Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 111 ... 169 170
nasibal

'@Pietje

Daar puzzel ik graag over, maar dan zou ik ook de rest van je team weer even voor me moeten hebben. Aangezien ik op dit moment alleen mijn mobiel ter beschikking heb wordt terugzoeken een hels karwei :p

Edit:
Gevonden! Aangezien ik een andere keuze heb zou je kunnen stellen dat ik een beter alternatief denk(!) te hebben. Uiteindelijk komt het natuurlijk echter altijd neer op persoonlijke inschatting.

Je zou 1 op 1 kunnen zeggen dat jij Bardet mist door het meenemen van Contador. De grootse vraag is hoe we die allebei t.o.v elkaar inschatten. Daarin verschillen we denk ik nogal.

Jij moet vervolgens min of meer noodgedwongen kiezen voor een 2 miljoener, welke Rodriguez is geworden. Een van de betere opties voor die prijs vermoed ik,maar wel hoogst onzeker. Zelf zou ik denk 500k bespaard hebben op Bennet, Groenewegen of Kreuziger om ipv Rodriquez en voor Mollema gegaan zijn.

Door mijn besparing op contador kon ik mijn "Rodriguez"-renner in een wat hoger segment zoeken. Ik zeg "Rodriguez renner" omdat ik denk dat voor Scorito Valverde een vergelijkbaar type renner is. Gaat tekort komen in het klassement maar gaat ongetwijfeld zn kansen uitzoeken. Hij heeft denk ik meer kansen op papier dan Rodriguez, pakt niet onverwacht truipunten mee vanaf vandaag en heeft potentiele teampunten met Quintana in de bergetappes. Een bijna 2x zo dure, maar in mijn ogen wel "betere" keuze

Tenslotte kan ik door de besparing voor Poels gaan ipv Kreuziger. Ook beide weer vergelijkbare renners: Kans op teampunten en meedoen op de 2 rij als superknecht. Kreuziger gaat veel punten kunnen pakken met Sagan nu, dus lijkt vooralsnog zeker geen slechtere optie dan Poels. Froome moet het immers nog maar laten zien. Met het mogelijk uitvallen van Contador zou Kreuziger nog leuke dingen kunnen gaan doen in de bergen (afgezet tegen zn waarde). Teams zonder contador en met Kreuziger profiteren hier dan overigens natuurlijk meer van dan teams met beiden.

Uiteraard sta ik honderd procent achter mijn eigen keuze, anders zou ik hem wel anders gemaakt hebben. Of hij beter is zal in praktijk moeten blijken. Helaas kunnen we daarover geen echt goed oordeel meer vellen met de valpartij van Contador. Daarmee kunnen we hem immers niet meer op volledige waarde schatten.

Je overwegingen en keuzes zijn in mijn ogen in ieder geval steekhoudend en ik denk dat je zonder valpartij van Contador ook prima hoge ogen had kunnen gooien.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Toch opvallend dat Tinkoff vandaag vol voor Sagan koos.
Verschroeiend tempo van Valgren en Kreuziger kost Contador gewoon extra seconden.

MorenoHofland38

Die haakse bocht morgen is helemaal niet zo haaks en het loopt maar met maximaal 3,5% op, dit lijkt me gewoon een karwei voor de allersnelste mannen. Misschien dat machtssprinters als Greipel en Kristoff hier iets in het voordeel zijn, maar Cavendish en Kittel zullen gewoon bij de eerste 5 zitten lijkt me.

Laatst gewijzigd
vasnd

Kittel-C
Sagan-C
Greipel
Theuns
Coquard
Groenewegen
Boasson Hagen
v Avermaet

Froome-C
Quintana
Contador
Valverde
Pinot
Bardet
D. Martin
Barguil

T. Martin
Bodnar
J. Izagirre

Gautier

Ik heb redelijk alles-of-niets gespeeld door een gebalanceerd, topzwaar team mét de grote 6 maar zonder veel backup.
Waar ik tijdens mijn vooronderzoek vooral tegenaan liep was dat het leeuwendeel van de klassementsmannen die ik wilde meenemen nauwelijks zouden scoren in de heuveltijdrit. Hier heb ik dus geprobeerd een zo kostenefficiente teampunten-oplossing voor te vinden met Sagan/Contador, Quintana/Valverde en D. Martin/Alaphillipe/Kittel teamtijdrijders. Meteen de reden dat meneer Barta, die toch erg interessant kon zijn in de aanval (Bora had plannen), de selectie niet gehaald heeft.
Ik heb geprobeerd multifunctionele punchers te kiezen, een reden dat Alaphillipe niet mee ging (achteraf gaat hij de 1,5m er denk ik toch uit halen). Bij mij stond v Avermaet er vanaf dag 1 in. Lekkere coureur als hij in vorm is en gaat nog wel een kopgroep meepakken hoop ik. Een keuze puur op gevoel.

Valverde verteerde de Tour-Vuelta combi eerder al goed, ik zie hem toch steeds weer als erg constante renner en in een perfect scenario: na een afdaling is Quintana veilig en mag hij zelf even knallen voor de rit. Als ik Aru op het podium had verwacht dan had ik Nibali hier meegenomen.
Verder weinig heel spannende keuzes. De favorieten zijn dat niet voor niets ;).

De gecrashde Contador is (vooralsnog) een vloek en een zegen. Het podium lijkt moeilijk. Maar als hij op de Aspin of eerder weer een bak tijd verliest en vervolgens mentaal de switch naar ritten en bollen kan maken dan kan het allemaal nog beter worden dan verwacht. Veel als, maar hoop is gratis toch :).

WCEendT

'@Phoenix0000
Die hadden van te voren ook niet verwacht dat Contador zo 'slecht' was.

raymankapeens

Gaat Bennett morgen meedoen voor de knikkers? Als ie al start.
Hand ziet er best verrot uit en staat gewoon allerlaatste in klassement

sprintgeit

Bennett kun je gerust thuis laten.

Vandaag toch een stuk makkelijker dan gisteren om het team neer te zetten. Gelukkig heb ik inmiddels ook genoeg truipunten om niet tussen Hagen en Gallopin te hoeven kiezen voor de teamgenoot punten. Zou wel mooi zijn als Hagen morgen eens mee kan doen voor de puntjes anders begint dat toch wel op een kat in de zak te lijken.

zomaareens

Hagen toch wat last van zn val

SJB

Zit te twijfelen tussen 3 renners voor de laatste 2 plaatsen: EBH, v Avermaet & McLay.

Heeft EBH nog (te) veel last van zijn val? Gaat v. Avermaet meesprinten vandaag? En kan McLay potten breken in zo'n sprint?

Dat is het leuke van dit spel,tot de deadline twijfelen en wijzigen. Soms pakt het goed uit en soms verkeerd.

zomaareens

ik denk zelf dat hagen gewoon mee gaat sprinten..dat dat ook het plan was in etappe 1, en dat ie gister bergop gewoon tekort kwam.

Starlynk

Vermoed eigenlijk dat Hagen het gaat laten lopen vandaag en dat hij er morgen voor gaat als het lukt met zijn lijf, maar je weet het nooit natuurlijk :-)

Stuff

Ik ga ook voor EBH, mede door weinig alternatieven... Kan Valverde opstellen voor een paar schamele puntjes, of een D. Martin voor teampunten etappezege Kittel (die ik hier niet als duidelijke favoriet zie) + teampunten witte trui (slechts 3 puntjes), maar gok toch op meesprinten van EBH. En een (kleine) kans op teampunten mocht Cavendish wederom winnen.

siht

'@SJB, als je moet kiezen tussen EBH, van Avermeat en McClay dan heb je volgens mij gewoon te veel sprinters?

Ik zou trouwens McClay pakken, daarvan weet je zeker dat hij het in iedergeval probeert vandaag.

Twaburov

Ik zou EBH nog even laten banken.

barcasportz

Ik zou hagen pakken, sowieso teampunten bij winst cav

Laatst gewijzigd
gavirialaphilippe

Contador opstellen voor de zekere punten of gaat van Avermaet meesprinten denken jullie?

Starlynk

'@gavirialaphilippe: Ik zit met dezelfde keuze en neig toch naar Contador, die toch minimaal 8, waarschijnlijk 14 en misschien 24 punten gaat halen, terwijl Greg ook zomaar 0 punten kan halen.. morgen is meer een aankomst voor Greg om echt mee te sprinten, maar je weet het nooit met hem..

LdR

'@hierboven. Precies mijn dilemma wat ik gisteren postte, met Barguil als extra dimensie:

– Contador. Gegarandeerd van team punten geel (8) + groen (6) Sagan. En kleine kans op etappe punten via Sagan.
– Barguil. Gegarandeerd van punten voor witte trui (4) + gele trui (6). ‘Sprintte’ in de eerste etappe mee en zou morgen minimaal 18e moeten worden om een betere keuze te zijn dan Contador
– v Avermaeth. Geen gegarandeerde punten, maar zou zomaar mee kunnen sprinten en heeft dan aan een 14e plek genoeg om de beste keuze van deze drie te zijn.

Maakt het spelletje toch leuk!

Poeksel

Barguil staat vierde, niet derde. Zou zelfs nog kunnen zakken denk ik (al weet ik niet precies de regels bij gelijke tijd).

Aanklampen

Aankomst even bekeken.. DIe l;aatste bocht is niet zo scherp/moeilijk. Loopt iets op. Moet mogelijk zijn voor Kittel en Greipel om voor de winst te gaan. Oplopende eventueel aantrekkelijk voor Van Avermaet om mee te doen, aangezien hij ook bij de tussensprints zich roert. Tot zover 650 punten, Laporte, Enger doen het goed. Alberto gevallen, beetje ruk!

LdR

'@Poeksel, je hebt gelijk. Scheelt 2 punten en Barguil zou dus bij de beste 17 moeten eindigen (mits Sagan de etappe niet wint) om een betere keuze te zijn dan Contador.

Starlynk

Barguil heb ik ook, maar vind speculeren op een top 20 van een klassementsrenner te tricky hoor ;-) Daarnaast is ook nog de kans dat hij zakt in het algemeen klassement (bijvoorbeeld t.o.v. Van Avermaet) aanwezig.

In het nadeel van Contador is er ook nog een kans dat bijv. Cavendish het groen weer overneemt van Sagan, dus die 14 punten bij Contador zijn ook niet zeker..

Chris85

Ik ga ervan uit dat Bennet vandaag nog even lekker rustig aan doet en het misschien tijdens de etappe al wel voor gezien houdt. De schade van Boasson viel wel mee maar in dit sprint geweld 10% minder zijn dan de toppers scheelt al zo ongelofelijk veel. Ik ben benieuwd hoe hij er voor staat. Aannemelijk is dat hij vandaag ook rustig aan doet aangezien de etappe van morgen meer iets voor hem is. Ik heb hem zelf niet, maar succes met de moeilijke keuze als je hem wel hebt haha.

Ik ben benieuwd naar Theuns, ik hoop dat hij weer mee gaat doen om de knikkers!

Aanklampen

'@Starlynk, Cavendish gaat alleen in geval van val van Sagan kans maken op groen. Licht hellend is in het voordeel van Sagan, waardoor ik denk dat in 9 van de 10 gevallen Sagan voor Cavendish eindigt.

LdR

'@Starlynk, Barguil komt in mijn rijtje van bovenstaande drie ook op de derde plek maar aangezien hij zaterdag naar plek 13 'sprintte' is het een overweging waard. Al had hij zonder de valpartij waarschijnlijk de top-20 niet gehaald, dus lijkt kans op herhaling klein.

Blijven Contador & v Avermaet over. Gaat v Avermaet top 14 rijden vanmiddag? Als we dat toch eens wisten op dit moment ;-)

1 2 ... 111 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.