Sportpools Tour de France

1 2 3 4 ... 13 14
Poeksel

Tussen de 200 en 250 punten lijkt me waarschijnlijk voor Sagan, ja. Ik denk dat hij wel een veilige keuze is, maar niet per se een optimale.

Als je denkt dat Pinot+Coquard meer dan 300 samen halen (dus meer dan 60 per zwart punt) moet je die twee sowieso opstellen...

Rembo

oeps verkeerde discussie..

Laatst gewijzigd
shyguy

'@rembo, dit staat in het verkeerde topic :-) Je moet het Grandtourspel hebben.

Rembo

Ik denk echt dat je om bijvoorbeeld Sagan en Froome niet heen kunt in je team. Samen goed voor ongeveer 500! punten. Ze staan steevast in het lijstje met meeste punten en daardoor in het optimale team. 50 punten per zwart punt is zeker redelijk, maar je hebt deze puntenpakkers nodig om het spel te winnen. zoals SammySosa al aangaf: het gaat om de punten en daarmee om de renners die het meeste punten gaan halen. Ik denk dan ook niet dat je per se een puntenkluns moet nemen. Er zijn genoeg nul- en eenpunters met potentie om rond de 100 te gaan scoren ( en daarmee op blz 1 komen van meestscorende renners), die moet je hebben. Heb je een kluns met zwarte punten die niet scoort, dan ben je spekkoper, maar het is een gok. Er zijn er niet veel verwacht ik..

Ab Normaal

'@Rembo
Nou, dan word ik heel nieuwsgierig.
Noem die nulpunters dab net die potentie? De éénpunters zie ik wel, maar de nullers...

Laatst gewijzigd
Rembo

Kies je smaak maar ( waarschijnlijk ben je het een hoop namen oneens, maar leef je uit. Dit is mijn shortlist 0 punters)
Pozzovivo, bakelants, fuglsang, Rosa, Dennis, buchman, slagter, Pauwels, stybar, Trentin, groenewegen, izaguirre, Moreno, gerrans, henao, nieve, cancellara, hesjedal en de lijst is nog niet compleet. als 1 van hen de geest krijgt deze tour met heel veel lastige ritten en zo bv de bergtrui ophaalt en een paar keer uitslag rijdt, gaat hij makkelijk over de 100. Er staan altijd goede nulpunters bij de 20 besten op sportpools. Ik zou er makkelijk 4 of 5 uit kiezen voor mijn team. Ik zie niet in waarom deze jongens het minder zouden doen dan bijvoorbeeld rui Costa, gallopin, vuillermoz e.d.

123poetertjes

Voor wat het waard is: ik heb aan de hand van effectiviteit per punt het absolute bazenteam van vorig jaar samengesteld waarmee je de maximum haalbare score zou hebben gehaald (op volgorde van efficiëntie):

Gesink (0) 83
Jungels* (0) 64
Pauwels (0) 58
Bardet* (2) 163
Plaza (0) 54
Greipel (2) 155
Froome (4) 254
Sagan (4) 252
Degenkolb (2) 138
Valverde (3) 182
Geschke (0) 43
Quintana (4) 215
Van Avermaet (1) 86
vuillermoz (0) 43

Kluns:
Peraud (2) 0

Totaal: 1790

Paar dingetjes die je kan constatateren:
- Gesink was de allerbeste koop vorig jaar. Die kan hij maar mooi in zijn zak steken.
- Nulpunters die tussen plek 11 en 20 van het klassement eindigen zijn over het algemeen sowieso behoorlijk effectief, zeker omdat ze ook wel een keertje uit de aanval scoren. Zo staan Pauwels en Jungels helemaal bovenaan.
- Klassementsmannen zijn over het algemeen vrij dominant. Kijken we naar de sprinters, dan zien we Greipel, Degenkolb, Sagan en eventueel Van Avermaet. Die twee laatsten scoorden dan ook nog punten in overgangsetappes. Geen malle Fransozen of Bennett hier te vinden.
- Het loont om een dure kluns te nemen. Nu was Peraud wel echt een lachertje vorig jaar, maar na hem was het Contador die de beste keuze was. Aanleiding hiervoor is een relatief laag gescoord aantal in de etappes zelf aangezien in de meeste gevallen een kopgroep voorop bleef in de bergritten. Zeker nu de dure renners duurder zijn geworden (5 punten ipv 4) loont het om bij de grote namen te zoeken.
- In het geval van Geschke en Plaza is een enkele uitschieter al voldoende om het winnaarsteam te halen, mits nul punten.
- Btw had Rolland evenveel punten als Van Avermaet, dus die waren inwisselbaar.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Of nog anders gezegd: als je 8 zwarte punten verdeeld onder 4 renners met
- 2 zwaargewichten met 2 nullers = Froome (254) Sagan (252) Gesink (83) Jungels (64) = 653
- 4 subtoppers = Greipel (155) Bardet (163) Valverde (182) GvA (86) = 586
kom je altijd verder met de dure vogels.

Ware het niet dat de toppers deze editie 5 punten waard zijn ...

Mooi werk, 123poeterjes !

Rembo

'@ 123poetertjes: en toen scoorden de beste nulpunters nog laag. Ik heb even bekeken wat de beste nulpunters waren de afgelopen grote rondes:

- giro 2016: jungels 166, trentin 118, nieve 111, foliforov 88
- vuelta 2015: roche 129, goncalves: 104
- giro 2015: kruiswijk 185, amador 87
-vuelta 2014: d. caruso 97, stuyven 90
- tour 2014: peraud 180, renshaw 111, navardauskas 105

een leuk rijtje namen. deze gasten maken volgens mij je pool. Uit de zwartepunten lijst is goed uit te komen, maar die 0-punters blijf ik het leukst vinden.

elrio

0 punters zijn inderdaad waar de wedstrijd gewonnen wordt, maar het blijft wel een gok. Zelf zie ik op het moment Groenewegen als de beste nul punter, zelfs als ie maar 3 * top 10 rijdt zit je al zo'n beetje aan de 25 punten van SammySosa en persoonlijk denk ik dat ie het een stuk beter zal doen. Voor de rest heb je een aantal aanvallende renners die tussen de 10 en 15 zullen eindigen die tamelijk veilig lijken, denk Pauwels, Izaguirre en Navarro. Persoonlijk zie ik ook wel wat in Cancellara: scoort wat in de tijdrit (wint misschien niet maar zal wel scoren) en het is zijn laatste tour dus hij zal nog wel wat aanvalletjes e.d. proberen.

Het probleem dit jaar vind ik dat er heel veel goede 1 punters zijn, en als je een punters neemt dan heb je bijna geen plek voor de 0 punters, behalve natuurlijk als je 5 punters gaat nemen (ik geloof niet in de 4 punters van dit jaar). Als ik naar het parcours kijk dit jaar denk ik ook dat de sprinters dit jaar meer punten gaan pakken dan vorig jaar.

Ab Normaal

'@Rembo
Dat is niet vergelijkbaar.
Afgelopen Giro waren er vele fantastische nullers. In de Vuelta vind je er vaak ook veel.
Van het rijtje die jij opnoemt zijn er heel veel die de Giro in de benen hebben en het is bewezen dat de combi Giro-Tour lastig is.
Die laat ik allemaal links liggen.
Dennis is tijdrijder van beroep en die is er maar 1 (de klimtijdrit is gewoon voor klimmers) en verder is dit parcours niet voor puncheurs.
Slechts aanvallers die een berg over kunnen (Pauwels) lijken mij lonend omdat de favorieten regelmatig de vluchters in bergetappes laten strijden om de zege.
Groenewegen kan best wel wat punten vergaren maar ik vermoed dat iedereen hem neemt dus daar maak je het verschil niet mee.
En dan heb je nog een pak knechten die waarschijnlijk moeten knechten.

Rembo

'@ ab.

Ik schreef al dat je het er waarschijnlijk niet mee eens zou zijn. dat is logisch, het blijft een voorspelling en toch ook een beetje gokken. Je zegt dat ik er heel veel noem die de giro hebben uitgereden. dat zijn er 4. Daarnaast is bewezen dat 2 x een klassement lastig is in giro en tour. Trentin heeft zijn dagen uitgezocht in giro en het lijkt me niet dat hij aar nu zo moe van is geworden. Dan hoeven we kittel en greipel ook maar niet in onze teams...Nieve en Fuglsang hebben mogen knechten en zullen waarschijnlijk wel vermoeider zijn. Pozzovivo is een groot vraagteken ja. Dennis vind ik meer dan een tijdrijder. Mijn punt was dat deze 0-punters de potentie hebben om veel te scoren bij sportpools. Deels op basis van het verleden, deels op basis van persoonlijke voorkeuren. Ik doe al jaren mee met sportpools en ik heb gemerkt dat iedereen altijd naarstig op zoek gaat naar 0-punt sprinters die uiteindelijk veel te weinig punten opleveren. Die maken echt nooit het verschil. Het gaat dus om die klasbakken die 3 hele goede weken hebben en weinig of geen zwarte punten kosten.

Ab Normaal

Dat ben ik wel met je eens. Je kraamt ook geen onzin uit. En het gros van de renners in de tour zijn goede koereurs, anders halen ze de selectie van hun team niet in de belangrijkste race van het jaar.
Het gaat er om hoe waarschijnlijk het is dat ze punten halen in dit veld. En daar geloof ik gewoon niet in.
Kittel en Greipel hebben overigens maar een halve Giro gereden en ik denk ook niet dat ik die neem.

Laatst gewijzigd
MarijnPieper

Twijfel.. Een dure kluns zoals Contador geeft je meer mogelijkheden, maar daarvoor kan je ook een Porte (3 punten) of Kreuziger (1 punt) nemen die misschien wat veiliger zijn.

Rechter K

'@MarijnPieper: Porte een veilige kluns? Die gaat echt wel veel punten halen hoor.

Onbekende gebruiker

Inderdaad. Porte staat bij mij gewoon in het basisteam. Maar ik juich het van harte toe als mensen hem als kluns nemen!

Kingstown

Ik juich het dan weer van harte toe als mensen Porte in hun basisteam hebben staan!

Overigens is Contador als kluns nog steeds een serieuze optie.

Vic413

Wie haalt het meeste punten?
Barguil + Meintjes of Bardet + Dennis

pirazzi

Barguil + Meintjes doen ook mee voor het jongerenklassement.

Ab Normaal

Ik juich met je mee King!
Aan de andere kant begreep ik de keuze van Sammy in de Giro voor Kruijswijk ook niet helemaal...

Vic413

Ik blijf het me afvragen of Cancellara, Dennis, Dumoulin en Martin de tour slechts als voorbereiding op Rio gebruiken , of toch van plan zijn ritten te winnen.

Ab Normaal

Welke ritten dan Vic?

Vic413

Ik verdeel de ritten niet in hokjes van die rit is voor dat type renner en zo. Deze vier renners zijn gewoon klasbakken en die kunnen in het grootste deel van de etappes wel hun slag slaan. (bergetappes buiten beschouwing gelaten)

Ab Normaal

Nou, dan moet je ze nemen.
Het zijn alle 4 eergevoelige renners die, als ze een overwinning kunnen grijpen, dat zeker niet nalaten.

Onbekende gebruiker

Vic als ik je een advies mag geven; ik zou de ritten in hokjes van die rit is voor dat type renner en zo indelen. Serieus, dat scheelt nogal. Die vier mannen zijn tijdrijders, hebben dus at best zekere kansen in 1 tijdrit. De rest is pure speculatie. T Martin kan zomaar nog een rit winnen, maar das nogal een gok, Dumoulin zal een paar keer hoog eindigen, das al minder een gok. Maar verwachten dat Dennis en Cancellara in meer dan 1 etappe hoog eindigen, is quatsch in mijn ogen. Dan kun je dat van de andere 196 renners ook wel verwachten.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.