Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 84 ... 127 128
renzovandijk

'@vasnd Hmm lastig lastig. Toch nog eens even goed overwegen. Heb nog even op PCS gekeken, maar hij heeft inderdaad regelmatig finishes in een klein groepje gehad waar hij dan als 1e of 2e eindigde. Bedankt voor de tip!

nasibal

Uran heeft een prima punch, hij gebruikt hem echter niet altijd.

Laatst gewijzigd
Reyn

Wat vinden jullie van de volgende stelling:
Het scorito wielerspel zou voor veel mensen langer spannend zijn, als er geen 3 kopmannen vooraf moeten worden geselecteerd, maar dat je elke etappe 1 van je 20 renners kan aanwijzen als kopman.

nasibal

Het hele spel draait om vooraf de juiste keuzes maken. Het feit dat je überhaupt al een heel pak (lees:20) renners kan selecteren waarvan je er vervolgens per etappe maar 9 hoeft op te stellen verkleint het risico op 'foute' keuzes al een heel eind t.o.v andere spellen waar je vooraf 12 renners moet selecteren en het daar maar gewoon mee moet doen. Door 3(!) kopmannen te mogen kiezen in plaats van één wordt ook daar het risico weer beperkt.

Voor mij hoeft dat niet nog verder te gaan door ook nog eens volledig vrij uit de hele 20-koppige selectie je kopman per etappe te kunnen selecteren. Ik denk juist dat het voor velen minder spannend zou zijn, omdat het spel er alleen maar een stuk makkelijker op wordt.

Klootje Kriekeljon

Ik ben er helemaal voor. Geen kopmannen. En ook dat belachelijke systeem van teampunten enorm naar beneden bijstellen of afschaffen.

Mollemawintdetour

Op het laatste moment toch nog maar:
Landa uit -> Uran in. En dan kan ik ook nog Kangert ipv deze twee..

renzovandijk

Regen en wind de hele dag! Toch maar Nibali kopman gemaakt ipv Valverde.

arviidd

Ik doe gek en Landa als kopman moet toch ergens het verschil maken.

ivo001

Laatse minuut Majka eruit gehaald voor Landa. Landa zal met het oog op Chianti toch alle mogelijkheden moeten aangrijpen om tijd te pakken zou ik zo denken.

snellerfietsen

Renzovandijk: Valverde de alleskunner is niet bang voor een beetje regen of wind. Bovendien heeft ie nog een heel team om hem te ondersteunen. Verwacht nog niet zoveel vuurwerk met een elitegroepje van 15 man dat voor de winst sprint. 1. Valverde 2. Chavez 3. Zakarin en dan de astanabrigade

Jori

Heb Wellens uiteindelijk niet opgesteld en puur voor de klassementsmannen gegaan.
Maar kan het gevoel niet afschudden dat dit toch een Wellens-etappe wordt en veel spijt ga krijgen, zeker met het mindere weer.

Gelegevaar

Voor mij een standaard bergteam vandaag. Brambilla heb ik niet opgesteld, ik denk dat Jungels de man is voor Ettix..

R. Uran
A. Valverde
S. Kruijswijk
R. Majka
M. Landa
T. Dumoulin
B. Jungels
I. Zakarin
S. Firsanov

Laatst gewijzigd
Reyn

'@Nasibal
Volledig vrije keuze van kopman, maakt het spel juist niet makkelijker. Ik denk dat er dan meer variëteit in de teams zal ontstaan, de geluksfactor kleiner wordt er meer mensen langer mee kunnen doen in het klassement. Maar goed het is maar een idee.

kaivandewiel

Na lang wikken en wegen toch op het eerste gevoel afgegaan (tot nu toe klopt dit steeds) en Dumoulin kopman gemaakt ipv Valverde.

Drie redenen (behalve het gevoel)

1. Een puur mathematische Als alejandro de grote wint, hoeft Dumoulin "enkel" 4e te worden voor evenveel punten.

2. Er kan een kopgroep voor blijven waardoor Valverde relatief minder punten oplevert (Dumoulin moet dan wel in de groep zitten).

3. Het blijft een speciale vent. Bijna een onnederlandse renner. Realistisch, maar eerlijk en ambitieus waar hij kansen ziet. Ook over vandaag was hij duidelijk. Heeft hij de benen van dinsdag dan gaat hij zeker niet alleen defensief rijden.

Het spelletje scorito is leuk, maar vandaag hoop ik ook gewoon op Dumoulin. Het zou zonde zijn als hij straks wint en ik daarvan ga balen terwijl ik blij had moeten zijn. Ik moet wel van de sport kunnen genieten 😊.

Amen!

renzovandijk

'@snellerfietsen Ja Valverde is zeker een alleskunner, maar heeft al meerdere malen gezegd in verschillende rondes dat Nibali voordelen heeft bij slecht weer. Ik dacht, ik neem de gok eens! Zou inderdaad prima verkeerd kunnen uitpakken, maar wie weet. Belooft mooi te worden in ieder geval!

JapieJapo

Als je 3 rijders maar kopman mag maken, moet je daar voor het begin van de giro goed over nadenken. Als je ze allemaal mag kiezen is dat puzzel element eruit.

vasnd

Het haalt wel een stukje pech/geluk eruit. Nu gokken veel mensen op 1 bergkopman (+Kittel/Nizzolo en Dumoulin) . Als die valt of ziek wordt dan is het klaar, ondanks goed vooronderzoek. Kun je dan bv voor Valverde gaan ipv Nibali of Landa dan is er nog wat te redden.

Sonnycolbrelli

Majka toch maar thuis gelaten na lang beraad.. Alle ballen op Diego Ulissi!

nasibal

'@Vasnd

Daar moet je dus ook rekening mee houden met het kiezen. Ga je voor 3 verschillende, of kies je een backup? Kies je geen backup en valt je kopman uit of tegen, dan is dat je eigen probleem. Daar tegenover staat namelijk dat je veel kan winnen met 3 verschillende kopmannen als er géén uitval is.

Mensen maken het zichzelf nu al heel makkelijk door 'anderen hun poultje in te laten vullen'. Daar hoeft Scorito niet aan mee te gaan doen door alle "ja, dan had je anders moeten kiezen"-factoren er ook nog eens uit te filteren. Het blijft een gok-spelletje en dat moet het ook blijven.

Laatst gewijzigd
Goozbabs

Top 20 meest gekozen renners zijn te zien. Nibali en Dumoulin beide 83%

Laatst gewijzigd
kaivandewiel

Astana ploegleider Martinelli: Vandaag zullen we Dumoulin zeker al tijdverlies proberen aan te smeren. We moeten hem overboord gooien op de slotklim.

Ik hoop dat Tom vandaag zijn goede benen heeft!

Jelle van der Linden

Colbrelli staat niet bij de 20 renners meest gekozen, had ik wel verwacht, ik dacht dat wel meer dan 34 % hem had gekozen, maar dat zullen dan alleen de mensen zijn van Wielerflits.
De rest in de lijst is wel verwacht, vind zelf dat greipel (46%) wel veel is gekozen voor zijn prijs.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Haha heel veel mensen die meedoen weten waarschijnlijk niet eens wie Colbrelli is ;-)

Jelle van der Linden

'@Starlynk,
Klopt wel maar Jungels (52%)is eigenlijk voor deze giro ook nog niet heel bekend, is wel heel vaak gekozen.

ventertje

Andere stelling:
Scorito moet weer de mogelijkheid creëren om te kiezen hoeveel renners je wilt (bijv. tussen 18 en 20).

2 redenen waarom dit me beter lijkt dan het huidige systeem;

1. Minder beperking. Doordat je nu 20 renners moest kiezen voelde ik me beperkt, ik MOEST combinaties maken die ik niet per se fijn vond, bijvoorbeeld 2.5M over: Ewan en Kung hiervoor gekozen. Ik wou eigenlijk heel graag Viviani voor die 2.5M dat zou normaal gesproken kunnen, dan had ik een team van 19 man. Los van het feit dat zowel Viviani als Ewan nog niet erg uit de verf komen vind ik het jammer dat ik niet kon kiezen tussen 19 of 20 man.

2. Keuzes maken een spel interessant. Eerder had je altijd mensen die 16 man kozen en daardoor gemiddeld veel duurdere renners hadden dan mensen die 20 renners hebben. Los van het feit dat 20 man wss beter is dan 16 man vind ik het leuker als je ten minste een klein beetje kunt kiezen in je teamgrootte.

1 2 ... 84 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.