Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 53 ... 127 128
ConINGtador

'@Harry De Bakker

Ik snap je frustratie, maar zoals @RubenVB al zegt zullen de renners jouw poultje geen ene reet interesseren. Dat neemt niet weg dat ook ik enorm van dit nieuws baal. Ook ik heb Kittel op het laatste moment toegevoegd, juist vanwege Kittels uitspraak.

In het begin leek het er zelfs even op dat Kittel voor de puntentrui wilde gaan. Trentin die zich bemoeit met de tussensprints om puntjes weg te snoepen. Maar dat bleek dus ook te mooi om waar te zijn ...

snoek1974

'@ Barca sports

Heb Kittel ook genomen en Kopman gemaakt , of dit een juiste beslissing is moet nog blijken en hangt af van wanneer die afstapt , als het na etappe 12 is , heb je maar 2 a 3 sprint etappes zonder kopman en is die het waard geweest .

Heb al jaren dat ik degene die het meeste kost Kopman maakt , maar misschien moet je het cijfertechnisch bekijken en levert Modolo als Kopman meer op omdat die wel de giro naar verwachting uitrijdt of had ik een 2 de sprinter als Kopman moeten nemen , tenslotte heb veel mensen ook Dumoulin als Kopman gekozen voor 3 a 4 etappes , terwijl het mij niet zou verbazen als die klik tijdrit niet wint . Maar met kopmannen neem je altijd risico s , heb Nibali en Landa , als beide gewoon presteren is 1 van de 2 overbodig .

Mijn sprint team is Kittel , Demare , Viviani , Nizzolo , Modolo , Marenczko en Belleti .

Had beter over team punten na moeten denken dan zijn Arndt en Trentin ook goede keuzes en had ik Formolo en 1 van de 2 south east sprinters moeten laten vallen . Vind de keuze van verplicht 20 renners wel leuk en zal de Tour de France Poule helemaal lastig maken .

TiesW

Hmm, 2 keer punten gemist met Amador en de eerste etappe ook met Roglic, heel zuur. Had na de eerste etappe eerste in het AK kunnen staan en na het tweede ook nog sterk. Achja, ik weet wie er vanaf nu altijd in m'n team staat ;)

WCEendT

'@Snoek
Mijn sprintteam:
Arndt, Modolo (c), Nizollo, Demare, Ewan, Hofland, Pelucchi, Marezcko.

Renners die we overeenkomen:
Demare, Nizollo, Modolo, Marezcko.

Dan blijft erover voor jou (kosten, 8Miljoen als ik het goed heb):
Kittel, Viviani, Belleti.

En voor mij (kosten 6,25 miljoen als ik het goed heb):
Arndt, Ewan, Hofland, Pelucchi

Het komt er dus op neer dat ik voor 1,75Mil minder 1 sprinter meer heb en samen met Jungels/Dumoulin mijn 9 man voor de sprint heb. Naar mijn mening is van jou overige 3 man de enige goede keuze Kittel, vooral omdat ik persoonlijk niets verwacht van Viviani... Hoe denk jij hierover als je dit zo ziet???

Met Kittel als kopman kan jou team het redelijk moeilijk gaan hebben in de sprint etappes, zeker als ie afstapt voor de 12e etappe.

Laatst gewijzigd
HF2013

'@nasibal: "Het aantal ‘zekerheidjes’ doet dus niet echt onder voor elkaar."

Tijdens de voorpret/voorbereiding maak ik ook altijd een analyse van het parcours en de etappes en zet dan per etappe erbij wat voor soort etappe het wordt en wie ik als favorieten voor de ritwinst zie. Tot nu toe sta ik op 2 uit 2, maar er hebben natuurlijk wel 2 superfavorieten gewonnen.
Ik kwam in deze analyse op evenveel etappes voor Kittel als voor Nibali/Landa, dus vandaar dat ik Kittel toch niet wilde laten schieten. Afstappen voor etappe 12 zou overigens een teleurstelling zijn. Langer meedoen dan etappe 12 pure winst op m'n analyse.

Deze ronde ga ik meer voor de zekere punten met zowel dure sprinters als dure klassementsmannen.
In eerdere rondes heb ik ook al eens meer op de aanvallers gespeeld, maar dat viel tegen. Voor mij persoonlijk is de keus dan te groot. Je hebt zo'n 6 sprinters met kans op ritwinst en 8 klassementsmannen. De rest gaat doorgaans toch voor de posities 4 t/m 10.
Terwijl de rest van het peleton op enkele meesterknechten na toch vol zit met renners die de stoute schoenen kunnen aantrekken en kunnen aanvallen. Uiteraard met groot verschil in kans op succes. Zelf speel ik dit keer op Wellens, maar een Ulissi schat ik qua puntenaantal gelijk in.
Maar naast deze twee zijn er nog tal van mogelijke winnaars van een vluchtersetappe en vaak blijkt dan net die naam te winnen die je nog niet kende of die je geen kansen toedichtte. Uit die Wildcard-teams kan zo maar iemand winnen, maar ook BMC en LottoSoudal hebben altijd namen bij die voor ritwinst mee kunnen doen. En zo zijn er nog tig renners vooraf als mogelijke aanvaller te bestempelen.... Van mijn gekozen renners heb ik Wellens als aanvaller ook de minste punten toebedacht.

We gaan na de Giro zien hoe goed m'n etappe-analyse was. Ik kan hem helaas nog niet delen, omdat het natuurlijk ook m'n etappe-opstellingen bepaald.

nasibal

'@Barcasports


1) Ikzelf heb Kittel meegenomen, maar niet als kopman. Wat vind jij van deze beslissing, had ik hem dan ook maar beter kopman moeten maken? -redenatie-

Prima redenatie denk ik. Op basis van ondermeer diezelfde redenatie vind ik Kittel echter vanaf het begin af aan al te duur en zit hij helemaal niet bij mij in het team. Ondanks enkele twijfel-momentjes natuurlijk. Ook ik denk dat het om het even gaat zijn qua punten. Dan is het maar net waar je onder de streep het meeste vertrouwen in hebt. In jouw geval is dat Modolo, geen gekke gedachte.


2) Ikzelf vond demare een wat overprijsde renner in scorito en had hem daarom ook niet genomen.... -redenatie- ...Ik ging er ook vanuit dat jij hem te duur zou vinden, maar tot mijn verbazing zag ik dat je hem wel een plekje in je team had gegeven. Heb je daar enige verklaring voor?
Wederom sterke redenatie. Ik ben het met je eens dat Demare eigenlijk te duur zou kunnen zijn. Verschil met Kittel is echter dat Demare nog een kans heeft het tegendeel te bewijzen. Zelfs een Kittel die uitrijdt en 4 etappes wint zou voor 4 miljoen nog wel eens 'te duur' kunnen blijken achteraf.

Ook ik heb dus lang getwijfeld over Demare. Kijkend naar de rest van mijn team waren er aan het eind van de rit eigenlijk voor mij eigenlijk maar 3 opties:

1) Pozzovivo + Geniez
2) Kung /colbrelli + Majka
3) Demare + Geniez

Allen opties van 3,5 miljoen en 2 plekken. Een ander echt gefundeerd alternatief voor de 2,5 miljoen voor Demare was er eigenlijk niet. Zeker niet als je bedenkt dat je van die 2,5 miljoen je minimaal 500k moet gebruiken om het gat van Demare op te vullen. Je zou dus max 2,5 miljoen kunnen gebruiken om een huidige andere renner te upgraden. Pozzo was de enige 1 op 1 optie aangezien ik Viviani al had. Snijden in Demare + 1 andere renner, ipv alleen in Demare was voor mij ook uitgesloten.

Optie 1 viel snel af omdat ik geen vertrouwen heb in Pozzo en ik met die optie ook een van mijn klimmers van 'basis' naar 'reserve' zou moeten bombarderen. Zonde van het geld en de punten. De doorslag voor optie 3 is geweest dat ik Demare en Majka gemiddeld dezelfde uitslagen zie rijden in 'hun' etappes. Demare heeft echter meer etappes deze Giro dan Makja, de kans dat Démare verrast acht ik groter dan de kans dat Makja dat doet én ik heb zonder Demare een belabberde sprintersploeg. Of Majka als klimmer dat t.o.v Geniez zou gaan rechtzetten is ook nog maar de vraag. Kung (afgezien van zijn valpartij) zag ik in de proloog wel meer punten pakken dan Geniez, maar in de lange tijdrit is dat nog maar de vraag. Colbrelli, tja... Die schat ik, zoals hier al eerder door meerderen benoemt is, een beetje in als de Barbero van deze Giro.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ wc eendt

Heb ook Jungels en Dumoulin voor de aanvullende punten , maar na etappe 12 zie ik wel meer sprinters weg vallen waardoor het onduidelijker zal zijn wie er zal winnen .

Als Kittel , Greipel en Ewan weg vallen zijn zoals het nu lijkt zijde Modolo en Demare de 2 grootste favorieten , al hoop ik toch nog op Viviani .

Als we onze sprinters elite naast mekaar zetten , zoals die gisteren won lijkt het me dat Kittel Elke sprint gaat winnen todat die uitstapt , maar als Modolo telkens top 3 rijdt , zal verschil beperkt zijn .

Maar het is duidelijk dat de meeste sprintpunten voor mij moeten komen in de eerste week ,

Hoe ziet de rest van je team eruit , ik heb nog

Nibali , Valverde , Landa , Zakarin , Geniez , Formolo , Hesjedahl , Kruiswijk , Kangert voor de Bergen en Kung en Howson voor de tijdrit en het jongeren klassement . Jammer dat Kung viel want die was op weg naar top 3 plek bij de proloog .

ONCE

Kittel is oppermachtig, maar daarachter lijkt me meer een loterij. Er zitten er paar tussen die heel inconsistent zijn wat betreft positiekiezen en/of treintjes.
Dat Demare gister een goeie uitslag rijdt is niet zo gek. FDJ was de enige trein die er goed uitzag imo.
Viviani zal wel vaker door de uitslagen heen jojojen denk ik. Evenals Mareczko die bijvoorbeeld zomaar weer top 3 kan rijden vandaag.
De enige die gister echt door de mand viel op puur de sprint was Ewan. Die had zicht goed geposititoneerd maar werd puur op waarde geklopt

Laatst gewijzigd
nasibal

'@HF

Ik kwam in deze analyse op evenveel etappes voor Kittel als voor Nibali/Landa

Ik kwam net op wat minder uit (inclusief de tijdrit en de klimtijdrit, met name voor Nibali). We zullen zien wie er gelijk heeft aan het einde :)

Deze ronde ga ik meer voor de zekere punten met zowel dure sprinters als dure klassementsmannen.

Ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Voor mij heeft én én nog nooit geholpen. Ach, eens moet de eerste keer zijn natuurlijk :)

Zelf speel ik dit keer op Wellens, maar een Ulissi schat ik qua puntenaantal gelijk in.

Zelf schat ik Wellens hoger in, maar het meest relevante voor deze quote is natuurlijk dat Ulissie 500k duurder is. Met hetzelfde puntenaantal is Ulissie het dus sowieso al niet waard t.o.v Wellens. Maargoed, dat zul jij niet anders zien vermoed ik :)

Maar naast deze twee zijn er nog tal van mogelijke winnaars van een vluchtersetappe en vaak blijkt dan net die naam te winnen die je nog niet kende of die je geen kansen toedichtte. Uit die Wildcard-teams kan zo maar iemand winnen, maar ook BMC en LottoSoudal hebben altijd namen bij die voor ritwinst mee kunnen doen. En zo zijn er nog tig renners vooraf als mogelijke aanvaller te bestempelen

Hoewel je 100% gelijk hebt ga je aan een heel belangrijk punt voorbij. Zelf als je niet de winnaar, maar slechts de nummer 6 of 7 uit een vluchtetappe hebt kan je nog veel uitlopen op je concurrentie. In vluchtetappes ligt het puntentotaal vaak vrij laag. 30 punten binnenharken met de nummer 6 uit een vlucht is dan goud waard. Er zijn wel degelijk renners die je (met enige gevoel voor overdrijving uiteraard) áltijd in een vlucht ziet. Het is wel zo dat ook ik weinig vluchters opstel. Ik stel sowieso geen pure klimmers op als vluchters (De De Marchi's en Pirrazzi's komen er bij mij niet in) en de vluchters die ik opstel moeten naast hun vluchten ook wat extra's bijdragen. Wellens kan ook in een uitgedund peloton rap aankomen bijvoorbeeld. Jungels pakt zijn tijdritten mee en voor Mccarthy geldt hetzelfde als Wellens. Ook Ludvigsson zou een hele mooie zijn geweest als 'vluchter'.

RubenVB

'@Arviid Dan snap ik het! Het is dan nu inderdaad balen, dat hij 13e is geworden. Vandaag nieuwe kansen. Ik heb hem ook, maar zoals gezegd geen kopman!

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Nasibal

Ik zag dat je Peraud had, maar ik heb hier nog geen argument van gezien. Wat is de beredenatie van jou achter deze keuze? Denk je dat hij nog een keer kan presteren op deze leeftijd?

WCEendT

'@ONCE
Wat je zegt over Ewan is 100% niet waar, hij zakte helemaal weg naar positie 8-10 toen FDJ opkwam + hij verloor het gevecht van Ruffoni. WE gaan nog wel wat zien van Ewan deze giro, hij is de enige die op pure snelheid Kittel moet bij kunnen houden (in my opinion).

@snoek
Ik denk ook dat jij het de eerste week vooral van je sprintersploegje moet hebben en dat ik dat verschil weg kan poetsen in de laatste sprint ritten, we zullen rond het zelfde puntenaantal uitkomen van onze sprintploegjes (denk ik, normaal gesproken). Maar het zou zomaar kunnen dat Kittel niet elke dag wint en er een Modolo wint, al lijkt het me stug na gister ;).

Rest van mijn team:
Renners die overeenkomen:
Nibali (c, na lang nadenken toch voor Nibali gegaan i.p.v. Valverde omdat er naar mijn mening niet genoeg "Valverde" etappes zijn en hij er in de echte bergen toch afgereden gaat worden door Nibali/Landa + Nibali is goede kopman in klimtijdrit).
Valverde
Landa
Zakarin
Kruijswijk

Niet overeenkomende:
Uran
Chaves ( waar ik heeeeeeeeeeellllllll veel van verwacht!!!!!!! )
Fuglsang ( Jij bent voor Kangert gegaan, vanwege trentino denk ik??? )
Firsanov ( hoop op mooie dingen, maar ik ben een beetje fan geworden na trentino dus niet geheel objectief )

En dan nog Jungels, Cancellara (waar ik spijt van heb, had eerst Ludvigson in mijn team) en mede kopman Dumoulin ;).

Laatst gewijzigd
ONCE

'@ WCeendt
Kan zijn dat ik het verkeerd gezien heb. Maar ik dacht dat ie aardig goed zat. Beter dan een Hofland bijvoorbeeld, maar we zullen het zien. Vergeet Viviani niet wat betreft pure sprintsnelheid. Hij heeft als 1 van de weinigen Kittel er al opgelegd dit seizoen. Zonde dat ie bij Sky zit though

WCEendT

'@Once
https://www.youtube.com/watch?v=SKQgp6NLqFU

Op 1,5KM verloor ie het kopduel met Ruffoni (wat ik overigens helemaal niet vond kunnen van Ruffoni, maarja een Italiaan) waardoor hij in 8e-10e positie zat en dus nooit echt aan kon gaan.

P.S.
In het Engels klinkt alles toch nog een stuk indrukwekkender :P!

Laatst gewijzigd
arviidd

Wat komt Kruijswijk daar rechts in beeld toch rustig lekker voorin over de streep.

Gelegevaar

Alle analisten kunnen het hier mooi vertellen, maar met Kittel koop je gegarandeerde punten en enkele vrijwel zekere eerste plaatsen.
Dat maakt voor Kittel kiezen of zelfs kopman maken dus zeer verdedigbaar. Van de 'doorrijders' moet je ook maar afwachten wie er bovenuit gaat steken en écht Torino gaat halen.

Is die 'nog 10 etappes' niet verkeerd begrepen trouwens? Als hij na gisteren nog 10 etappes rijdt komt hij namelijk precies uit op etappe 12..

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Gelegevaar
Met gaan voor gegarandeerde punten win je een scorito poule niet!

Gelegevaar

'@WCEendt Waarom niet? Als het eerste plekken zijn natuurlijk wel, die kun je moeilijk laten liggen.

Jori

Ik baal natuurlijk van erg van dit Kittel nieuws. Hij zegt dat het doel is Turijn te halen en 2 dagen later zegt zijn manager dat hij een week Italië al meer dan genoeg vindt. Ik ging er vanuit dat Kittel overdreef, maar in ieder geval etappe 12 aan zou tikken en wie weet daarna nog.
Nu snijdt het mes dubbel: Ik kan geen extra sprinter opstellen in etappe 12 en de rest van de renners zullen hoger eindigen wat het voor de rest van de kopmannen interessanter maakt.
Als ik netjes weg was gebleven van het Kittel nieuws voor de Giro begon, had ik nog netjes Demare als kopman en had ik nog een paar mooie centjes om extra in mijn selectie te steken. Maar goed, dit is, denk ik, de Scorito leercurve, bij de Tour wals ik natuurlijk over alles en iedereen heen ;)

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Je wint de Poule met een aantal zekerheidjes maar toch vooral met keuzes als Kruijswijk, Hesjedal en Landa vorig jaar.

LutsenkoFan

En 75% heeft toch een Nibali, Landa of Valverde in zijn team.. Dus maak je echt geen winst mee.

WCEendT

En met Lutsenko in je poule natuurlijk!

RubenVB

'@Jori Er zit ook altijd nog een fractie van geluk bij. ;-) Het blijft gokken. Je kan je natuurlijk goed inlezen en uitzoeken, maar dat is geen 100% dekking.

hoekserenner

Aah Tjallingi in de vlucht! Dan had ik beter Dumoulin eruit kunnen laten vandaag en Kruijswijk opstellen voor de teampunten (bergtrui)?!

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Hoekserenner Dumoulin krijgt roze trui punten en witte trui team punten ongeacht of hij vandaag de roze trui verliest. Dat is meer dat de bergtrui punten. ;-)

1 2 ... 53 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.