Sportpools Tour de France

1 2 ... 9 ... 13 14
Kingstown

Hoeveel punten heeft de reserve kopman van Sky vorig jaar in de Tour gehaald?

paapke

Thomas had er vorig jaar maar 28 zie ik.

Kingstown

Dat is heel erg mager en past ook wel in het beeld wat ik zelf heb van de reserve kopmannen van Sky in de Tour.
Alleen als Froome vroeg mocht uitvallen dan kan er een vervelend scenario in werking treden, maar anders zijn die 3 punten voor Landa erg aantrekkelijk om in te zetten als kluns.

Lamme Frans

Ik hoop dat Landa veel als kluns wordt gekozen.

paapke

Als dit, als dat.. het blijft natuurlijk een risico, maar die 3 punten heeft hij dan ook niet voor niets. Als je een veilige kluns wilt moet je bij de nulpunters gaan kijken, maar daar win je de pool in elk geval niet mee (vermoed ik)

Adelaar

In zo'n reservekopman verhaal geloof ik niet. Als Froome van zijn fiets afvalt, krijgen Landa, Poels, Henao en Thomas gewoon de kans om te kijken wie Quintana kan volgen en degene die dat het beste doet zal de nieuwe kopman zijn.

elrio

Ik moet zeggen dat de punten behoorlijk goed zijn gekozen dit jaar. Ik heb het idee dat bijna alle zwarte punten rijders wel punten zullen halen of uitvallen. Het risico van een nulpunter als kluns is altijd dat ie uitvalt of een keer meespringt in een geslaagde vlucht. Dus gaat het erom om de meeste winst te halen met je kluns. Dus zelfs als Landa 75 punten of zo haalt en met die drie punten heb je 150 punten extra gehaald dan maak je 75 punten winst en ten opzichte van een 0 punter kluns nog meer want die heeft ook een intrinsieke negatieve waarde (vanwege de bovengenoemde redenen).
Hoe hoger het aantal zwarte punten voor een kluns hoe minder gevaarlijk, omdat uitvallen van deze renner je relatief minder raakt. Echter moet je wel het idee hebben dat je echt nuttige dingen kan doen met extra zwarte punten.
Ik heb gekozen voor een 3 punts kluns (heb gedacht over Contador of Cavendish), maar ik had het niet het idee dat ik met de extra zwarte punten het extra risico op negatieve punten kon afdekken.

Ab Normaal

Ik ga absoluut ook voor een 3 pt kluns.
Dat is mijn twijfelpunt niet.
Mijn twijfelpunt is en blijft de sprinters....

astanaboy95

Heb nog 4 plekken te vergeven in mijn selectie. Twijfel tussen Bardet, Groenewegen, Navardauskas, Dumoulin, Cimolai, Rodriquez, Costa & Boasson Hagen. Wie helpt mij?😀

Milanos Kateros

Hagen sowieso, maar dat is mijn mening. Groenewegen vind ik zelf een aantrekkelijke nulpunter en Bardet gaat denk ik ook hoge ogen gooien.

paapke

Kan ik me in vinden. Bardet durf ik zelf niet aan.

Poeksel

astanaboy95, waarom niet Fabio Aru, Jakob Fuglsang, Andriy Grivko, Tanel Kangert, Alexey Lutsenko, Vincenzo Nibali, Diego Rosa, Luis Leon Sanchez Gil of Paolo Tiralongo?

Milanos Kateros

Paapke, waarom durf je Bardet niet aan? Welke 3 punter(s) heeft/hebben jouw voorkeur?

Kingstown

Laporte schijnt te gaan sprinten ipv Bouhanni.
Voor wat het waard is dat soort uitspraken vlak voor de Tour. Een interessante nulpunter is het sowieso niet imo.

pirazzi

Laporte en Soupe. (Zei Laporte gisteren bij de teampresentatie).

mus van de maasstad

Hier ben ik vorig jaar 2e in het eindklassement geworden onder de naam I.B.. Eens kijken of ik het dit jaar beter kan doen.

wat is het wachtwoord wielerflits subpool?

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

lippuner

Onbekende gebruiker

Zijn we al begonnen? Laten we beginnen jongens, ik begin weer te twijfelen over alles, Allez!

Ab Normaal

Hahahaha Sammy. Paar biertjes er in en wijzigen maar.

Kingstown

'@Sammy:

Ik zou Geraint Thomas nemen.
En alle Belgen eruit gooien.

Peter Post Forever

:-)

mourik

Ik ben er wel redelijk uit. Wel erg lastig met de gegeven zwarte punten.

Ik twijfel nog over 1 sprinters plek. Daarvoor komen in aanmerking g: theuns en s. dumoulin.

Dumoulin een redelijk goed seizoen gereden veel ere plekken op een iets lager niveau en in vorige tours latem zien top 10 te kunnen sprinten.
Theuns een aantal keer kort gesprint (o.a. in de scheldeprijs).

Vooralsnog heb ik dumoulin. Welke sprinter zouden jullie spelen?

Kingstown

'@Mourik:

Beiden zullen geen hele grote puntenpakkers zijn vermoed ik, maar ik zelf zou dan ook voor Dumoulin gaan.

Die rijdt bijna altijd uit als er geen rare dingen gebeuren en heeft voldoende ervaring. Voor Theuns is het zijn eerste grote ronde en hij is nog behoorlijk jong wat mij zegt dat hij al blij mag zijn als hij Parijs gaat halen. Daarnaast hebben ze met Stuyven nog een alternatief in de sprint. Als dat soort renners 40-50 punten halen mag je trouwens blij zijn.

Laatst gewijzigd
elrio

'@kingstown als een 0-punter 40-50 punten haalt (zeker in deze tour) ben ik sowieso blij.

mourik

'@kingstown bedankt voor je reactie. Die heb ik er nu in staan, precies om die reden. Ik zie weinig goede 0 punters die 40/50 punten halen. In tegenstelling tot vorige jaren of andere grote rondes. Toch heb ik er 5 nodig. Net als meerdere hier las ik.

1 2 ... 9 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.