Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 167 168 169 170
DennisFCDH

635e in het eindklassement. Al met al geen slecht resultaat met 72.000 deelnemers.

Ben ik de enige die de eindafrekening van punten onoverzichtelijk vind???

Naar mijn idee kunnen ze beter de 21e etappe uitslag weergeven en vervolgens de eindafrekening van klassementen. Of kijk ik verkeerd?

LutsenkoFan

Ik denk dat ik aardig tevreden mag zijn met een 7063e plek. Ik had dit niet verwacht, zeker niet omdat dit mijn B-Team was waar je Froome niet mocht hebben.
Hierdoor pakte ik wel Yates en Rodriguez waardoor ik toch wat punten pakte ter compensatie. Als ik Froome in plaats van Contador had stond ik nu in de top 1000 van Scorito maar goed, dat is als , als... Pinot is toch wel een tegenvaller gebleken.

bakfiets

Ik ben rond de 6000STE plek geëindigd.

PeterPaprika

Tsja, met 2 kopmannen was ik hoger geëindigd. Kittel 3 maal gebruikt, de eerste etappe waar ie weliswaar licht meer punten binnenhaalde tov Sagan, de andere 2 keren was hij enkel goed voor 4 en 6 groene trui punten x2 waar Sagan in die etappes 58 en 55 punten bij elkaar fietst. Sagan in die 3 etappes captain en ik was 43ste geworden, nu 127ste. Naja nog altijd prima, maar er had zoveel meer ingezeten.

nasibal

Wat wel interessant is, is dat Yates een betere kopman keuze was geweest dan Froome. Zeker als je de 'vlakke-tijdritpunten' van Froome er af zou trekken en dus puur naar de bergetappes kijkt.

Laatst gewijzigd
PeterPaprika

Klopt dat? Froome pakt bij mij 485 punten in de etappes zonder de kopman punten en Yates 362. Heb ze wel niet altijd opgesteld, maar wat ik zo zie is dat ik vooral truipunten bij Froome mis en bij Yates een 13e plaats (16 punten) en minder truipunten. Of mis ik dan iets. :$

Laatst gewijzigd
bramverbruggen

Volgens mij klopt dat ook niet Nasibal, Yates is ook vaak in sprintetappes opgesteld omdat hij witte trui en klassementspunten kreeg en daardoor interessant was. Al met al heeft Froome meer punten gehaald in de etappes dat je een klassementsman als captain selecteert...

PeterPaprika

Oh wacht ik moet dan nog wel naar de juiste etappes kijken, laat maar.. Geen idee of het klopt dan.

Mardai

Nou mannen ik ben 9096ste geworden met 4951 punten. Toch mooi meer dan 60.000 mensen achter mij gelaten.

De subpoule heb ik gewonnen. Had vandaag een mirakel nodig. Greipel moest winnen en Coquard geen punten halen. Dat was de enige manier nog om eerste te worden/blijven (had eindklassement punten al uit zitten rekenen). En ja hoor..het gebeurde😄.

Het was een leuke bezigheid de scorito poule invullen. Ik wil ook graag de mensen die mij zo af en toe een goede raad gaven bedankten! Jammer dat het door sommige niet gewaardeerd werd.

Misschien moeten we een keer een nieuw forum oprichten voor mensen die het net als mij leuk vinden om van gedachten te wisselen over de opstelling.

Op naar de vuelta boys!

Pingdo

'@Nasibal
Je gaat mij niet vertellen dat je top 500 geëindigd bent in de Giro. Dus nu 600 gaat er bij mij ook niet in.

nasibal

'@Bram Verbruggen en Peter Paprika

Uiteraard hangt het natuurlijk bij iedereen afzonderlijk af van de keren dat je ze al dan niet op stelt. Beiden heb ik even vaak in de vlakke etappes als 'opvul' gebruikt. Daarbij heb ik Yates wel in etappe 2 opgesteld en Froome niet. Daartegenover staat dan weer dat Froome in de vlakke tijdrit dan weer etappepunten heeft gehaald en Yates niet. Yates heeft voor mij 462 punten gehaald, Froome (kopman)829.

Je zou kunnen zeggen dat je alleen moet kijken naar de etappes waarin je ook daadwerkelijk een klassementsrenner als kopman hebt gezet, maar doordat ik ze even vaak als opvul heb gebruikt gaat dat niet helemaal op. Wel is het zo dat ik een keer voor Sagan heb gekozen waar ik beter voor Froome had kunnen kiezen. Al bij al ligt het in ieder geval heel dicht bij elkaar.

@Pingdo
Check je pm, heb je mijn scorito username gestuurd. Giro was top 200. Als je bij 'mijn poules' de algemene scorito giro poule van dit jaar opzoekt kan je het terugvinden. Plekje 190. Wat maakt jou overigens twijfelen aan mijn integriteit? Waarom zou ik hier de boel voorlullen? Daar heb ik toch alleen mezelf mee?

Laatst gewijzigd
Imbatido

Bij Wielerflits in de subpoule bij de beste 150, en Scorito overall 400-en-een-beetje. Stond er voor vandaag een stuk beter voor maar met Kittel als kopman, Coquard, Groenewegen en Enger vandaag nog behoorlijk wat tegenslag gekend. En bovendien had ik met Contador en Pinot behoorlijk wat kapitaal vernietigd. Over het algemeen wel goede opstellingen gemaakt, en daardoor toch nog hoog geëindigd.

Wel enorm jammer van het uitvallen van Contador. Die had mede dankzij Sagan enorm veel punten op kunnen leveren. Hij was denk ik de meest weggelaten renner van 'de grote 6', helaas werd die keuze voor velen direct beloond. Ik heb ze zelf er allemaal maar ingestopt, maar op Froome en Sagan na was eentje weglaten geen enkel probleem.

Positieve keuzes waren met name Henao die me in de bergritten redde, Kristoff die ik hoog inschatte en Pantano die een goede slotweek reed. Minpunten waren de uitvallers, Barguil, en ook Coquard heeft al met al minder gesprint dan verwacht. Maar zonder Cavendish, Bardet, Meintjes toch zeer tevreden.

Die vergelijking die ik nasibal met de winnaar zie maken gaat denk ik ook niet helemaal op. De nummers 1 en 2 hebben bijvoorbeeld ook 6 verschillen, dus met een zeer divers team is er van alles mogelijk. Het is dat oude nummer één (na vandaag tweede) ook Kittel als kopman koos. En daarnaast ligt het er maar net aan of je de goede keuzes maakt per dag.

@Platwalzers: Je wint wel gewoon de Wielerflits poule toch! Gefeliciteerd. Bij Scorito overall valt er toch niks te winnen?

Laatst gewijzigd
nasibal

Die vergelijking die ik nasibal met de winnaar zie maken gaat denk ik ook niet helemaal op. De nummers 1 en 2 hebben bijvoorbeeld ook 6 verschillen, dus met een zeer divers team is er van alles mogelijk.

Dat klopt zeker. Het gaat er dan ook niet om om hetzelfde team te hebben, het gaat er of er significante score verschillen zitten tússen de verschillende renners. Als de winnaar jantje heeft met 400 punten en jij hebt pietje met 400 punten dan is dáár het verschil dus niet gemaakt. Op die manier is het dus een (welliswaar wankele) graadmeter hoe goed je zat met je initiele 20-koppige keuze.

edit:
Trouwens inderdaad niet volledig waar wat ik zeg. Als Jantje de helft van de prijs van Pietje was betekent dat hij óók nog klaasje er bij kon hebben om daarmee wél het verschil te maken.

Laatst gewijzigd
HansFuentes

283e!!

(Inclusief Contador en Pinot)

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Scorito 2400ste
Wielerflits 700 zoveelste.
1 erepool gewonnen en bijna in het geld in een geldpool.

Zeker niet slecht. Al mijn renners hebben punten gehaald. Maar als sky weer zo sterk is volgend jaar, ga ik het toch anders aan pakken. Vaker aanvallers opstellen ipv ak mannen. Want had Pantano, alaphille, izagirrie, gva. En dat waren toch ook de smaakmakers. Helaas iza niet in de basis de laatste etappe en een keer gemist met Pantano. Anders zat ik wel in het geld.

Maar ja... Dat is nu net het spel; als ik dit.... Als ik dat.... ;-).

Veel geleerd, over het spel en de tour. Moet eerlijk zeggen dat ik die eindafrekeing veel te bepalend vind. Elke dag strijden en puzzelen voor enkele punten. En dan als het afgelopen is krijgt iedereen er tussen de 700 en 1000 bij. Dat is wel een hele grote hap van de totaalscore.

Deze grote eindafrekening nodigt ook totaal niet uit om risico's te nemen bij de selectie van je ploeg. Als de afrekening niet zo bruut is, kan je wat meer 'tropische verrassingen' in je ploeg op nemen zonder jezelf kansloos te maken.

Het maakte voor mij niet zoveel uit kwa posities in de verschillende pooltjes. Maar zie toch best veel mensen die heel de tour middenmoot zitten, en door de eindafrekening ineens hoog staan. Dat lijkt me niet de bedoeling van een maand elke dag puzzelen.

Maar goed, het is zoals het is.

Wil iedereen bedanken in dit topic, ondanks hier en daar wat opmerkingen is het toch vooral gezellig gebleven. Hoop jullie weer te zien in de Vuelta. Ik heb het in ieder geval naar mijn zin gehad mijn 1ste wielerflits tour.

Cheers!

Ps. Platwalser, hulde voor je reactie, en toch alsnog wel gefeliciteerd met een fantastische tour hoor, al snap ik best als je daar nu niks mee kan.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Denk dat het niet zoveel zin heeft om te gaan kijken wie je beter wel in je team had kunnen nemen en wie niet.
Het is interessanter om eens te kijken hoeveel punten je na elke etappe misloopt op het optimale dat je zou kunnen halen met je selectie.
Ik ben 560 in totaal geworden. Iets van 500 punten achter de winnaar. En dat is ongeveer net zoveel punten als ik in 21 etappes heb laten liggen. Iets minder zelfs.

Punt dat ik wil maken is dat je met compleet verschillende selecties de poule kan winnen. Voordat je kijkt wie je beter in je team had kunnen nemen, moet je kijken of je team in potentie had kunnen winnen.

WCEendT

Een mooi plekje in de achtergrond, heb geprobeerd er het beste van te maken met Contador & Greipel als kopman zat het ook niet echt mee. In de Vuelta maar alle ballen op Chaves, Contador, Froome of Kruijswijk... ik weet het nog niet.

Oh en het niet hebben van Froome (of uberhaupt een sky-renner). Ben denk te druk bezig geweest met het hopen op Contador.

Edit:
Voor wie interesse heeft: 4719e in de wielerflits poule, 30011 in de algemene poule... het resultaat van Sagan (als kopman) opstellen in bergetappe's ;).
Denk dat ik flink mijn best moet gaan doen om weer serieus genomen te worden, daar gaan de credits die ik verdient had na de giro :P.

Edit2;
Toch knap dat ik tot nu toe de slechtste hier ben...

Laatst gewijzigd
ONCE

Tussen de 1800 en 1900e plek ergens overall

Niet ontevreden over m'n 20 mans selectie. Dat pinot en contador uitvallen, die pech heb je ook. Wel ontevreden over sommige dagopstellingen waar ik sommige dagen veel punten heb misgelopen (boasson Hagen vnl) ook ongelukkige kopman keuzes in etappes. 2x Kittel kopman ten koste van Sagan in etappes waar onze Duitse vriend niet eens top 20 eindigt. Is al zo 100 punten door de plee

ONCE

En dat nasibal rond plek 600 zit geloof ik wel. Hij had zo'n beetje dezelfde selectie als ik, maar ipv mijn contador had hij valverde en crack van havermout. Ook had hij alleen Sagan als sprintkopman dus heeft nooit de fout met Kittel kunnen maken. Die 2 verschillen alleen zijn al heel wat puntjes

Laatst gewijzigd
snoek1974

398 ste , in bepaalde etappes had ik meer punten kunnen halen , Bijv Bardet niet opgesteld in de klim tijdrit en zaterdag Nibali en Alaphalipe niet opgesteld , had ook meer punten gehad als ik Sagan gewoon standaard had opgesteld als Kopman waar ik nu nog bij bepaalde etappes voor Kittel had gekozen . keuzes voor Froome en Sagan als kopman waren logisch en daarmee is het verschil niet gemaakt , hierbij de grootste plus zeker qua waardes en de grootste min

+ D Martin , Rodriques , Yates , Mc Lay , Alaphalippe ,

- Nibali , van Garderen , Barguil , T Martin , Richese

10,5 miljoen voor 5 renners ( Cavendish , Majka , Meintjes , Dumoulin, Kreuzinger )

Zowel Quintana als Kittel hebben puntjes opgeleverd , maar zijn eigenlijk beide te duur , al komt dit bij Quintana vooral door al die berg etappes waar aanvallers vooraan zijn geëindigd en kan bij de Vuelta weer heel anders zijn .

StonedCamel

De laatste 2 dagen waren niet goed voor mij: Aru zakt er totaal doorheen en in de laatste etappe precies Coquard, Kittel en Groenewegen lek (hoewel ik me kan voorstellen dat daar meer mensen last van hadden).
Ik baal er vooral van dat ik in de week voor de Tour een keer of 6 heb geswitcht tussen Pinot en Bardet, maar uiteindelijk voor Pinot ben gegaan 'omdat die in de tijdritten ook erg sterk is dit jaar'. Hij heeft de tijdritten niet eens gehaald xD
In ieder geval mijn belangrijkste subpoule gewonnen!

Laatst gewijzigd
Cormet de Roselend

475e overall (164e Wielerflits subleague). Laatste dagen nog wat sprongen gemaakt door o.a. Alaphilippe op zaterdag en top 10 plekken voor Stuyven en Bennett op de Champs Elysees. Aantal goede keuzes gemaakt zoals Yates, Henao (qua prijs-punten verhouding de beste knecht van Sky), Alaphilippe, Valverde, GvA en Mollema (en die ook over het algemeen op de juiste dagen opgesteld). Maar uiteraard ook een aantal missers: Pinot, Bennett, Barguil en Gallopin (al beschouwde ik hem als een extra renner). Ik had niet verwacht dat er zoveel sprints zouden zijn en daardoor was mijn sprint equipe te mager. Gelukkig wel een aantal keer EBH opgesteld om de teampunten van Cav te pakken.

Op naar de Vuelta!

Starlynk

Ik zal vanavond het glazen bol (ideale) team nog posten.

Voor mijn eigen team was het al vrij snel duidelijk dat het niks ging worden, aangezien mijn grote gok Contador (ipv Froome) als kopman was.. En we weten allemaal hoe dat gelopen is..... Tot het daadwerkelijke uitvallen van Contador kon ik me nog handhaven in top 50/100, dus had nog de hoop dat Contador zou herstellen en in de Alpen zou gaan aanvallen, maar helaas. Vervolgens maar op zeker gespeeld om de winst in de subpoule met mijn vrienden veilig te stellen (zoveel mogelijk 'veilige' punten en zelfde opstellingen gemaakt als mijn grootste concurrent ;)) ipv blijven aanmodderen en gokken voor top 500. Ben daardoor nog veel punten misgelopen (bijv. geen Alaphilippe als aanvaller opgesteld in de Alpen, en Sagan als kopman in de bergen :P) en uiteindelijk op plek 2.833 geëindigd, maar wel de subpoule gewonnen!

dspiky

230e in de Scorito poule. Op de laatste dag helaas nog 100+ plaatsen gezakt. Wel in diverse subpoultjes in de prijzen gevallen (DVD-Box, Fietscomputer en Ticket voor het VipCafé in de Eneco Tour). Al met al kan ik terugkijken op een zeer geslaagde Tour. Net als iedereen de nodige verkeerde keuzes gemaakt. Met Contador en Pinot 8,5 Miljoen verspild en alleen al in etappe 4 en 7 zo'n 150 punten laten liggen. Wel zeer tevreden over de keuzes voor Yates, Enger en Laporte. Deze jongelingen haalden voor mij veel meer punten dan verwacht.

Op naar de Vuelta! De meest onvoorspelbare grote ronde van het jaar, en daarmee Scorito-technisch erg leuk. Kies je voor de toppers uit de Tour (Froome, Quintana en Rodríguez), Giro (Kruiswijk, Chaves), Uitvallers/Tegenvallers in de Tour (Contador, Pinot, Barguil en v. Garderen) of voor renners voor wie het de eerste grote ronde van het jaar wordt (Gesink, S. Sánchez en Talansky). Zie zo op het eerste oog ook veel etappes voor types als Gilbert en Ulissi (als hij meedoet). Weinig kansen voor de échte sprinters, meeste nog in de derde week (ook de reden dat Bouhanni niet meedoet).

nasibal

[Quote]Op naar de Vuelta! De meest onvoorspelbare grote ronde van het jaar, en daarmee Scorito-technisch erg leuk[/quote]

Dit. Plus de scorito-technisch "fantastische" ploegentijdrit. Gelukkig in etappe 3 al een zeer serieuze aankomst omhoog.

1 2 ... 167 168 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.