Sportpools Tour de France

1 2 ... 6 ... 13 14
robkuh84

'@ Ab Normaal, elrio, Bedankt voor jullie reactie.
Dacht ik mijn selectie op orde te hebben, kan ik weer opnieuw beginnen...

Wat een heerlijk spelletje is het toch!

Rechter K

'@ivo:

Purito en Dan Martin voor een klassement rijden? Die gaan beiden rittenkapen lijkt me, Dan Martin komt altijd tekort in het hooggebergte en Purito inmiddels helaas ook. Om over de tijdritten nog maar te zwijgen.

Purito zou in het beste geval de bolletjestrui mee kunnen pikken, maar dat is vooraf altijd moeilijk te zeggen natuurlijk.

elrio

'@Rechter K de recente tours hebben aangetoond dat het erg moeilijk is om de bergtrui te winnen door punten sprokkelen (de dubbele punten op bergaankomsten zorgen daarvoor). Dit jaar is de kans iets groter vanwege het kleinere aantal bergop aankomsten. Maar gokken op de bergtrui is in de tour gewoon geen goede tactiek volgens mij.

Rechter K

'@elrio: dat ben ik volledig met je eens. Probeerde alleen aan ivo uit te leggen waarom ik Purito en Martin allebei niet neem. :)

Bergbeklimmer

Wat verwachten jullie van Porte? Kopman? En hoog in het AK?

robkuh84

Even voor degene die al wat langer meespelen:

Ik zie bij de spelregels het volgende staan:

Uitvallers:
Voor elke renner die uitvalt, behalve de kluns (zie verderop), verlies je 5 punten.

Was het voorheen niet dat de minpunten opliepen per uitvaller? Dus de eerste uitvaller -5, de 2de -10 enz.enz.
Hierdoor moest je goed kijken wie je nam, aangezien je al flink wat -minten kreeg als je bijvoorbeeld 5 uitvallers had.
Zoals ik het nu begrijp krijg je echt maar 5 minpunten per uitvaller. Hierdoor is het dus niet zo belangrijk dat een renner na het behalen van veel punten in sprint niet de laatste bergen overkomt, Of lees ik het verkeerd?

shyguy

'@ robkuh
Dat klopt als een bus, het is echter (vorig jaar als ik me niet vergis) aangepast aan een vaste aftrek per uitvaller.
Je wordt al genoeg "gestraft" doordat je renner uitvalt en geen punten meer voor je kan halen.

robkuh84

'@Shyguy, bedakt voor je snelle reactie. Toch jammer dat het is aangepast.
Massasprinters halen over het algemeent in de laaste week (op de laatste etappe na) toch bijna geen punten meer, dus echt gestraft wordt je op deze manier niet meer als bijvoorbeeld een sprinter eerder afstapt.

Kingstown

'@Robkuh:

Met pijn in mijn hart heb ik van deze veranderingen kennis genomen, omdat het imo het een stukje minder leuk maakt, maar een meerderheid vond het prettig dat de strafpunten minder zwaar zouden wegen. Omgaan met tegenslag blijft iets waar door diverse mensen geheel anders tegenaan gekeken wordt.

Laatst gewijzigd
ivo001

In de Giro hield ik uiteindelijk aan de finish nog naar 5 renners over (inclusief geheime wapen). Ik was dus wel blij met deze verandering. Zeker omdat 5 van die uitvallers niet echt in de lijn der verwachting lagen.

Bergbeklimmer

'@ Kingstown: is toch juist veel beter zo? Uitvallen is over het algemeen (bij sommige renners kan je het wel voorspellen) dikke pech. Ten eerste verdien je al geen punten meer voor deze renner door het uitvallen (ook geen klassementspunten) en dan werd je ook nog eens extra benadeeld als er meerdere renners uit zouden vallen. Alsof het al niet erg genoeg was... Veel beter zo! Net als dat ze de puntentelling van de kluns hebben gewijzigd.

robkuh84

Tja, Ieder z'n mening natuur, maar mijn voorkeur gaat ook uit naar de oude puntentelling. Voor zowel de kluns als het uitvallen van gewone renners. Dan kun je net zo goed geen strafpunten geven, aangezien je al gestraft doordat het niet meer mogelijk is om punten te halen. Deze 5 minpunten voegt op een totaalscore van rond de 1.000 ook niet veel meer voor. Ook de 100 minpunten van een kluns zijn natuurlijk niet meer zo erg voorheen. In mijn ogen wordt het kiezen van sprinters boven klassementsrijders op deze manier gestimuleerd, aangezien je nu minder minpunten krijgt voor normale renners en voor je kluns.

Bergbeklimmer

Eigenlijk is het al vreemd dat je gestraft wordt als een renner een ronde verlaat, terwijl je al gestraft wordt, aangezien je een renner minder hebt. Nog eens extra zuur, omdat het 9 v/d 10 x komt doordat een renner valt of ziek is.

Is het erg dat het kiezen van sprinters gestimuleerd wordt? Lijkt mij niet. Sowieso kan je relatief meer verdienen aan klassementsrenners. Als een sprinter een ronde verlaat, verdien je namelijk ook geen klassementspunten meer. Wéér een extra straf. Nu is de balans juist logischer.

Voorheen maakte je geen schijn van kans als je 5 renners - door pure pech meestal - verloor. Nu enigszins nog wel.

Silent Hill

'@aart: die dagelijks update heeft dan toch weinig effect bij Sky
Het blijft er verleidelijk om steeds weer Kwiatkowski te kiezen als kluns.

Milanos Kateros

'@bergbeklimmer: ik twijfel dus zelf ook heel erg tussen Porte en Pinot, Porte vaak goed in rondes van een week en de vorm van Pinot is mij dit jaar geheel onduidelijk.. :S

Verbeek

Blijft aardig rustig op het forum de laatste dagen. Iedereen zijn team al compleet ???

denise

Ik twijfel nog tussen Groenewegen of Theuns of eventueel Cancellara , allemaal nulpunters. Of kan Cummings nog iets?

DeTourwinjeinbed

Allemaal prima nullers denise. Groenewegen is natuurlijk wel in vorm, maarja zijn eerste tour. En dan heb je soupie nog, leuke nuller, nu bouhanni weg is.

@verbeek,
In tegendeel, het is een puinhoop bij mij. Heb voor t eerst t idee dat ik echt met een zaadteam op de proppen kom. Kan er ook geen wijs uit. Te veel goede sprinters. Weinig AK mannen die me kunnen overtuigen voor hun punten. Het is ook voor het eerst dat ik naar de punten kijk en er geen koopjes tussen zie staan. Zoals Nizzolo, Ullissi en jungels in de giro.

Laatst gewijzigd
Verbeek

Ik ken het probleem.
Zit ook echt met de kluns in mijn maag. Altijd geroepen dat ik Cav pak, mar twijfel steeds meer. Kans dat ie in rit 11 afstapt is erg aanwezig.

Maar moet toch minimaal een 3-punten kluns gokken wil je ergens aan meedoen.

alarmstrong

Wie gaat meer punten pakken als knecht: Landa of Valverde? Cavendish als kluns heb ik van afgezien

Verbeek

denk valverde

Rechter K

'@alarmstrong: allebei hoogstwaarschijnlijk geen 3 punten waard, maar als ik zou moeten kiezen zou ik zeker voor Valverde gaan.

denise

Cavendish als kluns is heel gevaarlijk. Dan kan je nog beter Aru nemen. Ik zie bij Soupe geen enkele uitslag in de top10 in 2016.

Laatst gewijzigd
alarmstrong

'@ rechter: zat ook aan kluns te denken aangezien cav te gevaarlijk wordt.
Landa wil 1 bergrit pakken en rijdt wsl een goede klimtijdrit. Tenzij hij echt als schaduwkopman wordt uitgespeeld, dan kan hij vaker top 10 eindigen in etappes. Valverde kan weer voor rit 2 gaan bijvoorbeeld, zie hem verder wel 100% knechten voor Quintana , maar hij blijft vaak kort eindigen (sprintjes voor plek 4 etc)

Leipe Levi

Hallo heren, ben der ook weer bij, heb der zin in.
Nu jullie het toch over de regels van het spel hebben vind ik het nog steeds jammer dat er niet wat meer met de SW gedaan word.
Omdat je hier voor een 0 punten renner moet kiezen is het toch leuk als je hier nog wat extra puntjes voor zou kunnen halen.
Punten verdubbelen, ik noem maar een zijstraat.
Voor de rest vind ik het echt een hele lastige dit jaar.. met al favorieten is een goed team in elkaar fietsen rete-lastig.
Maar dat zal wel bij het spel horen :)

1 2 ... 6 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.