Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 82 ... 127 128
ventertje

'@pippodeclown

Ik zou voor Valverde gaan, stel ze eindigen samen als groep dan zie je dat Valverde vaak behoorlijk ver voorin zit (dat maakt voor de scorito punten heel veel uit, voor hun zelf eigenlijk niet, behalve als ze om boni's strijden). Ik moet wel zeggen dat Zakarin laatste tijd tijd ook goed van voren eindigt, wat dat betreft maakt het niet heel veel uit.
Van pirazzi en wellens weet ik te weinig van af om je echt te helpen.

WCEendT

'@MM
Siutsou!

HF2013

Ik stel Verona op ten faveure van Landa. Voorafgaand aan de Giro minimaal 5 andere ritten voor Landa gekozen, dus deze mag hij uitrusten (en doet hij hopelijk ook anders baal ik als een stekker van deze beslissing, een soort Frank-de-Boer-haalt-z'n-topscorer-eraf-bij-1-1).

jort101

'@rik
Zie wel dat scorito cunego ook 3sterren heeft gegeven net als formolo morgen, maar denk nog steeds dat formolo meer kans heeft.

Harry De Bakker

Morgen lijkt me echt een prachtige etappe. Maar helaas ga ik er niet al te veel van meekrijgen (Nederlands examen tot 16:30 uur). Gelukkig kan ik in de laatste week, waarin de meeste bergritten gereden worden, wel alle etappes vanaf de eerste minuut volgen :) Maar voor nu is het even 1,5-2 weekjes afzien.

Wat verwachten jullie overigens van Verona morgen? Heeft in het verleden laten zien dit soort etappes aan te kunnen. Maar om hem nou op te stellen i.p.v. Landa, Majka, Uran, etc. ? Of misschien Jungels slachtofferen, ondanks dat hij waarschijnlijk veel zekere punten scoort?

rik1998

'@jort101 thnx voor de tip, toch blijft ik bij formolo denk ik. En om cunego nou om te ruilen voor roche vind ik ook heel wat, vind roche heel sterk ogen. Bij scorito gaan ze eigenlijk uit van winst uit kopgroep

sk32

Twijfel nog tussen S. Henao of Kudus?

Denk dat ik voor S. Henao ga.

maxdudink

'@harry ik heb precies hetzelfde!
Na het examen maar snel naar huis racen kun je waarschijnlijk nog net de finish zien. Veel succes ook!

ONCE

Ik heb voor de laatste 2 plaatsen 4 gegadigden.
Firsanov, jungels, betancur en kangert. Denk dat Kangert sws afvalt. Betancur maakt toch ook een wat mindere indruk, alleen wel kans op teampunten. Firsanov blijft toch een gok. Jungels ook al maakt die een hele goede indruk.
Denk dat ik beste voor firsanov en jungels moet gaan

Jelle van der Linden

Team voor morgen:
Valverde (C)
Nibali
Landa
Uran
Dumoulin
Jungels
Formolo
Pozzovivo
Zakarin

elstupidoloco

eindelijk! een berg!

mijn selectie voor morgen:
Valverde (c)
Nibali
Landa
Uran
Majka
Zakarin
Chaves
Fuglsang
Kruijswijk

reserve: Jungels (toch even kijken of het bergop echt lekker gaat), Betancur (hij gaat minstens 1 rit helemaal los, maar welke)

en nu maar hopen op het scenario dat Giant-Alpecin morgen de trui gaat verdedigen en een groep aanvallers niet al te ver weg laat rijden, en dat vervolgens de treintjes van Astana, Movistar en Sky (lijkt wat minder sterk) de berg op poefen

LutsenkoFan

Ik doe lekker gek, Dumoulin als kopman. In de plaats van meneer Nibali.

Kan goed of slecht uitpakken.. Ik duim voor je tommeke.

Koentador

Wellens, Zoidl, De Marchi.
WIe van de drie mee voor kans dat de aanvallers het redden?

Laatst gewijzigd
RubenVB

Ik heb Brambilla nog op de bank. Ik denk dat deze berg wel perfect qua percentages voor hem is, maar te lang. Wat vinden jullie?

kschiffmacher

Dumoulin kopman of Nibali? Laatste twijfel...

Gids05

tja zeg het maar brambilla of formolo ?????
brambilla goeie rit voor m denk ik
en formolo moet hij niet bij uran blijven ?

moeilijk moeilijk😀

raymankapeens

Firsanov,Henao of Fuglsang

Neig toch het meer naar Firsanov omdat ie kopman is en onder de dope zit :P

ivo001

Ik denk dat ik Landa er toch uit gooi voor Jungels. Maar het is vervelend om 8 goede klimmers te hebben + 2 renners die uitstekend in vorm zijn. Iemand van je kanshebbers moet er toch uit :(

JimKro

Voor mij vrij makkelijk. Ik heb 9 renners in de top 20 van het AK en die gaan er allemaal in bij mij morgen:

Valverde
Nibali (c)
Dumoulin
Jungels
Landa
Zakarin
Chaves
Fuglesang
Kruijswijk

Op de bank Betancur en Kangert. Ik baal alleen dat ik Valverde geen kopman heb gemaakt. Dit is niet echt een etappe voor zowel Nibali als Landa.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@ivo same, maar ik ga landa er niet uit gooien voor Formolo of Kudus denk ik.
En hetzelfde dilemma kopman Dumoulin of Nibali

JimKro

Ik zou zeker Tom als kopman nemen boven Nibali als je die mogelijkheid hebt

Sunrider

Landa zal goed zijn vandaag, heeft die eerste berg nodig om er door te komen en daarna draait hij soepeltjes mee. Henao heeft duidelijk de knechtenrol terwijl Roche wat meer vrijheid geniet en een prima vorm etaleert. Hesjedal is ook goed hoor alleen zit hij vaak te ver naar achteren en komt dan achter een breuk te zitten maar vandaag zit hij erbij, dit is een col op zijn maat. Formolo heeft geregeld aangegeven te knechten voor Uran, mogelijk kan/mag hij in de laatste km iets maar zijn taak is duidelijk. Als het snel gaat op de laatste klim moet ik nog zien dat Jungels eraan blijft, maar gaat het in een rustiger tempo dan kan hij zelfs winnen. Dumoulin verwacht zelf geen problemen, duidelijk. Normaal gesproken finisht Valverde hier als eerste der favorieten gevolgd door Zakarin, Nibali, Kruijswijk en Majka. Betancur kan wel eens vooruit mogen. Deze klim is niet iets voor Chaves trouwens maar ook hier hangt het af van het tempo. Brambilla en Firsanov kunnen profiteren, Fuglsang is eerste adjudant van Nibali, eindigt in de groep maar wel meer naar achteren. Voor Kudus, Verona en wat andere talenten hangt alles af van het tempo uiteraard en kunnen mogelijk met een vluchtgroep mee.

Laatst gewijzigd
JimKro

Chaves kan juist heel goed aankomen op dit soort niet al te moeilijke klimmen in een bergopsprint.

Sunrider

'@ Jimkro, Jawel, ik zeg niet dat hij niet goed kan aankomen maar hij houdt niet zo van dat aanklampen als er een straf tempo wordt aangehouden. Dan kan hij zijn ei niet kwijt. Hoe het werkelijk staat met zijn vorm is ook nog een vraagteken. De laatste km is het met 7% iets steiler en kunnen renners met een punch nog iets proberen dus dat wordt een leuke finish.

Jori

Ik heb nog een probleem en het herleidt zich tot hetzelfde:
Dumoulin vs Wellens.
Wellens moet op het juiste moment wegspringen en de koers moet niet hard zijn om dit te laten slagen.
Echter als de koers al hard is, ben ik waarschijnlijk simpelweg beide renners waarschijnlijk al kwijt.
Eerder kwam Wellens (op een zwaarder percentage) geparkeerd te staan, terwijl Dumoulin zich juist hiervoor leent.
Maar Dumoulin kan niet wegspringen zonder reactie van de toppers.

Enfin, de keuze lijkt logisch ivm Dumoulins roze trui. Toch heb ik deze scorito al 2 van de 3 keer een verkeerd inzicht qua rennerkeuze gehad, dus vandaar mijn zorgen.

@Nasibal: Leuk stuk! Toevallig student? Ik herken wel deze woordenvloed binnen bepaalde groeperingen, al kan ik nu ook simpelweg bezig zijn de studentencultuur op te hemelen ;)

1 2 ... 82 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.