Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 117 ... 169 170
Lage rugpijn

'@ kierewietje: Mooie metafoor/analogie! :-). Nu kan het natuurlijk nog best zo zijn dat op het einde de Duitsers toch weer winnen....We zijn 3 etappes op weg en de paniek slaat al toe bij degenen die cav niet hebben....Froome die valt, contator die 3 etappes pakt, aru die tekeergaat, barguil die standhoudt v garderen die een foutloze. ronde rijdt....etc etc....Parijs is nog ver, Cav gaat naar huis, greipel pakt nog 2 ritten of kittel 3.....of niet:-).
Kortom, mensen, ontspan en wacht af....

kierewietje

Helemaal waar "Lage rugpijn. Een andere wielerwet is dat Contador altijd in de aanval gaat en daar heb ik me misschien ook in vergist. Je weet het inderdaad nooit.

Lage rugpijn

'@ kierewiet: Precies. Het is ook niet de grootste wielerkenner die scorito wint maar degene met het meeste geluk. Natuurlijk moet je wel enige basiskennis hebben , weten wie froome is bijvoorbeeld, maar verder ben je toch gewoon afhankelijk van: een lekke band, valpartij, overstekende hond, domme ploegleider in auto, motorrijder, virusinfectie, dopinggeval, hongerklop, verkeerde waaier, ploegenspel, kortom...geluk, geluk en geluk.....:-).
En daarnaast nog van een gelukkige hand van opstellen...Afgezien daarvan is de ophef over cav een beetje vreemd. Deze renner pakt altijd minstens 1 etappe, nu zijn het er 2, zo vreemd is dat dus niet. Hij heeft nu geel op zak, 2 ritten en hij wil nog goud in Rio. Erg lang zal hij niet meer meerijden denk ik....

vasnd

'@lage rugpijn helemaal mee eens. Zoals ik al eerder hier typte kun je enkel domme keuzes (oa de -waarschijnlijk- te dure renners) vermijden, de coureurs en koers moeten de rest doen en bepalen waar je terecht komt.

kierewietje

Ik denk tot de tweede rustdag? Ik ben blij dat ik hem uiteindelijk heb genomen ipv kristoff iig. 😀 om echt te winnen heb je denk ik vooral een paar van die goedkope sprinters moeten hebben denk ik. Ik heb alleen laporte (die ik vandaag ook nog eens vergat op te stellen). En t echte werk begint natuurlijk pas in de bergen. Ben erg benieuwd naar morgen. Mn ervaring zegt dat de pure sprinters cav en greipel t niet redden in t geweld van de tour. Maar uiteindelijk die 2 er toch maar Ingezet ipv froome en d Martin op basis van wat anderen zeggen.

WCEendT

Edit; Laat maar

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Niet verwacht van Cavendish dat ie ook maar één winst ging pakken deze tour. Ik geniet onwijs van deze renner maar helaas is het toch een paar dagen al incasseren met mijn poule.

Gids05

groenewegen of valverde morgen?? ik heb mclay er al naast gezet kan groenewegen dit ?

TheStrikers

Samuel Dumoulin of Valverde opstellen als 9e renner? Heb nu Virtueel Valverde staan omdat ie hoger in de quotes staan.

Mooie_Mario

'@Gids05
Ik verwacht morgen gewoon de sprinters. Ik weet niet of peloton dezelfde tijd krijgt, of dat het hetzelfde is als etappe 2. Dat verandert namelijk de zaak.

MorenoHofland38

Ik heb ooit een statistiek gezien dat Kittel nog nooit een sprint heeft gewonnen in de Tour als er meer dan 3 meter hoogteverschil was in de laatste kilometer. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar de kans dat ie morgen wint acht ik nihil.

Ik baal ook van het niet selecteren van Cavendish. Ik heb hem lang in mijn team gehad, maar toen ik de kans zag hem te upgraden naar Greipel kon ik dat natuurlijk niet laten. Ik durf ook nog wel te zeggen dat ik nog steeds achter die keuze sta. Zoals al meerdere users zeiden: Parijs is nog ver. Gelukkig heb ik Kristoff ook laten vallen, wat valt die tegen zeg.

En bedankt voor het noemen van Enger, zonder jullie had ik hem nooit overwogen, al was Laporte ook geen slechte keuze geweest en daar heb ik ook over nagedacht ;)

Wielrenfan3

Ondanks de resultaten durf ik het toch niet om Kittel en Kristoff buiten mn opstelling te houden. Dat gaat wel ten koste van Groenewegen en EBH. De kans dat die laatste 2 winnen acht ik toch nog lager dan een onverwachte uitschieter van de eerste 2.

Wel natuurlijk Sagan (c) Greipel vAvermaet Alaphilippe Gallopin Coquard en Valverde opgesteld.

Barguil Froome en Yates sprokkelen ook nog punten die ik niet kan pakken helaas

Sunrider

Lastige etappe om in te schatten, zelf denk ik aan de punchers omdat de laatste 50km best wel lastig zijn. Mocht het daar losbranden en misschien zorgt Sagan daar voor, dan blijven er weinig sprinters over. Van Avermaet wil zich ook wel tonen, de OS spelen ook voor hem op de achtergrond. Ook een geslaagde ontsnapping is niet denkbeeldig.

Laatst gewijzigd
droomteam

Nu van morgen even gekeken op de sportwereld die geven Greipel en kittel geen kans .
ook de etappes bekeken met de winnaars in het verleden alleen de sterke sprinters waren er winnaars daar Raas - Bungo in 2000 Anguluto
Ik heb die etappe bekeken de uitslagen geen Steels - Mc Ewen alleen Zabel en jan koerts was er bij de rest sterke en klassement renners .

Aanklampen

'@HF. Ik sta inmiddels op 988 punten.

Dat Cav vandaag zou winnen had ik niet verwacht. Hij verbaast me. Laporte, Enger doen het goed.
Theuns heeft mijn vriendin gekozen. Cav verbaast me echt. Combi Cav-McLay werkt beter dan Coquard-Bennett. Laporte genomen voor McLay. Cofidis heeft een sprinttrein in de tour, alleen de afwerker is nu een andere. Dus dat was inderdaad even zoeken wie de laatste zou worden. Was goed te vinden.

Dus met die miskleumen valt het in mijn eigen poule wel mee. Baalde dat ik BH in de 2de etappe had genomen ipv Froome, ik had betere Tejay eruit kunnen gooien...

Aankomst vandaag... lastig. Vraag me af of Kittel dit trekt. 500m a 5% is misschien net te veel.

sprintgeit

Het leuke aan de koers is dat de niet scorito spelers het hebben over de saaie 4e etappe die op komst is, en de scorito spelers het hebben over een vrijwel niet te voorspellen etappe :P..

Gaat Sagan oorlog maken? Dan liggen mannen als Kittel Mclay en Groenewegen er snel af. Maar als Sagan van Tinkoff oorlog mag maken..komt Bertje dan niet in de problemen? Krijgt EBH hier wellicht de kans? Kunnen mannen als Valverde v Avermaet en Gallopin meedoen voor top 10 nu ze het geel na etappe 5 ruiken?

Kortom een vlucht lijkt kansloos, maar het is zeker niet uitgesloten dat we meer dan de gebruikelijke 10 minuten mooie tv krijgen voorgeschoteld vandaag :)

Aanklampen

Inderdaad, het klimmen van Dylan zag er niet goed uit + 230km+ + heuvel op 8 km doet mij besluiten Dylan erbuiten te laten. Ruimte voor Greg die er sowieso bij gaat zitten (hoop ik, of is dit weer een miskleum).

Kittel erbuiten laten, oeff.. als hij Martin bij zich houdt zie ik hem er nog wel bij zitten. Kittel is een groenewegen maar dan wat sneller en waarschijnlijk een betere ploeg om erbij te zitten

Sabatini kan inderdaad beter eerder aan bod komen, die verneukte het gisteren behoorlijk... zag je die kop :-)

Laatst gewijzigd
siht

Is het niet gewoon zo dat gewoon het gehele peleton nog bij elkaar zit tot 500 meter tot de streep.
Die komen met zo'n vaart aanrijden. Dan is 500 meter nog wel te doen lijkt me.

lnnrt

Grappig om te zien dat de Wielerflits subleague van hoge kwaliteit is. Ik sta bij Wielerflits nu 34e (van de 6.298) net niet bij de eerste 5% dus, terwijl ik bij de gehele rangschikking 67e sta (van de 72.544), binnen de 1% dus :)

Chapeau ons allen ;)

Starlynk

Tsja op Wielerflits zitten natuurlijk de creme de la creme van de wielervolgers ;)

kierewietje

'@lnnrt je mist een 0. Je staat binnen 0,1%, nij de beste promille.

luukrothkrantz

Marcel Kittel kun je eruit laten vandaag, die redt de eerste vluchtheuvel vandaag niet eens

HF2013

'@Aanklampen; het is natuurlijk ook betrekkelijk. Ik heb bijv geen Cav, dus dat is van mijn kant een 'miskleun'. Althans, tot nu toe en obv 'de kennis van nu'.

Theuns weer 5e en Stuyven die dan ook nog 12e wordt, had ik zo voor de Tour ook niet ingeschat. Degene die zou sprinten zou ik vanaf plaats 7/8 verwachten en de ander dan buiten de Scorito-punten.
Met de kennis van nu zie ik Stuyven nog mooie dingen doen. Je ziet elk jaar van die renners die zo sterk zijn dat ze steeds in beeld rijden en kansrijk zijn. Zo iemand lijkt Stuyven dit jaar te kunnen worden.

Aanklampen

Stuyven gaat nog wel eens mee in een vlucht, lijkt me zo. Hetzelfde verwacht ik voor een Van Avermaet, Gallopin... Vandaag blijft lasting. BH wil ik erin zetten, maar met het momentum van nu lijkt Cav de man voor vandaag te zijn. Wellicht dat BH morgen meekan, al zitten er veel steile stukken in die klimmetjes..

christidoc

Lastig allemaal. Ik zet Kittel en EBH er in. Kittel zal als Etixx hem uitspeelt er zeker nog bijzitten en winnen zie ik hem niet maar top 10 rijden wel. Als Etixx hem niet uitspeelt heb ik pech, want ik zie Alaphilippe(of een andere Etixx) hier niet winnen (Dus geen teampuntjes dan ook, behalve dan wit). En voor de mensen die hopen op geel voor Alaphilippe, ik zie Sagan zeker wel bij de eerste drie eindigen.

EBH heb ik eigenlijk geen vertrouwen in. Mogelijk probeert hij deze keer voor het eerst ook mee te sprinten en wordt 12e. Ik hoop daar op. En anders mogelijk wat teampuntjes met cav. (Kan hij nog het groen houden? mogelijk wat puntjes meer dan Sagan bij de tussensprint?)

Maar ja, verder heb ik niets. D. Martin, Vakoc, Purito komen dan het dichtst in de buurt, en die worden het in ieder geval niet.

1 2 ... 117 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.