Sportpools Tour de France

« 1 2 3 4 ... 13 14
Ab Normaal

Ja, hoor, hij is weer geopend, de sportpools Tour de France pool
http://www.sportpools.net/nl/evenement/overzicht/tour-de-france/2016

Lekker puzzelen. Veel punten uitgedeeld, dat worden keuzes en veel verschillende teams :)

Rechter K

Dit wordt een crime die zijn weerga niet kent. :) 3 weken lang wisselen en schuiven met renners....

aart-sportpools

Succes :D

Ab Normaal

Goeie punten verdeling Aart. Kunnen mij niet genoeg punten zijn.
Komt redelijk overeen met mijn verdeling op het sportpools forum!

shyguy

Het puzzelen en daarna vele wisselen kan weer beginnen :-)

Onbekende gebruiker

Ik geloof niet dat er ooit zo veel punten zijn verdeeld (in de 5 jaren dat ik meespeel). Dit wordt echt een crime om in te vullen, complimenten!

Rembo

To wel verrassingen. Flipje 2, Thomas maar 1, cancellara 0. Pozzovivo 0. Gaan er nog aanpassingen komen?

pirazzi

Vorig jaar waren er 49 renners met zwarte punten maar toen waren er inderdaad geen renners met 5.

aart-sportpools

'@ Rembo Er komen geen aanpassingen.

WCEendT

Iemand enig idee waar ik een mooie uitleg van dit spel kan vinden? Ik heb wel interesse maar aan jullie reacties te lezen stap je er niet ff 1.2.3. in zoals met o.a. scorito.

aart-sportpools

'@WCEendT http://www.sportpools.net/nl/regels/wielrennen

Het is niet zo heel ingewikkeld, maar kan je wel de nodige hoofdbrekens opleveren ;)

pirazzi

Er zullen wel aanpassingen komen in de lijst van renners qua hoeveelheid (nu 128, worden er 198).
Maar er komen dus geen zwarte punten meer bij?

aart-sportpools

'@Sammysosa in 2011 en 2012 zijn ook al eens zoveel punten uitgedeeld. Gezien het ijzersterke deelnemersveld dit jaar moeten er nu echt wel serieus keuzes worden gemaakt. Succes!

http://www.sportpools.net/nl/evenement/klassementen/tour-de-france/2011/renners
http://www.sportpools.net/nl/evenement/klassementen/tour-de-france/2012/renners

Kingstown

'@ WCEendT: Onder het kopje spelregels. :p

Kort door de bocht: Je mag voor al je renners samen 20 zwarte punten uitdelen. Je kluns levert strafpunten op als hij bij eerste 15 in etappe eindigt (of hoog in een klassement), maar als je een kluns met zwarte punten neemt, dan kan je totaal zwarte punten hoger ligen dan 20.

Neem je bijvoorbeeld Froome als kluns met 5 zwarte punten, omdat je denkt dat die niets presteert, dan mag je in totaal 25 zwarte punten uitgeven.

Je secret weapon moet een renner zijn met nul punten en die blijft onzichtbaar voor je tegenstanders tot het einde van de Tour. Daarna worden zijn punten erbij geteld.

Ik ben iets minder enthousiast over al die punten dan mijn geliefde mede sportpoolers. Dit wordt echt een crime.

Laatst gewijzigd
aart-sportpools

'@pirazzi bij de 70 renners die er nog bij komen wegen we opnieuw af (met behulp van een schaduwlijst) of zwarte lijst punten moeten worden uitgedeeld. Echter, het gros van de zw's is wel al uitgedeeld.

Starlynk

Eerste keer dat ik mee ga doen bij Sportpools. Leuke tegenhanger voor Scorito zo op het eerste oog! :-)

WCEendT

Tjonge klinkt inderdaad als ene hoofdbrekend spel, zal ff kijken hoe of wat.

pirazzi

Aha, oké. Overigens staat Sebastián Henao er tussen maar volgens mij gaat hij de Vuelta doen. Dus dat zal waarschijnlijk zijn neef Sergio Luis Henao worden bij Sky, hoewel die hun definitieve selectie nog bekend moeten maken natuurlijk.

Onbekende gebruiker

'@King; hoe kan je dit nou niet fantastisch vinden! Je ontkomt niet aan hele hele moeilijke keuzes.
@Rembo; dat lijken me nou 4 renners die het goede aantal zwarte punten hebben ontvangen. Maar dit spel gaat er natuurlijk om welke renners jij méér en minder zwarte punten (voor klunzen) had gegeven. Zo had ik Cav maar 2 punten toegekend, en daarom is ie nu voorlopig kluns bij me. Ook omdat een team makkelijker te maken is met 24 zwarte punten ;)

Nou, hoe ga ik toch Greipel erin fietsen...

Kingstown

'@Sammy:

Ik weet het, maar ik moet zoveel renners weglaten dat het nu al als een team vol met B-keuzes voelt.
Van de 4 renners met 5 zwarte punten gaan er denk ik maximaal 2 het team halen en als je dan een Landa in de Giro keuze maakt, dan is het vrij vlot einde oefening.

Edit: In before: "Greipel of Matthews" .

Laatst gewijzigd
Vic413

Twijfel nog wat om mee te doen: het is een enorm tof spel, maar de echte beleving is minder leuk hierdoor, en het kijkplezier ook.

Laatst gewijzigd
shyguy

Voorlopig alleen maar renners tot max 3 zwart opgesteld.
Even afwachten wat er nog allemaal bij komt (hopelijk interessante nullers), het is behoorlijke puzzel met zoveel zwarte puntjes :-)

Klootje Kriekeljon

Sportpools, leuker dan Scorito!

Ab Normaal

'@Aart
Ik neem aan dat mocht Landa meedoen dat er toch nog wel serieus wat punten worden uitgedeeld.

Poeksel

'@shyguy: ik zie al veel interessante nullers. Kun je al een behoorlijk team mee maken.

Ik zie nog geen overduideijke kluns trouwens, zoals die er bij de Giro wel was (Mezgec).

« 1 2 3 4 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.