Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 93 ... 127 128
ventertje

Colbrelli of Brambilla?!

Mooie_Mario

Dumoulin (C)
Landa
Nibali
Valverde
Uran
Zakarin
Jungels
Kung
Colbrelli

Risicootjes worden beloond. Alles of niets voor terug in de top 100

Laatst gewijzigd
maxdudink

'@mario
zou je niet denken dat küng zich gaat sparen voor de tijdrit van de dag erna?

Mooie_Mario

'@Max
Dat dacht ik inderdaad, totdat ik zag dat hij eigenlijk niet zo heel goed was in die lange (40k) tijdritten. (op U23 na). Ik denk dat hij baalt van het 'net niet' vandaag, maar wel in de gaten heeft dat zijn vorm goed is en dat de aanval de sleutel tot succes is.

Laatst gewijzigd
vasnd

Heb best de neiging om Landa er uit te gooien inderdaad wat iemand die al aanhaalde. Lijkt me totaal geen etappe voor breekbare typjes maar juist de vechters ala Hesjedal of Uran.

hoekserenner

Twijfel inderdaad ook om Landa eruit te halen voor Cancellara... wat jullie?

vasnd

Nou niet voor Cancellara, die verwacht ik in de tijdrit pas weer. Al kan hij met de vorm van Dumoulin in het achterhoofd daar ook niet alle vertrouwen in hebben en het tóch proberen. Keuzes keuzes.. (ik heb zelf Cancellara niet in de selectie btw, het was of hem of Dumoulin incl kopmanschap en ik ben blij met mn keuze ;))

maxdudink

'@mario
Aha, misschien wel een leuk gokje dan.

ivo001

Morgen een kans voor Tsatevich?

TiesW

Denk dat ik wel een sterk team heb voor de etappe van morgen:

Dumoulin (c)
Nibali
Valverde
De Marchi
Brambilla
Formolo
Zakarin
Jungels
Amador

Alleen over Formolo twijfel ik of ik hem misschien nog vervang door Majka of Firsanov.

Jelle van der Linden

'@ivo001,
Ik denk dat het morgen te zwaar voor hem is, behalve als hij mee gaat in een ontsnapping dan heeft hij natuurlijk wel kans.

Mooie_Mario

'@Majka,
Persoonlijk zou ik Majka en Firsanov beide opstellen morgen..
Voor Brambilla, Formolo of Amador

nasibal

Daar is hij dan:

De balans van dag 7.

Ik zou uren kunnen vertellen over de etappe van vandaag. De irritatie van Tom, de chasse-patat van de kleine prins, Kittel in het rood (zowel de trui, als op de beklimming), mooie Laura in het rood en inmiddels Greipel in het rood.

Al deze, en vele andere, gebeurtenissen zijn echter stuk voor stuk terug te leiden naar de grootste legende van het wielrennen. Een mythe, zo geheim dat zelfs de illuminati er angstvallig buiten gehouden worden, Alberto Stegeman er geen reportages over maakt en zelf Jomanda er niet van af weet. De geheimhouding van dit ritueel eist zware offers. Renners die uit de school willen klappen, met name Oost Europeanen, worden zonder pardon platgespoten met de gekste middelen. Wanneer dat ze niet tegen houdt worden ze voor het leven geschorst en verbannen uit de wielersport. Ze zijn af, mogen niet meer mee doen. Nooit meer. Finito.

Vandaag wil ik jullie, als pure fans onder elkaar, toch deelgenoot maken van dit ritueel. Vandaag worden jullie onderdeel van een elitegroep. Vandaag worden jullie lid van de Mile High Club, maar dan anders. Vandaag vertel ik jullie over de grootste loterij van de wielerwereld:

De Hop-Op-Kop-Sleur-Bingo.

’s Avonds als de renners in het hotel zijn en hun buikje rond gegeten hebben, de soigneurs gesoigneerd hebben, het geflirt met rondemissen (behalve met Laura, die is van mij) voorbij is en Meneer de Uil zijn ogen toe doet en Meneer Aart het boek dicht slaat, dan drommen alle renners samen op een geheime locatie. Onder toeziend oog van de patron van het peloton, het beest van Bern, de neushoorn, de natte poepert, Fabian Cancellara, word dan de Hop-Op-Kop-Sleur-Bingo gespeeld.

Het idee is simpel: Aan de hand van allerlei spelletjes zoals onder andere armpje drukken, lootjes trekken, pispoten en, naturlijk, bingo wordt er besloten welke ploeg de volgende dag, wanneer, en hoe lang op kop van het peloton mag rijden. De ploeg van de roze trui heeft altijd een vrijbrief, die mogen op kop rijden wanneer ze willen. In de laatste 10 kilometer is het een soort free-for-all, waar alle ploegen mogen vechten om het felbegeerde plekje. Vaak wordt dit, op zo’n 3 kilometer van de finish toch door één van de sprintersploegen gewonnen.

Deze giro zagen we onder andere al Lampre en Orica als blije winnaars van een onderdeel. Cannondale kwam vandaag zijn prijs ophalen en ook de Belgische Lotto, Movistar, Iam, Sky en Astana hebben zo al hun kleinere, en grote, successen geboekt deze ronde. Wij maar denken dat de sprintersploegen vandaag te laf waren om oorlog te maken op en na de beklimming. De waarheid? Het was simpelweg de beurt van Cannondale en ze mochten pas ná de top beginnen. Hadden ze de pubquiz maar beter in moeten vullen. FDJ wilde wel, maar ze waren vandaag slechts backup achter de rode Lotto-jongens. Wegens hun opdringerige gedrag mochten ze in de sprint slechts één mannetje gebruiken. Mooi balen voor Arnaud.
Waar we gisteren dachten dat Wellens volslagen idioot was, was er eergisteren simpelweg geen winnaar uit de pot gerold voor dat segment. Iets waar onze Tom de Belg nog even fijntjes aan herinnerde: Weet je nog Tim? Toen gisteren alle kopmannen opeens een precies even lange tampeloeres bleken te hebben?

Zoals ik al zei is het heel simpel. Eigenlijk alleen Levevere ontgaat het spelletje compleet. Hij heeft daar dan ook al veelvuldig melding van gemaakt. Er zijn echter ook ploegen die vals proberen te spelen, een loopje (of moet ik zeggen, een fietsje?) proberen te nemen met de regels. Het grootste voorbeeld van deze Giro zijn waarschijnlijk (uiteraard) de Italianen van Nippo. Zowel gisteren als vandaag reden zij op kop wanneer het niet mocht. De straf? Cunego moest in een compleet kansloze chasse-patat op de laatste beklimming. Voor de rest van de Giro moet hij in de aanval en mogen ze niet meer op kop rijden. Tom verklapte het al bijna, met zijn brede grijns, maar wist het gelukkig alsnog goed te verpakken. Wielerminnend Nederland denkt nu slechts dat het een grapje was, of vind de sympathieke Limburger een tikkeltje arrogant geworden. Either way, geheim bewaard.

Het is niet duidelijk wanneer de rite is ontstaan en wie hieraan ten grondslag liggen. Sommigen claimen dat het nog uit de tijd van de beruchte Gewiss ploeg was. De free-for-all regel bestond toen nog niet en de hoofdprijs was dat je zelfs tot op de streep met je ploeg op kop mocht rijden. Anderen zeggen dat het ontstaan is in de tijd van Discovery. Wat wel zeker is, is dat het geheim in die tijd bijna boven water kwam. Uiteindelijk zijn er vele officials omgekocht, een enorm dopingnetwerk opgezet om de aandacht af te leiden en is er een aflevering van Oprah in scene gezet. Alles om de focus af te halen van de roze olifant. Voornaamste slachtoffer? Lance Amstrong. Gelukkig heeft hij z'n gele truien nog.

In het verleden zijn er meerdere renners geweest die druk niet meer aan konden en de wereld op de hoogte wilden brengen. Denk hierbij aan Rumsas,Rasmussen, Ricco, Kohl en Satambrodgio. Stuk voor stuk zijn zij vakkundig de mond gesnoerd. Ricco heeft er op een gegeven moment nog alles aan gedaan om weg te rijden bij zijn belagers, de beelden staan nog vers in ons geheugen. Later heeft hij geprobeerd de band weer wat aan te halen, maar uiteindelijk kon ook hij niet lijdzaam toezien hoe de mooie sport door spelletjes werd vergooid. Met een gezonde portie medelijden kijk ik naar de nieuwste klokkenluider-in-spé: Illnur Zakarin. Hoe zal het hem vergaan?

Naar aanleiding van de grote collectieve vorm van de Hop-op-kop-sleur-bingo zijn er ook enkele kleinere, onderlinge varianten ontstaan. Zo dobbelt Lotto Jumcbo welke sprinter ze inzetten, Pelluchi steen-schaar-papiert met IAM of hij een wedstrijd uit mag rijden en Greipel armpje drukt met Kittel wie er mag sprinten voor de overwinning. Dus nee, inderdaad, die band was vandaag niet lek. Kittel was gisteravond simpelweg te pussy.

Kon ik er vanavond maar even bij zijn, dan had ik binnenkort een nieuwe fiets gehad….

PS.: De etappe van vandaag? Doodsaai. Mijn Scorito? Ruim boven gemiddeld, 2500 plekken gestegen. De Nasitrein? Heeft schijt aan alles, gaat ook gewoon morgen weer voor de kop!

Laatst gewijzigd
jort101

'@nasi
Weer een heel leuk stukkie! Hoeveel tijd heb je hier eigenlijk voor nodig en bedenk je dit zomaar of denk je er even over na?

Sterkte trouwens met je oma :)

WCEendT

Geniaal! Maakt niet uit hoe me scorito dag was, na het lezen van jou stukje voel ik me toch ff winnaar ;)!!

Succes iedereen morgen :D! Dat de beste (ik) mag winnen!

Laatst gewijzigd
Bi-winning

Leuk stukje weer @nasibal

Ben zelf in totale vertwijfeling over mijn team van morgen. Heb momenteel:

Valverde (c)
Dumoulin
Zakarin
Uran
Nibali
Kruijswijk

Voor de laatste drie plekken twijfel ik tussen Landa, Pozzato, Colbrelli en Jungels. Elke vorm van advies is welkom haha

ONCE

Jungels sws opstellen

ConINGtador

'@nasibal

"Kittel in het rood, ... mooie Laura in het rood"

"het geflirt met rondemissen (behalve met Laura, die is van mij) voorbij is"

Echt geweldig hoe je dit weer uit je mouw weet te schudden. Diep respect dat je ook vanavond wederom een fantastisch stukje kunst met ons wilde delen, ondanks de vervelende situatie met je oma. Maar weet wel dat er belangrijkere zaken zijn in het leven dan ons te vermaken. Dus mocht het morgen niet lukken om je gedachtegang met ons te delen, vanwege je oma's situatie, dan is dat geheel begrijpelijk.
---
@jort101 voor een dergelijk stukje als vanavond verwacht ik dat @nasibal er wel een uurtje voor gaat zitten. Want wat ik kan zien is het van een hoog niveau, het is niet eenvoudig om zaken (zeker zo'n 'saaie' etappe als vandaag) zo mooi en vermakelijk te verwoorden.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Geniaal NB :)

raymankapeens

Had Cancellara niet eens in overweging tot de voorbeschouwing van WF...

Nu zou ik dan Landa eruit moeten laten om hem erin te krijgen...Lastig!

WCEendT

'@rayman
De redactie is gek... denk dat zijn scorito niet goed loopt en hoopt dat iedereen Cancellara gaat selecteren, maar geloof mij Cancellara komt lekker op 10 min over de meet gezellig pratende met Nizzolo en zijn vriendjes.

JimKro

'@bi-winning

Pozzato eruit laten en je dilemma is opgelost.

ivo001

Pfoe, te veel renners, te weinig plek.
Voorlopig heb ik dit staan:

Valverde (C)
Dumoulin (NC)
Nibali
Majka
Zakarin
Chaves
Kruijswijk
Firsanov
Colbrelli

Die onderste 2 overweeg ik nog te wisselen voor iets uit dit rijtje:
Landa, Jungels, Tsatevich

Miijn hoofd zegt dat Colbrelli die hellin echt niet gaat overleven en dat ik beter Jungels zou kunnen spelen voor vaste punten. Echter pakt hij al wat minder punten nu hij 4e staat in het roze trui klassement en kittel zijn rode trui kwijt is. Voor de Giro zou ik zeker Landa hebben gezegd, maar hij lijkt niet echt goed te zijn op het moment. Wie heeft de gouden tip?

Jori

Geloof je nog in de eerste plaats? Anders moet je gewoon jezelf vertrouwen en er zelf lering eruit halen. Je zal alleen maar erger balen als je je keuze maakte op iemand anders zijn mening en die blijkt dan ook nog eens fout te zijn ;)

ivo001

Ik sta nu op plek 1030. Helaas paar etappes terug in 1 klap 160 punten laten liggen.

1 2 ... 93 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.