Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 28 ... 169 170
Twaburov

Welke 2 750k renners zijn aan te raden? Die Ion Izagirre heeft wel erg goede statistieken. Sepulveda lijkt wel een talentje te zijn, terwijl Vanmarcke, Gerrans en Albisini ook wel wat kunnen. Maar hoeveel punten gaan ze halen, en in welke etappes?

snoek1974

'@ nasibal

Ja dat klopt wel , er zijn meer topsprinters , alleen is bij die gasten wel de vraag of ze elke pot gaan mee sprinten , dus sprinten ze ook mee voor plek 7 of 8 of moet je hier rekening houden met gasten als Bennett , Groenewegen en Stuyven .

Denk zelf dat 6 sprinters wel genoeg is aangezien in etappe 2 al klassement op zijn kop gaat , alleen dan wel 3 a 4 echte kanonnen .

Verona haalde veel punten al zal degene die hem hadden niet in elke etappe hebben opgesteld doel dan vooral op team punten van Brambilla en Trentin , heb voorlopig nog niet veel koopjes gezien in de lijst .

DennisFCDH

Mijn eerste voorselectie is bekend. Zal er wellicht nog genoeg in wijzigen de komende weekjes:

Froome C
Quintana C
Aru
Porte
Pinot
Bardet
Barguil
Meintjes
A. Yates

Sagan C
Kittel
Greipel
Bouhanni
Stuyven
Groenewegen
S. Bennett

van Avermaet
Vuillermoz
Gallopin
Geschke

Twaburov

Weinig koopjes? Hoe zou je D. Martin, Alaphilippe, EBH, Yates en I. Izagirre dan omschrijven?

nasibal

Als voor de hand liggende goedkope namen.

Crashtester

'@Twaburov
Dat hangt er vanaf. In welke etappes verwacht je dat Boasson Hagen voor eigen kans mag gaan? Of mag hij altijd zijn eigen weg gaan in de sprints omdat Cavendish toch door Renshaw wordt gebracht?
Izagirre heeft naar mijn weten nog nooit in een grote ronde laten zien in het hooggebergte mee te doen, of voor een klassement. Zijn vorm is goed, ja, maar met Quintana als absolute kopman lijkt me niet dat hij veel voor eigen kans zal rijden.

jort101

'@dennis
Mooie selectie als je het mij vraagt ;)

zomaareens

ebh is idd ff de vraag of ie niet altijd zelf mag sprinten? Heeft iemand hier info over?

ONCE

Het is volgens mij nog helemaal niet zeker dat izagirre de tour gaat rijden. Zelfde als nieve en roche er bij sky allebei al opstaan maar sws 1 van de 2 niet meegaat.
Op pcs staat izagirre wel bij de voorlopige movistar selectie maar moeten er nog 3 afvallen

nasibal

Het zou mij, los van of hij mee gaat naar de Tour, niets verbazen als Ion specifiek naar Zwitserland gepiekt heeft.

Veel kansen om kopman te zijn heb je niet in die ploeg. Als hij dan wel zon kans krijgt zal dat vast niet "op 80 procent in voorbereiding op de Tour" zijn. Full pull Zwitserland en dan in het gareel voor de tour lijkt mij waarschijnlijker.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Ik vraag me wel af in welke etappes Izagirre nou echt punten gaat pakken (afgezien van de tijdrit). Ik denk niet dat Quintana al snel in het geel rijd. Dus veel teampunten zullen het niet worden en in de bergetappes zie ik m nu niet heel veel top 10 gaan rijden. Ja hij heeft veel goede uitslagen gereden, maar als redelijke klimmer met een super tijdrit is hij natuurlijk ook uitermate geschikt voor bijvoorbeeld een Ronde v Zwitserland. In de tour worden andere dingen gevraagd. Net zoals dat Groenwegen in een sprintje in de buurt van Boxtel best Greipel de baas kan zijn, maar dat dat nog niks zegt over hoe dat zometeen met 5 treinen naast elkaar in de tour gaat uitpakken.

@Nasibal:
In die categorie onder 3 miljoen is het sowieso vrij lastig te zeggen allemaal of het nu om Stuyven, Modolo, Degenkolb, Bennet of Groenewegen gaat..dit is de categorie waar het om inschatten gaat. Je kan niet alleen maar zekere top 5 renners nemen. Blijkbaar schat ik het iets anders in dan jij (afgezien van het feit dat het wel of niet meedoen van Bonifazio alles bepalend is wat Stuyven betreft)

nasibal

'@Sprintgeit

Dat klopt, al zijn zij onderling makkelijker te beoordelen dan de "drieenhalf" groep. Zo zou het zo maar kunnen dat Stuyven ook bij afwezigheid van Bonifazio sprints gaat laten lopen en meer kiest voor de aanval. Groenewegen, degenkolb en modolo kan je daarentegen altijd verwachten. Ook de prijsverschillen binnen de groep kunnen toch een flinke impact hebben. Dat maakt het, als je toch moet kiezen, een stukje makkelijker dan bij andere sprinters.

Dat je niet alleen maar top 5 renners kan kiezen ben ik het ook mee eens. Daarom had ik het ook over top 10. Ik denk wel dat je met vrij grote zekerheid de 7 namen op papier kan zetten die 90 procent van de tijd roulerend de top 5 gaan bezetten. Die 7 kan je vervolgens ook wel verdelen in een "onderste helft" en "bovenste helft" waarbij sommigen zo nu en dan stuivertje zullen wisselen in de middenmoot.

Dat wil overigens niet zeggen dat iedereen die daar buiten valt voor mij gelijk een no go is. Prijs is daarin een hele belangrijke factor. Top 10 kansen (ook al is het achter in de top 10) is wél een vereiste als ik er minimaal een miljoen aan moet vergeven.

Wat Ion tenslotte betreft: Als Valverde etappe 2 pakt kan die nog wel even het geel vasthouden. Ion is dan voor 750k een prima renner voor plekje 9 in de daaropvolgende etappes. Als je hem in etappe 2 ook opstelt zou hij zo maar minimaal 4*8 plus 10 (20 als Valverde etappe 5 ook wint) plus de punten in de tijdrit mee kunnen pakken. Alleen dat zouden zo maar al meer punten dan bijvoorbeeld een Bennet of Stuyven kunnen zijn. Zeker als je het omrekent naar prijs. Dan zitten daar nog geen mogelijke teampunten voor Quintana bij. Als Quintana Froome er af rijdt op de bergopaankomsten kunnen daar per keer ook nog max 18 teampunten bijkomen. Movistar is er tenslotte niet vies van om renners in de aanval te sturen.

Het is natuurlijk wel allemaal gebaseerd op "als". Als je een plekje over hebt (en dat is natuurlijk met name het probleem) zou het voor 750k dat gokje best wel waard kunnen zijn. Sterker nog je zou kunnen overwegen een miljoener er voor thuis te laten en 250k over te houden, voor die prijs. Veel van de betere miljoeners hangen ook af van "als". Het is dan maar net welke "als" je hoger in schat. Gaat Greipel vroeg het groen pakken inclusief etappes dan is Gallopin een topkeuze. Gaan de ettixjes het goed doen dan is T Martin goud. Om maar even twee renners te noemen die naast enkele eigen punten dan ook veel teampunten kunnen pakken. Zo zijn er in de 750k slash 1 miljoen categorie nog wel een handvol.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Mooie uiteenzetting. Ik weet nog niet of ik Stuyven neem..kijk nog even aan wat erbij komt. Maar hij behoort tot de interessante puzzelstukjes. Het blijft ietsje meer gokken tov Degenkolb Modolo, maar je speelt wel een miljoen vrij en die kan ik elders dan weer mooi gebruiken bijvoorbeeld om het Ion miljoen te upgraden naar Yates/Barguil.

Over Ion gesproken. . Ik denk dat op 'etappe 2 geel teampunten' gokken vrij riskant is..heel veel kanshebbers. Maar als je de ruimte hebt is die 750k inderdaad niet veel. En het zou zo maar eens het verschil kunnen maken.

Laatst gewijzigd
vasnd

Etixx is voor etappe 2 toch wel easy money qua kansen ;)

Nylz

[QUOTE]Izagirre heeft naar mijn weten nog nooit in een grote ronde laten zien in het hooggebergte mee te doen, of voor een klassement. Zijn vorm is goed, ja, maar met Quintana als absolute kopman lijkt me niet dat hij veel voor eigen kans zal rijden.[/QUOTE]

Amador en Landa ook niet, tot de Giro van vorig jaar...

LutsenkoFan

Lutsenko is ook een koopje! Moet je hem wel durven inzetten in bepaalde etappes.

Onbekende gebruiker

'@Nylz; Brice Feillu en Timo Roosen ook niet als we toch bezig zijn.

heuvelcolombia

Nog steeds zo weinig renners beschikbaar....
Hoe duur zal Pantano worden? Ik verwacht 1M. Iemand tips voor als je nog 1 renner moet en maar 500 k over hebt?

WCEendT

'@heuvel
Zet de prijs op 0-500k en kies een renner :).

Nieuwkomer

Mijn twijfels houd ik over Boasson Hagen. In hoeveel etappes mag hij voor zichzelf rijden?
Ik verwacht niet dat Cavendish de tour uit zal rijden vanwege zijn voorbereidingen op de baanwedstrijden in Rio.
Echter de vraag blijft of dit genoeg sprints overlaat waar Boasson Hagen zijn waarde kan bewijzen.
In etappe 5, 6 en 10 verwacht ik hem sowieso al eerder dan Cavendish, maar hoe goed is hij dan ten opzichte van Sagan, Matthews en bijvoorbeeld van Avermaet?

@heuvelcolombia
Het wordt denk ik lastig om iemand op te vinden voor 500 k die je ook daadwerkelijk op gaat stellen. Maar je kunt afwachten of er nog interessante knechten worden toegevoegd. Misschien kun je nog iemand vinden die teampunten kan opleveren.

Matti

Het is wel Groenewegen zijn eerste WT-koers als ik me niet vergis. Zo'n zekerheidje als oa door nasibal wordt beweerd vind ik het niet. Voor 1M natuurlijk wel een interessante renner

nasibal

Wacht even, waar beweer ik dat Groenewegen een zekerheidje is? Mis ik iets? :p

snoek1974

'@ twaburov

dit zijn goedkope renners die gewoon naar kansen in juiste waarde gebudgetteerd zijn , alleen D Martin is misschien te laag beoordeeld en daardoor een koopje maar hier kan ik er op dit moment nog weinig van vinden , maar er moeten er nog veel toegevoegd worden .

Dus een koopje is wat anders dan goedkope renners .

WieVis

'@snoek1974

Groenewegen en Allaphilippe vind ik ook koopjes

zomaareens

Mag Hagen niet gewoon altijd voor eigen kansen? hij zit niet in de lead-out van Cav toch?

1 2 ... 28 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.