Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 10 ... 169 170
Chesron21

'@ nasibal

als je top 100 wilt worden, zul je keuzes moeten maken waarvan je verwacht dat andere ze niet maken. Wat dat betreft zijn we het met elkaar eens dat er toppers zullen moeten sneuvelen. Het parcours is niet in het voordeel van Sagan. Echter ook niet in het nadeel. In vlakke sprints zie ik hem nog steeds top 6 eindigen iedere keer. Of hij geen zin heeft om zich helemaal uit elkaar te trekken met oog op OS, dat kan. Ik denk dat we dat moeten afwachten tot wanneer Sagan zijn eigen doelstelling voor deze TDF gaat openbaren. Concurrentie, dat klopt. Maar ik schat Sagan simpelweg beter in, als hij zin heeft ;)

De regelgeving over het groen, kun je me daar meer over vertellen? Ik weet niet precies wat er veranderd is, heb het gemist denk ik.

Ik ga een bepaalde tactiek hanteren deze Tour. Het kan compleet mislukken, maar als het goed uitpakt ga ik hoog eindigen. Die houd ik voor me. Sagan past daar in ieder geval wel in. Vind hem ook gewoon een baas, net als Contador en Valverde altijd een streep voor hebben. Al lijkt het er wel stevig op dat minimaal een van die 2 gaat sneuvelen...

nasibal

als je top 100 wilt worden, zul je keuzes moeten maken waarvan je verwacht dat andere ze niet maken

Hence, waarom ik begon over Sagan thuislaten. Je kan er donder op zeggen dat weinigen dat doen ;) Daarna ben ik pas gaan kijken of het een plausibele optie was en tot mijn conclusies gekomen.

De regelgeving over het groen, kun je me daar meer over vertellen? Ik weet niet precies wat er veranderd is, heb het gemist denk ik.

Ik weet ook niet precies wat er veranderd is, zou ik even moeten googlen. Feit is dat er discussie was dat die éne sprinter die een berg over kan het groen weg kan kapen voor de pure sprinters door tussensprints in de bergen mee te pakken. Dat was niet waar de groene trui voor bedoelt was. Om dat nu moeilijker te maken zijn de regels omtrent puntenverdeling aangepast meen ik begrepen te hebben. Al begin ik nu sterk te twijfelen of dat niet vorig jaar óók al zo was.

Ik ga een bepaalde tactiek hanteren deze Tour. Het kan compleet mislukken, maar als het goed uitpakt ga ik hoog eindigen. Die houd ik voor me.

Laat me raden... Ik pm je wel even met wat ik denk dat je tactiek gaat zijn ;)

Goozbabs

Vorig jaar was dit ook al veranderd (puntentrui). De vlakke sprintetappes gaven toen in vergelijking veel meer punten dan bergetappes. Weet ook niet meer of de vlakke etappes meer punten gaven of de bergetappes minder punten.

Kan zijn dat ze het dit jaar weer wat veranderd hebben.

Laatst gewijzigd
yoeri

Man ik kom er echt niet uit, ik wil wat ruimte maken voor extra sprinters maar ik kan echt geen keuze maken wie weg te doen. Wil eigenlijk nog een puncher laten vallen. Ik heb nu nog 1 plaats open en 2 miljoen over, we hebben zo'n klein sprinters-deelnemersveld dit jaar, alle sprinters zijn vele malen duurder dan goede klassementsrenners. En goede goedkope outsider sprinters doen niet mee, daar staat zelfs Vanmarcke bij als Sprinter.

Ik heb het dit jaar iets minder kunnen volgen dan andere jaren, maar weet iemand waar Caleb Ewan en Demare bijvoorbeeld zijn? Ik had het idee dat zij de giro gebruikten als opstapje naar de tour?

Ik laat me altijd wel verleiden tot teveel klimmers/punchers/klassementsrenners en jongeren maar dit jaar heb ik al erg veel moeite moeten doen om slechts aan 5 sprinters te komen. Het Chauvinisme overboord durven gooien, dus de meeste Nederlanders zijn er al uit verdwenen. Weet iemand of Dumoulin de tour uit gaat rijden of niet en of hij ook echt mee gaat strijden om het geel te kunnen dragen (niet op het eind natuurlijk)?
Ik heb zojuist Kelderman toch maar verwijderd en ook Gallopin.

Mijn team is op het moment als volgt.

Klassement:
Froome;
Contador;
Quintana;
Porte;
Van Garderen; (Misschien dat ik er een van BMC laat gaan, maar Porte rijd sterk en heb een zwak voor Van Garderen)
Bardet;

Jongeren/Punchers/Tijdrijders:
A. Yates;
Alaphillippe;
Dumoulin;
Vuillermoz;
Barguil;
D. Martin;
Van Avermaet;

Sprinters:
Sagen;
Kittel;
Boasson Hagen;
Bouhanni; (weet iemand waarom hij afgestapt is?)
Stuyven;
Groenewegen;
Niemand

Mooie_Mario

Bij de Giro had ik geen Kruijswijk in mijn team en dan zit je toch met dubbele gevoelens te kijken. Na een tijdje toch Scorito links laten liggen.
Om die reden pak ik dit jaar Groenewegen, Gesink, Kelderman en Dumoulin. Mij pakken ze dit jaar niet!
De rest die door de eerste spoeling is gekomen:

C. Froome
A. Contador
N. Quintana
G. Thomas
A. Valverde
R. Gesink
R. Costa
P. Sagan
R. Porte
D. Martin
N. Bouhanni
T. Dumoulin
W. Kelderman
M. Matthews
G. Van Avermaet
A. Vuillermoz
B. Coquard
A. Yates
J. Alaphilippe
D. Groenewegen

En natuurlijk gaat alles nog gewisseld worden de week voor de Tour de France, maar ik vond het grappig dat dit eruit kwam in 1x zonder iemand te wisselen.

Patrijs

'@Mooie_Mario
Zul je net zien dat Mollema de pannen van het dak fietst! ;)

shyguy

Mbt de groene trui. Volgens mij in de vlakke etappes 50 pnt voor nr 1 en 30 voor nr 2

HF2013

'@yoeri: ik zou inderdaad zeker in je jongeren/punchers/tijdrijders-groepje snijden.

Jongeren/Punchers/Tijdrijders:
A. Yates;
Alaphillippe;
Dumoulin;
Vuillermoz;
Barguil;
D. Martin;
Van Avermaet;

Analyseer het parcours en bekijk dan eens in welke etappes je die renners zou opstellen en welk aantal punten je er dan in totaal mee denkt te verliezen.
Of Dumoulin de Tour uit rijdt, weet ik zo niet. Wat ik wel weet is dat hij in Rio zowel de wegwedstrijd als de tijdrit gaat rijden, dus neem ik aan dat hij hier al tijdens de Tour op één of andere manier rekening mee gaat houden.

IL DON

'@nasibal

Ik ben 100% met je eens qua manier van denken. Alleen moet je Sagan juist niet slachtofferen, omdat hij idd altijd bijzit en toch veel punten pakt. Ik heb het vorig jaar geprobeerd met Sagan niet te selecteren, met precies dezelfde gedachtegang als wat jij hebt, en dat werd mij genadeloos afgestraft. Sagan zit er altijd bij en valt bovendien bijna nooit, kortom veel zekere punten. Maar het is wel zo dat je deze manier van denken moet hebben om ver te komen in een poule. Ik slachtoffer daarom dit jaar ook Kittel:P

ConINGtador

Het probleem deze Tour is dat puncheurs zo heerlijk goedkoop zijn, het lijkt zo aantrekkelijk om ze te nemen dat je al gauw Van Avermaet, Alaphilippe, D. Martin, Rui Costa, A. Yates, Gallopin, Vuillermoz, etc. in je team hebt zitten. Voor je het weet heb je ze zelfs allemaal in je team opgenomen.

Het gevolg: enorm snijden in je klimmersteam OF enorm snijden in je sprintteam. Bij velen zie ik dat laatste gebeuren. Er is zelfs iemand in staat om Sagan niet te kiezen, de rest zal waarschijnlijk flink bezuinigen op mannen als Cavendish, Bouhanni, Kristoff, Matthews, Coquard. Probleem is alleen dat er geen goedkopere alternatieven voor handen zijn. Een van Groenewegen, Van Stuyven of zelfs Vanmarcke is natuurlijk nooit en te nimmer van hetzelfde niveau als de genoemde heren.

Het leuke is echter dat je helemaal niet voor dit probleem hoeft komen te staan. Parcourbestudering leert namelijk dat er deze Tour niet of nauwelijks kansen zijn voor puncheurs. Er zit dit jaar geen Muur van Huy of een Mur de Bretagne in de Tour. DE OPLOSSING is dus: laat je niet verleiden door de lage prijzen van Van Avermaet, Alaphilippe, Gallopin, etc. !!!

Wanneer je dit advies volgt, zul je zien dat je een ijzersterk AK-team en tevens een meer dan leuk sprintersteam op de been kunt brengen.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Coningtador

Klinkt leuk, maar zoveel bespaar je daar niet op. Gallopin, v. Avermaet, Vuillermoz en Allaphilippe zijn bijvoorbeeld samen slechts 5 miljoen waard. Alle 'vrijgekomen plekken' door op hun te besparen moet je wel vullen met renners van minimaal 500k. 5 miljoen - 3*500k = 3.5 Miljoen voor de 4e overgebleven plek, of 3 miljoen voor het upgraden van renners. Welke kanonnen ga je daar allemaal voor halen die je anders niet zou hebben? Sterker nog. Hoe ga je je met die 3/3,5kk de punten die deze 4 renners alleen al in etappe 2 en eventueel 5 halen compenseren?

Ik ben het absoluut met je eens dat er nauwelijks puncheur-etappes zijn hoor, daar niet van. Maar we moeten ook niet doen of het de heilige graal is met het oog op bezuinigen. Contador, Kittel, Greipel, Sagan(!), Quintana, Aru, Pinot en Matthews, Kristoff en Bouhanni. Als je het mij vraagt zitten de bezuinigingspareltjes in dát rijtje.

Laatst gewijzigd
yoeri

Precies nasibal,

Ze kosten bijna niets, en laat je er hier een paar van vallen kun je er weinig sprintgeweld voor terugkopen. Omdat tweede- en sommige zelfs 3erang sprinters duurder zijn dan 3 miljoen. Weet iemand nog waarom Ewan en Demare bijvoorbeeld niet meedoen of kunnen die nog toegevoegd worden? Ik ga nog 1 puncheur laten vallen en dan van die 3 - 3.5 miljoen nog twee sprinters proberen te kopen. Misschien dat ik nog een dure klassementsrenner laat vallen voor twee goedkopere zodat ik wat overhoud, maar dat volgt dan de komende weken.

Goozbabs

Dumoulin wil een grote ronde in de benen hebben: http://www.nu.nl/sport/4270322/dumoulin-wil-per-se-volledige-grote-ronde-in-benen-hebben-rio.html

Dus hij gaat hem als het goed gaat uitrijden. Echter niet voor het klassement, maar voor de tijdrit en ritwinsten. Dus punch etappes kan je hem er misschien bij schrijven.

yoeri

Goed om te weten, bedankt. Ps. Ik biedt 2.5 miljoen voor Coquard!

denise

Het spel is veel moeilijker geworden met die 20 renners te selecteren. Sagan is mijn idool en ik moet die selecteren, hij valt ook bijna nooit, mist zelfs geen bocht en sprint altijd mee. Quintana en Aru lijken mij uitgeblust en zijn duur.

yoeri

Hm, voor nu veranderd met:

Vuillermoz --> S. Bennet (Gelijk in bedrag, maar misschien kans op 5 keer top 20, maar weegt dit op tegen 2 keer top 10(+)?)
Bardet --> Gesink (hoop, en vorig jaar en 1 miljoen goedkoper)
Niemand --> Coquard (vele top 10 plaatsen en nog steeds grote belofte)

ConINGtador

'@nasibal

Goed punt! Inderdaad kan het nog steeds handig zijn om bijvoorbeeld 2 uit het rijtje Van Avermaet / Alaphilippe / Dan Martin / Gallopin / Rui Costa / A. Yates / Vuillermoz te kiezen. Maar dan wel voornamelijk voor opvulling, omdat je anders 500k renners moet selecteren. Kies je ze echter allemaal, dan gaat dat vooral ten koste van je beschikbare aantal plaatsen. Ik neem aan dat iedereen wel 8-9 klimmers + 7-8 sprinters in z'n team wil. Dat gaat nooit lukken als je 6 a 7 puncheurs in je team opneemt.

Laatst gewijzigd
Thvs

Yates kan ook aardig mee bergop. Die zou je evt als klimmer kunnen zien ipv puncheur en alleen daarom voor mij die 1.5 waard

Kingstown

'@ConINGtador

Ik neem aan dat iedereen wel 8-9 klimmers + 7-8 sprinters in z’n team wil.

Dat is een onjuiste aanname.

ONCE

Ben er in grote lijnen wel uit.....tenminste dat denk ik :P

Gaat alleen 1 van de 6 sneuvelen. 1 van de 2 tinkoffers
Het wordt 1 van deze 2 koppels
Sagan-Bardet
Contador-Coquard

Casey

Ik ben er in grote lijnen niet uit.
Verander mijn team nog 2626262686443 keer. ;)
Natuurlijk wel een paar ' zekerheidjes '
Ohja, mogen/kunnen we iets verwachten van Gesink?

WCEendT

'@Casey
Dat zullen we over een weekje weten :)!

Papa Bart

Ik vind het tour spelletje veel moeilijker dan die van de Giro. Bij de Giro heb ik twee fouten gemaakt 1/ Alle drie mijn kopmannen waren klassementsmannen. Dat gaat anders worden en 2/ ik heb de team punten zwaar onderschat. Het gaat dus mijn taktiek zijn om uit maar een paar teams alle twintig renners te kiezen, en één van de sprinters kopman. Dat is in de tour ook wat logischer dan in de Giro, omdat er niet zoveel uit zullen stappen.

Ik begrijp de discussie dat als je wil winnen je moet gokken op een verrassing. Maar met zo'n enorm budget kun je bijna blind toetasten in het cluppie favorieten, die natuurlijk niet voor niets favoriet zijn en dus ook punten gaan halen.... Ik twijfel eerlijk gezegd over Dumoulin. Zeker nadat hij bekend maakte graag een volledige grote ronde in de benen te willen hebben....

WCEendT

'@Bartje
De teampunten zijn sinds 2016 juist veel minder belangrijk, je had de giropoule van 2015 moeten spelen dat was pas echt leuk (NOT). 9x Orica met Matthews als kopman voor de eerste 2 weken en daarna 9x tinkoff + Landa/Aru voor de laatste week.

Edit;
De eerste week orica laatste twee weken tinkoff... maar je begrijpt wat ik bedoel. Zelfs teams met 9x Astana stonden in de top 10.

Laatst gewijzigd
ONCE

'@bartje

Het is voor elke ronde logisch een sprinter kopman te maken natuurlijk.
3AK mannen is toch helemaal overbodig. Kies er 2 dan heb je altijd een back up.

1 2 ... 10 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.