Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 115 ... 169 170
sprintgeit

'@nasibal,
Met Kittel achter Theuns vandaag mag je wel stellen dat andere namen wat tegenvallen. Ik denk echter ook dat ze zelf meevallen, meestal is toch een scenario Groenewegen te verwachten waarin die jonge rappe gasten gewoon moeite hebben met de hectiek (zie Mareszcko, Bennett, Pelucchi en dit jaar Groenewegen).. Natuurlijk zit er vaak wel een idee achter waarom je bepaalde namen neemt. Ik denk dat het bij jou ook geen toeval is dat je Theuns wel hebt en Groenewegen en Mclay niet. Maar de toon in de berichten hierboven werd mij iets te veel kijk eens hoe goed ik het heb gezien met mn 4 500k-ers, dat is natuurlijk een beetje onzin.

Overigens vind ik de stellingname over Kittel ook wel heel negatief. Ik heb die sprint nog eens teruggezien net en je moet voor de grap eens gaan kijken waar de beste man wordt afgezet. Ik denk dat we eerder kunnen spreken van een totaal uit vorm zijnde Etixx trein onder aanvoering van de heer Sabatini, dan over een trage Kittel. Ik denk dat hij namelijk misschien wel sneller dan Cavendish heeft gesprint uiteindelijk. Hetzelfde geldt voor Hagen, als je echt slecht bent ga je niet voor je lol even met 70 per uur een sprint aantrekken.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Sprintgeit
De vraag bij Hagen is dan ook niet of hij slecht is MAAR of hij de kans krijgt morgen.

WieVis

Waar kun je de top 20 meest gekozen renners bekijken?

snoek1974

'@ il don

Hoop ook dat Kristoff morgen binnen de top 4 rijdt , je kan nog niet volledig concluderen maar tot nu toe komen ten opzichte van budget Kittel en Kristoff te kort , maar dat komt ook door het goed presteren van low budget renners als Laporte , Enger , Theuns en mc Lay en ik etappe 1 vol op Kittel had gezet met hem opstellen als kopman en het opstellen van 4 teamgenoten .

Gisteren en vandaag Sagan als kopman en die stel ik morgen ook weer op als kopman want verwacht meer van hem morgen dan van Kittel , verder ben ik benieuwd wat Kristoff , van Avermaet en Coquard kunnen betekenen en als Kittel het heuveltje niet trekt , sluit ik goede noteringen van Richese en Alaphalippe ook niet uit .

sprintgeit

Als je het mij vraagt wel..en dan zou ik m dus maar lekker op de reservebank zetten. Aangezien ik niet echt een beste historie heb met dit soort keuzes :P

Sjakie

Morgen is net niet zwaar genoeg voor Valverde om mee te doen of wel?

-----
Mijn miskoop is Navardauskus, hij heeft nog niet meegesprint en dat zal hij dan ook wel niet meer doen. Had beter Enger, Mclay, Groenenwegen of Laporte kunnen nemen. (Had aan Enger en Groenenwegen gedacht, maar die andere twee niet). En Bennet is ook een miskoop, maar dat heeft een andere reden.

Hoop niet dat Kittel mijn 3e miskoop wordt. Wist niet niet dat hij niet in vorm was. Verwachtte een paar overwinningen van hem, maar dat kan nog wel komen...

Morgen is trouwens een hele interessante sprint. Ze komen aan met 60/65 ofzo en dan heb je 500m aan 5%. Snelheid zal wel dalen naar 40 ofzo Dan moet je dus schakelen in de sprint. Zou dat nog van invloed zijn?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Sprintgeit

Dat met die sprinttrein viel mij inderdaad ook op. Al werd de boel in etappe 1 natuurlijk sowieso wel ontregelt en zat Kittel daar niet slecht. Richeze komt vandaag als een van de weinigen op achterstand binnen, mogelijk is daar wat verkeerd gegaan.

Hoe dan ook, Kittel zat in die o zo belangrijke bocht dramatisch gepositioneerd en maakt daarna een hoop goed.

nathancouw

Kan morgen Barguil weer een top 15 halen?

IL DON

'@snoek1974

Ja, dat was dus bij mij ook de keuze. 1 miljoen voor Theuns en extra sprinter of Gallopin spelen en in de vlakke etappe een extra renner spelen voor de teampunten. Uiteindelijk voor de extra sprinter gegaan. Ook omdat Gallopin van Lotto-Soudal is en dan moet ik gaan gokken of Greipel of Kittel gaat winnen. Dan maakte ik het mezelf alleen lastig. Dan moest ik voor twee plekken kiezen tussen 2x Ettix, 1x Lotto Soudal voor de teampunten en dan heb ik ook nog eens van Avermaet. Nu ik Theuns heb ik hoef ik alleen maar een Ettix erbij te doen. Die eerste 2 etappes waren dan ook heel belangrijk voor mij. En gelukkig doet Theuns het zo goed, heeft Griepel of Kittel niet de eerste etappe gewonnen. En heeft Gallopin etappe 2 niet gewonnen of zo. Het valt nu allemaal precies goed, terwijl ik juist vaak de laatste tijd de eerste etappes pech heb gehad. En mijn ervaring is dat je dan gelijk achter de feiten aanloopt.

Ik wacht nog wel etappe 5 van woensdag af. Daar kan eventueel Gallopin alsnog hoog eindigen of misschien zelfs wel geel pakken. En die gaat hij dan ook in de Pyreneen verdedigen, wat hij gewoon kan. Ik hoop niet op zo'n scenario. Dus ik moet nu ook weer niet te vroeg juichen, maar voorlopig doet Theuns het boven verwachting en lijkt alles nu (in het begin) een keer goed te vallen.

WCEendT

'@Nathancouw
En wat te verwachten van Groenewegen? ;)

nathancouw

'@WCEendT Ik peins er echt over wie ik als laatste 2 moet nemen voor morgen.. Kittel kan dit wss niet aan en dan kom ik toch uit bij een Barguil,Groenewegen of misschien zelfs Mollema...

snoek1974

'@ sprintgeit

Stelde de vraag alleen ? Heb zelf alleen mc Lay wat pure toeval is en waar ik nog maar van moet afwachten of die de bergen gaat doorkomen maar op zich al quitte speelt als ik uitga van 100 punten per miljoen en ga ervan uit dat de meeste zijn gekozen uit statistieken dat ze weleens eerder paar leuke resultaten zijn gehaald net zoals veel Groenewegen hebben geselecteerd ( maar de tour blijft het meest)

Misschien te hoge verwachtingen van Kittel en zijn crew , waarom zou Richese niet gewoon de laatste man zijn voor Kittel en had Gaviria ook wel willen zien als pre sprinter en Cavendish laat zien dat die door veel al te vroeg is afgeschreven en de concurrentie ook behoorlijk is en hij zal nog wel wat puntjes opleveren

WCEendT

'@Nathan
Ik heb ook over Mollema zitten nadenken, maar ik heb voor mijn laatste plek de keuze tussen: Mollema, Rodriguez, DMartin & Groenewegen. Ook selecteer ik Greipel wel gewoon, denk dat het net iets te zwaar is morgen maar ik hoop toch dat hij er staat.

@Snoek
Het wordt nog leuk om te zien of Cav een serieuze concurrent kan worden voor Sagan om het groen, maar een ding is zeker mensen (waaronder ik) hebben hem echt te vroeg afgeschreven inderdaad.

Laatst gewijzigd
nathancouw

Ik ga dan toch moeten gokken op Holland, ik hoop dat Dylan en bauke mij verassen morgen!

Chris85

'@RubenVB

Ik zag het haha, netjes! Morgen is de aankomst nog meer op zijn lijf geschreven dus hopen op top 10 voor Cimolai ; )

Enger en McLay zijn zo vaak genoemd in dit topic dat zelfs de mensen die nog nooit van die twee gasten gehoord hebben ze blind genomen hebben, logisch natuurlijk.. Dat is het voordeel als je dagelijks leest haha! Ik heb ze allebei overwogen maar moet eerlijk toegeven dat ik er totaal geen vertrouwen in had. Laporte daarentegen wel maar uiteindelijk niet gedurfd omdat ik nergens echt terug kon vinden of ze voor hem gingen.

Ik baal nog steeds van het stevige betoog van Nasibal voor Theuns haha. Toen hij toegevoegd werd aan de startlijst was hij absoluut een zekerheidje voor mij! Vond het altijd al een mooie renner bij Topsport Vlaanderen. Leuk om te zien hoe ze bij Trek met hem omgaan. Roy Jans van Wanty Groupe Grobert zou zo'n zelfde kans moeten krijgen, maar dat is een ander verhaal.. Ik dwaal af haha!

Het moet natuurlijk ook allemaal wel een beetje op zn plaats vallen.. Cav heb ik echt totaal verkeerd ingeschat maar het boeit me helemaal niks, prachtig om te zien!

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@nasibal
quote cyclingquotes: "Today Richeze did a great job to lead the peloton under the flamme rouge but when it was time for Sabatini to take over, the team was passed by several trains. For the second sprint in a row, Sabatini faded before he had even hit the wind and the Italian seems to be far from his best level. Even if the team was at 100%, they would have a hard time competing with Lotto Soudal but now they are clearly at a disadvantage. It may be time to use the in-form Richeze as the final lead-out man. Kittel is clearly fast enough but the team works poorly"

Ze spelen Richeze gewoon wat eerder uit..lijkt niet te werken

@Snoek:
Was niet per see voor jou bedoeld

Laatst gewijzigd
Kingstown

Kan morgen Barguil weer een top 15 halen?

Ja dat kan.

nasibal

'@Sprintgeit

Ah, dat verklaart het een en ander. Thnx! :)

@Chris
Haha, excuses wat betreft Theuns ;)

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Twijfel voor morgen behoorlijk tussen Boasson en Gallopin. Voor de Tour was deze etappe wel een van de redenen om Boasson te nemen, maar de kans is toch vrij groot dat hij morgen in de trein plaats mag gaan nemen. Aangezien ik morgen Greipel meer kansen geef dan Cav zou ik dan maar Gallopin moeten nemen zeker aangezien hij vandaag al top 20 reed. Maarja..als ik EBH niet neem en ze spelen 'm naast Cav uit dan zou dat wel extreem klote zijn :P

Lage rugpijn

Toch wel een heleboel cognitieve dissonantie tot dusver. Bestudering van de etappes vooraf leerde al snel dat er helemaal niet zoveel exhte vlakke kitteletappes inzaten. Daarnaast werd door veel mensen geroepen dat puncheurs deze tour weinig te zoeken hadden. Nu Kittel dan inderdaad tegenvalt ligt het aan zijn trein...?
Vooropgesteld, ik heb Kittel ook in mijn ploeg maar soms kan het geen kwaad om van het eigen gelijk af te stappen...
Zelfs gisteravond werd er nog met hoongelach gereageerd op mijn stelling dat de aankomst van vandaag meer geschikt was voor matthews, greipel en sagan dan voor Kittel....:-). Maar goed, morgen weer alles op Kittel mensen want als ie goed is knalt ie zo dat heuveltje op.......

snoek1974

'@ sprintgeit

Weet dat de vraag stellen gelijk claimers aantrekt , denk dat ze Richese maar later moeten inzetten want huidige tactiek werkt nog niet , al doen we daar Cavendish misschien wel mee tekort . Maar het verklaart wel waarom Richese zo laag eindigde . Misschien morgen later brengen

nathancouw

'@LageRugpijn Ik denk wel degelijk dat Kittel morgen mee kan doen om de knikkers. mark my words

RubenVB

'@Lage Rugpijn Niet iedereen over één kant scheren aub. Niet iedereen heeft Kittel. ;-)

JDL75

Mijn koppeltje Cav-Kelderman lastminute gewisseld voor Coquard-Mollema. Nu maar hopen dat Mollema de berg op gaan knallen.
Evengoed dik genieten van de overwinningen van Cavendish. Dan kan scorito me echt weinig boeien.

WCEendT

'@Lage Rugpijn
Ik las het inderdaad ook gister, heb niet geprobeerd mensen te overtuigen... soms gaat dat gewoon niet ;).

@Nathancouw
Denk je serieus dat Kittel morgen 500M a 6% beter verteerd dan Sagan/Greipel/Coquard(denk dat hij wint morgen) etc? Ik denk het in ieder geval niet.

Off-Topic
Ik schrok ervan dat Richeze alweer 34 jaartjes oud is, had echt het gevoel dat die gast rond de 25 jaartjes zat.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 115 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.