Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 54 ... 127 128
ONCE

Tuurlijk moet je zekerheidjes in je team hebben. Bij de Vuelta hadden de meesten ook Aru en Valverde/ purito bijvoorbeeld. Maar verschil werd gemaakt door Chaves en Dumoulin.

Laatst gewijzigd
Jori

'@RubenVB: Helemaal met je eens, maar als ik bovenaan sta, dan zal ik het toch zeker niet afdoen als geluk :p
En na de race gister dacht ik de juiste keuze/gok gemaakt te hebben en dan komt meneer Lefevere weer mijn glazen ingooien.
Maar zoals Kittel eerder wat riep en nu Lefevere, het maakt niet uit. Ik kijk of ik Kittel bij etappe 12 kan opstellen en zo niet, erg jammer.
Maarja, dan kunnen outsiders zoals Nasibal gewoon een keertje winnen ;)

Klootje Kriekeljon

Dat is het jammere van spelletjes, dat ik gisteren de eerste 5 minuten zuur was omdat captain Nizzolo tegenviel ipv gewoon naar de koers te kijken.

Ik weiger enorm veel te gaan zitten rekenen met spelletjes en bak daarom juist van scorito meestal weinig. Mijn ploeg:

Dumoulin (c)
Cancellara
Jungels

Nibali (c)
Landa
Valverde
Majka
Zakarin
Chaves
Betancur
Firsanov

Nizzolo (c)
Kittel
Modolo
Ewan
Hofland
Mareczko
Belletti
Colbrelli
Pelucchi

RubenVB

'@Jori Ik heb ook Kittel als kopman, maar gelukkig Nizollo back up. Ik hoop wel minimaal etappe 12. Waar sta je nu dan? Bovenaan?

Tomprocycling

Ik denk dat je door Kittel Scorito niet kan winnen (veel mensen hebben hem) maar wel kan verliezen.

WCEendT

'@Klootj
Toch sta je bekent als een van de mensen hier die echt wel weet waar die het over heeft... misschien moet je je er een keer echt vol in verdiepen.

Overigens is er niks mis met je team, ziet er goed uit.

Gelegevaar

Het is als je het mij vraagt ook een kwestie van risico's inschatten. Naar mate de ronde vordert neemt de kans op uitvallers gewoon toe.
Dit geldt voor tactische afstappers zoals Kittel - wat sommige mensen blijkbaar ingecalculeerd hebben- maar ook door valpartijen, ziekte of het gewoon niet volhouden in de bergen.
Mijn redenering is: vroeg kunnen scoren, met Kittel in de sprints dus, zijn punten die niemand je meer afpakt.

Laatst gewijzigd
Jori

'@RubenVB: Nee, ik sta zeker nog niet bovenaan.
Sta nu op 515 punten, maar heb nog mijn team kunnen balanceren en ben niet doorgeslagen met tijdrijders/sprinters keuze.
En heb juist nu nog als kopmannen Nibali en Landa naast Kittel, sprintetappes gaan dus zeker pijn doen

nasibal

'@Gelegevaar

Scorito gaat niet om de meeste eerste plekken, maar om de meeste punten over 3 weken. Als Kittel 4 ritten wint zijn dat 200 punten. Als Modolo en Nizollo (ook 4 miljoen) elke keer 4 en 5e worden in die ritten pakken zij samen 272 punten. Nu heeft Kittel meer zekerheid op de 1e plek dan Modolo en Nizollo op de 4e en 5e plek. Echter, elke rit waar waar Kittel er nog bij zit, zitten beide italianen er ook bij. Andersom is dat niet het geval. Al helemaal niet als Kittel bewust niet uit gaat rijden. Als Kittel uitvalt ben je 4 miljoen kwijt. Bij Modolo + Nizollo zijn je kansen gespreid. Zo kan ik nog wel even doorgaan met vele andere namen in de vergelijking met Kittel.

Uiteraard kan je stellen dat je met de keuze voor Kittel een plekje in je team overhoud t.o.v. Modolo + Nizollo. Een extra plekje betekent echter óók minimaal 500k van een andere renner afschrapen om dit plekje te vullen.

Nu kan het zijn dat je Kittel én alle andere goede sprinters hebt. Maar dan heb je waarschijnlijk in de overige etappes flink van je selectie af moeten knabbelen. Of dat onder de streep goed uitkomt is ook nog maar de vraag.

Een keuze voor Kittel is absoluut verdedigbaar, maar minstens net zo goed aan te vechten.

RubenVB

'@Nasibal Door de hoeveelheid berichten waarschijnlijk gemist, maar ik stelde je de vraag wat je reden achter de keuze van Peraud was? : -)

Gelegevaar

'@nasibal Bij Kittel heb je in de ritten die hij wel rijdt m.i. een verwaarloosbaar risico op geen- top3. Nizzolo heeft de inschatting die jij hebt gemaakt in de eerste massasprint al niet waargemaakt ;-)
Overigens kan ik wel vertellen waar mijn budget voor Kittel vandaan komt: Nibali weglaten. Voor mijn een gok, voor een ander 'zekere punten' die ik nu laat liggen ..
Ieder heeft zo z'n eigen benadering. Dat maakt het ook leuk.
Succes allen!

Laatst gewijzigd
kaivandewiel

Mijn gedachte post ik toch nog even hier (had ze al onder het Kittel artikel gezet:

Ik ben erg benieuwd naar de gesprekken tussen Kittel en Lefevre die hier aan ten grondslag hebben gelegen. Kittel zelf was overal vastberaden om uit te rijden en lijkt te zijn teruggefloten.

Lefevre lijkt me echter een man die ietwat van de oude stempel is. Hij haalt Cavendish als voorbeeld aan, maar ik kan me een Giro herinneren waarin Cav met de puntentruj en 3 (?) etappes aan de haal ging en er in de Tour ook nog eens twee won. De beste man is ook nog steeds van mening dat Etixx een heel goed voorjaar heeft gekoerst en dat Stannard nooit verslagen had kunnen worden in de Omloop vorig jaar.

Verder lijkt me deze Giro juist minder zwaar dan normaal en kan Kittel de bergen als mini “hoogtestage” gebruiken. Lijkt me, als fanatiek beoefenaar van atletiek, altijd beter conditie op te doen in wedstrijdverband.

Tot slot vind ik het opvallend dat Trentin dan gisteren meesprintte. Stel hij wordt de sprinter als Kittel weg is, dan heeft hij al teveel punten verloren om voor het rood mee te doen. En nu leek het er toch sterk op dat hij punten voor de neus van Kittels concurrenten in de rode trui wilde wegsnoepen.

Als fan zou ik het eeuwig zonde vinden als deze beste sprinter ter wereld de koers verlaat.

Met het oog op de poule, waar ik een van de vele Kittelaars ben, denk ik overigens nog steeds dat zijn keuze loont. Ik heb vrijwel alle theorieën op dit blog gelezen en mensen hebben er zeker goed over nagedacht. Voor mij is het echter heel simpel. Je stelt de renners op waarvan je “zeker weet” dat ze veel punten gaan pakken. Nibali, Landa en Valverde worden bijna door iedereen automatisch in de ploeg gezet. Terwijl er met name voor Landa toch erg weinig echte bergetappen waar hij kan winnen. Ik tel er 3 (2 steile aankomsten boven en de klintijdrit). Kittel wordt vaker geslachtofferd terwijl ik tot de bewuste 10e etappe toch 4 aankomsten tel waar hij kan winnen.

Hem als kopman kiezen loont volgens mij ook nog steeds. Ik spreek dan vooral voor de mensen die Nizzolo boven hem hebben verkozen. Als je de ballen hebt gehad viviani of modolo als kopman te kiezen dan ben je bij deze mijn held! Maar een simpele rekensom (pech daargelagen) leert dat Kittel 3 of 4 etappes wint in het rood en in het roze rijdt en straks ook teampunten voor jungels krijgt (na etappe 4 tenzij ludvigsson heel goed is). Hij wint dan gemiddeld per etappe 60 a 70 punten op Nizzolo (tenzij die steeds tweede wordt maar dat was gisteren al niet het geval). 4x 70 = 280. Nadat Kittel weggaat pakt Nizzolo in het gunstigste geval 2 etappes en de rode trui = 280. 0 punten verschil dus. Kittel verraste daarbij in de proloog en de kans dat hij uit zou rijden was voor het bericht van Lefevre reëel.

Het geld dat je meer aan Kittel kwijt was ging dan wel ten kosten van Majka of Uran (in mijn geval) maar voor hen geldt wat voor Landa geldt: weinig etappes waar ze echt kunnen winnen. Daardoor moet je 500k renners in je team opnemen en laat dat nu net renners zijn waar je mee kunt verrassen en punten kunt winnen (vooral volgens Nasibal) zijn theorie.

Correct me if I’m wrong, maar na alles gelezen te hebben, dacht ik: ik meng me gewoon een keer en kijk of mensen het met me eens zijn of me willen aanvullen/ corrigeren.

Peace out (mic drop)

pirazzi

Raar dat die klassementen niet op volgorde staan. Als ik op "Top10" klik bij de WielerFlits Giro-poule krijg ik een lijstje met nummer 77, 74, 95, 9, 75, 30, 8, 761, 762 en 968.

WCEendT

'@Kai
Ik ben je held :D::D:D:D:D:D:D:

Ff serieus...
Ik ben het met veel dingen eens die je noemt, MAAR Uran gaat top 3 rijden in de klimtijdrit en waarschijnlijk is hij de 4e of 5e beste klimmer deze giro... ik noem het niet hebben van Uran toch een groot gemis.

kaivandewiel

Ik geef toe dat ik Uran als een van de eerste op mijn lijst zette. Na het goed bestuderen van het parcours zag ik echter 4 of misschien 5 etappes waar hij kan punten (en misschien 1 winnen). Als hij beter hsd tijdgereden had hij in mijn ploeg gestaan, maar ik vond dat hij voor dat geld te weinig veelzijdig inzetbaar was. Heb hem uiteindelijk "vervangen" Door Ulissi en Kudus. Ulissi zie ik in 3 of 4 etappes punten pakken (ik weet het ietwat optimistisch, maar hij liet dit jaar in de klassiekers zien een stap gemaakt te hebben) en Kudus lijkt mij in zijn derde grote ronde klaar voor een paar mooie uitslagen (eventueel vanuit de ontsnapping en die pakt sowieso 30 punten voor het jongeren klassement).

Het is een gok, maar van Uran moet je presteren altijd afwachten.

WCEendT

Ouch peraud!

Edit;
En jahoor mensen het is... NASIBAL met de eerste uitvaller!!!

Laatst gewijzigd
Slumdoggy

Nasi - Peraud.

RubenVB

'@Nasibal Je hoeft mijn vraag niet meer te beantwoorden. (Haha sorry)

Twaburov

'@Hoekserenner: Dumoulin heeft nog teampunten van de Witte trui, dat is evenveel als voor de bergtrui. Daarnaast heeft hij ook klassementspunten.. Teampunten bergtrui is maar 3 punten.. maar misschien dat Kruijswijk top 20 kan rijden..

nasibal

'@RubenVB

Door de hoeveelheid berichten waarschijnlijk gemist, maar ik stelde je de vraag wat je reden achter de keuze van Peraud was? : -)

Nu niet meer relevant, na zijn uitvallen, maar ik zal je alsnog mijn overwegingen vertellen :)

Van Peraud verwachtte ik in eerste instantie vrij weinig. Van een renner van 38 en zijn ervaring verwacht ik echter wel dat hij zijn eigen vorm en positie redelijk kan inschatten. Wanneer hij dus aangeeft voor top-5 te gaan, geloof ik dat niet zo zeer direct, maar schat ik hem wel minstens op het niveau van bv. een Fuglsang, Hesjedal en Kangert. Kruijswijk had ik al in mijn team. Peraud en Hesjedal zijn (samen met Kruijswijk) de enige anderhalvers die, in geval van verrassing, ook direct daadwerklijk mee kunnen doen voor die top-5. Hesjedal en Peraud was voor mij stuivertje wisselen, waar ik uiteindelijk bij Peraud het beste gevoel had én de kans het grootst achtte om de concurrentie te verrassen.

Afin, Peraud is onderuit gekegeld door zijn ploegmaat en nu zullen we het nooit weten. Mijn overweging kan de prullenbak in en mijn kansen hebben een flinke dreun gehad. Jammer.

edit: Mooi ironisch dit natuurlijk, aangezien ik elke keer de kans op uitvallen van sprinters zo aanhaalde. Ach aan de andere kant, dit was toch een van mijn 'gokjes' en niet een zekere 4-miljoener :)

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Nasibal uitvallers zijn altijd balen. Ik vond het inderdaad ook ironisch door wat je zegt en het feit dat ik er twee keer naar vroeg. Je hebt nog een paar dark horses!

kaivandewiel

Helaas mijn eerste dark horse valt uit de Giro..

Gelegevaar

Wat zijn jullie gokjes eigenlijk, die joker waarmee je hoopt punten waarmee je het verschil maakt?
De mijne is o.a. Clarke. Gewoon een ingeving en hij was niet duur.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Kaivandewiel

Goede bijdrage, maar je rekensom klopt natuurlijk niet

Kittel gaat in etappe 4 uit de top 5 van het klassement gereden worden. Blijven dus de rode trui punten over. Dat zijn er maximaal 8 per etappe. Jongens als Nizzolo, Modolo en Viviani zullen ook wel in de top 5 puntentrui te vinden zijn, dus het verschil zal niet die 8 volle punten zijn. Maar goed, laten we van 8 uit gaan. Stel dat Jungels idd die jongerentrui pakt komen daar 3 punten bij. Maakt 11. Om dan 60 punten verschil te pakken moet Kittel meer dan 49 punten pakken op Nizollo (uit jouw voorbeeld) in de etappe uitslag. Daarvoor moet Nizollo buiten de top 20 eindigen. Als we er van uit gaan dat Kittel tóch het roze houd dan gaat het om 39 punten. Dan moet Nizzolo max 16e worden.

Tenslotte vergeet je nog even dat Nizzolo in meer etappes mee gaat sprinten dan Kittel. Zéker als Kittel afstapt.

Hier is het 'kopman principe' natuurlijk niet in meegenomen. Als je dat er wél in verrekend mag Nizzolo wat meer puntjes pakken om het verschil wat jij geeft te waarborgen, maar moet hij nog steeds steevast buiten de top 10 eindigen.

Laatst gewijzigd
RubenVB

Brambilla bij mij.

1 2 ... 54 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.