Sportpools Tour de France

1 2 ... 5 ... 13 14
Ab Normaal

'@Sammy
Ik heb allen mijn telefoon bij de hand dus wilde niet teveel typen. Maar anders had ik precies dat gezegd 😀

pirazzi

Russische atleten mogen niet naar Rio. Als dat ook voor Russische wielrenners geldt kun je die dan selecteren ipv Dumoulin en Dennis bijvoorbeeld, Vic.

Kingstown

Ik juich met je mee King!
Aan de andere kant begreep ik de keuze van Sammy in de Giro voor Kruijswijk ook niet helemaal…

Kruiswijk had ik zelf ook in mijn team in de Giro, dus dat begreep ik dan wel weer....

Zowel Porte als van Garderen vind ik beiden te grillig, hoewel 2 punten voor van Garderen best wel een koopje kan gaan worden. Zelfs met zijn gebruikelijke (git)zwarte dag ertussen.

arviidd

Heb me ook aangemeld! Ben nu aan het puzzelen. Ik vind het een leuk concept en denk dat ik een goede kluns te pakken heb. Wel lastig hoor maar 20 punten. Dat maakt het juist leuk en krijg je lijkt me veel verschillende teams?

Poeksel

Ab, over Greipel en de combinatie Giro/Tour: vorig jaar leverde hem dat vier etappeoverwinningen op. Er zijn redenen om Greipel niet te nemen, maar "Hij heeft in de Giro gereden" lijkt me geen goede. Voor klassementrenners is de combinatie Tour/Giro een probleem, voor sprinters minder, en als ze maar een halve Giro rijden helemaal niet.

Ab Normaal

'@poeksel
Dat beweerde ik ook niet. Dat is veel vaker gebleken dat het niet voor sprinters geldt.
Gaat om de hoeveelheid energie die je verspild hebt.
Ik denk dat een Trentin ook dermate verl energie verspild heeft dat hij geen fatsoenlijke tour meer gaat rijden.

Rechter K

Hoog tijd voor een update van de rennerslijst op sportpools. Er komen en gaan nogal wat renners de afgelopen dagen, waaronder een aantal met punten.

Poeksel

Ja, en waaronder de ideale kluns met 2 zwarte punten :( Nou moet ik weer opnieuw bedenken wie ik neem....

Rechter K

Gesink, de ideale kluns waarbij je 50% kans hebt dat hij voortijdig afstapt? :)

Of toch Kwiatkowski? Dat was inderdaad een hele aardige kluns geweest.

Poeksel

De laatste ja, daarvan verwachtte ik dat hij niet of nauwelijks punten zou halen. Maar dat ie niet geselecteerd is verbaast me ook niet.

pirazzi

Nu heb ik Kittel als kluns maar als hij meer punten zou gaan halen dan bijvoorbeeld Contador (5 zwart) kan ik beter Contador als kluns kiezen.

Poeksel

Vorig jaar was Contador een goede kluns (4 zwart, 78 punten) maar toen had ie de giro gereden. Nu zou het vooral een goede keuze zijn als ie in de eerste week uitvalt. Als ie tussen de 100 en 150 haalt is het ook wel ok. Als ie de tour wint niet :P

Laatst gewijzigd
BramBoogie

Klopt

Laatst gewijzigd
Lamme Frans

Je hebt geen idee.

aart-sportpools

'@Rechter K, er is toch elke dag een update ;)

Ab Normaal

kvind er niks aan Bram

Rechter K

'@aart:

Nu zijn we weer redelijk bij ja ;-)

Wel een beetje jammer dat we 2 punten moeten uittrekken voor een kreupele Zakarin :)

robkuh84

Graag jullie mening. Je bent toch gek als je dit jaar niet voor Dumoulin (1)en Dennis (0) gaat?
Samen strijden deze 2 om de eerste plaats tijdens beide tijdritten in etappe 13 en 18.
Hierdoor zijn ze beide goed voor ongeveer 40 punten per rijder. Of mis ik iets?

Verder zit ik enorm te twijfelen tussen Pinot (3), Bardet (3) en Barguil (2). Heb Pinot en bardet wel hoger zitten dan Barguil, maar Barguil heeft ook nog een grote kans op de witte trui...

Poeksel

Ze zijn kanshebbers, maar niet per se de uitgesproken favorieten, lijkt me. Dumoulin zie ik overigens ook wel punten pakken in andere etappes.

Je laatste zin klopt helemaal.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@robkuh48
Ja, dan mis je iets.
Etappe 18 is een klimtijdrit. Daar rijden beiden geen top 10. Dat is een wezenlijk andere discipline dan een vlakke of glooiende tijdrit.
Blijft over de glooiende tijdrit.
Daar heb je ook nog Cancellara, Martin, Froome etc. voor. In de Giro hebben we ook nog gezien dat weersomstandigheden behoorlijk bepalend kunnen zijn. Renners voor één specifieke etappe meenemen vind ik persoonlijk erg riskant.
Dus moet je gaan kijken of je denkt dat ze in andere etappes ook punten gaan scoren.

ivo001

Ik zit te twijfelen of ik niet beter Rodriguez + D Martin kan vervangen voor Kittel + Dennis/Cummings/Pantano.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hangt natuurlijke voor beide renners af of ze voor een AK gaan strijden of niet.

robkuh84

'@ ab Normaal, bedankt voor je bijdragen. Uit onderstaande link haal ik juist dat zowel Dumolin als Dennis de favoriet zijn voor etappe 18.

http://www.touretappe.nl/tour-de-france-2016-favoriet/etappe-18-kanshebber-tdf-2016/

elrio

'@robkuh84 Ik ben het eens met @Ab Normaal hier. De vooruitblik van touretappe.nl zit er volgens mij behoorlijk naast. Deze is voor Froome of Quintana lijkt me, misschien Pinot als ie betere benen weet te vinden dan in de Dauphine. Overigens als Dumoulin 40 punten scoort met zijn ene zwarte punt is dat naar mijn mening nog steeds geen goede investering. Ik denk dat er wel 1 punters zijn die meer dan dat gaan scoren. 40 punten voor een 0-punter is daarentegen wel goed, maar persoonlijk denk ik niet dat Dennis die gaat halen (in de tijdritten). Het zou kunnen zijn dat een keer in de goede ontsnapping zit, maar dat is natuurlijk wel moeilijker te voorspellen.

Ab Normaal

'@robkuh
Op dit plaatje ziet het er een stuk steiler uit. http://www.letour.fr/le-tour/2016/us/stage-18.html

Ik denk dat je zelf je afweging moet maken, maar in mijn ogen gaan ze het niet rijden. Ik sluit me aan bij Elrio.

Milanos Kateros

'@Ivo, zelf denk ik dat Kittel niet veel punten gaan pakken voor een 4punter. Er zijn wel een paar sprintetappes deze tour waar een Kittel een kanshebber is, maar er zijn nog meer sprintetappes met met heuvels aan het eind of zelfs een finish met heuvelop. Deze lijken mij meer iets voor puncheurs en Sagan, B. Hagen, Cocqaerd etc

1 2 ... 5 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.