Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 51 ... 127 128
Gelegevaar

Matige dag voor mijn sprinters, al zeg ik het zelf.
Viviani, Pelucchi en Mareczko gewoon slecht. Démare lijkt wel een goede keuze te zijn geweest, al vond ik hem wel duur.

Dagopbrengst 298 ptn
Totaal 524 ptn

Twaburov

'@Nasibal: Maar ik waardeer je rubrieken en het delen van je kennis. Maar als ik je even niet kan volgen vraag ik het wel ;-). Je deelde vandaag je opstelling. Misschien tijd dat je je hele team al prijs geeft, of moet de Nasi-trein een verrassing blijven?

WCEendT

80 Punten aan het einde van de ronde is een hoop, als het mee zit kan dat voor een man als Modolo genoeg zijn om net zoveel punten te halen deze ronde als Kittel. Waardoor hij dus een geodkopere versie van Kittel is.

Ik ben van mening dat de mensen met Demare/Modolo als kopman en geen Kittel in hun team er het beste voor staan tot nu toe. Zeer waarschijnlijk hebben mensen met Kittel in hun team een klassement man als Landa? Zakarin of Dumoulin niet gekozen omdat ze daar geen geld voor hadden.

Overigens iets over Nasibal, wat al eerder gezegd is, is zeker waar hij heeft nogal de nijging om in de derde week opeens in de top mee te doen (of in ieder geval te stijgen).

Er zijn eigenlijk een paar manieren om scorito te spelen, gaan voor Kittel + tijdrijders en minder klassement renners is een manier maar je gaat wat puntjes verliezen op het einde zeker als een van je kopmannen (Kittel) misschien niet uitrijdt. Ook kan je er voor kiezen om veel op de derde week te zetten en dan is het nu gewoon een kwestie van zoveel mogelijk punten halen met een "budget" sprint team.

Edit:
Overigens denk ik dat we nog wel wat gaan zien van de Italiaanse sprinters als het terrein wat minder eentonig vlak word.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@benzardi
Aan jou team voor morgen te zien, had je vandaag een ander team... want met het team dat je nu laat zien had je geen 318Punten gehad vandaag. (Of zit ik er helemaal naast???)

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@Twaburov,
Nasibal heeft zijn hele team al gepost, kijk op pagina 44

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Jelle
Ik zie daar niet die van Nasi.

@LL (geen idee of je dit gaat lezen)
Ik heb jou eerder horen zeggen dat je meer verwacht van Modolo als van Nizzolo/Viviani deze giro, toch zie ik hem ontbreken uit je poule en heb je de andere 2 renners wel in je team opgenomen. Wat is daar de reden achter? Pure geld kwestie?

henkjmol

Trentin sprint mee voor punten in tussensprints, echt alleen maar om nizollo en modolo te zieken. Kittel gaat gewoon tot einde mee rijden en die trui pakken. Zeker als hij nog een paar sprints zo dominant wint.

nasibal

'@Twaburov

Geen probleem, vragen staat altijd vrij! Ik antwoord graag :) Mijn team staat inderdaad in zijn geheel al eerder in dit topic (pagina 44), maar hieronder in de quote nog een keer diezelfde post:

Zo, we zijn los!

Leuk om ieder team te zien hier. Toch over het algemeen een totaal van dezelfde 25 namen in wisselende samenstellingen. Mede daarom heb ik zelf gekozen voor Mccarthy en Howson (En in mindere mate Peraud). Renners die net even afwijken van de rest en het daarmee kunnen maken of breken. Ludvigsson en Moser verdienen ook een eervolle vermelding. Vooral de eerste heeft heel lang op mijn ontzettend-short-list gestaan en had ik er heel graag bij gehad. Die gaat me (beginnend met vandaag) nog wel wat kopzorgen opleveren deze Giro. Moser was simpelweg net 250k te duur en heb ik daarom toch al vrij snel buiten de boot moeten schoppen. Cancellara had ik al gelachtofferd voor zijn slechte nieuws en ook de beslissing Dumoulin ipv Majka net voor het tegenstrijdige nieuws genomen. Jullie kunnen begrijpen dat de betreffende interviews dus vervolgens niet bepaald rauw op mijn dak kwamen vallen.

Zoals aangegeven heb ik het niet aangedurft om ook nog eens een klassementstopper te wisselen voor Kittel. Mooi om te zien dat anderen de gok wél genomen hebben, ben benieuwd hoe het zich uitbetaald. Met de bergetappes pas aan het einde en meer vlakke/overgangs/tijd-ritten dan normaal heb ik dit jaar eens besloten flink te snijden in de klassementsmannen en te investeren in met name de heuveletappes en tijdritten. Ook een soort van gok. We gaan zien wat het oplevert.

Mijn volledige team:

Demare
Modolo
Nizzolo (C)
Viviani
Trentin
Arndt

Dumoulin
Howson
Mccarthy
Wellens (let op! bergtrui kandidaatje als hij er in de eerste 2 weken een mooie etappe op uitkiest!)
Jungels
Geniez (met name voor de tijdritten en daarbij met Dumoulin mijn 9e man voor de bergen)

NIbali
Valverde (c)
Landa (backup C)
Uran
Zakarin
Chaves
Kruijswijk
Peraud

Vragen, stel ze gerust! ;)

WCEendT

'@Henkjmol
Nizzolo deot echt alles om die trui te pakken, Nizzolo is iemand die in een berg etappe gewoon 2 tussensprints pakt en er voor mee in de ontsnapping wilt gaan.

Laatst gewijzigd
IL DON

'@Benzardi

Ik heb morgen hetzelfde team als jij. Alleen Nizzolo als kopman. Dus ik ga je morgen verslaan :P

Twaburov

'@Nasibal:

Vragen, stel ze gerust! ;)
Bedankt voor het plaatsen van je team. Ik heb enkele vragen/opmerkingen:
1.Waarom Landa C en niet Nibali? Nibali is toch een grotere favoriet voor de eindzege?
2.Ik ben weinig mensen met Pozzovivo tegengekomen. In mijn ogen een degelijke Italiaanse renner die veel top 10 plekken gaat pakken. Wat denk jij daarvan?
3.Waarom heb je Formolo, de topfavoriet voor de witte trui, niet?
4.Mareczko, Colbrelli en Firsanov leken me duidelijk dark horses, maar vind ik niet terug in jouw team. Maar hier heb je volgens mij eerder al wat over gezegd. Jij gelooft er dus niet in?
5.Howson, McCarthy en Trentin eigenlijk nooit van gehoord, waar gaan die de punten halen?
6.Waarom ben je niet voor Fuglsang gegaan ipv bijvoorbeeld Kruijswijk? Fuglsang staat 9de bij de AK odds en kan een sloot teampunten van Nibali meepikken. En je weet toch dat je nooit op Nederlanders moet gokken :).

WCEendT

'@Twaburov
Als mijn mening jou interesseert heb ik wel een antwoord op vraag 2 ;D.

Pozzovivo heeft in trentino niks gedaan, of naja het enige wat ie deed was lossen of er net aan bij kunnen blijven.

Kingstown

Voor jou misschien een leermomentje om je eerst in te lezen voordat je iets stelt ;)

Net als de aanname dat je denkt dat veel mensen met Kittel geen Demare/Modolo hebben is dit ook weer een aanname.
Ik had letterliijk gelezen dat je jezelf te pussy vond om Kittel te nemen en daar refereerde ik aan.

Dat ik niet veel post (zeker niet in dit topic) betekent niet dat ik niet lees.

HF2013

'@nasibal; toch leuk dat we dezelfde denk-richting hebben, maar een totaal andere uitkomst. Ik ga juist op het vlakke liever voor de duurdere jongens, omdat een vlakke etappe, zeker zo eentje als vandaag 99,5% eindigt in een sprint.
En zelf lastigere ritten lijken de laatste jaren met sterke ploegen, oortjes, etc steeds vaker kansloos voor vluchters.
Terwijl mijn gevoel zegt dat juist die bergetappes steeds het 'risico' met zich meenemen dat aanvallers voor de dagprijs mogen strijden, terwijl die dure klassementsrenners daarachter elkaar bestrijden.

Mede daarom gaf ik Kittel de meeste zekere punten vooraf en vandaar ook de captain-rol.

En wat vallen betreft, zit er zeker wat te zeggen voor je redenatie, maar de Froompjes en Contadors lagen er ook wel eens na een nerveuze week uit.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Twaburov

1.Waarom Landa C en niet Nibali? Nibali is toch een grotere favoriet voor de eindzege?

Hier zijn in principe 3 redenen voor:

1) Nibali is inderdaad favoriet, maar met name vanwege zijn tijdrit t.o.v. die van Landa. Bergop zie ik Nibali Landa niet zo snel lossen. Overigens wordt ook andersom lastig. Dit wordt belangrijk bij reden 3.

2) Nibali gaat 0,0 teampunten halen. Landa heeft een (kleine, maar reeële) kans dat S.Henao en/of Viviani respectievelijk in het wit en/of rood rijden terwijl hij opgestelt staat. Dat zijn, in het beste geval 9 teampunten bovenop de rituitslag. Als kopman zijn dit zelfs 18 extra punten. Toegegeven, als Nibali veel beter presteert bergop dan Landa dan is dat weer te verwaarlozen, maar dat zie ik dus niet gebeuren.

3) Dit is misschien wel het aller aller aller belangrijkste en mogelijk ook het meest onderbelichte punt bij Scorito:
Renners komen niet 1 voor 1 over de streep. Over het algemeen komen er, op enkele solo renners na, plukjes renners na elkaar over de streep. Als je er op gaat letten zijn het altijd dezelfden die áchter aan dat plukje eindigen en altijd dezelfden die vóóraan dat plukje eindigen. Dan lijken ze voor het oog aan elkaar gewaagd, maar in de etappe uitslag scheelt het gewoon een paar plaatsen, afhankelijk van de grootte van het betreffende plukje. Een mooi voorbeeld is de volgende hypotethische situatie

Het kan best zijn dat Valverde in 1 of 2 bergritten op als 3e binnenkomt achter Nibali en Landa en in elk van die ritten flink tijd aan de broek krijgt. Dan staat hij ver op achterstand in het klassement t.o.v die 2. Als hij echter 4 andere bergritten steeds in een groepje met Landa, Nibali en eventueel nog wat anderen aankomt, elke keer bij de eerste 2 van dat groepje rijdt en Nibali steeds lekker aan de staart van dat groepje binnenpeddelt, kan dat een fix aantal punten per etappe schelen. Ondanks dat het klassement in die etappes ongewijzigd blijft en Valverde ver achter Landa en Nibali blijft. Ben ik zo een beetje te volgen?

Nu, terugkomend op Landa en Nibali. Die twee zie ik elkaar bergop niet lossen. Echter, wanneer ze samen of met meerderen aan de meet komen, zie ik Landa de meeste keren vóór NIbali finishen dan andersom. Meer punten dus. De enige keren dat ik Nibali meerdere plekken voor Landa zie eindigen is in de tijdrit. Daar kan ik echter prima ook Valverde als kopman opstellen.

Ik ben weinig mensen met Pozzovivo tegengekomen. In mijn ogen een degelijke Italiaanse renner die veel top 10 plekken gaat pakken. Wat denk jij daarvan?

Ik schat Pozzovivo in voor plek 5 t/m 10, maar waarschijnlijk lager. Voor etappewinst zie ik hem sowieso niet meedoen. Voor datzelfde geld heb je Démare, die in minstens evenveel etappes wél mee kan doen om de winst. Zelfs als je buiten demare al 9 sprinters hebt is het waarschijnlijk voordeliger om een 750k sprinter er uit te gooien dan om Pozzo te kiezen ipv Demare.
3.Waarom heb je Formolo, de topfavoriet voor de witte trui, niet?

Heel simpel? Omdat ik Formolo absoluut niet zie als grote favoriet. Die gaat in de tijdritten veel te veel toegeven en gaat ook niet 3 weken goed zijn. Maar laten we er even van uit gaan dat hij wél favoriet is. Ook dan zou ik hem niet genomen hebben, vanwege de volgende 3 redenen:

1) Formolo zou ik pas in de laatste week daadwerkelijk de witte trui pakken. Voor die tijd voorspel ik tijdrijders (en aanvallers) met een betere tijdrit hoger in dat klassement. Hij zou dus alleen de laatste dagen + na afloopt de witte trui punten pakken. Etappepunten zie ik hem niet veel pakken. Dan is 1 miljoen opeens erg duur

2) Voor hetzelfde geld heb je Jungels. Dat Jungels tot de echte bergen hoog in het jongerenklassement zou staan had Stevie Wonder zelfs nog kunnen zien. In de eerste 2 weken kan Jungels dus met datzelfde klassement veel meer punten pakken dan Formolo. Zelf als Jungels uiteindelijk voorbijgestreeft zou worden door Formolo dan heeft hij waarschijnlijk al een dusdanige voorsprong genomen dat het niet veel uitmaakt. Dan hebben we het overigens ook nog niet over de 2 tijdritten gehad waarin Jungels natuurlijk veel punten kan pakken. Formolo én Jungels vind ik een beetje overkill.

3) voor de helft van de prijs van Formolo heb je ook een hele hoop klimmers die ook mee gaan doen voor de 1e 5 plekken in het jongerenklassement. Doordat ze de helft zo goedkoop zijn hoeven ze eigenlijk ook maar de helft van de punten te halen. Althans, als je de 500k die je overhoudt slim investeert en daarmee de ontbrekende helft ruimschoots compenseert.

Mareczko, Colbrelli en Firsanov leken me duidelijk dark horses, maar vind ik niet terug in jouw team. Maar hier heb je volgens mij eerder al wat over gezegd. Jij gelooft er dus niet in?

Mareczko is een renner die je als een dag als vandaag opeens in de top 5 terug had kunnen zien. Structureel top 10 geloofde ik inderdaad niet in. Dan zijn er voor 750k een hoop betere opties te bedenken. Bijvoorbeeld Moser (die mijn team overigens ook niet gehaald heeft). Colbrelli verwacht ik hooguit in 2 of 3 etappes in de top 15, maar het zou ook zomaar 3 keer niets kunnen zijn. Ook wat hem betreft had ik het gevoel dat ik de 500k veel beter zou kunnen investeren. Firsanov, tja. Dat is stuivertje wisselen. Ik geloof er niet in. Als hij echter structureel top 5 rijdt, dan baal je als je hem niet mee hebt.

Howson, McCarthy en Trentin eigenlijk nooit van gehoord, waar gaan die de punten halen?

Howson heeft een goede tijdrit en heeft in Romandie laten zien geinvesteerd te hebben in zijn klimcapaciteiten. Ik verwacht hem niet direct onderdoen voor een Ciccone, Petilli, dombrowski en Kudus bergop. S Henao gaat vroeg moeten werken voor Landa en zoals gezegd verwacht ik ook dat Formolo op veel plekken tijd gaat verliezen. Howson gaat er zo lang mogelijk aan blijven hangen om Chaves te ondersteunen verwacht ik en gaat zich zo naar een top 3 in het jongeren klassement fietsen. Ik hoop echter dat hij nog meer verrast en écht mee gaat doen om de trui. Al zal hij aan Jungels nog een flinke kluif hebben. Mccarthy is rap aan de meet in uitgedunde groepjes, zeker als de aankomst wat oploopt. Ook trentin is erg rap aan de meet en zal ingezet worden bij afwezigheid van Kittel. Hetzij doordat hij er afgereden is, of omdat hij afgestapt is. Daarbij pakt hij op dit moment natuurlijk een sloot teampunten.

Waarom ben je niet voor Fuglsang gegaan ipv bijvoorbeeld Kruijswijk? Fuglsang staat 9de bij de AK odds en kan een sloot teampunten van Nibali meepikken. En je weet toch dat je nooit op Nederlanders moet gokken

Omdat ik Nibali niet in de punten/berg-trui verwacht gaat Fuglsang max 18 teampunten per etappe pakken (winst + roze nibali). Nibali gaat natuurlijk niet elke bergrit winnen dus in praktijk zullen dit er minder zijn. Dit zie ik Kruijswijk wel compenseren met etappepunten en eventuele punten voor de bergtrui. Daarbij verwacht ik ook een betere tijdrit van Kruijswijk dan van Fuglsang.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Kingstown

Net als de aanname dat je denkt dat veel mensen met Kittel geen Demare/Modolo hebben is dit ook weer een aanname.
Ik had letterliijk gelezen dat je jezelf te pussy vond om Kittel te nemen en daar refereerde ik aan.

Dat ik niet veel post (zeker niet in dit topic) betekent niet dat ik niet lees.

Als dat het enige is wat je inhoudelijk op mijn post hebt te melden dan zijn we denk ik snel uitgepraat. Overigens denk ik dat ik redelijk uiteengezet heb dat Demare/Modolo-gate niet 'slechts een aanname' is.

@HF

Ik ga juist op het vlakke liever voor de duurdere jongens, omdat een vlakke etappe, zeker zo eentje als vandaag 99,5% eindigt in een sprint.
En zelf lastigere ritten lijken de laatste jaren met sterke ploegen, oortjes, etc steeds vaker kansloos voor vluchters.
Terwijl mijn gevoel zegt dat juist die bergetappes steeds het ‘risico’ met zich meenemen dat aanvallers voor de dagprijs mogen strijden, terwijl die dure klassementsrenners daarachter elkaar bestrijden.

200% mee eens. Dat is waarom ik ook, zeker deze Giro, gesneden heb ik mijn totale budget voor de klassementsmannen. Omdat ik dat gedaan heb wilde ik de zekere (en dus over het algemeen dure) lui er absoluut bij hebben. Ik had natuurlijk graag hetzelfde gedaan voor de sprinters (aangezien ik daar ook in gesneden heb) maar dat is budgettair niet te bolwerken. Het is of het één of het ander. Het 'risico op vallen' geeft dan voor mij de doorslag. Samen met het feit overigens dat de ervaring leert dat top-klassementsmannen in de regel meer punten pakken dan top-sprinters. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Kittel zou zomaar eens zo'n uitzondering kunnen zijn dit jaar.

Overigens zijn de lastige ritten inderdaad ook steeds kanslozer voor vluchters, maar is het ind iezelfde ritte óók nog maar de vraag of de sprinters er nog aanhangen. Alleen in ritten als die van vandaag heb je écht 100% kans op een massasprint mét daarbij alle sprinters. Zelfs als er 2 bergetappes in een vlucht eindigen dan heb je deze Giro nog de klimtijdrit, normale tijdrit, overige bergritten én lastige ritten waar de klassementsmannen zéker vooraan rijden. Het aantal 'zekerheidjes' doet dus niet echt onder voor elkaar.

Laatst gewijzigd
Uran

Wat later dan meeste maar dit is mijn team

Valverde (C)
Zakarin (C)
Nibali
Uran
Landa
Kruiswijk
Hesjedal
Pozzovivo
Chaves

Nizzolo (C)
Demare
Arndt
Belletti
Tsatevich
Modolo
Viviani

Jungels
Ulissi
Colbrelli
Cancellara

Voor de tijdrit niet heel veel punten gehaald. En ik had er voor de sprint het liefst nog eentje bij gehad maar dan had ik voor heuveletappes en overgangsetappes niet de juiste mensen.

WCEendT

'@Uran
Leuk team, je bent een van de winnaars als Zakarin gaat doen wat we met zijn alle (de meeste toch) niet hopen dat ie gaat doen.

Overigens zie ik dat Dumoulin ontbreekt, nog een reden daarvoor?

Jelle van der Linden

Zal ik morgen voor mijn laatste plekje Belletti (vandaag 132) opstellen of Tsatevich (vandaag 16e)?
Bij Katusha gaan ze weer voor Porsev (vandaag 6), maar zou Tsatevich dan weer top 20 kunnen eindigen door de sprint aan te trekken.
En wat ze bij Southeast gaan doen, allebij sprinten of allebij niet dat weet je niet (en dan is toch Mareczko de snellere op het vlakke, dus zouden ze als ze bedenken voor iemand te rijden denk eerder voor hem gaan).
En ze halen waarschijnlijk ook alle twee geen teampunten.
Wat vinden jullie de beste keuze?

WCEendT

'@jelle
Beide zeer waarschijnlijk 0 punten morgen, MAAR als je naar de resultaten van de ronde van turkije kijkt eindigden ze altijd 1/2 plekjes van elkaar wat mij de indruk geeft dat ze allebei sprinten en niet voor elkaar aantrekken (pratende over Belleti/Marezcko).

Dus als ik het voor het zeggen had zou ik toch voor Belleti gaan, al moet je het me niet kwalijk nemen als Katusha morgen voor Tasetvich gaat en hij word 8e.

Overigens had ik gezegd dat Nibali 18e zou worden in de tijdrit en Valverde 33e, en ze werden 16e en 23e, dus misschien is het niet het beste om naar mij te luisteren.

Edit:
Het beste advies dat ik je kan geven is: Luister naar je eigen gevoel #noregrets!

Laatst gewijzigd
Jori

Over het algemeen komen er, op enkele solo renners na, plukjes renners na elkaar over de streep. Als je er op gaat letten zijn het altijd dezelfden die áchter aan dat plukje eindigen en altijd dezelfden die vóóraan dat plukje eindigen. Dan lijken ze voor het oog aan elkaar gewaagd, maar in de etappe uitslag scheelt het gewoon een paar plaatsen, afhankelijk van de grootte van het betreffende plukje

Dit is ook 1 van de redenen dat ik bijvoorbeeld Chaves heb. Daarvan heb ik het idee dat hij het wielrennen zo prachtig vindt, dat hij vecht voor elk plekje en elke race het maximale geeft, zelfs al helpt het niet direct zijn klassement, maar dus wel mijn scorito punten.
Ik denk zelfs dat ik hem ook etappe 4 op ga stellen, maar daar moet ik nog maar goed naar kijken met mijn selectie.
En gezien Landa het meest achter zal staan op het favorietengroepje, zal hij dus het meest moeten aanvallen en logischerwijs eerder over de streep rollen dan een Nibali die enkel alleen het wiel van bijvoorbeeld Landa moet houden

ivo001

Dus als ik het voor het zeggen had zou ik toch voor Belleti gaan, al moet je het me niet kwalijk nemen als ze morgen voor Tasetvich gaan en hij word 8e.

Beletti is van Southeast, samen met Mareczko. Tsatevich is van Katusha, samen met Porsev.

rosco

Nasibal. op de eerste plaats complimenten en dank voor je bijdrage. Ga zo door.

Ik ben het met 1 punt niet helmaal eens met je en dat is dat je praat over valpartijen bij massasprints.
Want hoe vaak komt het nu voor dat een topsprinter valt en vervolgens moet opgeven?? Ik denk dat dit reuze meevalt.

Als ik dit afzet tegen een afdaling van 1ste cat. berg dan zijn er ook top klassementrijders die de strijd moeten staken of op achterstand komen na een valpatij.

Meen mij te herinneren vorig jaar nog contador (weet even niet meer welke ronde), hij kwam wel weer terug.

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ik het verschil niet zie tussen een massasprint of een gevaarlijke afdaling.

Het lijkt mij wel zo netjes om ook mijn team bekend te maken.

kittel
demare
modolo
hofland
sbaragli
nizzolo
viviani
navardauskas
pelucchi

cancellara
jungels

landa
hesjedal
uran
kangert
valverde
majka
betancur
henao
zakarin

Nibali niet omdat ik niet onder de indruk was van zijn voorseizoen en een gevoelskwestie. Iets zegt in mij dat hij Turijn niet haalt (is overigens nergens op gebasseerd).

WCEendT

'@Ivo
Dat snap ik ook wel lol. Ik bedoelde als Katusha morgen voor Tsatevich gaat i.p.v. voor Porsev.

Sunrider

Het getwijfel over Nibali is alleen gebaseerd op het voorseizoen maar hij is een meester in het zich verstoppen. Het jaar dat hij de Tour won en hij een matig voorjaar draaide, kon niemand hem volgen in de berg touretappes. Voor mij geen twijfel hij wint de Giro.
Verder niet vergeten @Nasibal, dat er meer afdalingen naar de finish zijn en Nibali is een rasdaler. Landa is meer een puncher maar in vorm kan Nibali dat ook.
Scorito nu 539 punten. Deed mijzelf er 10 tekort door te vergeten Dumoulin op te stellen, te druk met andere zaken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 51 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.