Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 112 ... 169 170
Starlynk

'@aanklampen: Cavendish staat 24 punten achter op Sagan. Volgens mij krijgt de nummer hier 50 punten en bijvoorbeeld de nummer 3 maar 20 punten, dus als Cav wint en Sagan 3e wordt neemt Cav de trui al over..

Stuff

En er is natuurlijk nog een tussensprint waar rekening mee gehouden moet worden...

Goozbabs

Voor diegene die het puntenschema willen weten. Starlynk had gelijk met de 3e plek:

Punten aan de finish:
Etappes zonder bijzondere moeilijkheden
Etappes 1,2,3,4,6,11,14,16 en 21
50-30-20-18-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3-2 punten voor de eerste 15 renners

Etappes over geaccidenteerd parcours
Etappes 5,7,10 en 12
30-25-22-19-17-15-13-11-9-7-6-5-4-3-2 punten voor de eerste 15 renners

Moeilijke ritten
Etappes 8,9,15,17,19 en 20
20-17-15-13-11-10-9-87-6-5-4-3-2-1 punten voor de eerste 15 renners

Tijdritten
Etappes 13 en 18
20-17-15-13-11-10-9-87-6-5-4-3-2-1 punten voor de eerste 15 renners

Tussenspurts:
20-17-15-13-11-10-9-87-6-5-4-3-2-1 punten voor de eerste 15 renners

Laatst gewijzigd
Orange

EBH eruit voor Alaphilippe..

MorenoHofland38

Uit noodzaak Barguil maar opgesteld, twijfelde tussen hem en Dan. Martin. Van Martin weet je dat ie sowieso geen top 20 gaat rijden en ik denk niet dat Kittel vandaag gaat winnen, dus dat zijn dan 3 punten. Barguil haalt er waarschijnlijk al 8 binnen na de etappe met de potentie om daar 2 tot 12 aan toe te voegen als ie tussen plek 15 en 20 eindigt.

RubenVB

'@Orange

Die keuze heb ik ook gemaakt. EBH te onzeker en Alaphillipe zekere punten + misschien nog teampunten.

Sagan(C)
Cav
Greipel
Cimolai
Degenkolb
S.Dumoulin
Alaphillipe
McLay
Coquard

Ik zet de TV pas aan tijdens de laatste 10 km. :-)

Pietje Precies

'@Nasibal, ik vermoedde al dat ik je er een plezier mee zou doen :P

Die valpartijen zijn inderdaad flink balen en maken vergelijken inderdaad praktisch onmogelijk. Ik keek daarnet even bij de selectie van de huidige nummer 1, die heeft 14 renners hetzelfde als ik heb. Echter zijn 4 van de 6 anderen: Contador, Porte, Hagen en Bennett. Ik wil absoluut niet stellen dat ik anders hoog had gestaan, maar het geeft enigszins een indicatie wat voor rol geluk speelt qua Scorito. Maar goed, dat is de Tour. Het kan dooien, het kan vriezen.

Reden waarom ik Kreuziger over Poels verkoos is dat hij ietsje goedkoper was en meer zekerheid geeft. Ik heb deze renner ten slotte puur als aanvulling en teampunten voor Sagan waren behoorlijk zeker. Ietwat gelukkig kan ik hem uiteindelijk zelfs in een etappe als vandaag uitspelen.

Mollema heb ik ook flink overwogen. Wanneer ie er nog bij zit, eindigt ie relatief vaak kort. Echter verwacht ik dat ie deze ronde te weinig met de beste mannen mee omhoog gaat komen. Dan had ik denk liever Bardet gehad. Valverde & Bardet voor Contador & Purito had gekund. Maar dat viel af door de verwachting van Valverde.

Chris85

'@RubenVB

Mag ik vragen op basis waarvan je Cimolai mee hebt genomen deze Tour? Niet vervelend bedoeld maar gewoon een vraag uit pure interesse!

Laatst gewijzigd
robotour

Cimolai voor de moeilijke sprints, maar het is al weer een tijd geleden dat Cimolai een fatsoenlijk resultaat neer zet. Dus vermoedelijk gespeeld met de hoop op een verrassing.

Chris85

'@robotour

Ja zn resultaten zijn idd niet best dit jaar, daarom ook de vraag. Ik zie hem in weinig teams voorbij komen dus in principe een gok waard. Alleen maar leuk als je zulke verrassingen durft te gokken.. Alleen wel een gok van 2 miljoen, gewaagd!

RubenVB

'@Chris85 Voor de moeilijkere sprints, het feit dat hij in het verleden vaak heeft meegesprint in de Tour, het feit dat hij al meerdere rondes heeft uitgereden(belangrijke reden voor mij) en inderdaad het laatste: Niemand heeft hem, dus hopende op een black horse wonder. :-) Maandag had ik hem ook niet verwacht, maar natuurlijk wel gehoopt. Het is een dure gok, maar ik zag ook geen andere sprinters onder de 2 miljoen die ik per sé wilde hebben en meer kansen hebben dan Cimolai. Afgezien van de renners onder de 2 miljoen die ik al had. Groenewegen en Theuns moeten het nog maar laten zien of ze überhaupt de ronde uitrijden.

Pietertje

Vandaag hoop ik op:

1. Cavendish
2. Sagan
3. Kittel
4. BH
5. Groenewegen
6. Coquard
7. Stuyven
8. Greg v Avermaet
9. Greipel
10. Theuns

Realistisch? Nee. Gunstig voor mijn scorito? Jazeker.

RubenVB

'@ Pietertje Ik vind het inderdaad niet realistisch dat je verwacht dat je punten krijgt voor 10 renners. Welke heb je niet opgesteld van deze 10?

Pietertje

'@ Ruben

Sorry, was mijn voorspelling voor de top 10. Ik heb nummer 1/tm 8 en Contador opgesteld. Ik gun de teams met Greipel erin een 9e plek :)

RubenVB

Oooo haha. Excuses. Zo las ik het inderdaad niet. :-p

Wollage

Vandaag zal Greipel wel worden voor Sagan, Kittel en Coquard

Aanklampen

Als Cavendish eerste wordt, is BH nooit vierde.. Greipel met die trein wordt nooit 9de.. Stuyven gaat ws niet bij eerste 20 eindigen. Theuns wordt hun kaart.

Hebben trouwens mensen Pozzovivo in het team? Die valt wel heel erg tegen. Wellicht voor een etappe overwinning, dat ie laat lopen, maar verder kun je daar een streep door heen zetten... Ook Poels laat al lopen.

Chris85

'@RubenVB

Je hebt gelijk, je moet ergens het verschil maken. Na Parijs-Nice vorig jaar had ik de hoop dat hij los zou zijn nadat hij in de sprint van o.a. Bouhanni, Coquard, Kristoff en Matthews won. Helaas is dat niet echt gebeurd, daarom begreep ik ook niet echt waarom hij 2 miljoen kostte! Op een etappe in Japan en een etappe in een rittenkoers in Spanje na, waar geen echte toppers aanwezig waren, heeft hij weinig laten zien. Stuyven, die KBK won dit jaar, is dan weer 500k minder..

jort101

Ze hebben het tempo er in :p

Poeksel

Maar waar baseerde je dan op dat Pozzovivo voor een klassement zou gaan, Aanklampen? Die is hier toch gewoon als knecht van Bardet?

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Niet voor GC, maar ook mogelijk in moeilijke aankomsten. Voor 2m is dat een aardige miskleun. Hij lijkt er weinig zin in te hebben..

Voor GC heb ik hem geen seconde overwogen. Ben geen liefhebber van hem..

RubenVB

'@Chris85 Ik had 500k over. Vandaar. Anders was ik misschien wel voor Stuyven gegaan.

Aanklampen

Laporte is een aardige keus tot zover. Een ploeg die redelijk gebouwd is voor eindsprints moet een kandidaat opleveren die mee kan doen om plek 6 t/m 15. Laporte was na beetje zoeken het speerpunt van cofidis. Ik zie in veel poules Bozic langskomen. Die hebben lijkt het minder hun huiswerk gedaan.

vasnd

Pozzovivo was al legendarisch slecht in de Giro, toch zijn koers. Is niet eens in me opgekomen om die mee te nemen..

Kruisie

Ik heb zwaar geïnvesteerd in klimmers heb er 15

1 2 ... 112 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.