Sportpools Tour de France

1 2 ... 11 12 13 14
ivo001

Peter Sagan 5
Andre Greipel 3
Tejay Van Garderen 2
Warren Barguil 2
Joaquím Rodriguez Oliver 2
Bryan Coquard 2
Greg van Avermaet 1
Edvald Boasson Hagen 1
Adam Yates 1
Tom Dumoulin 1
Rui Alberto Costa da Faria 1
Jasper Stuyven 0
Fabian Cancellara 0

SW:
Secret :)

Kluns:
Mathias Frank

Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Helaas geen punten over gehouden voor de echte klim toppers.
Waarom ik Pantano overigens niet heb is mij ook een raadsel

Laatst gewijzigd
pirazzi

Ook niet heel veel truipunten voor het algemeen klassement. :)

ivo001

De renners waren duur en de punten schaars. Had misschien Greipel kunnen vervangen voor Pinot ofzo.
Ik denk ik ieder geval niet al te veel minpunten te halen met mijn kluns.

alarmstrong

Lamme , helemaal eens. Daarom is dit een topspel waar je inzicht moet hebben voordat je begint. Elke dag de preview invullen is ook zo wat.

Heb ook Nibali ipv Landa als kluns, vrees dat Landa toch vaker kort eindigt samen met Froome.
D. Martin en TvG kunnen verassen, ik hoop het niet!!

Veel plezier iedereen!

Milanos Kateros

Ben benieuwd. Let's do this!

Bryan Coquard (DEN)
Warren Barguil (GIA)
Christopher Froome (SKY)
Peter Sagan (TINK)
Richie Porte (BMC)
Adam Yates (OGE)
Pierre Rolland (CAN)
Daniel Navarro Garcia (COF)
Edvald Boasson Hagen (DD)
Jarlinson Pantano Gomez (IAM)
Greg van Avermaet (BMC)
Thibaut Pinot (FDJ)
Dylan Groenewegen (LTJ)

Geheime wapen
???

Kluns
Fabio Aru (AST)

pirazzi

Kluns Contador gaat er meteen bij liggen. Kingstown heeft trouwens niet Contador als kluns maar Landa.

aart-sportpools

Christopher Froome (SKY) 5
Nairo Alexander Quintana Rojas (MOV) 5
Peter Sagan (TINK) 5
Daniel Martin (EQS) 2
Bryan Coquard (DEN) 2
Tejay Van Garderen (BMC) 2
Wilco Kelderman (LTJ) 1
Greg van Avermaet (BMC) 1
Lawson Craddock (CAN) 0
Emanuel Buchmann (BORA) 0
Jarlinson Pantano Gomez (IAM) 0
Diego Rosa (AST) 0
Edvald Boasson Hagen (DD) 1

Geheime wapen
???
Kluns
Fabio Aru (AST) 4

Milanos Kateros

Ai Contador..

Onbekende gebruiker

Aart, is er nu diverser gekozen dan normaal? Ik heb het idee van wel, Froome als enige meer dan 2000 keer gekozen, door ruim 3000 deelnemers. Maar 10 renners minimaal 1000 keer gekozen, volgens mij is dat echt uniek (relatief gezien uiteraard).

JapieJapo

Ik verwacht niet veel punten van Majka deze Tour en wel die ie hem uitrijdt...voor mij de logische kluns.
Ik verwacht meer van Bardet dan van Pinot ivm de finishes na een afdaling. En dat hij samen met Porte meer punten gaat halen dan Greipel. De 3 beste 2 punters uiteraard ;) en als 1 punters lang getwijfeld tussen Costa en Gallopin toch voor de laatste gekozen..

C Froome 5 NEE 0
R Bardet 3 NEE 0
R Porte 3 NEE 0
B Coquard 2 NEE 0
D Martin 2 NEE 0
W Barguil 2 NEE 0
G van Avermaet 1 NEE 0
L Meintjes 1 NEE 0
E Boasson Hagen 1 NEE 0
A Yates 1 NEE 0
T Gallopin 1 NEE 0
D Cimolai 0 NEE 0
D Groenewegen 0 NEE 0
Geheime wapen
J Pantano 0 NEE 0
Kluns
R Majka 2 NEE 0

aart-sportpools

Er is heel divers gekozen inderdaad. En er is met name ingezet op het kiezen van een kluns met zw-punten. Wat ook in de lijn der verwachting lag door het aantal punten dat is toebedeeld aan de renners. Dit jaar is er een erg sterk deelnemersveld, waardoor we eigenlijk niet anders konden deze zw-verdeling. En toch denk ik dat er nog genoeg koopjes in te vinden zijn geweest :).

In tegenstelling tot 2014 hebben we dit jaar bewust gekozen de 5 zw weer uit te delen. Dit maakt het dan uiteraard lastiger, voor sommigen misschien minder leuk. Dan zul je dus moeten shoppen in de 0- en 1-zw renners. Hét moment waarop de kenners aan het werk kunnen :)

Wat mij opvalt is dat de deelnemers heel uitgesproken zijn in het niet kiezen van Cavendish **** (158x), Nibali *** (170x), Valverde *** (168x) en Matthews *** (173x). Misschhien te hoog gewaardeerd, wat dan wel weer de weg vrij maakt deze renners te kiezen als kluns.

De 3 weken voorpret hebben we gehad. Nu 3 weken achterover leunen, balen, juichen en hopelijk genieten van een hele mooie Tour (als Froome de koers maar niet plat legt... ).

Vunky

Mijn complimenten in ieder geval voor de verdeling van de punten, met de vijf punters, geen directe logische keuzes is een heel divers team te maken. Andere jaren was ik er in ieder geval sneller uit dan nu, en ben dan ook blij dat het begonnen is. Kun je tenminste niet meer wisselen.

Laatst gewijzigd
waggie

Over Theuns en Stuyven

Die hebben aangegeven dat Theuns de vlakke sprints en Stuyven de lastige ritten pakt.

Lamme Frans

Mooi werk Aart!

pirazzi

Theuns 5de vandaag, Stuyven 12de. Ben tevreden.

Klootje Kriekeljon

Oei, dat was volgens mij niet de allerbeste keuze Cav als kluns :D hahahaha

Alhoewel.. voor die 4 puntjes toch mooi Alaphillipe, Avermaet en Kelderman/Yates/Meintjes kunnen scoren. Zou zomaar nog eens goed kunnen zijn.

Bergbeklimmer

Cavendisch pakt nog een zooitje punten en verlaat dan de Tour, dus nog zo'n 80 minpunten erbij. Succes! :P

aart-sportpools

Is bekend of iedereen de finish heeft gehaald? Ik heb het nergens kunnen vinden.

pirazzi

Ja iedereen heeft de finish gehaald.
http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2016_Stage_1

Kingstown

'@Aart:

Yup.

Timo roosen als 198-ste en laatste binnen op ruim 4 en half minuut.

Milanos Kateros

Hoe is Hagen eraan toe, weet iemand dat?
Hij zou wel een kanshebber zijn voor morgen, maar is hij dan al voldoende hersteld van die val?

Klootje Kriekeljon

Bergbeklimmer.. zelfs dan acht ik de kans groot dat hij als kluns alsnog meer punten oplevert met de renners die ik door hem op kan stellen.

pirazzi

Het is me (tot nog toe) gelukt om geen wijzigingen aan te brengen. Ik wil Coquard er heel graag in, maar de offers die ik daarvoor zou moeten brengen zijn te groot.
Heb je al spijt van het niet selecteren van Coquard?

Onbekende gebruiker

Nope.

alarmstrong

Deze van Cav niet zien aankomen. Blij dat ie niet mijn kluns is (tot nu toe).
Theuns (Well done voor diegene die m heeft) en Cimolai overwogen, maar voor pantano gekozen.
Aart, mooi hoe jullie die punten geven, maakt het spel erg speciaal!

1 2 ... 11 12 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.