Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 27 ... 169 170
ONCE

Enige wat ik doe is opzetjes maken. Kans is groot dat ik een Nieve of Roche ook weer uit een opzetje moet gooien

En ach, de voorpret is het leukste van het hele spel. Dus maximaal die tijd benutten dan maar he :D

vasnd

Yep ik heb ook een paar grote lijnen uitgezet. Eerst de startlijst maar compleet, dan kan het geschuif in de marge gaan beginnen.

nasibal

'@Stuff

Ik volg je redenatie maar mogelijk zie je een 'andere kant van het verhaal' nog over het hoofd:

Bij de combo's Cav en Hagen (1) en Roelandts en Greipel (4) weet je vrij zeker dat er steeds maar één van de twee serieus punten gaat halen. Die ander heb je die etappe dus min of meer voor niets. 'Niets' wil zeggen een kans op teampunten (winst + trui) en eventuele top 20 punten. Beiden kan natuurlijk, maar de kans is niet bijzonder groot en het zal ook niet elke etappe gebeuren. Combo Cav + Stuyven (2) is al een iets reëler verhaal qua beiden tegelijk punten pakken al vraag ik me af of in de 'Cav-etappes' Stuyven ook vooraan het veld zal eindigen en vice versa. Van Modolo en Degenkolb is nog maar de vraag hoe goed ze echt gaan zijn, maar de kans dat ze bij elke sprintetappe er beide bij zijn is vele malen groter dan bij de andere 3 combo's.

Voor het gemak éérst even buiten teampunten gerekend, geldt dus dat In de volledig vlakke etappes moeten ze (lees: Modolo en Degenkolb) samen meer punten pakken dan Greipel of Cav in hun eentje en in de moeilijke etappes moeten ze meer punten pakken samen dan Hagen, Stuyven of Roelandts in hun eentje.

Het feit dat het niet reeel is om helemáál buiten teampunten te rekenen wordt weer gecompenseerd door de wetenschap dat Greipel een sprinter is die óf podium rijdt óf 7/8 wordt. Dat 2e doet hij elke tour ook wel meerdere keren, wat hem in die etappes niet per sé beter maakt dan een Modolo of Degenkolb. Hetzelfde geldt voor Cav. Modolo en/of Degenkolb zouden in die etappes zomaar nog wel eens vóór deze heren kunnen eindigen zelfs. Daar tegenover staat dan wel weer dat Hagen, Stuyven en Roelandts ook best uit een vlucht punten kunnen pakken en de kans dat Degenkolb of Modolo in een vlucht zitten kleiner is. Dat geeft dus wat 'extra' mogelijkheden, maar de vraag is of je die jongens ook gaat opstellen in potentiele vluchtetappes of dat je dan voor andere namen gaat.

Als we kijken naar de puntentelling en er van uit gaan dat bij alle combo's behalve combo 3 er steeds maar één van de twee renners punten scoort, dan betekent dat dat voor elke winst van één van die twee renners Modolo en Degenkolb minimaal 8e en 9e moeten worden. Nu komen daar natuurlijk nog wel een handje vol teampunten van de andere renners bij, en truipunten van Greipel en miss ook Cav. Aan de andere kant zullen Modolo en Degenkolb het mogelijk ook wel eens beter doen dan 8e en 9e. Cav of Greipel zullen niet elke vlakke etappe winnen en Hagen, Roelands en Stuyven zullen de moeilijke etappes niet zomaar winnen.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Weet iemand waarom Coquard is afgestapt in de Route du Sud?

WieVis

AG2R heeft de eerste 7 namen bekend gemaakt

Bakelants
Bardet
Cherel
Gautier
Gougeard
Pozzovivo
Vuilermoz

Is toch een best sterk team. even afwachten wat hun prijzen worden, maar Bakelants en Gougeard zou ik toch in de overgangsettapes voor een mooi prijstje in mijn team doen

WCEendT

'@WieVis
Enig idee wat er met Peraud is en of hij de Tour gaat rijden?

Rechter K

'@WCEendT: dat gaan ze deze week bekijken, als ze de Ronde van Zwitserland evalueren. Als ie die goed verteerd heeft, bestaat de kans dat hij de Tour rijdt. De Vuelta is waarschijnlijker, hij is flink op zijn plaat gegaan in de Giro natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Stuff

'@nasibal

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Zo blijkt wel weer, dat er al snel zaken zijn die je over het hoofd kan zien. Ik ga nu niet direct mijn selectie aanpassen n.a.v. jouw post, dat was ook niet mijn doel.
Maar de inzichten die jij gebruikt bij het maken van je keuzes, ga ik zeker mee laten wegen in toekomstige keuzes. Want, des te meer informatie je hebt, des te betere keuzes je kan maken.

En daarna bidden dat alles op de fiets blijft zitten en tot Parijs uitrijdt uiteraard ;)

Onbekende gebruiker

'@Conintador; verkoudheid.

jort101

'@arviidd
Ja ik ga het spel ook bestellen vandaag denk ik, heb me met de edetie van vorig jaar erg vermaakt en je kan inderdaad goed de etappes verkennen haha ;)

zomaareens

Is er dan niemand die voor de groene trui gaat naast Sagan dit jaar? Puur en alleen omdat Sagan himself al meerijdt?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Kittel

Cochapolla

'@Stuff

Roelandts stapte in Zwitserland af met rugpijn net als in de Giro. Toch enige voorzichtigheid wat hem betreft. Ik wacht nog het BK af om knopen door te hakken

sprintgeit

Als Bonifazio niet meedoet dan zou Stuyven ook zomaar op het vlakke mee kunnen sprinten. Dan is je uiteenzetting ineens iets minder relevant ;). Dan is de rest van de analyse iets minder relevant en wordt het gewoon een simpel "wie denk je dat er meer punten gaat scoren verhaal". Gezien de vorm denk ik in dit geval Cav + Stuyven, hoewel Cav, Degenkolb en Modolo voor mij ook redelijke vraagtekens zijn.

Zoals iemand eerder al aangaf kan het wellicht geen kwaad om nu even in de wachtmodus te gaan als je de grote lijnen van je selectie al hebt bedacht. Er zullen de komende week nog de nodige renners bijkomen!

Crashtester

Is het alleen mogelijk om met het PoolID trucje de Giro van 2016 te bekijken? Of is het ook mogelijk om resultaten van de Tour van 2015 terug te zien? Zo ja, welke stage ID's horen daar dan bij? Via de links van de Wielerflits poule kom ik er niet.

sprintgeit

'@Crashtester
Je moet even een paar pagina'tjes terug. Daar heeft iemand 3 linkjes gepost (vuelta 2015 giro 2016 en tour 2015)

Crashtester

'@sprintgeit
Met die 3 linkjes kom ik er niet, dat zijn links naar de Wielerflits poule en hij geeft bij mij dan aan dat de termijn om te registreren is verstreken.

nasibal

'@Sprintgeit

Als je verwacht dat Stuyven in dit sprintgeweld in de vlakke etappes top 10 gaat rijden heb je gelijk. Anders verandert het weinig aan het verhaal. Plekken buiten de top 10 zijn het over het algemeen nauwelijks waard om serieus rekening mee te houden in je overwegingen. Kijk naar Zabel in de Giro. Leuk op papier, maar zet geen doden aan de zijk in je scorito. Als Stuyven hetzelfde gaat doen in de Tour, maar dan voor 3 keer het geld, ben je flink in de aap gelogeerd. Dan is het bij Cav plus Stuyven in de vlakke etappes nog steeds Cav die als enige serieus punten pakt.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ nasibal

Niet helemaal een terechte vergelijk if , we hebben meer budget en had Zabel voor die 500 k graag als mijn negende renner gehad in de vlakke etappes in de giro en een tweederangs sprinter is ingedeeld in budget 1 a 1,5 Miljoen , maar hoop nog op paar andere sprinters die er nu nog niet bijstaan.

Eigenlijk moet je dus inschatten wie de Porsev , Tsatevich en Zabel ( Giro ) van de tour zijn en wie wordt de Jungels van de Tour , naast de verwachte renners die de meeste wel zullen hebben.

parravliss

ik neem maar 5 sprinters mee deze tour kittel mathews coquard groenewegen en sagan hebben de voorkeur voorlopig.
met 3 renners van ettix plus nog een andere renner voor team/trui punten naar keuze moet ik gemiddeld kunnen scoren en dan hopen dat ik met de punchers aanvallers en klimmers ver boven gemiddeld kan scoren kan het wel werken hoop ik wat denken jullie?

Twaburov

Wordt Barguil de Jungels van de tour?

vasnd

Nee. Geen teampunten om maar wat te noemen.

snoek1974

'@ paravliss

Ja dat gaat alleen op als Kittel ritten gaat winnen wat er wel inzit ( maar hij gaat er ook bij paar geloof worden ) en als je 3 teamgenoten opstelt is vooral de eerste etappe belangrijk .Welke en hoeveel sprinters bepaal ik pas als de ploegen bekend zijn want ik mis er nog wel paar op de lijst.

@ twaburov

Barguil is de absolute favoriet maar voor de Giro was dit Formolo en die heeft het niet kunnen waar maken .

ditisdavid

Formolo was zeker niet de absolute favoriet deze Giro, vooraf leek het een gevalletje eenoog en blinden en was er geen uitgesproken favoriet.

nasibal

'@snoek

Voor 500k was het een prima 20e renner, dat klopt. Overigens net als Verona en Ludvigsson bijvoorbeeld. Een renner die nog net even wat extra puntjes pakt (al deed Verona dat in ruime mate) en beter is dan niets. Zo zou Stuyven voor 750k dat ook kunnen zijn, maar hij is 2 keer zo duur. Tenzij je Stuyven dus steevast ergens tussen 5 en 10 verwacht.

De Porsevs, met andere woorden de jongen die steevast direct achter de te verwachten namen eindigt, van de Tour gaan we niet krijgen. Simpelweg omdat de top 8 al in random volgorde gevuld is met betere sprinters. In de Giro waren er maar 4 of 5 zekere plekken vergeven. Porsev kon je daarom eigenlijk al wel standaard rond plek 5 6 inschatten. Dat is, als je zeker had geweten dat ze niet opeens voor Tsatevich zouden gaan. Die zekerheid was er helaas alleen niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 27 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.