Ik geloof niet dat er ooit zo veel punten zijn verdeeld (in de 5 jaren dat ik meespeel). Dit wordt echt een crime om in te vullen, complimenten!
'@Sammysosa in 2011 en 2012 zijn ook al eens zoveel punten uitgedeeld. Gezien het ijzersterke deelnemersveld dit jaar moeten er nu echt wel serieus keuzes worden gemaakt. Succes!
http://www.sportpools.net/nl/evenement/klassementen/tour-de-france/2011/renners
http://www.sportpools.net/nl/evenement/klassementen/tour-de-france/2012/renners
'@ WCEendT: Onder het kopje spelregels. :p
Kort door de bocht: Je mag voor al je renners samen 20 zwarte punten uitdelen. Je kluns levert strafpunten op als hij bij eerste 15 in etappe eindigt (of hoog in een klassement), maar als je een kluns met zwarte punten neemt, dan kan je totaal zwarte punten hoger ligen dan 20.
Neem je bijvoorbeeld Froome als kluns met 5 zwarte punten, omdat je denkt dat die niets presteert, dan mag je in totaal 25 zwarte punten uitgeven.
Je secret weapon moet een renner zijn met nul punten en die blijft onzichtbaar voor je tegenstanders tot het einde van de Tour. Daarna worden zijn punten erbij geteld.
Ik ben iets minder enthousiast over al die punten dan mijn geliefde mede sportpoolers. Dit wordt echt een crime.
'@King; hoe kan je dit nou niet fantastisch vinden! Je ontkomt niet aan hele hele moeilijke keuzes.
@Rembo; dat lijken me nou 4 renners die het goede aantal zwarte punten hebben ontvangen. Maar dit spel gaat er natuurlijk om welke renners jij méér en minder zwarte punten (voor klunzen) had gegeven. Zo had ik Cav maar 2 punten toegekend, en daarom is ie nu voorlopig kluns bij me. Ook omdat een team makkelijker te maken is met 24 zwarte punten ;)
Nou, hoe ga ik toch Greipel erin fietsen...
'@Sammy:
Ik weet het, maar ik moet zoveel renners weglaten dat het nu al als een team vol met B-keuzes voelt.
Van de 4 renners met 5 zwarte punten gaan er denk ik maximaal 2 het team halen en als je dan een Landa in de Giro keuze maakt, dan is het vrij vlot einde oefening.
Edit: In before: "Greipel of Matthews" .
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.