Cimolai is wmb te duur. Haalt een 4 tal top-10 plaatsen en haakt te vaak in sprints af. Dan liever een knecht van Kittel oid, die haalt dan overal in de spints misschien wel meer punten. Zijn gewoon veel goede sprinters. Cav. komt er bij mij ook niet in, is de laatste tijd minder en richt zich op de olympische baan, verwacht dus dat hij voortijdig afzwaait.
'@Vasnd
Kwiat was ziek in de Dauphine, na in de proloog toch een aardige uitslag gereden te hebben.
Als hij fit is is hij rap na een lastige etappe (ik heb bijvoorbeeld etappe 5 in mijn hoofd), is het reeeel om hem in etappe 2 op te stellen (denk dat de meeste mensen geen 9 man in hun team hebben die per definitie een betere optie zijn) en ook voor de "vlakkr" tijdrit geldt hetzelfde. Dat zijn al 3 ritten waar hij zelf punten kan halen zonder dat je er specifiek een plek voor moet opofferen
Een fitte henao zie ik niet direct een betere tijdrit rijden dan Kwiat (maar ook niet per definitie slechter). In de bergetappes heeft hij dan wel meer kans op een plek tussen 15 en 20, maar de vraag is hoe groot en hoe vaak. Zeker met ook Poels, Thomas en evt Landa in de ploeg.
Gegeven dat de teampunten hetzelfde zijn bij beide keuzes zie ik voor Kwiat meer zelfpuntenhaalmogelijkheden.
Bij beide is de vormvraag wmb hetzelfde. Ik denk alleen dat er bij SKY 9 renners in vorm mee gaan. Als Kwiat niet hersteld is zal hij er vermoedelijk dus niet bij zitten.
Als Kwiat al meegaat, verwacht ik dat hij zich volledig wegcijfert voor de ploeg. Zoals hij dat vorig jaar ook uitstekend deed. Kan me nog goed herinneren dat hij in zijn wereldkampioentrui de gevallen Tony Martin over de streep hielp. Prachtig! Zie hem geen energie verspillen aan een plek bij de eerste 10 in een tijdrit of in de wat lastigere etappes oorlog maken zoals in zijn eerste Tour. Wat was dat genieten! Jammer eigenlijk, dat hij nauwelijks meer zo'n vrije rol heeft gekregen.
'@Snoek
Nope, ik bedoel dat ik nu Vakoc ipv T Martin in mijn team kan opnemen ;)
Konrad is een rondetalentje van Bora. Deed het in Trentino goed samen met Buchmann. Is ook vrij rap aan de meet.
Overigens baal ik wel van Richeze voor 1 miljoen. Had stiekem ook 500k verwacht, maar dat heeft hij natuurlijk "verpest" in zwitserland. Wie weet is het wel een optie ipv V Avermaet of Gallopin, daar moet ik even over nadenken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.