich vandaag heel erg slecht door in de trein van Sky mee te rijden tot 3km.

Twaburov

'@Nasibal: Je spreekt wel met weinig respect over mensen die Kittel hebben gekozen. Kun je misschien nog eens uitleggen waarom het je vooraf gezien beter leek om een tweederangs sprinter als Nizzolo als captain te verkiezen boven Kittel? Ik begrijp dat het na etappe 12 wellicht gedaan is met Kittel, maar tot die tijd heb ik dan wel al een hele sloot punten binnengeharkt. Het was vooraf wel duidelijk dat Kittel veruit de beste sprinter is. Of lag het parcours hem juist erg goed vandaag?

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Twaburov
Je mist veel punten met de puntentrui op het einde als Kittel niet uitrijdt.

Kingstown

'@Nasibal:

Waar baseer je op dat Demare en Modolo ontbreken in veel "Kittel-teams"?
Heb je daar cijfers voor of is dat een aanname?

Misschien een leermomentje voor je om volgende keer wel het lef te hebben om voor hem te gaan ipv op zeker te spelen. ;)

RubenVB

'@Twaburov Als Kittel na 10/11/12 etappes afstapt, kan Nasibal nog wel wat op je inlopen. ;-) Daarnaast heeft hij 2 miljoen ruimte gehad om andere renners te halen.

Mijn ervaring met Nasibal(aantal jaar Scorito nu) is dat hij altijd stijgt gedurende een ronde. Aan het eind is het belangrijk. Niet alleen deze 2 etappes.

Als Kittel blijft zitten, pakt het wel aardig ongunstig uit. Dat ben ik met je eens.

Twaburov

'@WCE: 80 maximaal aan puntentruipunten op het eind. Hij pikt nu ook heel veel puntentruipunten mee, die wel dubbel tellen. En een eerste plek vs. een 2de rangs plek is ook een groot verschil(en telt dubbel). Maar wellicht dat er nog etappes komen die Kittel minder liggen.
Ben van mening dat er niks mis is met 4M neer te tellen voor de beste sprinter(Kittel).
In mijn Kittel team ontbreken Demare/Ewan/Greipel inderdaad, maar die vond ik dan weer relatief duur.

Goozbabs

Helaas heb ik ook Nizollo als captain. Hij is zeker in goede vorm, maar helaas nergens te bekennen in de sprint. Demare was vandaag te laat de sprint aan te gaan en liep daarom al een paar fietslengtes achter.
Kittel is duidelijk de betere, maar Jungels is een goede man voor team punten :P

nasibal

'@Twaburov

Je spreekt wel met weinig respect over mensen die Kittel hebben gekozen

Dit is absoluut niet mijn bedoeling en het spijt me dat je het zo opvat. "Kittelaars" bedoel ik zonder negativiteit en is een makkelijke term om deze 'groep' aan te duiden. Kittel was simpelweg veel te duur, ook als veruit de beste sprinter. Je moet dus of het lef hebben de bewuste gok te nemen (wat mij ontbeerde en ik ben zeer positief benieuwd naar de uitkomsten) óf je moet niet erg veel nagedacht hebben bij het invullen van je pouletje. "Of gebrek aan verstand" is da n ook wat gechargeerd en met een knipoog gesteld natuurlijk. Die knipoog edit ik er zo nog wel even in.

Kun je misschien nog eens uitleggen waarom het je vooraf gezien beter leek om een tweederangs sprinter als Nizzolo als captain te verkiezen boven Kittel?
. De meest simpele reden is dat ik Kittel niet heb. Dan kan ik hem ook niet tot captain bevorderen. De meest simpele reden om Kittel niet te hebben is wat mij betreft zijn prijs. De minimaal anderhalf miljoen die hij scheelt met wat jij '2e rangs sprinters' noemt vond ik absoluut niet in verhouding tot het verschil in door mij verwachtte aantal punten. Vergeet niet dat als Kittel wint er óók iemand 2e wordt. Die pakt (los van truipunten) slechts 10 punten minder. Laten we ook zeker niet vergeten dat Kittel hier verrast. Ik verwachtte van hem wel een goede proloog, maar voor hetzelfde geld rijd hij 10 seconden langzamer en is zijn puntenaantal een stuk lager (geen punten voor het klassement en ook gister verder naar achter in de daguitslag). Kittel had tenslotte vandaag ook gewoon onderuit gefietst kunnen worden, óók dat is hem al wel eens overkomen. Zeg dan maar dag tegen je 4 miljoen. Die kans is bij een sprinter gewoon vele male groter dan bij een klassementsrenner, gezien de altijd hectische eerste massasprints.

Ik begrijp dat het na etappe 12 wellicht gedaan is met Kittel, maar tot die tijd heb ik dan wel al een hele sloot punten binnengeharkt
Dat moet ook, want waarschijnlijk heb je een klassementsrenner thuis gelaten die in de 2e anderhalve week óók veel punten binnen gaat harken. De vraag is wat er straks onder de streep de beste keuze is geweest. Eigenlijk alleen als je nizollo en viviani hebt geslachtoffert heb je vandaag een gouden zet gedaan. De waarde daarvan zal echter ook nog moeten blijken over de hele Giro. Hoe goed kan Kittel in Italie mee over de heuvels? Rijd hij écht uit? Is hij straks terug te vinden in de top 3 van de puntentrui? Voor Nizollo en Viviani kan je hier donder op zeggen, zonder tegenslag.

Het was vooraf wel duidelijk dat Kittel veruit de beste sprinter is. Of lag het parcours hem juist erg goed vandaag?
Je kan niet ontkennen dat dit parcours hem als gegoten lag. In Italie is dat nog maar de vraag. Ik vond het ook heel tekenend dat Trentin meesprintte op de zevenheuvelenweg. Kittel zegt zelf niet voor de rode trui te gaan en zich niet in de tussensprints te mengen. Waarom zou Trentin daar dan proberen punten af te snoepen van de concurrentie? Of wilde hij dat niet en wilde hij gewoon zelf punten pakken? En met oog op wat dan?

Kortom: Zeker geen disrespect naar de "Kittelaars". Ik ben héél benieuwd hoe de gok gaat uitvallen. Persoonlijk heb ik er een hard hoofd in, maar we gaan het zien :)

Laatst gewijzigd
Twaburov

Goed, mij lijkt het logisch om de toppers zoals Kittel en Nibali in je team te hebben, ook al zijn ze iets duurder dan de rest. De punten moeten toch ergens vandaan komen, en ik zie niet zo snel hoe die met andere renners behaald kan worden. Maar dat kan ook een gebrek aan kennis van het spel/wielrennen zijn. Om de discussie wat makkelijker te maken, zal ik even mijn hele team posten. Waar zit mijn grote zwakte? Is Uran+Majka niet hebben een groot gemis?

Nibali(C), Valverde(C), Kittel(C).
Landa, Pozzovivo, Zakarin, Jungels, Chaves(!), Fuglsang, Geniez, Firsanov, Dumoulin.
Viviani, Nizzolo, Modolo, Arndt(!), Ruffoni(!), Mareczko, Formolo, Colbrelli.

nasibal

'@Kingstown

Waar baseer je op dat Demare en Modolo ontbreken in veel “Kittel-teams”?
Heb je daar cijfers voor of is dat een aanname?

Deels cijfers, deels aanname. Het zal je niet verrassen dat ik met veel mensen spreek over hoe zij over renners denken en veel ook veel inventariseer op fora e.d. Van de sprinters achter Kittel en Greipel waren Nizzolo en Viviani toch wel de populairste. Daarna kwamen, in willekeurige volgorde, Demare, Modolo en Ewan. De eerste was vooraf toch relatief wat duur. Modolo werd door velen al aangeduid als 'niet in vorm dit jaar' en Ewan gaat welliswaar afstappen maar zou met zijn heuvelcapaciteiten vóór etappe 12 die 2 miljoen best waard kunnen gaan zijn.

Daar de meesten vanwege budgettaire redenen niet gekozen zullen hebben voor Kittel/Greipel + alle hierboven genoemde sprinters (laat staan ook nog eens zowel Kittel als Greipel) vermoed ik inderdaad dat, op basis van peilingen, met name Modolo en/of Demare geslachtofferd zijn. Een vermoeden dat bevestigd wordt door random door de teams van vandaag heen te spitten. Dat betekent overigens natuurlijk niet dat ik helemaal geen teams tegenkom met Kittel én Demare én Modolo.

Misschien een leermomentje voor je om volgende keer wel het lef te hebben om voor hem te gaan ipv op zeker te spelen.

Tja, ik geloof dat ik de eerste hier was die letterlijk stelde dat de winnaar wel eens degene kon zijn die een klassementsman slachtoffert voor Kittel. Daarna zijn er een paar met dit idee aan de haal gegaan. Het 'herkennen' kan je dus moeilijk een leermomentje noemen. Verder denk ik dat je aan mijn selectie (o.a. Wellens, Peraud, Howson en Mccarthy) zien dat ik absoluut niet op zeker speel. Sterker nog, ik heb in dit topic ook al aangehaald dat ik mijn team juist te zeker vond en dat ik daarom veranderingen in aangebracht had. Ook heb ik anderen juist het advies gegeven niet op zeker te spelen. De 4 miljoen-gok met Kittel daar óók nog eens bovenop vond ik echter teveel van het goede, en geef me eens ongelijk. ;)

Leermomentjes sta ik overigens altijd voor open. Die zijn er ook elke keer (gelukkig) weer. Dat brengt je toch uiteindelijk waar je staat. Voor jou misschien een leermomentje om je eerst in te lezen voordat je iets stelt ;)

Laatst gewijzigd
Jori

Nasibal, vind je Kittel echt zo duur? Volgens mij bedoel je namelijk dat Viviani, Nizzolo, Modolo etc. gewoon goedkoop zijn in vergelijking.
In geval dat je bijv een Valverde thuis laat, kost de vervanger die er nog het dichtst bijzit (Majka, Uran) een 3 miljoen.
Voor Kittels vervanger ligt dat bedrag namelijk een stuk lager namelijk 2.5 à 2 miljoen.

De bergen vrees ik nog zeker, aangezien ik ook maar 8 pur sang klimmers heb. (Nibali, Landa, Majka, Uran, Kruiswijk, Zakarin, Chaves en Geniez)
De laatste plek kijk ik naar een Jungels, Wellens, Dumoulin of een rijder voor teampunten, wel heb ik jouw welbekende uitval = opdoeken motto hier duidelijk instaan.

Deel 1 van mijn keuze voor Kittel lijkt inderdaad de juiste (maar is nu gebaseerd op slechts 1 dag), maar het logische vervolg deel 2 (Majka vs Valverde) zal pas later blijken, dus tot die tijd kan ik nog niks zeggen over de keuze.

EDIT: Vandaag toch wel blij met mijn persoonlijke voorkeur voor Demare (heb geen Viviani) en de toch enigszins chauvinistische keuze voor Hofland

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Het is maar van welke kant je het bekijkt natuurlijk. Juist omdat de alternatieven zo goedkoop zijn kan een renner duur zijn. Puur alléén naar Kittel kijkend snap ik heel goed dat je hem op 4 miljoen waardeert. Waren Nizzolo, Demare, Ewan, Viviani en Modolo allen 500k duurder geweest had Kittel mijn poule gehaald.

Begrijp me ook niet verkeerd. Het is niet voor niets dat ik op een gegeven moment stelde dat het wel eens een hele goede zet kan zijn deze Giro om Kittel mee te nemen ipv een dure klassementsman. Ik denk dat ook namelijk écht. Maar het blijft een gok en er waren enkele factoren waardoor ik persoonlijk de gok niet heb genomen:

- Ik had al her en der een aantal gokken opgenomen die ik niet wilde wijzigen
- Wanneer ik gok met dure renners gok ik liever in de bergen dan op het vlakke. Een topsprinter heeft veel meer kans om op de grond te liggen en uit te vallen dan een topklassementsman. Dit met name met het oog op de hectische massasprints die je toch veelal terugziet. Zeker met die kamikaze-italianen die ik steeds aanhaal. Daarbij zijn er voor de sprints altijd veel meer gegadigden voor de top 10 dan bergop. Een tegenvallende sprinter zou zomaar eens nooit in de punten kunnen rijden, terwijl een tegenvallende klassementstopper eerder structureel nog op plek 7-15 rijdt in dat geval. Sommigen laten het lopen bij tijdsverlies om vervolgens 1 of 2 dagen uit te zoeken (zie bv Majka), sprinters hebben die optie niet.

In wezen kan je misschien ook wel zeggen dat ik de gok heb genomen Kittel níet te nemen. Ook dat is maar net hoe je het bekijkt.

Kwiat

Nizzolo als kopman is vandaag niet heel fijn, maar Viviani helemaal niet...zucht.

Mijn team staat nu al dik 400 punten achter op de nummer 1. Gelukkig maakt Amador wel deel uit van m'n ploeg. Die kan misschien nog het nodige goed maken.

Benzardi

Vandaag 318 punten gehaald zonder Kilttel, ik ben 10801 plekken gestegen, ik doe weer een heel klein beetje mee ;o)

Voor morgen heb ik

A. Demare (c)
S. Modolo
G. Nizzolo
E. Viviani
N. Arndt
B. Jungels
M. Hofland
K. Sbaragli
C. Ewan

1 2 ... 50 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.