Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 11 ... 169 170
Papa Bart

'@WCeendt en ONCE, het is me inderdaad duidelijk geworden dat ik niet voor drie klassementsmannen als kopman ga, maar het lijkt me wel duidelijk dat het verstandig is om in ieder geval steeds twee renners uit 1 team te kiezen, en bijvoorbeeld van de sterke teams zelfs drie. Voorbeeld van een open deur; Sagan en Contador, waarbij je bijvoorbeeld ook nog Majka en/of Kreuziger toe kan voegen. Of snap ik er geen bal van?

Overigens, ik ben eens even alle etappes in detail heb nagelopen, en ik vind eerlijk gezegd dat er toch wel veel etappes zijn waarvan ik meen dat punchers en etappe kapers een grotere kans hebben dan ik in deze discussies terugvind.

En er zijn ook een paar etappes, zoals de eerste paar en de etappe naar Montpellier waar veel kans is op wind en dus waaiers. Dat kan ook alle kanten op.

Dus getver, ik dacht dat ik er al uit was, maar dat was van korte duur :-)

ditisdavid

Ik denk zelfs dat kopman 1 Kittel/Greipel, kopman 2 Froome/Contador/Quintana en kopman 3 voor de heuvels het best is. Of dat dan een Sagan/Van Avermaet of D Martin/Alaphilippe type is, is de vraag...

LutsenkoFan

Ik zit dus ook te twijfelen of ik Sagan kopman moet maken , hij gaat veel punten halen maar dat zijn dus ook vooral ereplaatsen en truipunten.

sprintgeit

'@ditisdavid. Dit is weer het klassieke: wil je de tourpool van het lokale dorpscafe winnen of wil je de Wielerflits tourpool winnen verhaal. In het tweede geval geef ik je natuurlijk helemaal gelijk en daar ga ik zelf dan ook voor :D.

Ik denk dat eenzelfde vraag is hoeveel >4mln renners neem ik mee? Mocht je weinig risico's willen nemen dan zou je zeggen laat 2 man uit die categorie lopen. Als je wat extra risico's wilt nemen kun je er misschien wel 3 laten lopen. Stel je laat dan Sagan ( a la Nasibal), Aru en Contador thuis en de een pakt het geel en de ander groen + 10x top 10. Ja dan ben je wel de sjaak inderdaad en ga je zelfs je kroegpool niet winnen. Stel echter Aru en Contador komen geregeld binnen in het groepje Bardet/Porte/Pinot/v Garderen, of eindigen daar net een plekkie voor, of vallen zelfs uit. Dan lever je per etappe relatief weinig in (als ze echt tegenvallen win je zelfs), maar je hebt wel 3 miljoen vrijgespeeld voor andere renners die ongetwijfeld een verschil voor je gaan maken (want de meeste anderen hebben ongetwijfeld niet de beschikking over die extra miljoenen aangezien zij Contador of Aru zullen hebben gekozen). Op dezelfde wijze kun je het verschil maken als je een topsprinter thuislaat.

Ik moet zeggen dat voor mij dit jaar het nadenken en de discussie wat eerder begonnen is dan voorheen, mede doordat er nu al vrij veel renners op scorito staan. Eigenlijk ben ik er daarom nu al redelijk uit. Verwacht ook niet dat er nog heel veel klassements-/heuvelmannen op de lijst komen te staan die mn selectie overhoop gaan gooien. Hooguit als er wat goedkope sprinters bijkomen dat ik 1 a 2 omzettingen doe. Weet iemand of Trek van plan is Bonifazio te laten starten? Dat zou wellicht wel een interessante zijn.

Lage rugpijn

'@ Bartje: Vwb de etappes helemaal met je eens. Er zitten 6 etappes in het parcours voor klimmers met luik bastenaken luik benen.
In al die etappes kan een type v avermaet met zijn sprint hoge ogen gooien.

ONCE

'@ Bartje

Je moet vooral naar de meest plausibele scenarios kijken. Bij de giro heeft Nibali dan wel de giro gewonnen, maar hebben kangert en fuglsang me relatief weinig opgeleverd, omdat Nibali tot aan de laatste dag niet in het geel heeft gereden. Etixx heeft wel veel teampunten opgeleverd met Kittel en Jungels in de eerste week vooral

Gaat Contador teampunten opleveren voor Sagan? Denk het niet. Andersom dan weer wel.
Gaat Kittel teampunten opleveren voor Martin en Alaphilippe? Hoogstwaarschijnlijk. En andersom is die kans ook nog eens heel reeel.

Lage rugpijn

Een voorbeeld is etappe 7. De enige grote klim die dag is de aspin waarna een afdaling volgt en een korte steile slotklim.
Ik verwacht dat de klassemnetsrenners zich rustig houden en dat types las vuillermoz, avermaet, martin die aspin wel over komen.

embargo

Met dat soort etappes vraag ik me ook af in hoeverre het slim is om Valverde erbij te halen.
Kan het natuurlijk makkelijk aan maar geen idee of ie bij Quintana moet blijven die etappes

LutsenkoFan

Ik denk dat we een heel leuke valverde gaan zien deze Tour die veelvuldig in de aanval zal gaan zonder klassement ambities

vasnd

Mwa, ik zie niet in waarom (vanuit zijn eigen oogpunt). Nibali en Valverde kunnen ook met een paar wat mindere dagen imo nog altijd prima top 10 rijden. Heb Valverde in zijn gehele GC loopbaan zich nog nooit op de kant zien zetten als ie door kon fietsen.

edit: dus deels eens. Hij zal op 'zijn' terrein gewoon die vrijgeleide krijgen, dat kunnen ze hem nooit weigeren (en hij zal er altijd voor proberen te gaan).

Laatst gewijzigd
ONCE

Sagan wint vandaag dat sprintje wel heel makkelijk van Matthews in Zwitserland(Jammer dat Gaviria niet meedeed)
Maar ik ben toch wel 100% om om m gewoon mee te nemen nu

nasibal

Opvallender dan de winst van Sagan vond ik het véél te kort komen van Matthews. Maar ach, die stond sowieso al niet op m'n lijst :P

ONCE

Matthews komt er bij mij ook nooit meer in na de Tour van vorig jaar :D

nasibal

Overigens moeten we wel reëel blijven. Sagan sprint hier voor Matthews, Richeze, Stuyven en Roelandts. Voor die jongens verwacht ik hem in de Tour ook wel.

De vraag was (en is) of hij straks ook gaat wedijveren met Greipel en Kittel en of hij structureel beter gaat zijn dan alle "drieenhalvers".

ONCE

Normaal gesproken komt Sagan tekort voor Kittel natuurlijk.
Van de drieenhalvers vind ik geen enkele overtuigend. Van Sagan weet je natuurlijk altijd op de afspraak is. Maar een Kristoff of Bouhanni kan zomaar weer niet vooruit te branden zijn.
Maargoed de factor betrouwbaarheid hadden we het al eerder over gehad.

Benzardi

Gesink gevallen, Mollema keelonsteking, dan blijft Kelderman over ;o)

ConINGtador

'@Benzardi

En Dumoulin niet te vergeten. Welliswaar niet voor het AK, maar heeft aangegeven de volledige Tour uit te willen rijden. Omdat hij op de Olympische Spelen in Rio zowel aan de wegrit als de tijdrit meedoet, is de kans groot dat hij niet alleen hoog eindigt in de individuele tijdrit(ten), maar ook als rittenkaper zal fungeren.

vasnd

Ik heb nooit een sprinter ineens sprongen zien maken mbt vorm midden in een seizoen, mijn sprintselectie staat dan ook al zo goed als vast (behoudens zwakke Ster ZLM resultaten).

Twaburov

Dylan! Altijd doen

Nylz

Ik weet nu in ieder geval zeker dat iedereen bij mij op kantoor nu ook Groenewegen in z'n selectie heeft :-(

nasibal

Zijn we tijdens de tour trouwens allemaal Kittelaars?

WCEendT

'@Nasibal
Wat denk je nou zelf? Cavendish gaat er 7 pakken :)! En anders voor Groenewegen ;)!

Overigens ga ik voor een hele verrassende derde kopman, als je wilt winnen zal je niet safe voor 2 AK kopmannen kunnen gaan. Al is Sagan/Sprinter/AKman ook wel een goede verdeling.

Twaburov

Deze tour geen kittelaars maar saganisten ;)

Pietje Precies

'@ ONCE, tikkeltje overdreven qua Kristoff volgens mij. Vorig jaar Tour voor zijn kunnen wat mager, maar laatste jaren toch altijd minimaal degelijk in grote rondes?

WCEendT

'@PP
Ik laat Krstoff thuis dit jaar 100%.

1 2 ... 11 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.