Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 55 ... 127 128
heuvelcolombia

'@Gelegevaar, Péraud :( en Geniez.

Verder zijn er vlg mij ook niet heel veel met Uran.

Tomprocycling

Bij mijn Roglic en ook wel een beetje Brambilla

kaivandewiel

Verschil tussen Kittel en Nizzolo gisteren (beide kopman) was 84. Zonder roze trui is dit 72 (in het geval van de derde positie van Kittel nu in het klassement).

Verder zien Nizzolo niet meesprinten in etappes waar Kittel dat ook niet doet totdat hij uitstapt. En daarbij als Kittel in het roze rijdt gaat hij er in etappe 4 alles aan doen om bij te blijven. Ik zeg niet dat dit lukt, maar proberen lijkt me wel.

Het zal redelijk close worden qua punten tussen beide heren denk ik. Maar voor jouw redenering valt zeker ook veel te zeggen!

Gelegevaar

Volgens mij zijn er toch wel vrij veel mensen die Brambilla gekozen hebben, ik heb hem in mijn team en Uran trouwens ook.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Kai

Ik zal het toch nog maar even nakijken als ik jou was. Nizzolo pakte gister bij mij 88 punten als Kopman. Kittel pakte als kopman 128 punten. Dat zijn er 40 verschil, geen 84. En dan werd NIzzolo dus inderdaad 10e. De verwachting is dat hij dat de komende etappes wel beter gaat doen.

RubenVB

'@Gelegevaar Dat lijkt er nu wel op haha. Ik heb ook nog S.Henao voor witte trui en hopelijk eindelijk een keer een degelijke prestatie in een grote ronde.

ONCE

'@ nasibal

Scoort je kopman 4x de punten dan? Nizzolo had bij maar toch maar echt 22 punten

Crashtester

'@Nasibal: Bij mij had Nizzolo toch echt maar 22 punten gisteren.

kaivandewiel

Plek 10 = 22. Dus als kopman 44 punten. Ik begin te zien hoe jij steeds zo hoog eindigt nasibal 😜

Harry De Bakker

'@Gelegevaar

Ik denk (ik kan er volledig naast zitten hoor :) ) dat dark horses niet zo belangrijk zijn voor het winnen van een poule. Wat veel belangrijker is, is dat je zoveel mogelijk goed presterende grote namen WEL hebt, zodat je NIETS verliest t.o.v. van je concurrenten. Neem nu bijvoorbeeld mijn situatie. Ik heb GEEN Valverde. Hierdoor loop ik vermoedelijk heel veel punten mis in het hooggebergte en/of etappes met explosieve aankomsten. Stel ik had in de plaats van Valverde bijv. een drietal dark horses (Clark, Brambilla, Howson). Die drie gaan echt het puntenaantal van Valverde niet compenseren!

De strekking van het verhaal: het belangrijkste is dat je de juiste inschatting maakt welke grote namen gaan presteren en welke niet. Vorige Giro was Uran bijvoorbeeld 3 miljoen, maar heeft ronduit slecht gepresteerd. Iedereen die geen Uran had, maar bijvoorbeeld Aru (die ongeveer even veel koste) liep gigantisch uit op de mensen zonder Aru en met Uran.

Tuurlijk zijn er soms koopjes (500k, 750k renners), maar die liggen vaak ontzettend voor de hand. Vorig jaar was dat bijvoorbeeld Landa. Dit jaar is Jungels (okè, 1 miljoen) denk ik echt een koopje. Maar als je ook maar een beetje wielerkenner bent, zul je deze ongetwijfeld in je team hebben. Een koopje is dus wat anders dan een dark horse. Een dark horse zoals Clark haalt misschien een keer 30 punten in een heuveletappe. Maar de vraag is wanneer? Wanneer moet je hem inzetten?

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Harry Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Als iedereen de toppers heeft, waar wordt het verschil dan gemaakt? Tuurlijk heb je winst als je de topper die door het ijs zakt niet selecteert. Jouw vergelijking gaat nu ook wel met de extreme. De vergelijking Kittel en 2 andere subtoppers is denk ik een betere vergelijking. 3 dark horses is een beetje te gek ja, maar dat je niet kan winnen met een dark horse is wat wij betreft volstrekt onjuist. ;-)

Twaburov

Ik begin te zien hoe jij steeds zo hoog eindigt nasibal 😜
:D
Nasibal is het even nog een keer aan het narekenen :D.

nasibal

Met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik mezelf hier toch even flink te kakken heb gezet.

Ik heb Youri een PM gestuurd met de vraag om mijn account te deleten. Als iemand mij zoekt zit ik in een hoekje te huilen... ;)

WCEendT

'@Nasibal
Ga lekker op de bank zitten naar Tjallingii kijken i.p.v. in een hoekje te huilen, klinkt als een veel beter plan!!!

vasnd

Na zo veel cijfertjeskijken zit je er vanzelf een keer naast. Jammer van Pereaud, de oude rotten doen het vooralsnog niet. Aan Cunego en Hesjedal om de eer te redden!

boxywoxy

Ai. Gaat lekker zo. Eerst kung al onderuit in de proloog wat een hoop punten koste. Vanochtend levefre die vertelt dat kittel er na 10 dagen uit gaat en nou peraud op zn gezicht. Gaat lekker zo met mn poule. 😡

boxywoxy

Ai. Gaat lekker zo. Eerst kung al onderuit in de proloog wat een hoop punten koste. Vanochtend levefre die vertelt dat kittel er na 10 dagen uit gaat en nou peraud op zn gezicht. Gaat lekker zo met mn poule. 😡

WCEendT

Hahahah waar was mijn kopman :'(...

RubenVB

Ik heb een goede dag. 5 renners top 10, 3 Etixx teamgenoten en alleen Pelucchi nog niet te bekennen.

Laatst gewijzigd
ONCE

Pelucchi was 13 iirc

WCEendT

Hahah Ik ga echt een moeilijk slechte dag hebben... word tijd om het doel bij te stellen en verder te gaan met een ander motto.

Mee doen is...

ONCE

Kittel wint dit nog achterstevoren op z'n fiets

hoekserenner

Modolo staakt hem gewoon op 500 meter.... Balen van mijn kopman!

rosencrantz

Ewan valt toch tegen. ik dacht dat hij dichter bij een Kittel zat. Gisteren weggekwakt , nu ingesloten, misschien heeft hij zijn sterkte nog niet kunnen tonen. Verrassingen voorlopig: Hofland, Porsev en Sbaragli.

RubenVB

1,2,3,6,7, Trentin, Brambilla, Jungels en volgens ONCE Pelucchi 13! Lekkkerrr

1 2 ... 55 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.