Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 29 ... 169 170
Shittylegs

Wat zijn jullie verwachtingen van Kristoff? Ik zit er namelijk zwaar over na te denken om hem te vervangen voor Coquard. Mijn verwachting is namelijk dat Coquard er vaker bij zal zitten en dat Kristoff zijn duurdere status niet waard is...

WieVis

'@Shittylegs

Ik verwacht Kristoff ook niet bij de beste sprinters en zal met Rodriguez en Zakarin in team ook niet volledige trein meekrijgen verwacht ik.

Rechter K

'@Wievis: Zakarin? Die Rus die laatst nog opgevouwen tussen de rotsen lag tijdens de Giro?

WieVis

'@Rechter K

Ja die wou er in de Tour weer staan hoorde ik deze week tijdens commentaar van Eurosport in de Ronde van Zwitserland

Stuff

http://www.cyclingquotes.com/news/zakarin_still_optimistic_about_tour_prospects/

Hier staat ook dat Zakarin wellicht tijdig fit is voor deelname aan de tour.

Goozbabs

Ik vind het grappig dat mensen Alaphillipe een koopje vinden. Hij is niet duur, maar hij heeft ook niet veel kansen. Verwacht iedereen dat hij voor het AK gaat?

Overigens vind ik hem gewoon een goede prijs hebben, maar als die duurder was geweest had ik hem nooit genomen.

WieVis

'@Goozbabs

Wat denk jij van alle teampunten die Allaphilippe waarschijnlijk gaat pakken met Kittel, Martin en Martin en hij kan de eerste weken weleens in de witte trui omfietsen tot het hooggebergte begint en als je geen 9 sprinters meeneemt is hij dus ook in de vlakke etappes een fijne renner

Rechter K

'@wievis/stuff:

Goh, verrassend wel van Zakarin. Bedankt voor de tip ;-)

Nylz

'@Sammysosa

De logica achter je reactie ontgaat me volledig

mus van de maasstad

Waarom doen mensen eigenlijk mee aan dit soort pooltjes als ze zelf niet kunnen kiezen en constant vragen welke renners ze moeten nemen.

Het is toch het leukste om gewoon helemaal zelf je team samen te stellen. Zo ben ik vorig jaar 2e overal geworden met de sportpools tdf pool. Gewoon lekker een beetje met je onderbuik spelen en de namen op papier zetten. En nee, ik ben geen super wielervolger die alles bij houd en elke renner tot in de puntjes kent. Ik kijk het gewoon graag op tv. Maar niet meer en niet minder.

Dus hou aub op met dat constante gezever over welke renners je wel en niet moet kiezen. Kies gewoon zelf. Of zijn jullie in het echte leven ook van die mensen zonder eigen mening en laten keuzes en voorkeuren afhangen van wat anderen vinden?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Mus

Prima dat je het zo ziet hoor, maar wat is dan exact de reden dat je in dit topic zit? Of doel je slechts op de "die of die?"-posts?

Crashtester

Het is toch nog even afwachten tot volledige selecties bekend worden gemaakt voordat ik mijn team definitief in kan vullen, maar ik ben nu mijn brein vooral aan het breken over mijn kopman-keuze. Ga ik voor twee klassementsrenners + Sagan, of topsprinter + klassementsrenner + Sagan of nog iets anders...

Goozbabs

'@Wievis
Dan moet Kittel wel een etappe winnen (De kans is natuurlijk groter dat hij dat doet dan pakweg Greipel). Met Tony Martin vallen er geen teampunten te verdienen, aangezien je geen teampunten krijgt voor tijdrit (tenzij Tony een trui pakt). En D. Martin zie ik wel goed doen, maar denk niet zo snel een etappe winnen.

Overigens heb ik hem wel in mijn team. Maar duurder had hij niet moeten worden vind ik.

Laatst gewijzigd
shyguy

'@ nasibal
Ik denk dat mus inderdaad doelt op die frustrerende moet ik Jantje en Pietje of Flip en Jaap nemen.
Volgens mij willen zulke mensen een poultje winnen zonder er zelf iets voor te hoeven doen, ik zou zeggen laat ze eerst beginnen met het doornemen van de regels, verzamelen van info etc. Een goed scorend team is toch veel leuker als het je eigen team is en niet door anderen samengesteld. Of ben ik nu gek :-)

vasnd

Contador + Aru
Of
Alaphillipe + Kristoff????

#sarcasme.

Dit zijn wel wat irritante posts inderdaad. Gooi dan iig je eigen beredenering, doel en overige selectie nog neer ter discussie.

ThomasTiti

Kan iemand me vertellen wat 'iig' betekend #belg

Laatst gewijzigd
nasibal

In ieder geval

Laatst gewijzigd
ThomasTiti

Trouwens ik zou toch nog even wachten met de speculeren, er moeten nog heel wat renners bijkomen. Knechten zijn hier al gezegd ook een belangrijk deel van het spel (teampunten + eventuele etappezege) :p

Laatst gewijzigd
Poeksel

De voorpret he :)

Maar je definitieve selectie moet je inderdaad pas maken als alle selecties (en de doelen van renners en teams) bekend zijn.

Laatst gewijzigd
Stofzuigert

Ik heb liever nog 2 extra renners in mn ploeg dan die dure jongens kiezen... Aru is echt een grote gok voor 4 mil, vond hem in de dauphine niet bijzonder bergop, maar dan wel nog die etappe winnen. Een renner uit vorm blijft een, weliswaar ongeorganiseerd, aanstormend peloton ook niet voor. Sprinters vormen ook een groot probleem. Sagan, Kittel en Greipel zijn zekerheidjes. Kristoff, Cavendish en Coquard zijn moeilijke keuzes. Het parcours bekijkend hoef je niet een volle sprintersploeg mee, aangezien er een vaste top 5 is en daarachter zijn er niet veel punten meer op te rapen. Het zou ook kunnen zijn dat we twee of drie top sprinters kwijt zijn na de eerste etappe, a la Yorkshire. Wordt echt gigantische chaos met 4/5 volle sprinttreinen (LottoSoudal, TLJ, Etixx, Katusha, DD, Direct energie, Cofidis), maar goed dat Moreno niet mee doet, want die zou buiten de top 30 zijn gedrukt ^^.

Niballie

Heb Scorito even gemaild met de vraag wanneer de definitieve selecties geüpdatet worden. Vandaag of morgen gaat er iemand mee bezig.

Goozbabs

Iedereen weet dat ondanks hij/zij denkt een eigen selectie te maken, dat diegene ontzettend wordt beïnvloed als je dit forum volgt. Daarom is de vraag of je uberhaupt een eigen selectie maakt.

Ik vind dat vragen als: 'Hoe denken jullie dat Aru gaat presteren?' op hetzelfde neer komt als: 'Moet ik Aru of Pinot met 500k upgrade nemen?' Bij de 2e vraag stel je alleen meer de vraag of Pinot ook gaat presteren.

Daarbij als iemand een verhaal verteld. Bijvoorbeeld Nasibal (niet persoonlijk). En verteld dat Kittel heel veel kansen heeft, dan gaat iedereen Kittel kopen, mede door zijn professionele schrijfstijl die overtuigend overkomt.

Dus ik zou zeggen niet zoveel klagen over diegene die een vraag stellen of die een selectie neerzetten. Als je de vraag niet wil beantwoorden, negeer je hem :P Iemand anders zal hem vast wel beantwoorden en daar steek jij misschien ook wat mee op :)

Laatst gewijzigd
EPOmeister

Nasibal het orakel

robotour

Het blijft allemaal toch speculeren. Dit jaar lijkt het allemaal een stuk lastiger aangezien er vele toprenners en ook vele outsiders zijn.
Wie ga je kiezen....en wie van je kanjers gaan het goed doen of vallen al snel weg. Jammer dat er bij Scorito geen reserve plaatsen zijn, die de plaats innemen van renners die wegvallen uit de Tour.

mus van de maasstad

ik had het inderdaad over de

"moet ik jantje + pietje of beter keesje + karel nemen" vragen

1 2 ... 29 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.