Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 123 ... 169 170
Il Mostro

'@nasibal:

De laatste 2,2 kilometer van de Peyrol is tussen de 11 en 12 procent, dat is geen kattenpis. Tenminste, volgens dit kaartje:
http://cdn-01.wielerflits.nl/assets/uploads/2016/07/PROFILCOLSCOTES_1.png

nasibal

'@Il Mostro
Ik heb dan weer dit kaartje: http://www.climbbybike.com/profile_520/Pas_de_Peyrol-Puy_Marie_profile.jpg

Overigens verwacht ik geen Froome/Quintana types in de top 10, en wel om de volgende redenen:
- Valverde, Alaphilippe, D. Martin en Gallopin gaan het sowieso overleven.
- Dan heb je vast nog types als Gerrans, Albasini, Buchmann en Konrad die het ook kunnen overleven, rap zijn en hun kans ruiken. Tel hier gerust nog wat topknechten bij.
- Uiteraard een kans op een ontsnapping.
- Een aantal subtop lassementsmannen a lá Mollema die vrij rap zijn.

Froome op 10-14 is denk ik de eerste échte klassementstopper morgen, tenzij Astana flink oorlog gaat maken.

Ik ga trouwens voor de dood of de gladiolen en neem GVA en Hagen beiden mee. Anders had ik die jongens net zo goed thuis kunnen laten. Dat had ik sowieso wel, in ruil voor Laporte en Mollema, maar dat is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Morgen is trouwens één van de weinige etappes waar Sagan het verschil kan maken qua punten voor de groene trui ten opzichte van de pure sprinters Cavendisch en Kittel, dus denk wel dat hij er alles gaat aan doen om aan te klampen en zijn gele trui kan behouden tot vrijdag. Toch durf ik het niet aan om hem kopman te maken voor morgen, haha :-)

MorenoHofland38

'@nasibal

Ik ga uit van de officiële profielen van de toursite en die hebben bij de Perthus en de Peyrol allebei ongeveer 2 kilometers aan ~10%. Als er niet hard aan de boom geschud wordt kunnen Hagen en Van Avermaet er inderdaad aan blijven hangen, maar ik denk dat er dan vanzelf ontsnappingen komen van types als Dan Martin en Gallopin. Misschien dat Porte nog wat tijd gaat proberen terug te pakken. Ik denk dat we een prachtige koers gaan krijgen morgen met veel versplintering.

Maar misschien is dat meer de wens, die weer eens de vader van de gedachte is.

sprintgeit

'@Nasibal
Froome rijdt in etappe 2 al top 10 en daar rijden toch wel meer type Gerrans/Matthews rond dan morgen. Als er een vlucht voorop blijft dan zal het voor wel meer mannen lastig worden om top 10 te rijden :P.

Sagan wel of geen kopman is inderdaad lastig. Die man heeft zo'n sterke wilskracht en power, dat gecombineerd met het geel kan voldoende zijn om eraan te blijven. Maar of hij dan nog de kracht heeft om te sprinten vraag ik me dan ook wel af. De koers gaat vermoed ik wel hard gemaakt worden. Al met al zal hij in een dergelijk scenario alsnog wel een stuk meer punten pakken daneen Froome of Quintana.

EBH zou kunnen vanuit een ontsnapping, dan is het natuurlijk kassa. Maar dat is wel heel erg quitte of dubbel op basis van de afgelopen dagen. Avermaet..ik zie het toch eigenlijk niet echt gebeuren deze etappe, maar opnieuw geldt..het kan wel en dan is het toch kassa.

Kortom..wederom een lastige etappe en wederom zullen er morgen mensen zijn die flink de pee hebben met hun last minute calls :D

Laatst gewijzigd
Twaburov

EBH komt er bij mij niet meer in.. waardeloos die gast.. dat kostte me vandaag een plek voor Enger of Contador.

Wielrenfan3

EBH is alleen lekker voor de teampunten van een uitstekende Cavendish ;)

nathancouw

Ik twijfel op het moment nog over 2 renners, Pantano en Dumoulin. Ze kunnen zeker mee de klimmetjes over maar hebben ze een sprint om dan vervolgens top 10 te rijden of moet ik dan toch gokken en voor GVA en Yates gaan bijv. Help me

WCEendT

'@Nathancouw
Ohja Pantano, die zou toch etappe 2 winnen?

nathancouw

Daar weet ik niets van haha, maar aangezien die in de laatste etappe van Tour de Suisse de sprint won na een aantal klimmetjes heeft hij die sprint dus wel..

Busted

'@nasibal
Je kaartje klopt volledig, ze rijden hem alleen niet van die kant.
De Pas de Peyrol wordt beklommen vanaf het noorden en de afdaling is richting het zuiden.
Jouw kaartje is van de weg die je op de top van de Peyrol naar het oosten kan nemen.

Sjakie

Ook geen EBH voor mij, als hij niet goed is gaat hij morgen niet meedoen voor de winst. Dan zijn er anderen wel beter.

Heb:
Froome
Sagan (C), gokje qua kopman. Froome zal waarschijnlijk rond 10e plek eindigen. Als Sagan erbij blijft tot het einde is hij meer waard.
Alaphillipe
D. Martin
Rodriguez (twijfelde tussen hem en Aru)
Valverde
Yates
Barguil
Van Avermaet. (Gokje, maar alternatief is Aru, Quintana of EBH...)

Denk dat ik morgen weer wat stijg in het klassement. De sprintetappes zijn niet goed voor mijn klassering. Top 10% klassering bij WF was het doel bij aanvang, sta nu in top 15,6% :P

Wielrenfan3

Heeft Scorito nog ergens een overzicht van alle renners die punten hebben gepakt per etappe en zelfs het totaal van alle etappes bij elkaar opgeteld?
Om te zien wat je allemaal bent 'misgelopen'

heuvelcolombia

Ik twijfel tussen Quintana en GVA. Quintana zal wel 13e worden ofzo. GVA wordt 3e of hij zakt er doorheen. Ik vermoed het laatste.
Verder ben ik tevreden over mijn team op Navardauskas na, die blijkbaar breakawaykiller is geworden.

@nathancouw, het moeten al langere beklimmingen zijn wil Pantano mee gaan sprinten. Ik zou dus altijd voor Dumoulin kiezen. Hij samen met Yates lijkt me de beste combinatie.

@nasibal, wat doen Buchmann en Konrad in jou rijtje?

Wielrenfan3

'@ Sjakie, prima opstelling. Ik ga er vanuit dat er nog wat teams doorheen gaan zakken die nu hoog staan maar gewoon veel sprinters hebben gekocht en minder geld hadden voor goede klassementsrenners.

Ik sta nu ook 455 in de Wielerflitspoule, maar heb geen Contador Nibali Aru en helpers van Froome zoals Poels en Thomas. Dus het is hopen dat Contador nog een paar keer onderuit gaat of dat er veel aanvallers de etappes winnen ;)

nasibal

'@Busted

Ah, dat had ik toch anders geinterpreteerd dan. Thnx

@Heuvelcolombia
Die gaan geen grootse dingen laten zien 3 weken lang, maar zien we echt nog wel 1 of 2 x terug deze tour. Morgen kan zo maar zo'n dag zijn.

jort101

Mijn team voor morgen,
Sagan (c)
Valverde
Mollema
Rodriguez
Alaphillippe
Bardet
Craddock
Froome
Quintana

Dit word ook de top tien.

:p

Laatst gewijzigd
Aanklampen

ik neem mensen die verkend hebben ook in mijn opstelling mee (en die redelijk kunnen dalen). Lastige afdalingen lijken het, smal..

Lage rugpijn

Sanchez morgen, gaat weg in de afdaling.

Mooie_Mario

EBH had vandaag ook een vrije rol en zat ook goed gepositioneerd, totdat die rotonde kwam en hij een stuk naar achter kwam en het liet lopen. Hij mag van de teammanager voor eigen kansen gaan en ze gaan ervan uit dat hij een etappe kan/gaat winnen. Welke etappe of wanneer werd er niet bij gezegd. Of morgen zo'n dag is, weet ik dus niet.
Van Avermaet daarentegen heeft de etappe van morgen aangekruist op zijn kalender. Ik had hem vandaag ook opgesteld, maar verder dan een 38e positie kwam hij niet. Toch ga ik voor een quitte of dubbel morgen.
Sagan gaat bij mij ook gewoon mee en captain. Mijn bergkapiteinen krijgen nog etappes genoeg.
Rest van team vul ik aan met rappe jongens zoals Alaphilippe, Barguil, Martin, Bardet en waarschijnlijk Meintjes/Quintana/Froome.

ONCE

Froome
Quintana
Bardet
Barguil
Sagan
Gallopin
Alaphilippe
D. Martin
Yates

Misschien dat ik EBH er nog infiets. Moet toch ergens risico nemen, maar heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd

Stuff

Froome
Quintana
Valverde
Barguil
Sagan
Alaphilippe
D. Martin
Yates
Bardet

Deze moeten het gaan doen morgen! EBH laten we nog maar even er buiten. Zul je net zien dat hij morgen de etappe pakt...

Zadelpen

EBH en GVA eruit..... Het kan niet anders dan dat het morgen hard gaat denk ik. Ook de kleine ploegen, of juist de kleine ploegen ruiken een enorme kans.

De grote ploegen willen ook hun kansen wagen. Gaan jagen op de kopgroep of een Valverde, porte, alaphilippe ed gaan zelf. Dan gaat het veel te hard voor ebh en gva, en die zullen alleen punten scoren als ze in de juiste vroege ontsnapping zitten. En gva kan dat nu niet, en ebh, als die het al kan en aan durft, wacht die daar mee tot cav naar huis is denk ik. Morgen moet die er wel weer staan.

Pantano is het denk niet stijl genoeg voor, die komt later wel.

Toch pinot en bardet dan maar. Vive la france!

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik ga morgen voor mijn derde kopman barguil. Sagan neem ik ook mee. Als hij er bij blijft dan hangt barguil er waarschijnlijk ook nog aan. Als Sagan er niet bij blijft dan moet barguil hoog kunnen eindigen denk ik. En ik heb hem kopman gemaakt dus dit is een mooie etappe om te proberen met hem extra punten te scoren tov andere teams.

WCEendT

Voor mijn laatste plekje twijfel ik tussen Contador, Quintana, TvG, Pinot, Rolland en Hagen...

Hagen behoorde in de Dauphine toch tot de 20 beste klimmers en als het gesloten blijft zit hij er zeker nog bij, moeilijke keuze.

Edit:
De rest van mijn team voor morgen (nee geen Greipel):
Rodriguez
DMartin
Alaphillipe
vAvermaet
Sagan (c)
Bardet
Barguil
Mollema

Laatst gewijzigd
1 2 ... 123 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.