Aan de andere kant begreep ik de keuze van Sammy in de Giro voor Kruijswijk ook niet helemaal…
Kruiswijk had ik zelf ook in mijn team in de Giro, dus dat begreep ik dan wel weer....
Zowel Porte als van Garderen vind ik beiden te grillig, hoewel 2 punten voor van Garderen best wel een koopje kan gaan worden. Zelfs met zijn gebruikelijke (git)zwarte dag ertussen.
Ab, over Greipel en de combinatie Giro/Tour: vorig jaar leverde hem dat vier etappeoverwinningen op. Er zijn redenen om Greipel niet te nemen, maar "Hij heeft in de Giro gereden" lijkt me geen goede. Voor klassementrenners is de combinatie Tour/Giro een probleem, voor sprinters minder, en als ze maar een halve Giro rijden helemaal niet.
Graag jullie mening. Je bent toch gek als je dit jaar niet voor Dumoulin (1)en Dennis (0) gaat?
Samen strijden deze 2 om de eerste plaats tijdens beide tijdritten in etappe 13 en 18.
Hierdoor zijn ze beide goed voor ongeveer 40 punten per rijder. Of mis ik iets?
Verder zit ik enorm te twijfelen tussen Pinot (3), Bardet (3) en Barguil (2). Heb Pinot en bardet wel hoger zitten dan Barguil, maar Barguil heeft ook nog een grote kans op de witte trui...
'@robkuh48
Ja, dan mis je iets.
Etappe 18 is een klimtijdrit. Daar rijden beiden geen top 10. Dat is een wezenlijk andere discipline dan een vlakke of glooiende tijdrit.
Blijft over de glooiende tijdrit.
Daar heb je ook nog Cancellara, Martin, Froome etc. voor. In de Giro hebben we ook nog gezien dat weersomstandigheden behoorlijk bepalend kunnen zijn. Renners voor één specifieke etappe meenemen vind ik persoonlijk erg riskant.
Dus moet je gaan kijken of je denkt dat ze in andere etappes ook punten gaan scoren.
'@robkuh84 Ik ben het eens met @Ab Normaal hier. De vooruitblik van touretappe.nl zit er volgens mij behoorlijk naast. Deze is voor Froome of Quintana lijkt me, misschien Pinot als ie betere benen weet te vinden dan in de Dauphine. Overigens als Dumoulin 40 punten scoort met zijn ene zwarte punt is dat naar mijn mening nog steeds geen goede investering. Ik denk dat er wel 1 punters zijn die meer dan dat gaan scoren. 40 punten voor een 0-punter is daarentegen wel goed, maar persoonlijk denk ik niet dat Dennis die gaat halen (in de tijdritten). Het zou kunnen zijn dat een keer in de goede ontsnapping zit, maar dat is natuurlijk wel moeilijker te voorspellen.
'@Ivo, zelf denk ik dat Kittel niet veel punten gaan pakken voor een 4punter. Er zijn wel een paar sprintetappes deze tour waar een Kittel een kanshebber is, maar er zijn nog meer sprintetappes met met heuvels aan het eind of zelfs een finish met heuvelop. Deze lijken mij meer iets voor puncheurs en Sagan, B. Hagen, Cocqaerd etc
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.