Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 34 ... 169 170
ivo001

Ik heb afgelopen giro 4 teams actief gehad, dus ze doen er in principe niets tegen als je een ander emailadres gebruikt voor het aanmaken.

snoek1974

'@ k schiffmacher

Greipel heeft meer kans op rit winsten en zo ben je ook geneigd te kiezen , echter als jij ervan overtuigd bent dat Coquard en Stuyven bij elke sprint etappe beide bij de top 10 eindigen waarvan 1 van de 2 bij de eerste 6 moet je kiezen voor deze twee ipv Greipel uitgaande dat je Greipel niet als kopman neemt .

Maar ja niets is zeker en met al die ploegen die mee gaan doen met sprinten , verwacht ik eigenlijk wel redelijk wat valpartijen en dan is maar de vraag wie blijft er overeind.

nasibal

'@Snoek

Voor een winnende renner heb je 2 renners die minimaal 9e en 10e worden nodig om te compenseren. Top 6 is dus in principe niet nodig, al zijn eventuele truipunten daarin niet meegenomen.

Echter, die ene renner zal niet altijd winnen en als je goed kiest doen beide vervangrenners het ook wel eens beter dan 9 en 10.

Belangrijke is wel dat je in zon geval 2 plekken ipv gebruikt en je de punten die je anders verwacht te halen met die 2e plek meerekend in het geheel.

Of Coquard en Stuyven op die manier Greipel vervangen, en of dat de beste manier is om Greipel te vervangen, hangt denk ik met name van de prestaties van Stuyven af. Persoonlijk verwacht ik hem niet elke Greipel rit in de top 10. Coquard zal het daarmee automatisch dan (veel) beter moeten doen. Laten we zeggen, plek 4 5. Als je inschat dat Coquard elke keer rond 4 5 eindigt zal hij bijna in zn eentje Greipel kunnen vervangen en moet je je denk ik afvragen of je met de vrijgespeelde anderhalf miljoen geen betere opties hebt dan Stuyven. Dat is, als je per se Greipel wil vervangen door "Coquard en..."

Laatst gewijzigd
JimKro

'@ Ivo

Behalve als wij jullie verraden. Ik hou niet zo van valsspelers ;)

Jori

Greipel is natuurlijk 1 renner, dus heb je nog plek voor een andere renner in je selectie en ik denk zelfs in veel etappes dat hij in zijn eentje meer punten haalt dan beiden, ook omdat ik niet precies weet wat we van Stuyven moeten verwachten.

In mijn ogen zit Contador net onder Froome en Quintana en aangezien ik ook Sagan heb, moet voor een gezonde selectie toch wel Contador wijken, ook omdat ik ook nog Kittel heb, maar toch kan ik Contador niet loslaten (ook vanwege mogelijke teampunten) en doe ik alles eraan om hem erin te fietsen.
Iemand die mijn grote 5 erin hebben gekregen (Froome, Quintana, Contador, Sagan, Kittel) ) en tevreden zijn met hun selectie?
Ik betrap me er nu op ook alweer meer op Rodriquez te hopen, puur vanwege de renner en minder vanwege het gezonde verstand.
Tja, ik blijf nog wel even bezig zo....

Meerdere accounts zijn geen issue, zolang ze niet hoog scoren en geen prijzen winnen. Durf te wedden dat de winnaar van bijv de giro voor de racefiets wel van tevoren even gescreend is door scorito om meerdere accounts uit te sluiten

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ nasibal

Gaf voorbeeld aan K Schiffmacher

Ja klopt wel maar daarom ga ik uit van 1 bij de top zes en 1 bij de top 10 omdat als je 2 renners opstelt ipv 1 renner moet hij niet gelijk opleveren aan punten maar meer punten opleveren .

Ga zelf ook nog niet voor Greipel maar voor Bouhanni en een 1 miljoen sprinter .

Maar Greipel is er al paar keer in en uitgegaan in het puzzel project

nasibal

'@Jori

Aangezien scorito niets te maken heeft met de prijzen die door subpoules weggegeven worden, in dit geval WF, vermoed ik niet der er extra gescreend is.

Mijn persoonlijke mening is dat ik meerdere accounts wat triest vind. Zo kan je veilig meerdere gokjes wagen, zoals hier al aangehaald werd. Als ik verslagen zou worden door iemand waarvan ik weet dat hij of zij met meerdere accounts zn kansen spreidt, zou dat voor mij toch wel een nare nasmaak hebben. Omgekeerd zou ik ook niet op die manier willen winnen, laat staan er enige waarde aan hechten. Maargoed, iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk ;)

@Snoek

Ah, I see. Logische redenatie in dat geval. Ik vroeg mij af of je je niet perongeluk in de puntentelling vergiste :)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Jori
Ja, gelukt en tevreden!

Jori

'@Nasibal: An sich waar, maar het zou slechte reclame zijn voor scorito als winnaars van subpoules hebben valsgespeld, dat zou het spel toch wel in een heel ander daglicht zetten

@Ab Normaal: Goed om te weten dat het kan, maar nu blijft het wel in mijn hoofd malen. Momenteel kom ik dan nog niet lekker uit met mijn sprinters, maar de uitdaging is er!

nasibal

'@Jori

Ik denk dat het probleem niet direct in de grote tenoren zit, maar in de vraag wat je verder nog wil meenemen.

Als je naast de genoemde namen ook nog Pinot, Aru, v Garderen, Bardet en minstens 2 drieenhalf sprinters mee wil nemen, dan wordt het verder inderdaad een mager verhaal. Als je vervolgens de conclusie trekt dat je dus eigenlijk moet kiezen tussen bv Contador en Bardet, dan is een logische vervolgvraag of in jouw ogen het verschil tussen die twee ook het verschil in prijs waard is. Zo ja, dan moet je de subtoppers voor het klassement denk ik laten schieten. Zo nee, dan moet je een topper laten schieten. Zelfde geldt voor de sprinters.

En dat maakt het spelletje zo mooi... :)

Laatst gewijzigd
Niballie

'@ Jori @ Ab Normaal:

Momenteel is het mij zelfs gelukt om De Grote Vijf en Greipel plus Aru erin te fietsen. En ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben momenteel...

Laatst gewijzigd
raymankapeens

Pfff zit nog steeds in mijn maag met Valverde. altijd mijn held qua puntenpakken. Ook strijdt ie vaak voor nutteloze maar voor scorito punten waardevolle punten. Maar ja. Anders krijg ik Aru er niet in....

nasibal

Het vervelende aan Aru is dat je gezond verstand zegt dat hij het niet waard gaat zijn. Je gevoel zegt echter dat hij er in de eerste twee weken met een klein buikgriepje doorheen gaat zakken om vervolgens na de 2e rustdag alles en iedereen op minuten te fietsen.

Jori

'@Nasibal: True, maar ik had mijn team rond, maar toen lag Contador erbuiten.
Nu enkel een 3.5 sprinter opgeven is niet genoeg en de vervolgkeuzes vind ik duur, op 2 na.
Maar dan kom ik precies 500.000 te kort en zie ik geen fijne downgrade opties meer.

Denk dat ik 4 selecties maak (1 Zonder Contador, Greipel en Aru, 1 zonder Greipel en Aru, 1 zonder Greipel, 1 zonder Aru) en de knoop aan het einde doorhak

Niballie

Ja, Aru blijft lastig, maar mijn gevoel zegt dat hij er 'gewoon' staat. Net als in de laatste paar grote rondes die hij reed. Maar goed, dit is de Tour...

Jori

Zeker en met name het geringe aantal aankomsten bergop alsmede de vele finishes na een afdaling (ik weet het; het 1 correleert op de 1 of andere manier met het ander... ) zijn niet bepaald in het nadeel van een goede daler zoals Aru. Zelfs als Aru de vorm niet heeft, kan hij wel gigantisch goed dalen (zie ook bijv het Dauphiné)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Ah ja. Die verrekte 500k. Ik ben dus niet de enige bij wie die steeds terug blijft komen haha.

Wat je theorie over Aru betreft klopt dat als:

1) hij met de besten over de top komt, of er zelfs voor.

En

2) Er niet een kopgroep van 10 nog voor rijdt.

vasnd

Maar zal arme Fabio met het verschroeiende Skytrein tempo om kunnen gaan? ;)

Laatst gewijzigd
bartje

Ik vind het toch wel vreselijk moeilijk. Had al drie keer mijn team klaar, maar heb nu pas 15 renners 'op papier'. Ik vind het geinig dat de 'Nederlandse' ploegen zo weinig besproken worden. Ik vind Groenewegen voor een miljoen een koopje. Ik schat bovendien zowel Arndt als Dumoulin (ook zonder klassementsambities) toch echt wel hoog in als punten verzamelaars. Ook Degenkolb, hoewel nog herstellende zal wel een paar puntjes bij elkaar rommelen. Ik heb nu ook wel wat centen over omdat bv Stybar uit mijn team is geselecteerd.

Gezien het parcours, waar de klassementsrenners al vrij vroeg aan de bak moeten in het centraal massief, voel ik me bijna gedwongen om vrijwel alleen voor sprinters en klassementsrenners te kiezen, helaas met zo weinig mogelijk puntenpakkende verrassingen die net het verschil met jullie spelletjes pro's :-) zouden kunnen maken.

Dussssss....zoveel mogelijk toppers op beide gebieden aangevuld met wat knechten om met het budget uit te komen en hopen op wat teampuntjes...

bartje

Oh en ik blijf jullie natuurlijk allemaal volgen, hè hè hè. :-)

sprintgeit

Na de keuze om Sagan niet te nemen pagina's lang als oerstom te hebben bestempeld. Ben ik nu op het punt gekomen waarop ik ga twijfelen of ik Sagan er niet uit moet halen om het volgende "half miljoen upgrade issue" op te lossen..verdomme Nasibal!

Maartenhartong

Ik hoor eigenlijk helemaal niemand over vuilermozz, trofimov en yates... Ik red het helaas niet om alles te kijken. Ben meer een teletekst supporter... Maar in mijn afweging is vuilermozz een grote kanshebber voor de gele trui in etappe 2 en verwacht hem in het middelgebergte ook met de beste.. Adam yates iemand die ook kan punchen en kanshebber coor witte trui. En trofimov denk dat hij lang mee kan in de bergen met veel kansen op team punten van sagan.. Zie ik dit goed? Of zie ik wat over het hoofd?

pippodeclown

Chris Anker Sorensen is ook een leuke voor Fortuneo-Vital.. zeker kans op ritzeges

Patrijs

'@Maartenhartong
Als je het mij vraagt was de etappewinst van Vuillermoz vorig jaar in de Tour een uitschieter voor de Fransman. Ook gezien de rest van zijn uitslagen voor en na die bewuste etappe. Niet dat hij totaal geen kans maakt, maar om hem bij de topfavorieten te scharen gaat mij persoonlijk te ver. Voor het middelgebergte zou hij inderdaad een prima pion kunnen zijn, ware het niet dat er nauwelijks etappes zijn die zich in het middelgebergte bevinden. Yates zou inderdaad (tijdelijk) de witte trui kunnen dragen en voor etappe 2 en 5 kun je hem wel opschrijven voor de top-10. Ik verwacht over de gehele ronde echter meer van Barguil (en misschien nog wel wat anderen), die in het verleden heeft bewezen beter te zijn in het hooggebergte. Als laatste Trofimov. Teampunten met Sagan zie ik inderdaad wel gebeuren, maar of hij zelf ook gaat scoren betwijfel ik. Met Majka en Kreuziger in het team, zal hij zeker niet de laatste adjudant van Contador zijn, verwacht ik. Maar hé, het kan allemaal prima anders lopen! Doe wat je goed lijkt om te doen.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ Maarten hart

Vuillermoz is zeker een kanshebber voor etappe 2 , de vraag is alleen wat je ernaast nog aan hem zal hebben , er zijn deze tour ook niet veel middelgebergte etappes , dus dat is afwegen.

Of je voor Yates kiest hangt af van je klim selectie en je sprint selectie , is je eerste top zal je Yates niet opstellen en moet je jezelf afvragen of je die 1,5 miljoen niet in je sprinters equippe moet investeren

De vraag bij Trofimov is niet of die lang in de bergen mee kan maar of die mag , dus welke positie neemt die in het treintje van Contador .

Het is nog niet zo simpel want je kan er ook enorm naast zitten , heb 1 van de 3 wel in mijn selectie voorlopig , maar ik blijf puzzelen

@ patrijs , praktisch dezelfde uitleg

Laatst gewijzigd
1 2 ... 34 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.