Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 33 ... 169 170
vasnd

Etixx voor iedere etappe buiten het hooggebergte, hopla. Wat een sterke ploeg in de breedte zeg.

Overigens snap ik de Martin - Vakoc vergelijking niet helemaal. Hij rijdt aardige tijdritten maar niet top 20 in dit deelnemersveld lijkt me.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Konrad en Buchman zijn kopmannen van Bora en rijden voor het algemeen klassement. Top 20 is het doel en dat levert niet veel punten op, maar ze doen ook nog mee voor het jongerenklassement. Daarom "voor 500k veelbelovend" maar "pakt nauwelijks punten" kan ook. Maar misschien ook 40 punten aan het einde zonder dat je ze (of degene die je neemt) hoeft op te stellen.

En ze kunnen wel iets: zie http://www.procyclingstats.com/race/Giro_del_Trentino_2016

Laatst gewijzigd
Imbatido

Best een verrassende keuze om Richeze mee te nemen, aangezien hij dit jaar niet (zelfs nog nooit) met Kittel heeft samen gereden. Alleen maar met Gaviria. Neem aan dat Sabatini dan ook de laatste man zal blijven voor Kittel.

nasibal

'@Vasnd

Door Vakoc ipv Martin te nemen lever ik uiteraard in op de tijdrit. Dit gaat om max 50 punten. Voor teampunten maakt het niet uit wie je opstelt en beide geef ik evenveel kans om in een ontsnapping terecht te komen. De vraag is echter of je ze die etappe sowieso op zou stellen. Kwa uitrijden van de tour (en dus kans op 10 teampunten in etappe 21) geef ik ze beide ook een even grote kans, maar laten we voor de sake of the argument het voordeel aan Martin geven. Vakoc heeft dan op zijn beurt weer kans om in de eerste week top 5 jongerenklassement te staan. Maar goed, de kans dat hij dat niet staat is minstens even groot en veel punten gaat het dan ook niet om. Dus die rekenen we niet mee.

Dus: Volgens mijn inschatting verlies je in het slechtste(!) geval 60 punten door Martin in te ruilen voor Vakoc. Je bespaart echter wél 500k uit. Als je, zoals ik, een manier hebt om met die 500k ergens anders minimaal 60 punten extra te scoren, dan is het dus een hele voordelige ruil.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ nasibal

Je had Richese al in de Trentin rol in Gedachte zeker

Puur voor de tijdrit ga ik niemand selecteren aangezien de eerste tijdrit pas bij etappe 13 is en zoals we bij vorige tijdritten gezien hebben kan weersverandering van grote invloed zijn , Dan kan zo n Vakoc opeens verrassen want die zal wel vroeg starten en hij kan ook sprinten zie ik en ze moeten eerst die 12 etappes doorkomen en een Tony Martin of Dumoulin opeens rond de 15 de plaats eindigen en verwacht genoeg klassement renners bij de eerste tien tijdens de tijdrit .

Rosa twijfel ik over , lijkt me wel de renner die vooruit wordt gestuurd door Astana bij een aanval

ThomasTiti

Geschke voor 500k ? Ook altijd wel goed voor een paar top 10 noteringen :)

shyguy

'@ nasibal en daardoor kan je upgraden naar Sagan :-) Dat halve miljoentje had je net nodig

ThomasTiti

En Zakarin voor klassement of ritsucces ? :p

nasibal

'@Shyguy

Begrijpend lezen is duidelijk jouw ding haha. Toch ben ik daar nog niet zo zeker van, ik heb ook nog andere grootse plannen met die 500k. Al helemaal nu er weer wat meer bekend is van de startlijst.

Ik wacht nog even het een en ander af, maar Sagan is zeker weer een optie geworden nu.

Laatst gewijzigd
shyguy

Stiekem alvast wat aan het speuren hoe ik de 2.5 mln die ik nog over heb zal gaan besteden nu er wat meer zicht komt op de definitieve startlijst.
De planning is eigenlijk om het in het weekend te gaan doen.

nasibal

'@shyguy

Wel vooralsnog 20 plekken gevuld?

ivo001

Persoonlijke vind ik Roelandts voor 500k ook nog wel interessant.

Goozbabs

Opvallend vind ik dat Rodriguez als kopman wordt aangewezen. Zakarin vind ik toch een betere rijder. Heeft dit te maken met dat Zakarin nog maar net hersteld is?

nasibal

Zakarin heeft ook nog geen koers gereden sinds de Giro.

WCEendT

'@pIrazzi
Was niet serieus.

@snoek
Is een punchertje die redelijk mee kan in het hoog gebergte en, zoals nasi al zei, redelijk rap aan de meet is.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ ivo 001

Heb m voor alsnog niet maar als ik nog een renner moet upgraden met 500 k , dan kan die een vervanger zijn voor een 1 Miljoen sprinter .

Enige nadeel is waar Greipel zal lossen , lost Roelandts ook , dus geen sprinter / heuvel sprinter verhaal , zeg maar de rol die Trentin vervulde in de giro , dus is het alleen voor de team punten en je hebt een vervanger mocht Greipel uitvallen ,als je überhaupt Greipel hebt opgenomen in je selectie uitgaande dat een lead out in dit veld niet tot een top 20 plaats in de etappe leidt

ONCE

'@ snoek

We hebben in de Giro wel gezien wat Astana doet met de renners die ze vooruit sturen ;)

snoek1974

'@ once , klopt daarom zit die ook niet in mijn selectie , hij kan goed mee maar zal in dienst van Aru en Nibali rijden

elstupidoloco

Weer zitten schuiven en zo heb je opeens 4 man etixx in je ploeg zitten 😂 Vakoc kun je haast niet laten lopen voor 500k, D Martin idem voor 1 miljoen, Alaphillipe is vooral pure nieuwsgierigheid. Wat gaat die allemaal doen in een grote rondes? Alleen etappe 2? De eerste hele week? Hoe ver is zijn bereik? Ik ben heel benieuwd. En natuurlijk kittel! Al wordt die bijna overbodig met zoveel etixx geweld. En 4,5 miljoen is een heleboel geld voor een sprinter die 4 etappes wint, maar in de rest van de etappes mogelijk moet lossen. Dat wordt nog vaak er in en er uit halen

nasibal

Aan de andere kant is 4,5 miljoen voor een sprinter die zonder uberhaupt wat te doen mogelijk 11+ punten pakt vanaf etappe 3 toch best ok ;-)

Laatst gewijzigd
Stefantastisch

De grootste twijfel bij mij tot nu toe zijn de klassementsmannen. Toch aardig wat bergetappes die niet bergop eindigen. Ben bang dat de vluchters daar met de punten aan de haal gaan. En met een sprint etappe zullen zij er wel staan.

WCEendT

Iemand enig idee of het toegestaan is om met meerdere accounts te spelen?

Poeksel

Dat mag niet volgens de voorwaarden:
4. Per e-mailadres is slechts één inschrijving mogelijk.
11. Een eindgebruiker is een natuurlijk persoon, het is niet toegestaan om met meerdere e-mailadressen, meerdere accounts aan te maken.

siets

Valt denk ik niet echt te controleren, met name als je gewoon op/in naam van iemand anders (een natuurlijk persoon) speelt (bijv. familieleden of vrienden die minder met de sport hebben). De vraag is of je het zelf moet willen.. Spanning is er al snel af als je met 5 accounts speelt en de verschillende strategieën/dark horses netjes hebt gespreid... toch :)?

kschiffmacher

Wat zou het voordeel zijn van Greipel vs twee tweederangs sprinters? Heeft iemand hier een filosofie over? Ik twijfel namelijk tussen coquard en stuyven vs Greipel...

1 2 ... 33 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.