Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 52 ... 127 128
JDL75

Nog nooit zo dicht in het AK gestaan, 12e😀. En het had er nog beter uit kunnen zien omdat ik tot een paar dagen voor de start Amador in mijn team had staan, maar uit sentiment toch Cancellara in mijn team wilde hebben (hoewel ik Amsdor wrs niet had opgenomen in mijn etappeteams van de afgelopen 2 dgn) zij waren de makkelijkstewissel omdat ik dan verder niets hoefde om te gooien, en toen het bericht dat Cancellara ziek was.... Beetje dom dat ik het niet weer heb teruggewisseld. Het is mijn regel om niet meer te draaien en sleutelen aan het team vanaf een dag van te voren, eerste ingeving/gevoel volgen. Wat me uiteindelijk nu wel kan opbreken, ik hoop dat ik het vast weet te houden en met de beste 100/200 mee kan blijven doen.

Harry De Bakker

Ik voel me nu toch wel flink genaaid. "I'll ride the Giro till the end". NIET dus. Volgens Lefevere zal hij maximaal 10 dagen in koers blijven, dus zelfs etappe 12 (goede kans op massasprint) laat hij aan zich voorbijgaan.

Laatst gewijzigd
Dekenner01

Was te verwachten. De odds bij de bookies gaven vooraf al aan dat Kittel af zou stappen, anders zou die torenhoge favoriet zijn voor de eindzege in het puntenklassement.

Twaburov

'@Dekenner: dat klopt, maar ik had na etappe 12 ingecalculeerd, na weekje zou wel erg snel zijn.
Maar nu zeggen de odds 5.5 dat hij puntentrui wint, dus er is een kans dat hij wel gewoon uitrijdt?!

pirazzi

Dat zal toch wel van tevoren overlegd zijn in de ploeg? Kittel zegt geen onwaarheid, alleen het einde komt voor hem niet na etappe 21. Daarom ook geen slecht idee om Jungels als kopman te hebben en Kittel niet.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Mooi, zat stiekem wel te wachten op dit nieuws.

nasibal

Jongens, de odds bepalen niet de kans. De kans bepaalt de odds.
Natuurlijk is de kans op rood (en dus de odds) omhooggegaan na zijn recente uitagen. Compleet onafhankelijk van zijn afstappen of niet.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Dit is nog eens mooi wakker worden, je opent wielerflits app en ziet je scorito droom waar worden.

Als het ff meezit stapt hij af na het einde van etappe 8, en zal blijken dat Modolo/Nizollo de betere sprint kopman was/is geweest.

Edit:
Denk eigenlijk, na gister, dat Demare de beste keuze is geweest, als zijn trein er een gewoonte van maakte om laat MAAR goed op te zetten dan kan het nog leuk worden deze giro.

Laatst gewijzigd
hoekserenner

Begin toch een beetje spijt te hebben van mijn keuze voor Kittel en Greipel, aangezien dat straks dus een kleinere selectie wordt! Gelukkig wel Modolo als kopman genomen.
Ondanks dat veel van mijn sprinters dramatisch waren gisteren toch een redelijke start met een 423e plaats in het algemeen klassement.
Ik ben erg benieuwd hoeveel spijt ik ga krijgen van het niet nemen van Nibali. Verwacht net als andere ook dat hij iets tegen komt om één of andere reden.
Mijn volledige team:
Modolo (c)
Kittel
Greipel
Nizzolo
Viviani
Arndt
Pelucchi

Valverde (c)
Landa
Zakarin
Chaves
Kruijswijk
Fuglsang
Kangert
Formolo

Dumoulin (c)
Moser
Cancellara (spijt)
Kung
Jungels

Laatst gewijzigd
sjappie

Goed poulenieuws! Als enige in vriendenpouletje Kittel niet als captain dus eeuwige roem lonkt (weer). Iedereen die het gironieuws volgt weet dat de kans dat kittel na 10 a 12 etappes uit zou stappen groot is, dus nu niet zeuren svp.

Dit maakt, na het stoppen van kittel, de sprintetappes (qua winnaar) en puntentrui ook spannender. Dikke kans dat Kittel alle vlakke ritten zou winnen gezien de overmacht gisteren.

WCEendT

'@Sjappie
Natuurlijk had iedereen minstens verwacht dat hij tot de 12e etappe zou rijden, maar misschien maar 10 etappes (waarschijnlijk 8) is toch wel soort van een verassing.

Twaburov

'@Nasibal: De odds is een indicatie van de kans. En het wel of niet afstappen is vrij bepalend voor de kans op rood. Als het zeker wordt dat hij gaat afstappen, zullen die odds behoorlijk stijgen(dalen).

WCEendT

'@Twaburov
Laat me raden, jij hebt Kittel en geloofd dit nieuws pas als hij echt daadwerkelijk afstapt?

nasibal

Nee Twaburov. Interviews, andere races, gedrag van een renner, de huidige situatie... Dat zijn allemaal indicaties van een kans.

Kans is er altijd, dus odds ook. Bookies zullen zijn odds ALTIJD verlagen vanwege zijn recentie uitslagen.

RubenVB

8 is wel vroeg hoor. Zoals eerder vermeld Nizollo als reserve kopman en ook Trentin. Nu hoop ik wel dat hij etappe 12 nog meepakt! Als hij daadwerkelijk afstapt bij 8 heb ik spijt, stapt hij af bij 12 dan niet!

Tomprocycling

Toch maar blij dat ik Demare als kopman heb genomen, zo als het nu er uit ziet toch de beste sprint kopman😃

barcasportz

Nasi, super om jouw visie over bepaalde dingen te lezen. Net als jij maak ik er elk jaar groot werk van om mijn scorito team te maken. Ik heb alleen twee vraagjes:

1) Ikzelf heb Kittel meegenomen, maar niet als kopman. Wat vind jij van deze beslissing, had ik hem dan ook maar beter kopman moeten maken? Als hij bijvoorbeeld 4 ritten wint en verder geen ereplaatsen behaald is dat 160 punten + wat roze trui trui punten en tijdritpunten kom je uit op ongeveer 200 punten. Als Nizzolo 6 a 7x top 8 gaat rijden en eventueel de rode trui pakt is dit ook zo'n 200 punten. Bovendien kan je kittel dan alleen in sprintritten inzetten en in de minder vlakke sprints moet je een (klim) kopman opstellen die dan toch vrij weinig punten gaat scoren.

2) Ikzelf vond demare een wat overprijsde renner in scorito en had hem daarom ook niet genomen. Hij rijdt waarschijnlijk wel uit en heeft ook een mooie ploeg om hem af te zetten in de sprints. Bovendien kan hij ook redelijk over een heuveltje heen (al dan niet achter de wagens ;) ). Buiten deze voordelen had ik verwacht op een Tour de France scenario, waar hij vorig jaar ongeveer 3x een 5e plek behaald had. Uitgaande van deze plekken is hij natuurlijk zijn geld nooit waard. Ik ging er ook vanuit dat jij hem te duur zou vinden, maar tot mijn verbazing zag ik dat je hem wel een plekje in je team had gegeven. Heb je daar enige verklaring voor?

Twaburov

Goed de bron is wel de telegraaf, sensatiekrant van de bovenste plank. Er zal best een kern van waarheid inzitten. Het is altijd maar afwachten wanneer hij daadwerkelijk afstapt. De bookmakers lezen dit soort berichten ook. Als hij na het updaten van de odds weer ver terugzakt geloof Ik het ook. Het was wel ingecalculeerd dat hij na de 12 de etappe af zou stappen. Maar dit zou vroeger zijn dan verwacht. Ben ook beetje bang dat hij zijn etappes uitkiest en een paar sprintjes laat gaan deze week.. Maar dat zijn dan wel truipuntjes.

arviidd

Mooi nieuws en zag dit al aankomen. nu alleen hopen dat Viviani wat beter gaat sprinten ik heb lang getwijfeld welke sprinter ik captain moest maken wou eerst voor Nizzolo gaan maar toen zag ik dat heel veel mensen dat deden dus dacht ik dan doe ik Modolo en ben uiteindelijk toch voor Viviani gegaan wegens teampunten.

Harry De Bakker

Ik snap niet dat men nu zegt: "Als je het nieuws gevolgd hebt, wist je dat Kittel na 10-12 etappes zou afstappen, dus niet zeuren ..."

Toen ik Kittel op de startlijst zag staan, was het eerste wat me te binnen schoot de Giro van 2 jaar terug, toen Kittel het na twee gewonnen etappes al snel voor gezien hield. Ik had Kittel toen niet in mijn team, omdat de berichtgeving er op wees dat dit ging gebeuren.

Maar nu, in 2016, wees de berichtgeving in een andere richting. Kittel heeft zelf gezegd de Giro tot het einde te willen rijden. Dat dan de ploegleiding tijdens de koers het tegengestelde beweerd, vind ik een kwalijke zaak. Waarom niet gewoon voor aanvang van de Giro met duidelijkheid komen? Door valse beloftes ben ik er nu eentje die Kittel als kopman heeft. Nu maar hopen dat hij vanmiddag in ieder geval gaat vlammen.

Twaburov

'@Nasibal: al die indicaties die jij noemt worden meegewogen door de bookmakers, en daar worden de odds op gebaseerd. Dus ik snap niet wat je precies bedoelt. Ik snap dat de odds lager worden als hij het goed doet, maar het nieuws van vandaag zal het weer gaan verhogen, gok ik.

RubenVB

'@Arviid op het moment dat hij captain is(vlakke etappe) moet hij juist voor de teampunten bij andere zorgen. De andere teampunten zou hij van Landa kunnen krijgen, maar dat is in de bergen en dan gebruik je Viviani niet als kopman. Waar hoopte jij de teampunten te krijgen?

RubenVB

'@Harry De profs zullen geen rekening houden met de Scorito gebruikers. :-D

arviidd

'@ruben: Ja dat weet ik. Ik heb het dan ook pas over etappe 17 en 21. Het is niet veel en natuurlijk niet zeker dat ik dan teampunten krijg van Landa maar die minimale kans heeft het toch net gedaan. En wat ik al zei ik doe het ook vooral om het net even anders te doen dan de meeste.

Gids05

vandaag mareschko erbij of cobrelli of gaan die weer voor ruffoni?

1 2 ... 52 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.