Waar men zich druk over kan maken. Laat eenieder die advies wil over te maken keuzes dit lekker vragen op t forum. Dit forum is hier mi voor bedoeld. Het is vragen en delen hoor. Als hier niks meer gevraagd mag worden, maar slechts gedeeld mag worden hoe je tot je rennerkeuze komt, dan is de lol er toch ook gauw af? Als je geen zin hebt om antwoord te geven dan doe je dat toch lekker niet..
O ja, ik was vorig jaar ergens als 4000-ste geeindigd. Had ik toen maar meer dilemma's voorgelegd..
David, er is een verschil tussen een dilemma voorleggen waarover al dan niet gediscussieerd kan worden en lompweg "naam1 of naam2 wie mot ik neme" neerplempen.
De Scorito winnende tip zal niemand hier gaan prijsgeven, maar voor de locale clubpool zijn er een aantal interessante (soms voor ons obvious) keuzes te maken.
Vasnd, dus je mag een vaag dilemma poneren maar zodra het concreet wordt gemaakt niet meer?
In dat geval twijfel ik tussen een Nederlandse deelnemer die net een beetje tegenviel in de ronde van zwitserland, of een zuid-afrikaanse renner die afgelopen jaar overstapte naar Lampre, mogelijk voor het klassement gaat en 500 K goedkoper is.
Het neerleggen van een concreet dilemma is mi juist een prima basis voor een discussie.
David B
Ik neem voor het gemak even aan dat je niet flauw probeert te doen en serieus niet snapt wat er precies bedoeld wordt.
Laten we voor de grap even doen alsof het hier om een EK-poule gaat. Dan kan je twee dingen vragen:
a) Wie wordt er Europees kampioen? "Frankrijk of Argentinie?"
Dit is eigenlijk geen enkele andere vraag dan "Jongens, zouden jullie mijn poultje kunnen invullen?"
b) Jongens, ik zit voor de finale een beetje te twijfelen tussen Frankrijk en Argentinië. Beiden kunnen erg goed voetballen en Frankrijk is vanwege spelers als pietje en pukje een van de grote favorieten denk ik. Tegen Engeland hebben ze met twee eigen goals verschil gewonnen en er is ook nog een dikke kans dat Hamsik een rode kaart pakt wanneer hij doorsteekt op de 26-meter lijn. Aan de andere kant komt Argentinië helemaal niet uit Europa en is het een beetje vreemd dat ze uberhaupt mee doen. Al met al zou ik dus zelf gaan voor Oezbekistan, zeker als je bedenkt dat mijn lama laatst in een lantaarnpaal is geklommen. Hoe denken jullie hier over?
Manier B vraagt inderdaad in essentie exact hetzelfde als manier A. Manier B laat echter niet alleen zien dát je zelf hebt nagedacht, maar ook hoé je gedachtegang is, zodat hier inhoudelijk over gediscussieerd kan worden. Dát draagt bij aan het topic. Het houdt gesprekken gaande en geeft mogelijk inzichten die anderen nog niet aan gedacht hebben.
Maar inderdaad, we kunnen 'manier A' met z'n allen misschien beter gewoon negeren in plaats van er elke keer over vallen.
Pantano 750k. Net zo'n prijs waar je weer niets mee kan. Lampre zit wel vol met verrekte leuke gozertjes die ik allemaal had gekozen als er al niet zoveel toppers aan de Tour meededen. Nu hoef je niets te verwachten van Pibernik bijvoorbeeld. Zeker niet met de aanwezigheid van Cimolai overigens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.