Sportpools Tour de France

1 2 ... 11 12 13 14
Onbekende gebruiker

Uitstekende verdeling Aart, mijn complimenten. Ik heb bij vrijwel alle puntenrenners gedacht; "als ie een punt minder was dan had ik hem genomen."

Het deelnemersveld is ook wel echt topzwaar. Er is haast geen topper, op welk gebied dan ook, níet aanwezig. Ik denk dat dat ook een hele aparte dynamiek gaat geven.

Succes allen en vooral veel plezier! Dat iedereen maar geschoond mag blijven van valpartijen.

Kingstown

'@Sammy:

Ik wil er weinig van afdoen dat het deelnemersveld prima bezet is, maar mannen als Chaves, Kruiswijk, Demare, Ulissi en Jungels om er zomaar wat te noemen horen wmb toch echt ook wel bij de (sub)toppers op bepaalde gebieden. Uiteraard begrijp ik dat iedereen een andere seizoensplanning heeft, maar desondanks mis ik toch nog wel wat toppers in deze Tour.

En dat laat ik onze vriend Bouhanni nog maar even buiten beschouwing. :D

Onbekende gebruiker

Als dat het beste is King, dan zegt dat eigenlijk genoeg. Iemand die één keer een podiumplek in een grote ronde heeft behaald en een sprinter die nog nooit een etappe heeft gewonnen in een grote ronde. Met alle respect voor deze mannen natuurlijk, maar Chaves en Kruijswijk hadden mee gedaan voor de 8e plek, dat vind ik een niet echt een gemis. Er staan 18 Grote Ronde Winnaars aan start (samengebald in minder fysieke personen), das echt gigantisch.

Contador is zich trouwens aan het ontpoppen als ideale kluns. Echt heel jammer voor de koers...

Laatst gewijzigd
ivo001

Vandaag een leuk dagje met Dumoulin, Costa en Yates.

Wel mijn eerste minpuntjes gescoord met kluns Frank.

Kingstown

Mijn SW heeft vandaag zowaar zijn eerste punten behaald.
De rest van mijn nullers doen het vooralsnog behoorlijk bedroevend. De top-100 zal op deze manier helaas buiten bereik blijven.

Mijn felicitaties aan Ab voor de top-10 in het eindklassement van Wimbledon!

Milsen

Ja die raonic heeft ff wat punten binnengeharkt zeg

waggie

Veel puntjes gehaald door Tom vandaag, Yates en D.Martin halen ook steeds wat puntjes :D

Nu 52e in de stand en 5e in de subleague ;)

DeTourwinjeinbed

Tja, -76 voor contador als kluns. Ik weet niet of ik nu blij/trots moet zijn met mijn keuze voor Bertje als kluns. Matthews lijkt vooralsnog met Nibali ook op een prima keuze.

Qua sprinters zit ik wel aardig met Kittel, Coquard en Sagan. Maar Hagen valt me vooralsnog aardig tegen. Barguil en Pinotje lijken ook verkeerde keuze. Het is nog maar de eerste week, echter worden sommige dingen al pijnlijk duidelijk.

Ab Normaal

'-76 is top voor een kluns van 5 punten. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet aangedurfd heb!!!

7e plaats bij Wimbledon. Badge binnen, heb nu beide tennis badges. Op naar de wielerbadges.

M'n tour pool is een teleurstelling. Pinot is een verkeurde keuze. Zelfs als ie de bergtrui wint is ie te duur.
Rolland gaat 'm ook niet worden. Barguil zal serieus moeten gaan verbeteren, wat ik niet verwacht.

EBH gaat nog wel komen denk ik. Tejay zal ook nog wel wat gaan verbeteren en Bardet zal zijn punten wel halen denk ik.

Milanos Kateros

Inderdaad, -76 in ruil voor 5 extra punten is heel mooi. Als ik dat van te voren toch had geweten..

En wat vallen de Fransen tegen tot nu toe zeg!
Maar als Barguill de jongerentrui pakt en Pinot de bergtrui pakt dan zijn ze hun punten toch best waard? Uiteraard hier en daar nog wel wat hoge klasseringen. =]

Wat verwachten jullie van Yates? Houdt zich erg knap staande tot nu toe!

Ab Normaal

Nee, bergtrui is 50 punten.
Pinot moet wel rond de 150 punten pakken wil hij zijn punten waard zijn. Truipunten voor het AK en PK gaat hij niet pakken, dus zou het van etappes moeten komen. Maar gaan voor het BK betekent veel aanvallen en daardoor vaak te moe om aan het eind nog mee te doen voor de zege.

DeTourwinjeinbed

'@milan,
Ik verwacht dat Yates de grootste puntenpakker van de eenpunters gaat worden! Hij rijdt erg sterk!

Dumoulin gaat zijn punt ook wel waard worden, had ik echt niet verwacht.

Kingstown

'@TDWJIB:

Vlak Kreuziger ook niet uit, ondanks dat die natuurlijk geen jongerenpunten kan gaan halen, maar met het uitvallen van Contador heeft hij nu alle vrijheid plus dat hij de ervaring heeft om een grote ronde te rijden. Bij Yates is het toch even afwachten hoe hij de derde week gaat verteren, hoewel hij nu idd erg sterk rijdt.

pirazzi

Michael Matthews 77x gekozen als kluns, die verdubbelt vandaag zijn punten van 25 naar 50.

shyguy

Voorlopig is de keuze voor kluns Cav bepaald geen gelukkige :-(
Wat een klasbak is dat.

Bergbeklimmer

Cav was vooraf al zo'n beetje de domste keuze. Scoort een berg punten en gaat straks ook nog naar huis...

Kingstown

Met de hernieuwde puntentelling is het laat uitstappen in een ronde geen enkel probleem meer.
Wat ooit een straf was kan tegenwoordig bijna een beloning zijn. En dat voor een kluns.

Laatst gewijzigd
waggie

jvdB als kluns stapt af. Rip topklassering en top-50

Bergbeklimmer

Vind ik onzin Kingstown. Zijn alsnog een boel minpunten.

shyguy

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat Cav, mede door zijn focus op de olympische baanwedstrijd, zo goed en vaak mee zou sprinten en al helemaal niet dat hij (momenteel) de sterkste sprinter is in de Tour.
Mijn inschatting was dat hij 1 a 2 keer kort zou eindigen en verder de boel zou laten lopen om ergens in de loop van de tour af te stappen, punt of 50/60 was mijn indicatie.

Kingstown

'@Bergbeklimmer:

Als Cavendish laat afstapt in de Tour dan krijgt hij geen punten in Parijs en geen punten via de groene trui.
Wanneer je hem als kluns hebt dan is het veel gunstiger dat hij afstapt ipv uitrijdt.

Dat is nooit de bedoeling geweest van het hele fenomeen kluns.

Ab Normaal

'@King
Met dat punt ben ik het met je eens.
Waar het om gedaan is, is dat je bijvoorbeeld nu Landa als kluns hebt, of erger nog, een nuller, en die kletst in de voorlaatste etappe zwaar tegen het asfalt. Als je dan 100 strafpunten krijgt is het zuur.
Er valt voor beiden wat te zeggen.

Kingstown

'@ Ab:

Die reden ken ik en dat is in dat geval ook zuur, maar netto is in mijn beleving de charme van een kluns een beetje de das omgedaan.
Het kan toch niet zo zijn dat als je kluns uitvalt dat je daar profijt van hebt?

Dat de 1 dan meer pech heeft dan de ander dat is inherent aan een spel en dan prefereer ik dan toch echt dat er niemand "pluspunten" verdient aan het uitvallen van een kluns. Op het moment dat het gunstig is om een uitgevallen kluns te hebben klopt er in mijn beleving iets niet.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@King

Klopt. En toch zal je het er mee moeten doen. Ik vind de eendagskoersen opzet met die handicappunten eigenlijk helemaal niks (al ben ik er kennelijk redelijk goed in, eindig altijd hoog).
Ik zou liever 25 renners selecteren (met een max. budget zwarte punten uiteraard) waarmee je het hele seizoen moet doen, net als een echte wielerploeg.
Dan komt veel meer kijken het selecteren van niet alleen maar toppers, maar ook renners die goed zijn in meerdere disciplines en niet maar 1 of 2 klassiekers rijden.
Maar daar heb ik het ook mee te doen helaas.

En als we toch bezig zijn; ik zou ook graag een sw bij het tennis hebben, naast de joker en de puntentelling iets willen wijzigen.

Kingstown

'@ Ab:

Ik weet het en ben het met je eens trouwens over dat eendagskoersen verhaal.
Ondanks dat het wat lol wegneemt blijft er blijkbaar nog steed genoeg plezier over om het te blijven spelen.

Overigens is het uitvallen van Pinot een behoorlijke domper. Daar had ik vooraf hele hoge verwachtingen van. Dat was 1 van de allereerste namen die ik invulde toen de pool openging.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 11 12 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.