Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 118 ... 169 170
Starlynk

Ach, of het niet hebben van Cav een miskleun is, is nog steeds niet duidelijk wat mij betreft hoor. Als hij uitrijdt en groen pakt, ja dan is het een miskleun, maar als hij straks een keertje afstapt en bijvoorbeeld de laatste twee sprintetappes niet meedoet (en dus ook geen eindklassementspunten voor groen pakt) dan valt het allemaal nog reuze mee, als je gekozen sprinters wel uitrijden en punten pakken.

nasibal

Aan de ene kant heeft Ettix 2 pionnen die het beter kunnen doen dan Kittel hier. Aan de andere kant bemoeit Kittel zich fanatiek met de tussensprints en zou het wel heel dom zijn om hier per definitie te laten lopen. De kans dat je je directe concurenten (met name Sagan en Coquard) opeens vol punten ziet pakken is namelijk bijna een zekerheidje.

Starlynk

"We learnt it the hard way today: if your timing sucks, you won't win a sprint in the Tour. Time to move on & concentrate on tomorrow." aldus de Twitter van Kittel gisteren.

Lijkt me dus dat ie zelf zeker van plan is mee te sprinten ;) Alaphilippe zei ook ergens dat hij met name uitkeek naar de etappe van woensdag, dus Etixx gaat gewoon vol voor Kittel vandaag lijkt het..

Jori

Net na de Ster-ZLM toer zei een Nederlander (dacht ploegleider) bij Etixx dat ze 8 kansen op massasprints zagen en dat dan vol Kittel zou uitgespeeld worden. De rest van de dagen was het voor Alaphilippe en/of Martin.
Dat vond ik niet zo'n gekke gedachte met etappe 1,3,4,6, 11, 14, 16 en 21. Zitten inderdaad een paar etappes tussen die normaal voor Kittel te steil zijn, maar zoals hij zich mengt in de tussensprints zal hij hier toch alles aan doen. Maar die trein doet echt pijn aan mijn ogen, nog steeds vind ik het onbegrijpelijk dat Trentin niet mee is.

EDIT: *ongepast vloekwoord*, vreselijke taalfout, thanks nasi!

Laatst gewijzigd
christidoc

'@ nasibal

Welke twee pionnen bedoel je? Ik denk zelf dat Alaphilippe en Kittel de grootste kanshebbers zijn en dat zij elkaar niet eens zoveel ontlopen.

nasibal

'@Christi

Alaphilippe en Richeze. Overigens heb ik op het laatste moment Richeze alsnog vervangen voor Kittel. Dat worden dus samengeknepen billetjes.

@Jori
Voor Kittel is niks te "stijl", hij is zelf stijl ;)

Laatst gewijzigd
Goozbabs

'@christidoc, Richeze zou dit naast Alaphilippe ook kunnen doen, maar weet niet of Nasibal daar op doelt

vasnd

De finish an sich zie ik weinig problemen mee voor Kittel, al wordt er her en der over 650m aan 6,5% gepraat (route ter analyse in bepaalde programma's gestopt). Even een paar honderd meter op de macht de snelheid van zijn leadout vasthouden kan hij wel met de groene trui als motivatie.
Echter zit er een boel kilometers voor met nog wat venijn in de staart. Dat is nou niet direct in zijn voordeel en imo wordt zijn lot daar bepaald. Cav vliegt in het groen wel net aan mee maar de vraag is wat hij dan nog over heeft en Greipel heeft meermaals bewezen dit ook gewoon te kunnen. Zonder rare Tinkoff tactieken verwacht ik dus stiekem Greipel op plek 1, maar hij zal op het allerlaatste moment (100-50m) moeten komen.

Rhohan

Toch heel lastig om vandaag te voorspellen. In alle voorbeschouwingen wordt je weer op het verkeerde been gezet.
Mijn team: Kristoff, Hagen, Sagan (kopman), Degenkolb, Matthews, Coquard, Groenewegen, Alaphillipe en v. Avermaet.

Hopen dus dat Cavendish, Kittel en Greipel er vandaag niet aan te pas komen ;)

Aanklampen

Ik verwacht geen rare Tinkoff tactieken. Ze willen niet riskeren dat ze eventueel Contador pijn gaan doen.. Ik denk dat het te makkelijk is waardoor alles toch bij elkaar blijft. We gaan het zien.

@Rhohan, wel groenewegen maar geen Greipel, of heb je die niet?

Mooie_Mario

Greg van Avermaet gaat vandaag proberen in juiste positie te komen en om mee te doen, maar zijn echte interesse ligt bij de etappe van morgen. Ik heb hem daarom toch vandaag opgesteld in plaats van Mclay. Je weet nooit hoe zo'n procontentinale renner deze lange afstand verteerd.
Mijn risico keuze is Groenewegen eruit, EBH erin. Groenewegen kan ik nog wel vaker uitspelen deze tour en ik baal altijd als ik een renner geen 1x opgesteld heb.

PeterPaprika

Lol de sprintploegen gaan uit protest maar in de kopgroep zitten?

Rhohan

'@aanklampen:
Nee, geen Greipel in de selectie :(
Ook geen spijt van gehad tot nu toe

Laatst gewijzigd
Kruisie

No way dat ze de vlucht terughalen vandaag. Veel horsepower in de kopgroep.

christidoc

'@Nasibal & Goozbabs.

Ah natuurlijk, over het hoofd gezien. Al vraag ik me alsnog af of die echt sneller is. Meer in de buurt komen zal hij zeker. Misschien meer iets voor rit 6.

sprintgeit

Ik had ook EBH voor Groenewegen willen doen, maar helaas was ik iets te druk on the job.. Nu maar hopen dat EBH in de trein plaats moet nemen. Anders zou het wel heel erg zonde zijn.

zomaareens

iemand info over wie ze uitspelen bij DD dan? of is het gewoon kijken of cav meekan, en zo niet hagen?

nathancouw

Ik hoop dat ze dit keer Hagen uitspelen, dit is gemaakt voor hem..

Starlynk

Denk dat het gewoon Cavendish wordt hoor.

http://www.nu.nl/tour-2016/4288338/cavendish-verwacht-lastige-sprint-in-vierde-touretappe.html

zomaareens

aha, idd, dan maar hopen dat de koers zo hard gemaakt worden dat cav en kittel er af moeten op de voorafgaande heuvelkes. ik heb cav ook niet idd in mn pooltje..;-P

Chris85

Ik hoor Gio Lippen net op Radio 1 zeggen dat deze finale op het lijf van Groenewegen geschreven is. Dat hij gebaat is bij een oplopende finish! Ik ga het met grote belangstelling volgen haha..

robotour

Kittel heeft blijkbaar een vormdip sinds zijn uitstappen in de Giro. Hij sprint niet meer zo makkelijk, komt macht/snelheid tekort, zal wel aan de trein liggen --- een boemeltreintje i.p.v een tgv:)

Goozbabs

Heb zitten kijken en de plek waar Kittel wordt afgezet, is echt waardeloos. Had ook ergens gelezen dat Sabatini niet echt in vorm is en dat daarom Kittel slecht wordt afgezet.

Jorro97

Ik zou wedden op 2 paarden, Zou EBH zonder trein het alleen uit laten zoeken. Maar alles zal wel op cav gaan in verband met de groene trui.

nasibal

Het is wel jammer dat ik juist met het oog op etappes als vandaag Richeze verkoos boven T. Martin, maar hem dan vervolgens niet durf op te stellen. Dat er geen ettix in het geel rijdt telt natuurlijk ook wel een beetje mee uiteraard. Maar toch..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 118 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.