We zijn begonnen!!
Mijn team
Klassement
Froome
Rodriquez
Barquil
Pinot
Bardet
Navarro
Quintana
Rolland
Porte
Sprint
Kittel
Greipel
Coqaurd
Sagan
Van Avermaet
McLay
Stuyven
Kristoff
Groenewegen
Overige
Izagirre (Ion)
Gallopin
Met als kopmannen: Froome,Greipel en Gallopin
Het klassement kan misschien tegenvallen met Rolland, Rodriquez en Navarro. Maar als ze het goed doen kan je het verschil mee maken.
334 punten, tevreden!
Alleen EBH en Bennett in mijn team.
Hier geen Contador dus die mag vandaag gelijk schade oplopen.
Team vandaag:
Sagan c
D. Martin
Alaphillipe
Van Avermaet
Pantano
Barquil
Yates
Froome
Boasson Hagen
Wissels:
Kittel
Greipel
Coquard (risico)
Cavendish
Bennett
Groenewegen
Quintana
Pinot
Bardet
Porte
Meintjes
'@ONCE
Zelfde probleem hier. Zelfs als hij geen top 10 zou rijden zou hij bij winst Martin/Alaphilippe (+wit) nog prima zaken doen met 10+8+3 = 21 punten. Daar koop je net niet plek 10 voor. Wint er iemand anders, dan ben je de lul.
Overigens wil ik ook Hagen zo verschrikkelijk graag opstellen vandaag, maar met minstens 9 andere goede opties durf ik ook dat niet aan. Leuk om te zien dat hij bij Maarten26 wél de dagselectie haalt t.o.v bv Bardet of Coquard. Ben benieuwd hoe het uitpakt!
Zijn er nog mensen die het aandurven v. Garderen op te stellen vandaag? Heeft van de klassementsmannen toch ook zeker een van de betere kansen op top 8-12 en heeft met V. Avermaet een leuke joker in de gelederen.
Probleem met de etappe van vandaag is dat zowel de lichte sprinters, de puncheurs en de klassementsmannen mee (kunnen) gaan doen. Durf er ook wel men hand voor in het vuur te steken dat ik straks renners in de top20 heb staan die ik niet heb opgesteld ten faveure van een renner die amper de top100 haalt.
Gisteren met 293 punten aardig begonnen......voor vandaag de volgende mannen. Aardig ploegje denk ik:
P. Sagan (C)
D. Moreno
J. Alaphillipe
D. Martin
S. Henao
T. Gallopin
W. Barquil
B. Coquard
P. Vakoc
Heb nog Froome, Contador, Aru en Bardet op de bank, van wie ik denk dat ze mogelijk nog wat (team)punten kunnen scoren..... Coquard en Vakoc zijn de grootste twijfelgevallen in de "basis", maar ik denk dat ik het zo laat. Ik hoop op kansen voor Moreno en Henao aangezien de bergen nog een paar dagen op zich laten wachten....
'@ PeterPaprika
Gegarandeerd. Je moet op dat steile stukje van voren zitte om uiteindelijk kans te maken om te winnen. Met 50 kanshebbers en 15 plaatsen op de eerste rij zullen er vast wat teleurstellingen zijn
@ Nasibal
Ben gisteren al met de Etixx puntentrein de mist in gegaan, dus teampuntsgewijs speculeren in een iets minder voor de hand liggende etappe laat ik maar even achterwege. Om die reden Contador ook maar niet opgesteld.
Met EBH en Coquard durf ik, ondanks mijn historie van opeenvolgende verkeerde keuzes, de gok vandaag wel aan trouwens. We'll see
Ik denk ook niet dat de sprinters hier als eerste over de streep gaan. Ook geen coquard of EBH. Dit is volgens mij een perfecte Sagan etappe. Maar de puncheurs kunnen hier gewoon goede uitslagen rijden. Ik gok dat Valverde wel de etappe gaat pakken (risicootje aangezien het misschien net te vlak is), dus ik stel movistar renners op.
'@ONCE
Grappig, ik vind vandaag juist méér voor de handliggend dan gisteren, al is het alleen al omdat Ettix vandaag 2 kanshebbers heeft ipv 1. Daarbij schatte ik een ontregelde sprint (waar Kittel overigens geen last van had gisteren) gister hoger in dan vandaag. Aan de andere kant is het vandaag waarschijnlijk voor iedereen makkelijker om überhaupt aan (minstens) 9 namen te komen dan gisteren. Om puur op teampunten te gokken is dan inderdaad ook zonde.
Overigens heb ik zojuist gedacht: "Fuck it, Bardet er uit, EBH er in. Ik zal toch ergens het verschil moeten maken". Exact dezelfde gedachtegang ging overigens vooraf aan mijn keuze bij de inmiddels beruchte 'rit 4' van afgelopen Giro. Waar ik volledig de mist in ging...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.