Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 124 ... 169 170
Geurtje

De naam wordt niet genoemd nog maar de etappe van morgen is een mooie voor Vuillermoz denk ik.

WCEendT

'@Geurtje
Als ik hem in mijn had zou ik hem zeker selecteren, al verwacht ik dat hij voor Bardet gaat werken.

nathancouw

Zeker een kanshebber @Geurtje.
Morgen is toch een moeilijk te voorspellen etappe. Gaan de grote ploegen er aan sleuren of niet? Zoja doei kansen GVA&EBH zo nee hallo kansen GVA&EBH

JimKro

Ik heb eigenlijk alleen moeite met m'n kopmankeuze. Dat zal doorslaggevend worden morgen denk ik.

Sebaz

Precies dit. Ik denk dat de meeste de keuze hebben/maken tussen Froome en Sagan. Kiezen voor Sagan is een groter risico, maar als het tempo niet te hoog is zal hij kort moeten kunnen eindigen en dus veel punten opleveren. Lastig!

Verder wel vervelend dat ik uit luxe Rolland, Yates, Pinot en Meintjes niet mee zal nemen.

Wielrenfan3

'@ WCEendT

Lindeman en Vuillermoz zijn beide kanshebbers denk ik, maar dan moet de vluchtpoging wel standhouden en dat betwijfel ik weer.
Alaphilippe en Valverde willen hun slag slaan en Sagan wilt natuurlijk het geel niet kwijtraken

vasnd

Ik neem stiekem Gautier mee. Wie weet :).

Kpenty

Voor morgen moeten deze mannen het doen.

Alaphilippe (c)
Sagan
Contador
Gerrans
Froome
Barguil
Dumoulin
Rodriquez
R.Costa

Verwacht veel van Gerrans morgen. Vandaag toch netjes top 10 gesprint en verwacht dat hij de klimmetjes morgen gaat overleven.

Phoenix0000

Sagan gaat het echt niet redden morgen. Tenzij hij na de tussensprint in een groepje weg rijdt.
Vraag is of hij zo de koers te hard gaat maken voor zijn kopman....dus acht ook die kans klein.
Betekent dat hij geel verliest en groen houdt...8 puntjes dus met erg weinig kans op meer punten

Froome zal hier niet snel initiatief nemen en zal in de meeste scenario's..groep vluchters of man of 30 naar de meet ongeveer rond 15de stek rijden.
15 puntjes dus. Weinig kans ook hier op meer teampunten.

Dit maakt Kittel wellicht interessant om op te stellen als captain. zeker 6-4 punten + 3 voor wit van Alaphilipe. 7-9 punten dus. Net als Sagan.
Echter met winst en geel voor of Martin of Alaphilippe komen daar zomaar 18 punten bij. Laat ik de kans van winst van 1 van deze twee op 25% inschatten, dan is dat 4,5 punten. Totaal van 12,5 dus.

Ik ga dus afweging Kittel / Froome maken en niet Sagan / Froome

Laatst gewijzigd
JDL75

'@ Phoenix Mooi beredeneerd en zeker interessant.

Toch geeft mijn gevoel Sagan aan, dus ga voor 'onzekere' Sagan punten (iig 16 als ik hem C maak).
Ik heb voor deze etappe een aantal mannen meegenomen in mijn team, die ik met deze reden ook zeker wil opstellen. Maar dat was wel zonder de kennis van nu. Contador gevallen, Sagan in geel (wel verwacht overigens) EBH gevallen etc.
Daarnaast ben ik de 4e etappe van de Giro ook nog niet helemaal kwijt, daar ging ik goed onderuit.

Mijn zekerheidjes zijn: Martin, Alaphilippe, Gallopin, Rodriquez, Sagan (C) en hierna ga ik twijfelen. Ga ik kansen spreiden waardoor je niet volledig mis zit of ga je gokken (wat je natuurlijk altijd wel doet in dit soort etappes).
keuze 1: Bardet/Yates/Vuillermoz/EBH allemaal gokjes op winst óf
Barguil/Mollema /Froome/Quintana (evt.Contador) allemaal kort eindigen met de kans op een harde koers en plaats 1-10

Wat is wijsheid?

ONCE

Yates, bardet etc zullen normaal gesproken op z'n minst in hetzelfde groepje aankomen als froome enzo. De etappe is nou ook weer niet zo moeilijk dat daar in een harde koers al een schifting gemaakt wordt lijkt me

In die etappe van de Giro die je aanhaalt zat een colbrelli er ook nog gewoon bij

Laatst gewijzigd
Sunrider

Sagan heeft al eerder aangetoond dit aan te kunnen. Op de Puy Mary zal hij niet alles geven, er volgt een lange afdaling waar meerdere renners zullen terugkomen. De Col de Perthus is pittig maar relatief kort en de Cere is een loper. Voor de winst dan alleen concurrentie van Alaphilippe en Valverde. Er is ook het scenario van een vluchtgroep uiteraard maar Etixx en Movistar zullen rijden.
In ieder geval zal het een spannende etappe worden.
edit: ik speel dus met Sagan en Kreuziger, Valverde en Quintana, Alaphilippe en D. Martin. Daarnaast Froome, Aru, Bardet. van Avermaet heeft deze rit aangestipt maar ik vind zijn vorm niet super alhoewel mee in een ontsnapping perspectief kan bieden.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Fuck it ik ga er gewoon voor met Sagan..dood of de gladiolen. Hij heeft het vertrouwen al vaak genoeg uitbetaald.

EBH, Porte, v Garderen, Pinot en Bardet op de reservebank morgen..hoe heb ik dat voor elkaar gekregen :/

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Mijn twijfel voor morgen gaat tussem Henao en Kittel.

Kittel verwacht ik er uiteraard niet bij, maar pakt wat puntjes voor groen en ik verwacht ook zeker teampunten van het wit van Alaphilippe. Wellicht komt daar een 10 punten bij van een overwinning van een van de heren van Etixx en misschien ook wel het geel (dit verwacht ik echter niet. Denk dat Sagan er bij gaat zitten).

Henao heb ik niet echt een beeld van wat hij hier gaat doen. Zal hij eens kans maken om zelf top 10 te rijden of is het laatste stuk niet lastig genoeg?

Misschien is het met het opschrijven al wel duidelijk dat ik beter voor kittel kan gaan. Dat zijn een aantal zekere puntjes. Ook al zijn dat er 7

aardappeljager

Zijn er mensen die wel een top 10 van Greg verwachten hier?

Bulcke

Ik ben er eindelijk uit wie ik voor vandaag wel en niet opstel. Alleen de keuze voor de kopman is nog een lastige. Sagan, Froome of Dumoulin. Er is voor alle drie wel een scenario te bedenken dat gunstig uitpakt.

Professor Plof

Ik heb zelf Sagan, Alaphilippe en Froome als kopman....dit is echt zo'n etappe waarbij ze 't alledrie zouden kunnen invullen. Toch maar voor Alaphilippe als kopman gegaan

Twaburov

Twijfelen tussen Sagan en Froome?!! Altijd Sagan!! Waarschijnlijk top 3 gewoon vandaag.

Filipo

Iemand GVA? Ook al is hij een kanshebber voor vandaag, ik geloof er niet in. Presteert heel de TDF al slecht.

Kingstown

Twijfelen tussen Sagan en Froome?!! Altijd Sagan!! Waarschijnlijk top 3 gewoon vandaag.

Waarschijnlijk gewoon niet vandaag.

JimKro

Dit is denk ik de enige etappe waar ik nog wel een Alaphilipe oid. als bonuskopman had willen hebben.

Twaburov

Sagan staat gewoon bij de topfavorieten vandaag bij de bookmakers. Het is een veel groter risico om hem niet te nemen.

Cormet de Roselend

Ik denk dat Etixx niemand zal meesturen in een kopgroep. Vakoc zou een logische keuze zijn (hij zou dit moeten kunnen), maar ik denk niet dat ze het mogelijke geel (en etappezege) voor Alaphilippe op het spel zetten. Valverde en zijn ploegmaat D. Martin zijn z'n grootste concurrenten.

Er zal een mooie kopgroep ontstaan waarbij ik zeker een Voeckler en Cummings verwacht. Ik ben benieuwd naar wat GvA en EBH kunnen. Ik heb de eerste nu wel in de dagopstelling en de 2e niet. Daarnaast twijfel ik of Sagan het redt en ik daarom hem moet vervangen door een Froome (veilige keuze) of Quintana (erop gokken dat Valverde de etappe pakt). Voorlopig team:

- Sagan (c)
- Valverde
- Alaphilippe
- D. Martin
- Yates
- GvA
- Gallopin
- Bardet (voor zijn oma)
- Barguil

Grote kans dat ik Bardet nog inruil voor EBH. Hopelijk kan ik voor 11u35 nog een quote van/over hem vinden :-)

Starlynk

Het is weer zo'n mooie etappe waarin alles kan gebeuren.. Ik denk persoonlijk dat het heeeeel moeilijk gaat worden voor Sagan, maar ik durf hem er niet naast te laten terwijl ik weet dat je met spreiden over scenario's altijd verliest... moeilijk, moeilijk :(

Rhohan

Ben er nog niet helemaal uit voor vandaag :(
Sagan, Dumoulin, Kelderman, Avermaet, Alaphilippe, Gallopin, Boassson Hagen en D. Martin zijn de zekerheidjes vandaag. De laatste plek gaat tussen Contador (gegarandeerde teampunten) en Matthews (gaat ie meekomen).

1 2 ... 124 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.