Sportpools Tour de France

1 2 3 4 ... 13 14
aart-sportpools

'@ConINGtador dat is op dit moment nog wat omslachtig. Klassementen terugkijken kan vanaf de landingspagina http://www.sportpools.net/nl/wielrennen

vervolgens kun je doorklikken naar een jaar, het klassement en dan zie je de nummer 1 bijvoorbeeld. Via de zoekfunctie bovenin kun je dan de gebruiker opzoeken en in de geschiedenis terugkijken welk team is opgesteld in het betreffende jaar.

Idd veel handelingen en daar wordt aan gewerkt :)

Laatst gewijzigd
Kingstown

Voorlopig ga ik met Sammy mee en heb Cavendish opgesteld als kluns, hoewel Nibali me ook wel erg aanspreekt. Met de enorme hoeveelheid zwarte punten die zijn uitgedeeld waag ik me dit keer ook niet aan een nul punter als kluns. Het is bijna onvermijdelijk om daar risico te nemen als je daadwerkelijk kans wilt maken op een hogere klassering.

De enige voor wie ik op dit moment echt nog een plekje in mijn team zoek is Barguil. En dat gaat lastig genoeg worden.
Hopelijk komen er nog leuke updates bij het bekend worden van de definitieve startlijst zodat erwat ruimere keus is in nulpunters.

pirazzi

Kwiatkowski als kluns is een optie maar ook gevaar dat hij het einde niet haalt, dan kun je beter Contador als kluns nemen, 3 zwart meer te besteden dan.

Onbekende gebruiker

'@pirazzi: in de hoop dat ie valt? Contie haalt normaal gesproken gewoon 200+ punten, zo'n beetje de slechtste kluns die je kunt hebben. Probeer je anderen uit te schakelen met dit soort advies?

pirazzi

Nee hoor, zie de post van Kingstown 8 juni 2016 om 14:10 maar toen had Contador wel eerst de Giro gedaan natuurlijk.

mourik

Ik heb voorlopig majka gekozen. Die zal toch voor contador moeten knechten en heeft de giro al in de benen. Cav vind ik nu nog te link. Er zijn zeker 5 misschien wel 6 of 7 etappes waarin hij punten kan gaan pakken. In normale sprints zou hij toch minimaal top 8 eindigen. Daarintegen is 2 punten extra te besteden wel lekker (van 24 ipv 22).

Ik wacht nog even welke 0 punters erbij komen voordat ik definitief kies.

Let bij het kiezen van je kluns ook op de ambitie mbt de OS. Nibali heeft daar bijvoorbeeld wel 1 van zijn doelen voor dit jaar van gemaakt. Als hij dan eerst 50 punten pakt en ervolgens nog afstapt ook wordt hij wellicht toch wat duur.

Laatst gewijzigd
Rechter K

Ik blijf het apart vinden dat niemand Kristoff benoemt als potentiële kluns. 3 punten en in de massasprint geen partij voor Kittel, Greipel, Cav, Sagan e.d.

Poeksel

Reed Majka niet in 2014 ook de Tour als knecht na de Giro gereden te hebben? 158 punten haalde hij toen (al kwam dat vooral door het uitvallen van Contador).

Nibali is vast wel een egoist, maar hij zal toch wel snappen dat hij het ten opzichte van Aru niet kan maken om zomaar af te stappen?

warteke

'@Rechter K

Was mij net hetzelfde aan het afvragen waarom niemand hem vermeldt. Voorlopig staat Kristoff als kluns bij mij. Vind Cav te riskant want met hem weet je nooit.

mourik

Klopt, dat was het jaar dat Contador in de 10e etappe opgaf.

Kristoff is inderdaad ook nog een optie, daar had ik nog niet aan gedacht. Mocht hij het in eens wel op zijn heupen krijgen heb je natuurlijk wel een probleem.

Noud89

Ik heb Aru op dit moment als kluns.

Vic413

Aru is momenteel misschien niet goed bezig in de bergen in de dauphiné, en 4 punten is wat veel, maar hij is een man die altijd tot het uiterste gaat, ookal gaat het om plaats 6 in een etappe ofzo. Hij gaat ook vaak voor ritten en is explosief. Maar zonder puntenkluns ga je niets bereiken deze tour denk ik.

Laatst gewijzigd
Ivan

Voorlopig denk ik nog aan Cavendish als kluns. Het feit dat Bo Hagen daar ook nog uitgespeeld kan worden in de sprints en hij duidelijk beter in vorm is dan Cav doet mij vermoeden dat Cav niet veel punten gaat halen. De vraag is of hij wel uitrijd met de Olympische Spelen in aantocht. Vorig jaar had ik Cav ook als kluns, toen was hij "goed" voor 100 strafpunten.

aart-sportpools

'@coningtador je kunt via de klassementen van voorgaande jaren weer direct naar de gekozen teams

ConINGtador

'@aart-sportpools

Oke top!

DeTourwinjeinbed

Goedemorge zeg, we zijn er weer vroeg bij!

@ Rechter K, niet gek gezien hoor. De meeste sprinters zullen toch uitrijden dus het puntenklassement doet die ook niet voor mee. Ik vind 3 punten veel.

@jori, Majka heeft als knecht de bollen al een keer mee naar huis genomen. De giro was teleurstellend maar als die geen kopman is, vind ik m gevaarlijk dan wanneer hij het wel is.

Met 2 punten vind ik gesink zelfs een aantrekkelijke optie. Maarja dan moetje weer gaan juigen als die weggereden wordt...

Nibali is een interessante keus, en voor mij zelfs Contador, breekt geen potten in de Dauphine, en heeft zoals eerder gezegd al jaren geen bergen punten binnengesleept.

Goed het spel is weer op de wagen. Leuk! Blijft een leuk forum om lekker te ouwehoeren!

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Je hebt dit jaar wel erg veel subtoppers voor het klassement. Maar welke gaat verassen en haalt de punten voor je binnen?
Wie denken jullie bijvoorbeeld dat kopman gaat worden bij BMC, Porte of toch Van Garderen?
En maakt het gemis van Geniez verschil voor Pinot?

Milsen

Ik heb mijn debuut tijdens de giro gemaakt en dat maakte me meer duidelijk dan toen ik de regels las. Hopelijk maak ik nu meer juiste keuzes en kan ik voor een top notering gaan. Veel leuker doel dan Scorito btw maar wel frustrerend als je een foute keus maakt 😜

Milsen

Ik heb mijn debuut tijdens de giro gemaakt en dat maakte me meer duidelijk dan toen ik de regels las. Hopelijk maak ik nu meer juiste keuzes en kan ik voor een top notering gaan. Veel leuker doel dan Scorito btw maar wel frustrerend als je een foute keus maakt 😜

elrio

'@Sammysosa denk je niet dat de 50 punten per zwarte punt gezien het groot aantal zwarte punten dat is uitgedeeld te hoog ligt dit jaar. Ik bedoel: in de giro kon je met een 2 punts-sprinter goede zaken doen, omdat het een van de beste sprinters was. In deze tour zijn de twee punts sprinters de sprinters voor plek 4-8, behalve als er een grote verrassing is natuurlijk. Ik denk dat eerder aan 25 + 40 *zw, dan heeft een 5 punten 'maar' 225 punten nodig. Ook denk ik dat dit jaar de topscore lager zal liggen omdat het onmogelijk is om alle goed scorende renners te nemen. Persoonlijk denk ik dan ook dat een team van goed scorende 0,1,2 punters de oplossing is, aangevuld met 1 of 2 5 punters, maar dan wel de juiste natuurlijk.

Eigenlijk zou het het beste zijn om te kijken hoeveel punten er gemiddelde gescoord worden door de top 30 zwarte punten rijders bij elkaar voor elke ronde en dat dan te delen door het totaal aantal zwarte punten dat die rijders waard waren. Dit moet dan vergeleken worden met het totaal aantal zwarte punten dat uitgedeeld aan alle renners en dan kan je een schatting maken van hoeveel een zwart zou moeten opleveren aan de hand van het aantal zwarte punten dat is uitgedeeld.

Poeksel

De uitslagen en punten van de vorige rondes staan gewoon op de site, dus ga je gang elrio :)

elrio

'@poeksel als jij even tijd hiervoor inplant met mijn baas, dan ben ik je man!

Rechter K

Ik ben me even aan het storten op het dilemma Peter Sagan. Dat is normaal gesproken een renner die ik überhaupt niet zou WILLEN missen, afgezien of je hem kunt missen. Een geweldenaar en een garantie voor veel punten.

Echter is het volgens mij zo dat ie in 7 of maximaal 8 ritten voor de dagzege mee kan doen. 8 x 25 punten + 40 punten groene trui = 240 punten. Dit is het maximum wat hij mijns inziens kan halen, afgezien van vluchten waar hij in meegaat. En dat voor een 5-punter....

Uiteindelijk kan ik het waarschijnlijk toch niet over mijn hart verkrijgen om hem thuis te laten, maar ben wel benieuwd naar jullie mening over mijn berekening en het al dan niet opstellen van Petertje....

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

'@elrio: ik blijf bij 50 per zp. Er zijn wellicht ietsjes meer punten verdeeld, maar zo'n wereld van verschil is het nou ook weer niet. En kijk de historie er eens op na, het ene jaar wint er iemand met 3 toppers, het andere jaar iemand zonder toppers. Enige overeenkomst: (bijna) elke renner in de selecties zijn hun punten waard volgens mijn model.

Dat kan wel gevolgen hebben voor wat je selecteert. Ik ga een Froome niet selecteren, omdat ik denk dat ie circa 225 punten gaat halen. Bovendien moet een Froome meer punten scoren dan bv Pinot+Coquard. Die twee halen imo meer dan 300 punten.

Verbeek

pfffff tis weer een hele puzzel. Wordt weer constant schuiven tot 2 juli :-) mooi mooi mooi

1 2 3 4 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.