'@Zadelpen: nou, vergelijk mijn Scorito maar met een Gesink die al voor de Tour op z'n bek gaat, alleen ben ik er dan toch aan begonnen en fiets nu a la Kelderman achter de feiten aan.
Las ik niet ergens dat Jeannesson zo'n renner is die voor de Tour al was gevallen? Zo eentje ben ik.
Ik was overtuigd van een goede selectie, maar het missen van Cavendish kost natuurlijk al een hoop punten. Daarnaast zijn twee zekerheidjes voor een top-5 notering al naar huis met Contador en Pinot.
Terug goede dag voor mij. 7 renners in top 20 (Sagan, Enger, Degenkolb, Matthews, GVA, Froome en Yates) en 295 punten. Enkel Alaphilipe en Gallopin geen punten gescoord, Bardet (13e) en Porte (18e) waren beter geweest, maar dit was moeilijk te voorspellen. Wel blij dat ik nog voor de deadline Enger er nog in heb gedropt voor D.Martin, scheelt toch 40 punten. Na paar verkeerde keuzes in vorige etappes was ik teruggezakt naar plaats 480 in de poule, maar vandaag terug gestegen naar plaats 252. Hopelijk in de volgende bergetappes eindigen de klassementsmannen eens voor de aanvallers aangezien ik geen echt goede aanvallers heb. (wel 7 man in de top 10 van het algemeen klassement).
'@Fringale. Dit is wel zeer ernstig misbruik van de term 'chasse patate'. Een chasse patat is vanuit het peleton/een achtervolgende groep naar de kop proberen te springen, maar daar niet geraken waardoor je dus energie hebt verspeelt zonder ooit maar aan kop te hebben gelegen. Voor beide Etixx duo's was dit niet aan de hand. De chasse patate is vooral zo sneu, omdat het peleton niets om je geeft. Ze moeten die koplopers hebben, als dat lukt hebben ze jou ook altijd opgevroten.
Over het Etixx duo op kop. Martin had speciaal zijn tijdrit pak aan en wilde graag eens flink trainen. Alaphillipe had natuurlijk de pest in gisteren en wilde wel mee. Tactisch niet slim, dat wisten zij ook wel, maar wel leuk voor de koers!
Sinds eergisteren eindelijk op de nr.1 positie in mijn subpoultje. Vandaag had ik mijn kansen wat gespreidt. Aanvallers (die ik telkens in de verkeerde etappes opstel, ook knap😏) en de sterkere sprinters. Achteraf heb ik wel weer punten laten liggen (bijv. Enger niet opgenomen in het dreamteam voor vandaag) maar had het niet anders gedaan als ik deze etappe opnieuw zou moeten neerzetten.
Morgen rustdag, saaaaaiii maar voor de mannen wel verdient.
Als ik mezelf moet vergelijken met een renner, zou ik zeggen Bardet, nog net niet sterk genoeg om me te meten met de toppers maar ik kom eraan 💪
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.