Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 36 ... 169 170
BergjeopBergjeaf

'@ Nasibal
Was je toch voor Gesink gegaan ja? Lijkt me een aardige kerel, maar zou hem toch niet in mn scorito gooien, veel te onvoorspelbaar. Kwiat zat wel op de shortlist, dus wel weer 1 plekje vrij nu.

Stuff

'@Heske

Verwacht niet dat Cav de tour uitrijdt, met OS in het achterhoofd. Maar ik kan er ook naast zitten..

BergjeopBergjeaf

'@heske

Ik heb geen idee wat Cav van plan is, heeft zoals het er nu naar uitziet wel zijn hele sprinterstrein meegenomen. Maar het zag er afgelopen week niet best uit.
Degenkolb wacht ik nog heel even af.. Zou nu echt een pure gok zijn of hij op tijd weer de oude is.

nasibal

'@bergjeopbergjeaf

Geen zorgen, bij mij maakte hij ook geen deel uit van de selectie ;)

Overigens zou hij vorig jaar voor 2 miljoen best prima zijn geweest.

Thvs

Degenkolb staat bij mij toch bijna zeker op mijn lijstje, met een lijst vol met dure sprinters is die keuze voor mij snel gemaakt. Ik denk niet dat een bouhanni/cav/coquard etc. 1 of 0,5 miljoen meer gaat scoren aan "punten" dan Degenkolb. Natuurlijk in ogenschouw dat ik verwacht dat Bouhanni en Cav niet gaan uitrijden, maar die gok zul je moeten nemen (of niet )

Zit nog steeds een beetje in mijn maag met mijn 20e renner, de 19 die ik heb staan zijn vrij goed in balans dus de 20e kan van alles zijn.
Wellicht een tijdrijder eraan toevoegen als in kyrienka (sky), castroviejo (movistar), dennis (bmc) of martin (etixx). Deze zullen multi inzetbaar zijn als in 1. tijdrit en 2. teampunten bij een gele/groene trui.. lastig lastig

Goozbabs

En nu nog kijken of mensen hun selectie veranderen als Movistar de selectie bekend maakt. Ik denk dat ik gewoon mijn selectie behoudt zoals die nu is

okydoky

Zo blij dat sommige beslissingen gewoon voor je worden gemaakt, geen Gesink en geen Kwiatkowski.

Benieuwd naar de verdere teamindelingen, laat maar komen.

ONCE

'@thvs

Castroviejo wordt ook nog wel eens in de aanval gestuurd. Vorig jaar 2x top 10 gereden.( met itt 3x)

Laatst gewijzigd
JimKro

'@nasibal

Vorig jaar was Gesink 1,5 miljoen en maar net zijn geld waard. Renners die rond top 6-10 eindigen in het klassement en niet al te vaak kort eindigen scoren vrij vaak matig.

ivo001

Het blijft toch maar een lastig spelletje. Zeker nu 20 renners verplicht is heb je veel vaker de issue dat je 500k te kort komt.
Ik overweeg zelf nu om onderstaande 4 renners te vervangen:
Hagen 1.5
Bardet 3
Stuyven 1.5
Coquard 3

Voor

Greipel 4.5
Bouhanni 3.5
Vakoc 0.5
Ludvigson 0.5

Met name omdat ik eigenlijk al genoeg klimmers/puncheurs had en omdat ik Greipel toch echt mis in mijn selectie.
Zou dit volgens jullie een goede wissel zijn? Vind vooralsnog dat Coquard een goed seizoen heeft, maar dat heeft Bouhanni ook.

Kpenty

Ik vind het een goede wissel. Ik gok dat Greipel en Bouhanni toch wel redelijk wat punten gaan pakken meer dan Hagen, Coquard en Stuyven bij elkaar. Vakoc voor de teampunten. Ludvigson zou je eventueel nog kunnen veranderen voor een 500k renner met meer kans op teampunten (bijv. Roelands of Sabatini) of een die je vaker in de aanval verwacht.

nasibal

'@Jimkro

Je hebt gelijk, in mijn herinnering eindigde hij de laatste week een paar keer zeer kort. Dat hij zo goedkoop was wist ik ook niet meer. Thnx voor de opheldering.

Overigens is "net waard" geen ramp,veel dure klassementsjongens zijn het vaak "net niet waard", maar zijn door gebrek aan plekken ook niet 1,2,3 allemaal te vervangen door combinaties van goedkopere renners.

Laatst gewijzigd
martbiemans

Mijn voorlopige team:

C. Froome
N. Quintana
A. Contador
T. Pinot
W. Barguil
J. Alaphilippe
A. Yates
D. Martin
M. Kittel
P. Sagan
A. Greipel
B. Coquard
J. Degenkolb
D. Groenewegen
S. Bennett
A. Vuillermoz
J. Pantano
J. Izagirre
P. Vakoc

shyguy

De puzzel is bijna opgelost, ik blijf wat schuiven met mijn 2e 750K coureur, 1 ervan wil ik zeker meenemen de 2e ben ik nog niet uit. Anders blijft er eventueel 250K over maar dat is dan niet anders.
Momenteel nog een miljoentje over, terwijl de selectie toch behoorlijk in de steigers staat en op alle fronten in balans lijkt.
Barguil zit er momenteel nog in ivm het wit maar die zit serieus op de schopstoel om door een 3 miljoener (Nibali/Landa/Tejay/Bardet) te worden vervangen.

ONCE

Ivo001

Je kunt ook Greipel en coquard nemen en ludvigsson upgraden naar een 1m renner...

Ludvigsson is toch meer een renner voor het prologenwerk dan langere tt's?

Laatst gewijzigd
vasnd

Boh wat een powerblokken van Etixx en Sky. Teampuntjes galore!

Jori

'@Vasnd: en dan geeft Froome op na 1 etappe, wat een tour zouden we dan krijgen!

Tourminator

Etixx en Sky inderdaad echte bazen teams. Vind zelf Richeze een zeer gerechtvaardigde optie voor 1miljoen. Misschien zelfs beter dan een S. Bennett of Groenewegen. Hij heeft uiteraard een grote kans op teampunten en dan vooral van Kittel. Daarnaast kan hij wel eens uitgespeeld worden wanneer Kittel eraf ligt. Het Etixx gehalte zal dan bij sommige spelers wel erg hoog worden:-) (met o.a. Kittel, D. Martin, T. Martin, Alaphilippe, Vakoc)

marty1

Hoe schatten jullie de kansen in van Gallopin?

ONCE

Heeft me vorig jaar wel wat opgeleverd. Maar hij presteerde eerste bergetappes dan ook nog eens boven verwachting.
Bij deze tour geef ik die 1m liever uit aan een andere renner

JimKro

Wel interessant dat hij vorige Tour bij de hoogste puntenpakkers zat en nu een half miljoen goedkoper is dan toen.

ONCE

Omdat dit parcours zich niet leent voor Gallopin om veel punten te pakken, maar wie weet?:p

sprintgeit

Gallopin pakte vorig jaar natuurlijk veel punten door Greipel ook en inderdaad een aantal onverwachte uitslagen in bergetappes. In de eerste week zie ik m wel weer in een etappe of 2 a 3 punten pakken. Daarnaast ook wel een aardige hedge voor iedereen die half Etixx heeft geselecteerd; ). Maw als je Roelandts overweegt zou je Gallopin ook kunnen overwegen voor 500k meer..ligt een beetje aan hoe het uitkomt.

Ik ben niet van plan erg veel aan te passen na de selecties van vandaag. Die teampunten Froome worden wat mij betreft ook wel wat overdreven. Er zijn zeker mogelijkheden, maar in de Dauphine reden Landa Poels en Henao al echt niet elke etappe top 20. Zoals eerder werd gememoreerd, de heren zullen vooral ook voldoende rust proberen te pakken. Je kan er dan ook best 1tje nemen maar zou zeker niet jd gehele bergequippe er mee volproppen. Wel nog erg benieuwd naar de selectie van Trek ;).

Stefantastisch

Dat zet me aan het denken Tourminator! Alleen hoeveel etappes zijn er waar Kittel er af wordt gereden en Richeze er nog aan zit? Er zijn wel een paar sprintetappes waar het de laatste km wat omhoog gaat.

ditisdavid

Alaphilippe lijkt mij in dat soort sprints misschien wel de kopman, kijk maar naar de Dauphiné.

1 2 ... 36 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.