Ik ben uiteindelijk gegaan voor
Sagan (g), Coquard, EBH, Gallopin, Mollema, Froome, Barguil, Martin, Alaphillipe
Dit betekende slecht nieuws voor Yates en v Garderen. V Garderen ipv Hagen was wat meer op safe geweest, maar aangezien ik door het niet selecteren van Cav en niet opstellen van EBH gisteren al wat punten ben misgelopen kan ik wat extra punten wel gebruiken. Daarnaast pakt EBH sowieso de teampunten voor Cav in groen. Yates kan ook slecht uitpakken, maar ik ga ervan uit dat ze m niet per see van voren gaan houden en volledig voor de kaart Matthews gaan. Ik zie Matthews sowieso Sagan niet verslaan hier dus teampunten doe ik het ook niet voor.
EBH op laatste moment erin voor Contador. Sagan dus hopelijk 2e of ideaal, 3e.
Sagan (c)
Alaphilippe
D. Martin
Van Avermaet
EBH
Coquard (heeft verkend, sterk in AGR, Brabantse Pijl, Le Havre vorig jaar)
Barguil
Froome
Cancellara, mijn joker. Hoop op deze held. Waarschijnlijk tegen beter weten in.
Coquard ook nog snel eruit gehaald, ook om de reden dat bijna iedereen hem in zijn team heeft zitten en het toch echt geen zekerheid is.
Team van vandaag:
Julian Alaphilippe (C)
Daniel Martin
Chris Froome
Wout Poels
Peter Sagan
Alberto Contador
Greg Van Avermaet
Alexis Vuillermoz
Warren Barguil
Ik kies juist vandaag niet voor EBH. Harde val gisteren en ik verwacht oorlog op de klim van 2 km.
Sagan(C)
D.Martin
Alaphillipe
D.Moreno
Mollema
Aru
Froome
Barguil
Gallopin
Overwogen maar op de bank gelaten: Van Garderen, Coquard en dus EBH.
Enige twijfelgeval was Aru voor mij. De andere 8 waren zekerheidjes.
Veel zin in de etappe vandaag naast Scorito. :-)
'@ivo
Ik had erg geen rekening mee gehouden dat deze etappe als een sprintetappe meetelt. Dan kan Sagan wel eens groen pakken ja, en moet EBH dus zelf de punten binnenharken.
Ik heb trouwens v Avermaet in een interview horen zeggen dat hij in de verkenning deze klim echt opknalde. Coquard heeft ook uitgebreid verkend en schrijft zichzelf op. Wat mij betreft zijn de favorieten dus:
**** Sagan
*** v Avermaet Alaphillipe
** Matthews EBH Gallopin (met een truc)
* Coquard Dumoulin Vichot Herrada
'@peterpaprika
Ik zeg ook dat ik verwacht dat Matthews het niet gaat redden en dat Gerrans de vorm niet heeft. Daarentegen kan je ze beide ook niet uitvlakken met zo'n aankomst maar dat is puur mijn mening, ik schat ze in dit geval blijkbaar idd dus hoger in dan jij. Ik denk dat het de klassementsrenners gaan worden die veelal in de top 20 van de dag gaan eindigen en Yates zal daar bij willen zitten met het oog op de witte trui. Mochten de klassementsmannen zich koest houden verbaast het me niet als Matthews of in mindere mate Gerrans/Albasini gaat verrassen. Geen topfavorieten maar ook niet ondenkbaar!
Deze aankomst is misschien nog wel lastiger dan de Mur de Bretagne vorig jaar. Zeker ook met die laatste 600 meter. Daar kwamen toch maar 20-30 bij de eersten binnen. Coquard dan ook maar op de bank gelaten. EBH heb ik mijn twijfels bij of hij hier in goede doen meedoet voor de overwinning, maar die heeft omwille van die twijfel het team niet gehaald.
Ik ook geen Coquard, wel EBH. Van Garderen op het laatst eruit gelaten voor Quintana, want ik weet bijna zeker dat Froome vooraan gaat eindigen, maar dan zal Quintana dus alles moeten doen om geen tijd te verliezen, maw; die moet wel mee. Hij heeft ook getraind op versnellingen omhoog, nou laat maar zien dan.
Ook nog over Pantano gedacht, maar die laat ik nog liever fris, ;-).
- EBH
- Sagan
- Valverde
- Froome
- Quintana
- Van Avermaet
- Barguil
- Alaphilippe
- D Martin
Volgens mij wel aardig, maar man.... Lees jullie lijstjes, ook allemaal kanshebbers die ik niet heb.
Deze etappes zijn voor de pooltjes het leukst he.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.