Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 83 ... 127 128
Cormet de Roselend

'@nasibal, je na-/voorbeschouwingen zijn erg leuk om te lezen! Hulde.

@patrijs, +1 voor de RG poule. Maak jij een subleague aan?

@veel mensen op dit forum, succes met de examens.

Eergisteren was een goede dag, gisteren weer onder het gemiddelde. Colbrelli en Jungels redden de meubelen enigszins.

Verwachting voor morgen: Er gaat een vrij omvangrijke groep aankomen (mannetje of 25-30). Er zullen vast slachtoffers vallen, maar de schade zal, gezien de lengte en het profiel van de etappe, beperkt zijn. Ik laat Landa buiten mijn team morgen. Die vindt het prima om in de grote groep aan te komen, maar zal niet meesprinten voor een ereplek. Brambilla, Formolo en Firsanov zullen dit wel doen (die verwacht ik er zeker bij). Voor de overwinning niet, want ik denk dat we Balberde allemaal kunnen opschrijven. Voor de volledigheid de mannen die de selectie hebben gehaald:

- Valverde (C)
- Nibali
- Jungels
- Dumoulin
- Formolo
- Uran
- Firsanov
- Zakarin
- Brambilla

Sunrider

'@ Cormet, Landa 17e gisteren, nog voor Nibali. Hij houdt wel van een laatste km sprint van 7% omhoog, ik verwacht dat hij meedoet als er wat te halen valt en om niet op verdere achterstand te raken.

Laatst gewijzigd
JapieJapo

8 van de 9 duidelijk. Laatste renner keus uit Formolo, Ulissi, Hesjedal en Kittel. Kittel voor 11 zekere puntjes dus 1 van de andere 3 moet dan bij beste 15 eindigen. Ik lees dat sommigen verwachten dat Ulissi er bij kan blijven, kan zelfs voor roze gaan dan.. Altijd twijfel bij hem. Hesjedal verwacht ik later en Formolo zou dit wel moeten kunnen maar heeft stalorders. Moeilijk, moeilijk.

gavirialaphilippe

Toch risicovol, maar ik laat Betancur er uit denk ik, zou zomaar eens kunnen zijn dat hij toch aanvalt en ze hem laten rijden...
Maar Formolo presteert tot nu toe beter dan hij en ondanks dat hij moet knechten voor Uran verwacht ik hem hoe dan ook in de eerste groep finishen. En ik zie hem nog wel een geslaagde aanval plaatsen ook.

Laatst gewijzigd
JDL75

Voor vandaag 2 dilemma's
Dumoulin vs nibali Captain?
Voor mijn laatste plaatsje:
Kangert/visconti/wellens?
Visconti omdat ik geen valverde in mijn team heb en hij nog weleens zou kunnen winnen vandaag...
Verder: majka, landa, chaves, zakarin, jungels, cunego.
Wat te doen? Ik heb het gevoel dat ik wellens niet op de bank moet laten zitten maar op niets gebasseerd.

JDL75

'@nasibal lekker stukje leesvoer weer. Ik lees het zelfs voor aan de rest van mijn gezin die verder niets met wielrennen hebben:-) en ze luisteren graag😀

Johnny7

Mensen, nogmaals, ik snap niet dat members de hele tijd de knechten van Valverde en zelfs Nibali naar voren schuiven als eventuele winnaars.
Visconti, Betancur en Fuglsang zijn meesterknechten en mogen never nooit niet voor eigen kans gaan. Hun kopmannen willen deze ronde winnen dus hoe komen jullie er telkens bij?

Patrijs

'@Johnny7
Misschien omdat in het verleden is gebleken dat knechten wel degelijk de kans krijgen om voor de dagoverwinning mee te strijden? Denk aan Froome toen Wiggins kopman was in de Tour, denk aan Valverde zelf toen Quintana kopman was in de Tour en denk aan vorig jaar Giro toen Landa en Tiralongo alle ruimte kregen met Aru als kopman. Zo maar wat voorbeelden die me te binnen schieten, maar er zijn er vast en zeker veel meer.

arviidd

Knechten zijn er niet alleen om je kopman uit de wind te houden maar ook om aan te vallen zodat ze zelf geen werk hoeven te doen. En als ze wel het werk doen is er vaak 1 net zo sterk als zijn kopman, dus laat zeggen er komt vandaag maar een groep van 10 als eerste aan dan is er een grote kans dat daar ook nog wat knechten bij zitten.

hulksagan

mijn team voor vandaag.
Nibali (c)
Landa
Valverde
Majka
Zakarin
Jungels
Chaves
Kruiswijk
Dumoulin

op de bank heb ik nog Firsanov/Fuglsang/kangert

ik zit nog erg te twijfelen over Firsanov maar ik weet niet zo goed voor wie, iemand advies?

WieVis

Brambilla of Wellens?

Koentador

'@hulksagan Firsanov kan dit gaan winnen, is één van de weinige mannen die ze een gaatje zullen gunnen. Ik zou dan Landa aan de kant laten.

Jelle van der Linden

On-topic:
Voor de mensen die graag mee willen doen met Roland Garros!
Hieronder kun je je inschrijven:
https://www.scorito.com/tennismanager/rg2016/tennisliefhebbers?code=70ba7602-53e1-4027-8fa6-8f7270caf6bf

Patrijs

'@Jelle
Ah, kijk aan, een subpoule! Leuk, ik doe mee.

ONCE

Als de keuze tussen kopmanschap Nibs vs Dumoulin is zou ik deze etappe altijd voor Dumoulin gaan.
Deze klim is makkelijk op de macht te doen dus hoogstwaarschijnlijk komen ze beiden in het groepje aan en dan heeft Dumoulin een sterker eindschot natuurlijk.

Uwi

'@Jelle
Thanks, ik doe ook mee!

JapieJapo

Ik ga toch voor veel potentiële punten met Ulissi en Formolo en ik houd daarom Fuglsang, Hesjedal en Kittel op de bank. Het is daar nu slecht weer ben benieuwd wat dat voor invloed gaat hebben op de koers...

ventertje

Tot mijn verbazing lees ik hier verschillende mensen die overwegen om Brambilla op te stellen. Zelf heb ik hem ook in mijn team, maar ik dacht dat Brambilla een soort heuvelsprinter was (type Gerrans). Ik heb niet super veel verstand van wielrennen dus wellicht heb ik het helemaal fout. Is Brambilla echt in staat om bergetappes zoals vandaag te winnen? In dit geval word mijn teamselectie een stuk lastiger; ik heb Nibali (c), Landa, Valverde, Uran, Zakarin, Dumoulin, Jungels, Firsanov en Formolo al in mijn team, ik zou niet weten wie er uit zou moeten voor Brambilla...

Rhohan

ik zou niet weten wie er uit zou moeten voor Brambilla

Landa of Uran... ik heb zelf Landa eruit gehaald ten faveure van Ulissi, aangezien ik verwacht dat Landa toch te weinig 'punch' heeft om echt iets te maken vandaag. Ook zal zijn ploeg niet het voortouw nemen, maar zullen zij het overlaten aan Astana. Landa gaat wel meekunnen, maar nog niet uit z'n schulp kruipen.

Brambilla heeft twee opties en de eerste is dat hij ver kan komen in een ontsnapping en een tweede is dat hij dit klimmetje wel aankan en in het steile begin van de klim al een voorsprong neemt. Daarachter gaat vermoedelijk alleen in het slot echt gereden worden.

renzovandijk

Ik laat vandaag Uran buiten mijn selectie, Formolo mag in zijn plaats punten pakken. Uran gaat niet meesprinten voor de overwinning en heeft geen 'gegarandeerde punten'. Qua top 20 eindigen schat ik ze even hoog in en bij Formolo bestaat de kans nog dat hij voor de winst gaat in een kopgroep. Ben benieuwd!

Gelegevaar

Dat met Uran en niet meedoen moet ik nog zien, maar ieder maakt z'n eigen afwegingen gelukkig.
Zelf zit ik een beetje te dubben over wel/niet Landa.

Laatst gewijzigd
ivo001

Mijn team:

Valverde (captain)
Nibali
Dumoulin
Landa
Majka
Chaves
Zakarin
Jungels
Kruijswijk

Ijzersterk team, alleen kom ik 1 plek te kort om Firsanov erin te zetten. Twijfel echt heel erg wie ik er voor uit moet gooien.
Dacht eerst aan Landa, maar die was in Trentino zeer indrukwekkend en eindigde daar elke keer voor Firsanov. Chaves heeft wat mij betreft weinig laten zien nog dit jaar, maar zijn eindschot is goed. Kruijswijk, Dumoulin en Jungels zijn goed in vorm op het moment. Zakarin is uitstekend. Op basis van zijn niet indrukwekkend vertoning in Romandië zou ik Majka eruit kunnen laten.

Iemand een goede redenatie wie ik eruit zou moeten doen voor Firsanov? Of zou ik het beter deze eerste bergetappe aan kunnen kijken met Firsanov, en de gevestigde namen erin laten staan?

renzovandijk

'@Gelegevaar Het is inderdaad een risico, maar voor die 10-15 punten die Uran misschien zou pakken met een 15-20e plek is het dat wel waard.

vasnd

'@renzo Uran heeft toch een prima punch? Ik schat hem in een uitgedunde favorietengroep toch hoger in.

JapieJapo

als je gegarandeerde punten wilt kun je ook nog Kittel nemen voor 8+3=11 punten...

1 2 ... 83 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.