Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 30 ... 169 170
Goozbabs

'@EPOmeister

En ook hij zat er naast bij de Giro :P

8bar

Ach, ik vind het altijd wel leuk om te lezen hoe iedereen er anders op kijkt.
uiteindelijk maak je toch je eigen team.

WCEendT

Ik zou voor Karel en Keesje gaan... maar dat is mijn mening.

Goozbabs

'@WCEendt Hmm, Pietje rijdt ook sterk de laatste tijd. Ik zal hem niet onderschatten. Wsl TdF als piekmoment.

David B

Waar men zich druk over kan maken. Laat eenieder die advies wil over te maken keuzes dit lekker vragen op t forum. Dit forum is hier mi voor bedoeld. Het is vragen en delen hoor. Als hier niks meer gevraagd mag worden, maar slechts gedeeld mag worden hoe je tot je rennerkeuze komt, dan is de lol er toch ook gauw af? Als je geen zin hebt om antwoord te geven dan doe je dat toch lekker niet..

O ja, ik was vorig jaar ergens als 4000-ste geeindigd. Had ik toen maar meer dilemma's voorgelegd..

Busted

'@mus van de maasstad Ik zie dat er meerderen willen helpen maar we hebben toch specifiekere informatie nodig. Bedoel je Jan Bakelandts, Jan Polanc of Jan Barta?

DeZeven

-

Laatst gewijzigd
nasibal

Wat zou je zelf doen?

WCEendT

'@DeZeven
Geen teampunten dus? Dan zou ik vooral geen knechten kiezen, als je geen budget hebt dus ook gewoon de '6-grote' nemen.

@Nasi
Damn.

Laatst gewijzigd
vasnd

David, er is een verschil tussen een dilemma voorleggen waarover al dan niet gediscussieerd kan worden en lompweg "naam1 of naam2 wie mot ik neme" neerplempen.
De Scorito winnende tip zal niemand hier gaan prijsgeven, maar voor de locale clubpool zijn er een aantal interessante (soms voor ons obvious) keuzes te maken.

Busted

Ik zou helemaal niks doen, ik werk er niet. En als collega zou de poule-lol er snel af zijn als iedereen het zo gaat doen.
Daarnaast is dit niet een topic voor de tourpoule van je werk maar van scorito. Maar maak er gerust één aan zou ik zeggen...

WCEendT

'@Vasnd
Wie moet ik nemen? Cheng Ji of Vegard Breen?

Laatst gewijzigd
David B

Vasnd, dus je mag een vaag dilemma poneren maar zodra het concreet wordt gemaakt niet meer?
In dat geval twijfel ik tussen een Nederlandse deelnemer die net een beetje tegenviel in de ronde van zwitserland, of een zuid-afrikaanse renner die afgelopen jaar overstapte naar Lampre, mogelijk voor het klassement gaat en 500 K goedkoper is.

Het neerleggen van een concreet dilemma is mi juist een prima basis voor een discussie.

vasnd

Meintjes.

erick

Voor de spanning zijn er een paar aankomsten na een afdaling, BV's rit 7,8,15 en20. Welke goeie dalers kunnen ook sprinten voor de zege. Denk dan aan Valverde en alaphippe. Nibali is een mesterdaler maar die moet alleen aankomen voor etappewinst. Graag jullie mening.

WCEendT

100% Meintjes, was de op drie na beste klimmer in de Dauphine en kon Contador makkelijk volgen.

@Erick
Pantano heeft een eindschot in de benen en kan redelijk dalen, maar zo zijn er meerdere.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Weet iemand eigenlijk wat er met Sepulveda was in de route du sud? Eindigde niet in de buurt van de beste in de berg etappe.

erick

Aru en bardet kunnen ook hard dalen.

Stuff

Selectie Lampre bekend:
ARASHIRO, Yukiya
BONO, Matteo
CIMOLAI, Davide
COSTA, Rui
DURASEK, Kristijan
GRMAY, Tsgabu
MEINTJES, Louis
PIBERNIK, Luka
POLANC, Jan

Geen Modolo dus. Wel Cimolai.

nasibal

David B

Ik neem voor het gemak even aan dat je niet flauw probeert te doen en serieus niet snapt wat er precies bedoeld wordt.

Laten we voor de grap even doen alsof het hier om een EK-poule gaat. Dan kan je twee dingen vragen:

a) Wie wordt er Europees kampioen? "Frankrijk of Argentinie?"

Dit is eigenlijk geen enkele andere vraag dan "Jongens, zouden jullie mijn poultje kunnen invullen?"

b) Jongens, ik zit voor de finale een beetje te twijfelen tussen Frankrijk en Argentinië. Beiden kunnen erg goed voetballen en Frankrijk is vanwege spelers als pietje en pukje een van de grote favorieten denk ik. Tegen Engeland hebben ze met twee eigen goals verschil gewonnen en er is ook nog een dikke kans dat Hamsik een rode kaart pakt wanneer hij doorsteekt op de 26-meter lijn. Aan de andere kant komt Argentinië helemaal niet uit Europa en is het een beetje vreemd dat ze uberhaupt mee doen. Al met al zou ik dus zelf gaan voor Oezbekistan, zeker als je bedenkt dat mijn lama laatst in een lantaarnpaal is geklommen. Hoe denken jullie hier over?

Manier B vraagt inderdaad in essentie exact hetzelfde als manier A. Manier B laat echter niet alleen zien dát je zelf hebt nagedacht, maar ook hoé je gedachtegang is, zodat hier inhoudelijk over gediscussieerd kan worden. Dát draagt bij aan het topic. Het houdt gesprekken gaande en geeft mogelijk inzichten die anderen nog niet aan gedacht hebben.

Maar inderdaad, we kunnen 'manier A' met z'n allen misschien beter gewoon negeren in plaats van er elke keer over vallen.

Laatst gewijzigd
shyguy

'@ mus & wceendt

Ik vond Pietje anders heel sterk in de Cyclista Ronde des Bananas, voor mijn een zekerheidje voor 1.5 mln.

Stuff

Renners scorito bijgewerkt.

Ik zie bv een Henao voor 1.000.000. Lijkt me een koopje!
En Pantano voor 750k.

Laatst gewijzigd
Parrymaster

yates of meintjes?

shyguy

'@Nasibal

Veeg mij maar bij elkaar, ik had het niet beter kunnen verwoorden :-)

nasibal

Pantano 750k. Net zo'n prijs waar je weer niets mee kan. Lampre zit wel vol met verrekte leuke gozertjes die ik allemaal had gekozen als er al niet zoveel toppers aan de Tour meededen. Nu hoef je niets te verwachten van Pibernik bijvoorbeeld. Zeker niet met de aanwezigheid van Cimolai overigens.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 30 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.