Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 167 168 169 170
Professor Plof

Nice, Alaphille als captain opgesteld, betaalt dat iig nog één keer uit :P

Plag

Wat te doen...
Mijn concurent voor winst vd subpoule heeft Sagan als kopman. Hij moet 42 punten op mij goedmaken en heeft Degenkolb en Matthews als extra sprinters.

Gaan die samen minder dan 42 punten halen??

Ik kan Kittel ook als kopman inzetten en gokken dat die minimaal 2 of meer plaatsen boven Sagan eindigt (ivm groen en bergpunten) om wat meer marge in te bouwen.

Poeksel

Jij hebt nog maar zeven renners over die punten kunnen halen ?!

Plag

Nee overige heeft hij ook en heb Bardet en Quint voor de zekerr punten tegenover Degenkolb en Matthews van hem

Poeksel

De 140 punten voor Quintana en Bardet heb je al meegerekend? Ik denk wel dat de kans groot is dat Degenkolb en Matthews allebei top 10 eindigen vandaag.

Plag

alles al verrekend.
Denk ook dat Degenkolb top 10 rijdt, Matthews 10-20.

RubenVB

Hoe zit het precies met de dagscore van vandaag? Elk jaar worden direct de klassementpunten erbij opgeteld. Klopt het dat er geen dagwinnaar is met alleen punten gebaseerd op de etappeuitslag?

PeterPaprika

Dagwinnaar van vandaag is degene die de meeste punten in de etappe + klassementspunten haalt ja.

xShanty

Pff wat een lekke banden, doet mn scorito geen goed :(

ONCE

Kittel voor de 3e keer kopman gemaakt ten koste van Sagan. Ongelooflijk weer

xShanty

Hier precies hetzelfde.. dacht na die gestoorse inspanning van sagan gister.. maar helaas..

PeterPaprika

Rodriguez verliest nog even 3 plekken in het klassement in Parijs... Toch zuur.

Mooie_Mario

Bijna 5600 punten gehaald met Quintana als kopman. Gegokt en verloren. Dan loop je toch ongeveer 250-300 punten mis, en dat had een top 50 klassering betekend. Subpoule met vrienden wel gewonnen, dat is altijd fijn.

JimKro

Uiteindelijk rond plaats 4000 algemeen geëindigd met 5170 punten. Niet echt tevreden, maarja top 100 blijft lastig met zoveel deelnemers. Mijn gokken Nibali en Landa hebben niet goed uitgepakt en verder was het missen van Yates en Kristoff fataal. Verder ben ik tevreden over mijn dagselecties met slechts een paar onvermijdelijke missers. Op naar de vuelta die mij altijd een stuk makkelijker afgaat met 2 top 100 plaatsen in de afgelopen twee jaar.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Ook hier terug Kittel als kopman genomen met het idee om toch wat verschil te maken maar weeral helemaal verkeerd uitgedraaid.
Door die fouten en het niet opstellen van Alaphilippe en GVA in de 2 etappes waar ze allebei 5e werden maar op plaats 360 geeindigd. Als je het allemaal optelt zat top 100 er zeker in, maar denk wel dat iedereen wel eens fout opgesteld heeft, de ene wat meer dan de andere uiteraard. Voor volgend jaar neem ik geen extra sprinter naast Sagan mee als kopman!

JDL75

🎉 vandaag de etappezege in mijn poule maar ook eindelijk weer de eerste plaats behouden:-) dit na 5 jaar elke x 2e te worden. Ik ben blij en tevreden.
Met 5391 pnt pak ik de 1619e plaats bij Scorito, sommige hier vinden het misschien niet goed, ik ben tevreden.

We hebben een mooie tour gezien met een hoop gekke gebeurtenissen (froom rennend een berg op etc) jammer dat Bauke niet stand heeft gehouden maar biedt perspectief voor de toekomst! En dan die klasbak van een Dumoulin, we branden kaarsjes voor een spoedig herstel. En de MEESTERKNECHT Poels, wat een renner is dat!

Even op vakantie nu, richting Frankrijk om daar alweer te gaan nadenken over de Vuelta!
Bedankt voor de leuke stukjes en discussies! Vanaf 6 aug kunnen we weer aan de bak, tot dan.

elstupidoloco

Je zult maar Platwalserd heten en kunnen kiezen tussen kittel en sagan. En dan kittel gekozen hebben vandaag

Platwalsers

Ja ja, inderdaad, wel meer gekke keuzes gemaakt lol, maar deze pakte wel heel slecht uit na hele week op nr 1 te hebben gestaan.

Platwalsers

lol, ik sta op de rand van mijn dak, gelukkig maar 1 verdieping hoog

bramverbruggen

Zijn jullie het met mij eens wanneer ik zeg dat de eerste plaats overall van tevoren absoluut geen winnend team lijkt? Dit geeft wel aan dat het wederom een bijzondere Tour was om te voorspellen. Natuurlijk knap dat hij alle trui winnaars heeft maar dat er geen enkele klassementsman in de top 10 van de bergtrui staat vind ik wel bijzonder, ik heb mezelf ook meerdere bergetappes zitten ergeren aan het anonieme rijden van menig klassementsman. Op naar de Vuelta en dan maar hopen op wel weer een top 100 klassering!

nasibal

Uiteindelijk geeindigd op plekje 600-en-een-beetje. Het zou arrogant zijn om te praten over een 'slechte scorito', zeker met zoveel deelnemers. Persoonlijk kan ik echter, op basis van vorige rondes lastig tevreden zijn met een plekje buiten de top 500.

Over het algemeen ben ik wel redelijk tevreden met mijn keuze van renners. Kijkend naar het team van de winnaar mis ik met name Majka, Kristoff en Meintjes. Daartegenover heb ik dan weer Valverde , Dan Martin en Poels die het ook niet onaardig gedaan hebben. "Mijn" Gallopin en Theuns zijn af te strepen tegen 'zijn' Bodnar en Coppel. Het verschil zit hem met name in mijn keuze voor Pinot en Richeze waar hij dan Degenkolb en Groenewegen heeft.

Laatst gewijzigd
vasnd

Rond de 7700e plek. Paar matige keuzes en de grote kanonnen scoorden te weinig punten. iig weer genoeg geleerd om volgend jaar mee te nemen als er niets gaat veranderen omtrent teamgrootte enzo. Het was toch vooral de Tour van de sprinters, een select groepje aanvallers + Froomey.

elstupidoloco

Hulde voor je sportieve reactie Platwalsers! Ik zou er een week ziek van zijn! Meer nog! Een hele maand!

bramverbruggen

Dat Pinot zo vreselijk gefaald heeft is voor veel spelers de bottleneck! En dat Yates en Majka zoveel punten zouden scoren was mijns inziens ook niet te verwachten. Achteraf blijkt Pantano ook een erg goede keus te zijn geweest, dit komt natuurlijk doordat de "grote mannen" te vaak aanvallers hebben laten rijden. Volgend jaar neem ik alleen Froome en Sagan als captains, door die derde heb ik alleen maar verkeerde keuzes gemaakt...

ConINGtador

Stond voor vandaag nog in de top 300. Na vandaag afgezakt naar 600-en-een-beetje, net als Nasibal. Moet zeggen dat ik me wel vereerd voel om in de buurt te eindigen van @nasibal :)

Had gehoopt op top 100. Lange tijd zat het er in, totdat een paar foute dagkeuzes (bijv. Ion Izagirre niet opstellen als ie een rit wint) roet in het eten gooiden. En dat Kittel, Coquard en Groenewegen dan lek rijden in Parijs helpt ook niet echt mee.

Op naar de Vuelta. Vorig jaar daar top 100 gehaald, dus met het vertrouwen zit het wel goed. Nu nog dat beetje geluk :)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 167 168 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.